Päkiä kipu

hiihtäjä

Ostin tuossa viikko sitten luisteluvehkeet ja oon nyt pari kertaa käynyt suksimassa. Ongelmana on nyt se että oikean jalan päkiä tulee todella kipeäksi. Niin kipeäksi että hiihtämisestä ei tule mitään. Onko neuvoja ongelmaan!? auttaako joku pohjallinen tm.?

5

5095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläälähtee

aluksi nilkat puutuu. kun 150-200km oot luistellut, alkaa tasapainosi parantua, ja osaat seisoa suksella suorana jännittämättä nilkkaasi. Nyt varmaan väännät suksen kantilla menemään, suksi vain osittain lumessa pohjaltaan. Hyvä luistelija omaa hyvän tasapainon, ja seisoo suoralla suksella, jolloin luitokin parempi kuin kantin varassa.
      Oheisesta johtuen ,jokin fysiologi olikin sitä mieltä, että luisteluhiihto pitää kieltää kuntoilijoilta, niin paljon tulee rasitusvammoja kun ei osata tekniikkaa, ja väännetään polvella ja nilkalla, lisäksi lonkkakin menee helposti jumiin. Semmosta....hyviä keleejä kuitenkin ja paljon kilometrejä sinulle.

• hiihtäjä

mietin että varaan varmaankin enemmän oikealle puolelle. tasapaino onkin vielä hakusessa kun tasapainohermo kärsi pahasti kun jouduin olemaan isossa pään alueen leikkauksessa. mutta joo..täytyy aloitella varovasti..

• jts
        hiihtäjä kirjoitti:

mietin että varaan varmaankin enemmän oikealle puolelle. tasapaino onkin vielä hakusessa kun tasapainohermo kärsi pahasti kun jouduin olemaan isossa pään alueen leikkauksessa. mutta joo..täytyy aloitella varovasti..

lähteä koko jalkapohjalla ei päkiällä....

• .....

Jos ei ole paljoa hiihtänyt luistelu hiihtoa niin se aluksi jalat hieman kipeytyy koska niitä jalkoja jännitää eikä osaa pitää rentona. Myös tasapaino on tärkeä. Jos hiihtää suksen kantilla niin se käy paljon jalkoihin sekä polvet rasittuu siinä

• Lenkkeilijä

Minulla on aivan samanlainen kipu päkiässä. Kipu ollut jo toista kuukautta. Ostin ulkoilukenkiini pohjan alle vedettävät liukuesteet, eli piikit. Lenkkeilen paljon ja lähdin vajaan 10 km lenkille nämä piikit Ecco-kenkieni alla. Sen jälkeen päkiäni tuli todella kipeäksi. Olen lenkkeilyt mutta kävely on yhtä tuskaa. Luulin saavani avun, kun kävin urheiluhierojalla, joka akupunkitopisteiden kautta hakee kipeät kohdat ja painaa sormin pistettä laukasten lihaksen. Olen aikaisemmin saanut avun. Minulla oli silloin toinsen jalan päkiä samanlainen. Luulen että se on kävelystä rasitusvamma. Mutta nyt ei ollut apua siitä. Kipu jatkuu. Hieroja sanoi, että vaivani johtuu etusäärilihaksesta, joka oli aivan tukossa, jumissa. Hän pyysi minua venyttelemään säärilihasta ja pyörittelemään pingispalloa tai golfpalloa päkiän alla. Koitan kovasti itsekin tehdä työtä, venytellä ja pyöritellä. En ole käynyt lääkärissä. Tiedän että sieltä en apua saa.Olisin kiitollinen, jos joku neuvoisi, mitä tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      174
      5623
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2643
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2232
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      30
      1376
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe