Ostin tuossa viikko sitten luisteluvehkeet ja oon nyt pari kertaa käynyt suksimassa. Ongelmana on nyt se että oikean jalan päkiä tulee todella kipeäksi. Niin kipeäksi että hiihtämisestä ei tule mitään. Onko neuvoja ongelmaan!? auttaako joku pohjallinen tm.?
Päkiä kipu
5
5095
Vastaukset
- kylläälähtee
aluksi nilkat puutuu. kun 150-200km oot luistellut, alkaa tasapainosi parantua, ja osaat seisoa suksella suorana jännittämättä nilkkaasi. Nyt varmaan väännät suksen kantilla menemään, suksi vain osittain lumessa pohjaltaan. Hyvä luistelija omaa hyvän tasapainon, ja seisoo suoralla suksella, jolloin luitokin parempi kuin kantin varassa.
Oheisesta johtuen ,jokin fysiologi olikin sitä mieltä, että luisteluhiihto pitää kieltää kuntoilijoilta, niin paljon tulee rasitusvammoja kun ei osata tekniikkaa, ja väännetään polvella ja nilkalla, lisäksi lonkkakin menee helposti jumiin. Semmosta....hyviä keleejä kuitenkin ja paljon kilometrejä sinulle.- hiihtäjä
mietin että varaan varmaankin enemmän oikealle puolelle. tasapaino onkin vielä hakusessa kun tasapainohermo kärsi pahasti kun jouduin olemaan isossa pään alueen leikkauksessa. mutta joo..täytyy aloitella varovasti..
- jts
hiihtäjä kirjoitti:
mietin että varaan varmaankin enemmän oikealle puolelle. tasapaino onkin vielä hakusessa kun tasapainohermo kärsi pahasti kun jouduin olemaan isossa pään alueen leikkauksessa. mutta joo..täytyy aloitella varovasti..
lähteä koko jalkapohjalla ei päkiällä....
- .....
Jos ei ole paljoa hiihtänyt luistelu hiihtoa niin se aluksi jalat hieman kipeytyy koska niitä jalkoja jännitää eikä osaa pitää rentona. Myös tasapaino on tärkeä. Jos hiihtää suksen kantilla niin se käy paljon jalkoihin sekä polvet rasittuu siinä
- Lenkkeilijä
Minulla on aivan samanlainen kipu päkiässä. Kipu ollut jo toista kuukautta. Ostin ulkoilukenkiini pohjan alle vedettävät liukuesteet, eli piikit. Lenkkeilen paljon ja lähdin vajaan 10 km lenkille nämä piikit Ecco-kenkieni alla. Sen jälkeen päkiäni tuli todella kipeäksi. Olen lenkkeilyt mutta kävely on yhtä tuskaa. Luulin saavani avun, kun kävin urheiluhierojalla, joka akupunkitopisteiden kautta hakee kipeät kohdat ja painaa sormin pistettä laukasten lihaksen. Olen aikaisemmin saanut avun. Minulla oli silloin toinsen jalan päkiä samanlainen. Luulen että se on kävelystä rasitusvamma. Mutta nyt ei ollut apua siitä. Kipu jatkuu. Hieroja sanoi, että vaivani johtuu etusäärilihaksesta, joka oli aivan tukossa, jumissa. Hän pyysi minua venyttelemään säärilihasta ja pyörittelemään pingispalloa tai golfpalloa päkiän alla. Koitan kovasti itsekin tehdä työtä, venytellä ja pyöritellä. En ole käynyt lääkärissä. Tiedän että sieltä en apua saa.Olisin kiitollinen, jos joku neuvoisi, mitä tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1745623Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442643- 1562232
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne301376Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621327Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321233Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988