Kuvakirja

Ärjylä

Missä saa tehtyä mahdollisen halvalla omista kuvatiedostoista kirjan? Ei siis valokuva-albumia vaan. ns. kuvakirjan jota mm. IFI ja Extrafilm tarjoavat (oikeaa kirjaa muistuttava).

Muita halvempia vaihtoehtoja (vaikka ulkomailta)?

Tai muita konsteja väsätä pienellä painoksella professionaalin oloinen kuvakirja halvalla?

28

5406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urpo

      Olen tehnyt tärkeimmistä reissuistani upeita kuvakirjoja seuraavalla tavalla: Pohjana käytin Page Maker 7.0 taitto-ohjelmaa, josta valitsin sivukooksi A4. Myös grafiikkaohjelma esim Corel tai vastaava käy. Teksturien käyttöä niiden kömpelyyden ja yhteensopivuusongelmien takia työhön en suosittele. Vaikka homma joten kuten niillä onnistuisia, ongelmia tulee viimeistään painossa.
      Kuvat ladoin sivuille JPG-muodossa. Kuvakokoa vaihtelin sivuttain kuva-aiheen ja hieman kuvan teknisen laadun mukaan. Samalle sivulle voi latoa useita pikkukuvia tai vaikkapa vain yhden isomman kuvan. Kuvien taustana tai kehyksenä voi käyttää sopivaa väriä tai erilaisia kehyksiä. Esimerkiksi varjon käyttö nostaa kuvan hyvin esiin vaaleasta taustasta. Myös kuvatestit on mahdollisia. Tärkeää on säilyttää yhtenäinen tyyli ja yleisilme. Liiallista väreillä- tai koristeellisilla fonteilla kikkailua on syytä välttää. Yleisilme tulee tällöin helposti levottomaksi, jolloin itse pääasia kuvat hukkuvat kirjavaan sekamelskaan.
      Kuvat ladotaan tulostustavasta johtuen ainoastaan yhdelle puolelle arkkia. Tämä ja muut asiat kuten tiedostomuodot kannattaa kuitenkin varmistaa painon kanssa ennenkuin alkaa tekemään yhtään mitään. Sivuja kirjasissa on 12-15 kpl. Etu- ja takakantena on ohut pahvikartonki. Kannen suojaksi tuli vielä läpinäkyvä muovilehti. Kannet ovat kaikissa kolmessa kirjassa samaa tyyliä. Kun sivusto on valmis, se kannattaa muuntaa varmuuden vuoksi PDF-tiedostoksi, mutta se ei ole välttämätön jos ko. firmassa on sama taitto-ohjelma. Myös kuvatiedostot täytyy olla linkitettynä sivustoon ja miel. mukana myös painoon toimitettavalla levykkeellä.
      Sivut tulostettiin hyvälaatuisella värilaserilla jäykähkölle paperille ja lopuksi koottiin kierrekansiin.("vieteri") Jos sivuja on runsaasti, kannattaa harkita myös liimakantta. Lopputulos on todella upea. Mainittakoon, että edes huippuluokan laserilla kuvien laatu ei ole valokuvalaatua, mutta kuitenkin melko hyvä. Värit ovat hivenen latteammat ja myös terävyys hieman kärsii. Jos kysymyksessä on vain muutama sivu ja kaikki kuvat eivät ole A4 kokoa, myös hyvä muistesuihku voisi tulla kysymykseen. Valitettavasti en osaa sanoa mikä on kirjasen oikea hinta, koska minulla oli tilaisuus käyttää painosuhteita. En kuitenkaan usko sen maksavan maltaita. Etuna on se, että saat kirjasta omasi näköisen.

    • Suolaa leivälle

      Extrafilm on perseestä, softansa eivät toimi, asiakaspalvelu ei toimi, mikään ei toimi. Tuon lainasin roisesta ketjusta, mutta huomasin itse saman.

      • ainakin

        saanut extralta loistavia kuvia ja aikataulut ovat pitäneet.


    • ??? . ?
    • *****

      www.kuvakirjakauppa.fi

    • Jippui

      Itse olen tilannut kuvakirjani Eirikuvalta ja olen ollut kirjoihini erittäin tyytyväinen. Varsinkin heidän uusi kuvakirjaohjelmansa on aivan loistava. Ja kun minä sanon loistava niin tarkoitan sillä sitä, että se on helppokäyttöinen ja saan tehtyä sillä upeita ja juuri sellaisia kirjoja mistä minä tykkään.

      Itse suosin muutoinkin aina kotimaista, kun ostan. Harmin paikka vaan on se ettei sieltä saa S-bonusta, sillä silloin se olisi minulle täydellinen paikka ostaa:)

      • Petteri85i

        Nyt taitaa Jippui olla onnenpäiväsi, sillä kyllä tuolta kyseiseltä lafkalta tilatessa saa S-bonusta! Tällöin tuotteet pitää vain tilata siten, että ne noutaa jostakin Prismasta tai S-marketista. Vai oliko se siten, että ne piti tilata jostakin S-ryhmän kuvapalvelusta, jotta sai ne bonukset :s. No nyt en ole kyllä aivan varma, mutta kyllä se kuitenkin on mahdollista, että saa bonuksia kun tilaa tavaraa tuosta kyseisestä lafkasta. Joten JEE! :D


    • Jessica_Si

      Ylivoimaisesti paras kuvakirjaohjelma on tällä hetkellä ehdottomasti eirikuvalla. Harmi vaan kun asiasta ei ole tehty vielä mitään tutkimusta/vertailua niin ei ole mitään mustaa valkoisella.. Minä olen kokeillut kuvakirjojen tekoa nyt jo kolmella eri ohjelmalla ja tuo eirin ohjelma on ylivoimaisesti monipuolisin ja miellyttävin käyttää. siitä on saatavilla myös MAC-versio.

    • 67656567556756

      OpenOffice on ilmainen laadukas toimisto-ohjelmisto. Siihen kuuluvalla OpenOffice Writer ohjelmalla onnistuu myös jonkinlainen taitto ja PDF:n teko.

      En ole kokeillut mutta luulisin että jonkinlaisen kuvakirjan tapaisenkin PDF:nä sillä voi siis värkätä. Tulostaminen ja sitominen/nitominen kirjaksi onkin sitten asia erikseen.

      • v32kv8zoqs

        Painotalojen kanssa asioidessa on syytä käyttää taitto-ohjelmaa. Openoffice ei ole taitto-ohjelma. Scribus on. Lisäksi ilmainen.


      • 67656567556756
        v32kv8zoqs kirjoitti:

        Painotalojen kanssa asioidessa on syytä käyttää taitto-ohjelmaa. Openoffice ei ole taitto-ohjelma. Scribus on. Lisäksi ilmainen.

        kiitoksia vinkistä!!! joskus monta v. sitten vastaavaa ei löytynyt mistään.


      • Juani.H8010

        Ihan liian vaikeeta tuo tommone noilla ohjelmilla kikkailu. ainaki miulle... Mie kyllä tyydyn tilaamaan kirjani jatkossakin eirikuvalta. Heidän kuvakirjaohjelma riittää kyllä minulle. Sillä saan tehtyä ittelleni just semmosen kirjan ku haluan:) Ja siinä saa samaan hintaan kaikki sitomiset, nitomiset sun muut tilpehöörit.
        Eikä se hintakaan ole miun päätä ainakaan tähän mennessä huimannut;)


    • kannattaisi?

      Teettää kuvakirja mahdollisimman halvalla?

      • Roope_A

        Kuvakirjatoimittajien hinnoissa ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta esiinny suuresuuria eroja, mutta kuvakirjaohjelmistot ovat kylläkin varsin erilaisia.

        Hintoja:

        Extrafilm: 17,95 - 94,45€
        Eirikuva: 9,95 - 39,95€
        Ifolor: 7,95 - 49,95
        Kuvakirja.fi: 29,90 - 49,90€

        Yllämainituista Eirikuvan kuvakirjaohjelma on mielestäni muita edellä käytettävyyden ja monipuolisuuden osalta. Kuvakirjoja en ole vielä mistään tilannut, jotenka niiden laadusta en osaa sanoa mitään.
        Minun tulisi tehdä etelänmatkastani kuvakirjatilaus saamieni tietojen perusteella tulen tekemään tilauksen Eirikuvalta. Tämän jälkeen osataan sanoa sitten laadustakin jotakin:)


      • 4354535435354

        jos kaupassa on perunoita joista toiset maksaa 50 senttiä kilo ja toiset 50 euroa kilo sinä varmaan ostat niitä jotka maksaa 50 euroa kilo?


      • jokutoinennimimerkki
        4354535435354 kirjoitti:

        jos kaupassa on perunoita joista toiset maksaa 50 senttiä kilo ja toiset 50 euroa kilo sinä varmaan ostat niitä jotka maksaa 50 euroa kilo?

        Tuo oli ehkä vähän turhan provo-hintahaitari mutta kyllä, minä otan useimmiten kaupasta sen kalliimman vaihtoehdon.


      • niitä jotka”
        jokutoinennimimerkki kirjoitti:

        Tuo oli ehkä vähän turhan provo-hintahaitari mutta kyllä, minä otan useimmiten kaupasta sen kalliimman vaihtoehdon.

        no riippuu ihan siitä syönkö itse vai syötänkö sioille.
        Ostan perunatkin käyttötarkoituksen ja laadun perusteella, en hinnan.
        Köyhän ei kannata ostaa halpaa ja huonoa


      • keksijokutoinennimi
        Roope_A kirjoitti:

        Kuvakirjatoimittajien hinnoissa ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta esiinny suuresuuria eroja, mutta kuvakirjaohjelmistot ovat kylläkin varsin erilaisia.

        Hintoja:

        Extrafilm: 17,95 - 94,45€
        Eirikuva: 9,95 - 39,95€
        Ifolor: 7,95 - 49,95
        Kuvakirja.fi: 29,90 - 49,90€

        Yllämainituista Eirikuvan kuvakirjaohjelma on mielestäni muita edellä käytettävyyden ja monipuolisuuden osalta. Kuvakirjoja en ole vielä mistään tilannut, jotenka niiden laadusta en osaa sanoa mitään.
        Minun tulisi tehdä etelänmatkastani kuvakirjatilaus saamieni tietojen perusteella tulen tekemään tilauksen Eirikuvalta. Tämän jälkeen osataan sanoa sitten laadustakin jotakin:)

        Hintahaitareista en tiedä... En minäkään kaupasta yleensä lähde sitä kalleinta etsimään. Ja toisekseen kuvakirjoja tilattaessa on vaikea lähteä vertailemaan tuotteita, koska niitä ei liiemmin ole nähtävillä missään..
        Mutta ostele sinä rauhassa ne kalleimmat sieltä kaupan hyllyiltä pois. Minä pyrin jatkossakin ostamaan ne tuotteet joissa koen olevan parhaan hintalaatusuhteen.


    • Jatta_lee

      Eiriltä saa kuvakirjat edullisesti ja on muuten myös hyviä kirjoja. Kuvakirja ohjelmakin on askeleen mielestäni muita edellä. Tällä ohjelmalla saan ainakin itse tehtyä lapsistani juuri sellaisen kirjan kuin haluan/osaan ;)

    • terttu-

      Minäkin kokeilin kuvakirjan tilausta! Voin suositella kaikille kirjatilausta aikoville Eirin kuvakirjoja. Itse olen ainakin erittäin tyytyväinen kirjojeni laatuun:)
      suosittelen myös!

    • Hra. Testinen

      Aikaisemmin olen tilannut kuvakirjoja ifolorilta, mutta päätin kokeilla eirikuvaa kun sitä täällä nyt niin hehkutetaan. Ohjelma oli omasta mielestäni parempi kuin ifolorilla ja kuvakirjojen hintakin miellytti kun niitä sai kaksi yhden hinnalla. Kirjoissa en sen suurempaa eroa huomannut, mutta eirikuvan valikoimasta tykkäsin enemmän.
      Kuppini kääntyi siis eirikuvan puolelle ainakin kuvakirjojen osalta.

      • puheloinen:m

        Minäkin menin ja tilasin kuvakirjat eirikuvasta. Olivat hyviä ja tulivat nopeasti. suositella siis voin...


    • oktaavipete

      Mun mielestä tällä hetkellä halvimmat kuvakirjat saat eirikuvalta, koska siellä on joku kaks yhden hinnalla tarjous päällä

    • Suomelan Arttu

      Tällä hetkellä kuvakirjatoimittajista ykkönen on omasta mielestäni Eirikuva. Sieltä saa kohtuulliseen hintaan erittäin hyvää laatua ja kirjoista saa helposti tehtyä oman näköisensä:)

      Kannattaa kokeilla!

    • Peetuinen

      Moro,

      Tilasin laskukuvista kuvakirjoja, joita meinasin lähettää joululahjoiksi. Eirikuvan kuvakirjaohjelma oli ihan ykkönen ja kirjojen laatu miellytti erittäin paljon. Toimitusaika oli tosin hieman pidempi kuin normaalisti, mutta kaippa se meni joulukiireiden piikkiin. Kaikenkaikkiaan jäi todella hyvä maku tilauksesta.

    • Jonna_82

      Tilasin kuvistani kirjoja Eirikuvalta ja olen erittäin tyytyväinen kirjojen laatuun. Aiemmin olen kokeillut tilata kirjoja myös muualta, mutta enää en näe syytä vaihtaa tarjoajaa. Kannattaa kokeilla!:)

    • Juhi_5

      Olen tilannut kuvakirjoja erilaisista tapahtumista ja eri toimittajilta. Tyytyväisin olen tähän mennessä ollut Eirikuvan toimintaan. Kuvakirjojen laatu on hyvä ja hintakin on kohdallaan. että kuvakirjaohjelma on helppo ja mukava käyttää...

      • sivumäärältään

        nuo max 50 sivuiset kirjat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2539
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      198
      2254
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      59
      2248
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      176
      1752
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      9
      1263
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe