lintukiväärin hinta/laatu

kertokaa!

kertokaa hyvä hinta/laatuseuhtaaltaan lintukivääri ja pistäkää kaliiberi ja toimintaperiaate myös,hintahaitari 400-800e uutena tai käytettynä,tekeekö noilla cz kivääreillä mitään?ja onko tuo rosteripiippu niin ehdoton?

16

16434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • millaista laatua yleensä

      Remington 700 ADL-kivääripaketti

      Kivääri Bushnell-kiikari päälle asennettuna. Kaliiperit: .222 Remington .223 Remington .243 Winchester .308 Winchester .30-06 Springfield myös: Remington 700 ADL .223 Rem Leopoldin pikajaloilla ja Shirstonen 3-9*40 kiikarilla, hinta 865 €.

      Hinta: 700,00 €


      mitä mieltä olette paketista? onko remington yleensä millaista laatua?esim.verrattuna baikaliin

    • kokeneemmat

      kertokaa kokeneemmat metsämiehet mielipiteet ainakin näistä merkeistä ja mielellään paremmusjärjestykseen n.kolme parasta ja mielipiteet huonoimmista:

      -tikka
      -remington
      -sako
      -beretta
      -sotilaskiväärit yleensä
      -baikal
      -saiga
      -cz
      -arsenal
      -marlin
      -steyr
      -toz


      ja pistäkää lisää merkkejä/ehdotus jos minulla on jokin unohtunut

      • Pertsa

        Voin sanoa että jos hyvän lintukiväärin haluat ja laatu hintasuhde kohillaan niin Remington 700 ja 243 kaliberinen , siihen kiikari kohtuu hinnalla vaikka leupold VX-1 4-12x40 ja sata varma hyvä ase ja noilla varustuksilla lintu putoaa 300 metriin kevyesti , eikä oo mikkään makkara tikku vaikka kooltaan ei kovin iso ja näyttävä ase olekkaan mutta tehokas ase ja tarkka !


    • jussi

      kyllä cz hyvä kivääri on.saat pulittaa paljon rahaa jos haluat yhtä laadukkaan länsikiväärin.niissä on snellari vakiovarusteena joka parantaa nimenomaan lintupyynnissä osumatarkkuutta.

    • Hintahaitarisi on vähän alhaalla jos havittelet asetta vain lintukäyttöön. Laadukas ase maksaa reilun tonnin ja laadukas tähtäin tonnin molemmin puolin.
      Eli laadukkaan uuden aseen hinta varusteineen seilaa kolmannella tonnilla.

      Kalliberiksi kannattaa valita joku .224 luodilla varustettu. Kaliiberin määrää ampujan taito(itseluottamus riistalaukauksessa) jotakuinkin näin:
      .223Rem jos ammut pariinsataan metriin asti ja
      22-250 jos luotat kykyihisi 300 metriin asti, tätä pidemmät laukaukset ovat turhia.
      Ja näin:
      .223 sopii paremmin koiramiehelle tiheämpään metsikköön ja 22-250 koirattomalle latvalinnustajalle.

      Tehoista vielä:
      .223 ei yli 200 metriä ja
      22-250 ei alle 100 metriä.

      Lintuaseessa ovat hyvänä apuna bipodi ja snellari, sekä hyvä optiikka. Yleiskiikarit kannattaa unohtaa.

      Jos meinaat pysyä hintahaitarissasi, niin suosittelen huutamaan vanhan Tikan tai Sakon .222Remin Huuto.netistä.

      Ps. CZetan varmintit ovat lintuhommissa kovassa maineessa.

      • aiemminkin

        juu tuota "250:stä"olen miettinytkin,kun koiraa ei ole,samalla olen paininut sellaisen asian kanssa kuin:millä kaliiberilla saa myös parasta kasaa ammuttua,.308:ssahan on jo kaareva lentorata sekä muissa 7.62 kaliibereissa,ja tuokin on hämmästyttänyt että riippumatta onko 7.62x53, .308 vai 30-06 on kaikilla luodeilla sama lentorata,onko näin?eikö käytetyllä 22-250:llä tee jo jotain?

        sakon lentoradat tuolla,onko noihin "sokeasti"luottamista?

        http://www.sako.fi/pdf/kuvasto_suomi_1-23.pdf
        sivulla 7


      • aiemminkin kirjoitti:

        juu tuota "250:stä"olen miettinytkin,kun koiraa ei ole,samalla olen paininut sellaisen asian kanssa kuin:millä kaliiberilla saa myös parasta kasaa ammuttua,.308:ssahan on jo kaareva lentorata sekä muissa 7.62 kaliibereissa,ja tuokin on hämmästyttänyt että riippumatta onko 7.62x53, .308 vai 30-06 on kaikilla luodeilla sama lentorata,onko näin?eikö käytetyllä 22-250:llä tee jo jotain?

        sakon lentoradat tuolla,onko noihin "sokeasti"luottamista?

        http://www.sako.fi/pdf/kuvasto_suomi_1-23.pdf
        sivulla 7

        Lentoradat määräytyvät ampujan silmään harjoittelemalla. Avuksi ovat "apuviivoitetut" tähtäimet. Jos tarkoituksesi on ampua jopa yli 300 metrin, silloin .243Win taitaa olla paras vaihtoehto. Patruunat tosin saat ladata itse, koska kaliiberin patruunatarjonta on lievästisanottuna "kieroutunut".

        22-250 piiput kuulemma kuluvat pikaiseen, mutta nämä ovat rata-ampujien juttuja. Metsästäjiltä en ole tämmöistä ikinä kuullut.

        Jos meinaat käytetyn ostaa, varmista kumminkin ettei 22-250 ole ammuttu yli ???? laukausta, saattaa niissä ratajermujen puheissa olla perääkin.

        Tämä kasahomma taitaa mennä .308Winin puoleen suosion vuoksi, mutta lintuhommiin .30-06 on näistä tunnetusti paras.

        Lintumiehelle yksinkertaisesti 22-250 on paras jos ei kuunnella koiramiesten mielipiteitä. Koiramiehet pääsevät/joutuvat lintuja paljon lähemmäksi.

        Itse ostin röllipuvun, ettei tarvitse passissa ihan "munat turpeessa" olla. Saa nähdä, mitä hyötyä siitä on.


      • alaku
        aiemminkin kirjoitti:

        juu tuota "250:stä"olen miettinytkin,kun koiraa ei ole,samalla olen paininut sellaisen asian kanssa kuin:millä kaliiberilla saa myös parasta kasaa ammuttua,.308:ssahan on jo kaareva lentorata sekä muissa 7.62 kaliibereissa,ja tuokin on hämmästyttänyt että riippumatta onko 7.62x53, .308 vai 30-06 on kaikilla luodeilla sama lentorata,onko näin?eikö käytetyllä 22-250:llä tee jo jotain?

        sakon lentoradat tuolla,onko noihin "sokeasti"luottamista?

        http://www.sako.fi/pdf/kuvasto_suomi_1-23.pdf
        sivulla 7

        joo tolla 22-250 ei sillä sadasta metristä kahteensataan putoo luoti paljo mitään ja lintuki säilyy ehjänä


    • n.250m ja yli

      onko 22-250 parhain pitkille matkoille? entä .243? tuonne yli 250m.pitäisi päästä...

      • Metsästäjä85

        Opetelkaa metsästämään niin ei ole mitään tarvetta ampua oli 100m matkoille.


    • tarkka ampuja no.1

      kyllä toi 22-250 aseella ampuu 400-500metriin tarkasti ja 222rem on sinne 300 max ja tohon 300 vielä hyvin osuu

    • oletko simo h. no2

      tarkka ampuja no.1--tarkka olet oikein tarkka,mutta ehkä vain unelmissasi...

      //tohon 300 vielä hyvin osuu // tarkoitatko ladonseinää?

    • vielä yksi

      Itse olen ampunut muutamalla eri .308 kaliberisella aseella, pääosin Sakon Hunterilla ja itselläni on nykyisin tuollainen Remingtonin 700. Ihan tyytyväinen olen ollut sen kanssa toimimiseen ja 100 metriin tekee alle 5cm kokoista kasaa, joten kyllä se ainakin metsälle riittää.

      Kävin myös katsomassa tuota 770-mallia, mutta se tuntui ainakin omaan käteen vähän turhan peltiseltä.

      Kaliberina tuo .308 tuntuu ainakin itselle melko sopivalta, tarkoituksena kun oli hankkia mahdollisimman laaja-alainen kivääri. Sillä olen sitten käynyt kaikkialla kanalintujahdista hirvijahtiin ja karhujahtiin luotia hieman varioiden.

    • 270win

      osta tikka t3 270win kaliiperissa sopii hienosti hirvellekkin jos myohemmin tuota haluat

    • taigan taikaa

      Nyt oli kyse lintukivääristä eikä hirvi-aseesta ja tuo 270win on jo liian räyhä linnulle, ensimmäisessä vastausviestissä mainittiin remington 700 adl, se on hyvä valinta ja toinen on baikalin taiga rihla kaliiperissa, 12/70x.222.

      Baikal erittäin hyvä samoilumetsästyksessä, jos ei läheltä lähtevää metsäkanalintua haulipiipulla saa niin sitten mahdollisuus ampua sitä latvaan luotipiipuilla, edellytyksenä tietysti että lintu nousee puuhun.

      Tänä syksynä kaksi teertä ja yksi pyy haulipiipulla ja 2 teertä luotipiipulla.

    • bg tg

      CZ on legendaarinen asemerkki ainakin jenkeissä, itse myös tykästynyt ainakin pistoolipuolella tsekkiläiseen, välillä erehdyin ostamaan klokin ja ei mennyt kauan kuin vaihdoin takaisin cz:aan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe