Mikä kirja tällä hetkellä luvun alla?

Heikkopää

Aloitetaanko tähän lista, jossa kukin kertoo, mitä kirjaa parhaillaan lukee? Ei tarvii sen kummemmin arvostella, jossei halua, mutta mielellään niitäkin, kiitos.

Mulla kesken juuri Patricia Cornwellin Pedon merkki. Ihmettelin aluksi sitä, miksi kirja ei ole minä-muodossa, kuten edeltäjänsä, mutta nyt siihen on jo tottunut.

89

8246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKV

      Joku näistä Aurelianuksen kehumista Vilho Helasen kirjoittamista "rikosromaaneista".En muista mikä(olen töissä).Taitaa olla Sariolan innoittaja tämä Helanen.

      • Kynsilaukkaaja

        nautiskelen Frances Mayesin kulinaristista Bella Toscanaa.
        Sopii Italian ja pastan ystävälle mainiosti.


      • meikätyttö

        John Harveyn poliisiromaani Kalavelkoja menossa. Ja kirjastosta tuli ilmoitus, että tilaamani 4 kirjaa tulee yhtäaikaa! Oikea luku-urakka tiedossa :-). Ja justiinsa KKV: neuvomasta linkistä bongattuja! Uutudethan tulee vasta 3/2006, sitten vasta pääsee tilaan niitä. Nämä 4 oli viime vuoden uutuuksia, jotka jääny väliin.

        Hyviä lukuhetkiä, rakkaat jännityksen ystävät!


    • MetriMaria

      minulla menossa Clive Barkerin Abarat. Enempi ehkä tuota fantasia puolta, mutta kerronpa kuitenkin.

      Joku suositteli kirjaa täällä, ja en ole itsekään pöllömpänä pitänyt. Joskus kauan aikaa sitten itse luin kirjailijan kauhutarinoita ja ihmetytti jonkin verran ns. alan vaihto. On tosiaan monessa paikassa laitettu lasten- ja nuorten kirjojen hyllyyn. Uppoaa aikuisemmallekin.

      Ja kiva on kirjan kuvitus! (Barkerin itsensä käsialaa.)

    • Kynsilaukkaaja

      jos oli tarkoitus, että vain keskeneräisistä dekkareista puhutaan, toimii Michael Connellyn Verivelka.

      Dekkareista olen yrittänyt vierottautua parhaani mukaan, mutta äkkitempauksella se ei onnistu.
      Connelly on pyöriskellyt yöpöydällä ja sen ympäristössä jo pari viikkoa.
      Jännittävää mutta samalla leppoisaa luettavaa.

      • Nimetön

        mullakin on kirja joka on pyörinyt välillä lapsilla, anopilla ja kavereilla. tosi jännittävää. aloitin kirjan lukemisen joskus 80`luvulla ekaa sivua puolet ja st sitä jo vietiin. viäki jännittää


      • Olishan se kiva
        Nimetön kirjoitti:

        mullakin on kirja joka on pyörinyt välillä lapsilla, anopilla ja kavereilla. tosi jännittävää. aloitin kirjan lukemisen joskus 80`luvulla ekaa sivua puolet ja st sitä jo vietiin. viäki jännittää

        jos sais loputkin sivusta luetua. Laitahan soittaen anopille ja lapsille ja mitä kaikkia niitä nyt olikaan, ja vaadi kirja takaisin.
        Tai edes se eka sivu.


    • m.b.

      Kirjoittaja Thoene.
      Kirjan nimi Toivon avain.

    • kirjahullu

      tällä hetkellä luvussa stephen kingin maantievirus matkalla pohjoiseen. kankeahkon alun jälkeen ihan mielenkiintoista ja joissain kertomuksissa myös erilaista kingiä.

    • Alvari Raappavaara

      Kesken just nyt jännityspuolella Hannu Vuorion Miami. Malmia sillä kai tarkotetaan.

      Vakavan kirjallisuuden yöpöydällä Arvid Järnefeltin Isänmaa ja Juhani Niemen elämäkerta kirjailija Järnefeltistä. Uni tulee pian, ja syvä. Kiitos siitäkin.

      Sängyn alle heitettynä Siinä näkijä missä tekijä.

      • iita-täti

        viitsisi vilkaista sinne sängyn alle uudelleen. Minulta on näet kateissa yksi kirjaston kirja, pari sähköpostia, eikä kattiakaan ole pitkään aikaan näkynyt tuvassa pyörimässä.

        Jospa ne ovat joutuneet sinne sänkysi alle, kun muutakin roinaa tunnut sinne keräävän.

        Ilmottelehan, jos näkyy.


      • on hervoton
        iita-täti kirjoitti:

        viitsisi vilkaista sinne sängyn alle uudelleen. Minulta on näet kateissa yksi kirjaston kirja, pari sähköpostia, eikä kattiakaan ole pitkään aikaan näkynyt tuvassa pyörimässä.

        Jospa ne ovat joutuneet sinne sänkysi alle, kun muutakin roinaa tunnut sinne keräävän.

        Ilmottelehan, jos näkyy.

        Olipas hauskaa, ääneen nauroin.Palauttiko Alvari jo sun hukkuneet tavarat ja kissan? Multakin monta asiaa kadoksissa, muisti esimerkiksi aina välillä. Mahtaako se olla jossain mustassa aukossa nyt vai Alvarin punkan alle pölypunkkien seassa? Hmmm.

        Niin että mikäs kirja sulla olikaan kesken, Iita?


      • Alvari Raappavaara
        iita-täti kirjoitti:

        viitsisi vilkaista sinne sängyn alle uudelleen. Minulta on näet kateissa yksi kirjaston kirja, pari sähköpostia, eikä kattiakaan ole pitkään aikaan näkynyt tuvassa pyörimässä.

        Jospa ne ovat joutuneet sinne sänkysi alle, kun muutakin roinaa tunnut sinne keräävän.

        Ilmottelehan, jos näkyy.

        Katsoin. Ei ollunna kissoja, villakoirissa kyllä äöytyy. Kylmaar repullinen niitä yhtä pientä kissaa vastaa. Iteltä on hukassa kokonainen postilaatikko, muttei sitäkään löytyny. Lujettavista esiin tuli Toni Morrisonin Jazz, joskus alotettu. Niinmuuten, oli siellä yks parisängyn petauspatja, 180 x 200 senttiä. Tarttekko?

        Kirjaston kirjojen etsimiseen ei kannata aikaa haaskata. Lasku tulee aikanaan. Valitettavasti.


      • iita-täti
        on hervoton kirjoitti:

        Olipas hauskaa, ääneen nauroin.Palauttiko Alvari jo sun hukkuneet tavarat ja kissan? Multakin monta asiaa kadoksissa, muisti esimerkiksi aina välillä. Mahtaako se olla jossain mustassa aukossa nyt vai Alvarin punkan alle pölypunkkien seassa? Hmmm.

        Niin että mikäs kirja sulla olikaan kesken, Iita?

        kiitos kysymästä, kissojakin ilmestyi kaksin kappalein.
        Mukavaa, että vaatimaton persoonani jaksaa naurattaa edes jotakuta, itseäni se ei aina naurata.

        Luennan kohteena on Papalagit - Samoalaispäällikkö Tuiavii valkoisen miehen maailmassa.

        Seuraavana lukuvuorossa yöpöytäni kirjaröykkiön päällä on Juhani Känkäsen Toivon mukaan. Jonotettu kirjastosta iät ja ajat.


      • iita-tätsy
        Alvari Raappavaara kirjoitti:

        Katsoin. Ei ollunna kissoja, villakoirissa kyllä äöytyy. Kylmaar repullinen niitä yhtä pientä kissaa vastaa. Iteltä on hukassa kokonainen postilaatikko, muttei sitäkään löytyny. Lujettavista esiin tuli Toni Morrisonin Jazz, joskus alotettu. Niinmuuten, oli siellä yks parisängyn petauspatja, 180 x 200 senttiä. Tarttekko?

        Kirjaston kirjojen etsimiseen ei kannata aikaa haaskata. Lasku tulee aikanaan. Valitettavasti.

        petauspatjaterjouksestasi, mutta sänkyni, kuten minä itsekin, on vaatimattomasti single, joten patjasi on liian suuri.
        Anna patjan vain jatkossakin olla sängyn alla, jos kissani joskus karkaa sinne, on pehmeetä köllötellä.

        Jokos postilaatikko on palannut karkureissultaan?


      • Alvari Raappavaara
        iita-tätsy kirjoitti:

        petauspatjaterjouksestasi, mutta sänkyni, kuten minä itsekin, on vaatimattomasti single, joten patjasi on liian suuri.
        Anna patjan vain jatkossakin olla sängyn alla, jos kissani joskus karkaa sinne, on pehmeetä köllötellä.

        Jokos postilaatikko on palannut karkureissultaan?

        Jo vain tuli kotiin. Pikkusen pitkäksi mennyt ryyppyreissu hänellä. Patjan pidän varmuuden vuoksi. Jos vaikka tulet toisiin aatoksiin.


      • kirjamaanikko
        iita-täti kirjoitti:

        kiitos kysymästä, kissojakin ilmestyi kaksin kappalein.
        Mukavaa, että vaatimaton persoonani jaksaa naurattaa edes jotakuta, itseäni se ei aina naurata.

        Luennan kohteena on Papalagit - Samoalaispäällikkö Tuiavii valkoisen miehen maailmassa.

        Seuraavana lukuvuorossa yöpöytäni kirjaröykkiön päällä on Juhani Känkäsen Toivon mukaan. Jonotettu kirjastosta iät ja ajat.

        tällä hetkellä Patricia Cornwellin PEDON MERKKI. olen lukenut aiemmat kaikki ahmimalla ja odottelen aina vuoden vaihdetta jolloin uusi kirja aina ilmestyy. tyyli on onneksi säilynyt edelleen samana ja kirjat ovat aina yhtä kiinnostavia. olen Cornwellin kova fani.


    • altheia

      eli Diana Gabaldonin sarjan toinen osa... seikkailua, historiaa, seksiä ja taikuutta. Kolmas osa jo odottamassa

      • altheia

        ei kyllä dekkari


    • Scarlett

      Luen tällä hetkellä Unni Lindellin dekkaria Suruvaippa. Vaikuttaa ihan yhtä hyvältä kuin Lindellin edellisetkin kirjat, kannattaa lukea.

      • jännäjuttu

        sain sen tilaamalla eilen kirjastosta. Eli fani minäkin! Ylipäätänsä pohjoismaiset on nykyään tosi hyviä. Eikä suomalaistenkaan tarvii hävetä.


    • meehow

      kirjoittanut Arturo Pérez-Reverte.
      Hieman toisenlainen dekkari - vatikaanin salainen agentti, Sevilla, kertomus ystävyydestä joka kestää loiston katoamisen ja historiallinen kirkko kietoutuneena hiipuvan ylimys-suvun historiaan. Loistavaa kuvausta toisin kuin tämä selostus mutta lukekaa silti :)

      • Päivi

        luvun alla J.Hoffmanin Morfeus.
        Minäkin pidän kovasti U.Lindellin dekkareista.

        Hyvää alkanutta vuotta kaikille!


    • Mäen

      Huhtikuun tytöt.

      • j akirja

        just lopettelen sipilää, ja aloitin siinä sivussa remestä (nimessä ja veressä), ropponenkin on ihan ok. sokerina pohjalla odottelee lehtolaisen rivo satakieli. kaikki dekkarit on ihan jees...reijo mäestä puhumattakaan. onhan grisham ja muutkin ok. nyt laitoin vaan nää kotimaiset suosikit


    • qummamuzzi

      mutta ei William Faulkneria vaan esseekokoelma, jossa suomalaiset kirjoittajat ja kääntäjät kertovat suhteestaan Tammen Keltaisen kirjaston kirjailijoihin ja kirjoihin. Jarl Hellemanin alkusanat. Olen ehtinyt lukea vasta Kristina Rikmanista ja John Irvingistä.

      • qummamuzzi

        En huomannut että olen jännityspalstalla! Sori. Aioin kyllä eilen lainata elämäni ensimmäisen Reijo Mäen, mutta sitten löytyikin paljon muuta...


    • gee

      Niinpä, pysykää aiheessa. Vinkkejä hyviin dekkareihin eikä mitään elämäkertoja nyt,olkaa kiltit!

    • nimetönvaan

      Tapani Baggen paha kuu. On muuten hyvä suomalainen dekkarin kirjoittaja.

    • jaffat

      Menossa loppusuoralla J.D. Robb (alias Nora Roberts) Kuoleman ikuistama. Tykkään tosi paljon hänen kirjoistaan ja kerään niitä. Kokoelmasta vain 1 kirja puuttuu ja senkin jonain päivänä saan hankittua.

      Tulossa seuraavana Nora Roberts Kun saapuu syys/Sininen hetki. Tuplapokkari. Ei tosin jännitys/dekkari-kirja. :)

    • Maapähkinä

      Täähän on kiva palsta..

      Mulla on menossa Alexander McCall Smithin Siveysoppia kauniille tytöille - Mma Ramotswe tutkii.

      Tää on mun kolmas Botswanaan sijoitettu ja a.o. maan elämän- ja ajattelutapaakin kuvaava, Naisten Etsivätoimisto no 1:stä kertova Mma Ramotswe -kirja.

      Epätavallisia tarinoita, melkein kuin novelleja. Jäin koukkuun, kun näistä tulee niin hyvä ja onnellinen olo. Ekaa pyörittelin käsissä, pöydällä ja pölypalleroiden seassa sängyn alla ennenkuin sain todella tartutuksi siihen.Sitten se olikin jo menoa.

      Olen lukenut pikkulikasta asti dekkareita ja monen suosikin joukossa, ihan kärkipäässä on mm. Henning Mankell.

    • aina joku menossa

      Nyt just en lue dekkaria vaan Sillanpään" Poika eli elämäänsä", en tiedä miten se jotenkin kiehtoo vanha suomalainen elämä. Mutta yleensä olen dekkarien ystävä, ensin tietysti Agatha Christien ja senjälkeen Simenonin kirjoja tullut kerättyä ja ihme kyllä luen niitä uudestaankin. Sariola oli yhteen aikaan ostoissani kuten myös Maria Lang. Ihan uusia en nyt raatsi ostaa, mutta haen kirjastosta sikäli kun löytyy.

    • dekkaridikkari

      Kotimaiset kolahtaa!Leena Lehtolainen, Reijo Mäki ym. Ulkomaisista Mankell on ykkönen, siis mun mielestä! Onko joku lukenut Åsa Larssonin kirjan. Mielenkiintoinen uusi tulokas ja omaperäinen!

      • jännäjuttu

        Joo, Åsa Larssonin Aurinkomyrsky luettu. Varteeontettava uusi tuttavuus tämä Larsson. Romaani sijoittuu Ruotsin Lappiin,joten siellä on suomalaisia ihmisen ja paikan nimiä joukossa.

        Luin jo ruotsiksi seuraavan Larssonin, sama päähenkilö ja paikkakunta. Jännää, kun jotkut puhuivat suomeakin sekaan.. Juonta en paljasta, mutta kovasti maanläheinen ja antisankari on pääosassa oleva lakinainen. Juuri minun makuuni!


    • Pike

      ja hyvää dekkari on ....

    • aaa

      Leena Lehtolaisen rivo satakieli

    • blondi-72hki

      Virginia Andrews.

    • tapio

      On lukematta Lee Childin "Kaukolaukaus"-kirjaa.
      Varsin yhdentekevää tekstiä, mutta kiva lukea väsyneenä vähän aikaa ennen nukkumaanmenoa.

    • Luvussa on W.R.Burnettin rikosklassikko Pikku Keisari.

    • suklaapuoti

      Puolisen tuntia sitten lukaisin viimeisen sivun Joanna Harriksen kirjasta Pieni suklaapuoti. Yöpöydällä odottamassa on Dan Brownin Da Vinci-koodi, jonka aion aloitella vielä tänä iltana/yönä.

      • äskettäin

        Da vinci koodin luin tuossa äsketäin ja nyt odotan innolla toukokuussa ensi-iltaan tulevaa elokuvaa! Saas nähdä...Mutta kirjana tosi mukaansa tempaava ja sisältää paljon pikku yksityiskohtia, joista osassa piilee totuus ;)


    • Recke

      Minulla menossa Antti Tuurin "Taivaanraapijat". Pidän tavattomasti Tuurin tyylistä ja huumorista, kaikkiin se ei kuulemma pure. Kirjat vain turhan nopeasti luettuna, pitemmmästikin voisi seurata näiden pohjalaismiesten kohkaamista rapakon takana.

      Luen melko paljon kaikenlaista kirjallisuutta ja vihjeitä olen saanut monesti täältä netistä. Ehkäpä minäkin voisin joitakin vihjeitä antaa.

    • Recke

      että tämä osasto olikin vain dekkareille, ja muu kirjallisuus on erikseen. Kun lueskelin noita vastauksia, tuntuu siltä, että voisitte keskittyä asiaan ja jättää nuo muut smalltalk-juttelut ihan tuonne yleisille keskustelupalstoille.

      • Täti

        Enemmin nämä smalltalkin harrastajat tässäkin ketjussa kirjallisia mieltymyksiään luettelevat kuin satunnainen, kritisoiva matkailija.

        Ai juu, aloitin tänään uuden jännärin.
        Brynolf Honkasalo: Erinäiset rikokset,
        Suomalaisen lakimiesyhdistyksen julkaisuja
        B-sarja, nro 35
        Tosi jännä, löytyi omasta hyllystä.


      • Irma Tarmo
        Täti kirjoitti:

        Enemmin nämä smalltalkin harrastajat tässäkin ketjussa kirjallisia mieltymyksiään luettelevat kuin satunnainen, kritisoiva matkailija.

        Ai juu, aloitin tänään uuden jännärin.
        Brynolf Honkasalo: Erinäiset rikokset,
        Suomalaisen lakimiesyhdistyksen julkaisuja
        B-sarja, nro 35
        Tosi jännä, löytyi omasta hyllystä.

        Toivotan hyviä unia Ukko-Brynolfin kanssa. Melko täyttä työtä oli pysytellä hereillä luennoillaan aikoinaan. Valitettavasti.


      • Täti
        Irma Tarmo kirjoitti:

        Toivotan hyviä unia Ukko-Brynolfin kanssa. Melko täyttä työtä oli pysytellä hereillä luennoillaan aikoinaan. Valitettavasti.

        en minä sentään oikiksessa ole, kirja vain on unohtunut hyllyyni eräästä menneestä elämänvaiheesta.

        Nimi oli niin mielenkiintoinen, että ajattelin lukaista, olisiko siinä ehkä pari erinäistä murhaa.
        Ei näytä olevan, kovin nuivaa tekstiä Ukko-Brynolf näyttää syytäneen.

        Pykälä yleisen rauhan häiritsemisestä tuntuu sopivan tilanteeseen hyvin.

        Itseeni kohdistuva rikos voisi puolestaan olla sekä passiivinen, että aktiivinen lahjonta.


      • qummamuzzi

        Itse kun olen lukemisesta ja kirjoista suorastaan riippuvainen, harmittaa joskus kun tänne kirjoittaa jonkin 'huomionsa'. Sitten sitä palaa katsomaan vastauksia, odottaa saavansa fiksuja kommentteja, uusia vinkkejä, ja huomaakin että jengi on jonkin assosiaation kautta ruvennut keskustelemaan sauvakävelystä tai Telemark-hiihdosta.


      • tai sitten
        qummamuzzi kirjoitti:

        Itse kun olen lukemisesta ja kirjoista suorastaan riippuvainen, harmittaa joskus kun tänne kirjoittaa jonkin 'huomionsa'. Sitten sitä palaa katsomaan vastauksia, odottaa saavansa fiksuja kommentteja, uusia vinkkejä, ja huomaakin että jengi on jonkin assosiaation kautta ruvennut keskustelemaan sauvakävelystä tai Telemark-hiihdosta.

        kesken mielenkiintoisen keskustelun alkaa tulla kritiikkiä toisten pilkkuvirheistä.
        Sellaistakin täällä on nähty, tiemmä.


      • Irma Tarmo
        qummamuzzi kirjoitti:

        Itse kun olen lukemisesta ja kirjoista suorastaan riippuvainen, harmittaa joskus kun tänne kirjoittaa jonkin 'huomionsa'. Sitten sitä palaa katsomaan vastauksia, odottaa saavansa fiksuja kommentteja, uusia vinkkejä, ja huomaakin että jengi on jonkin assosiaation kautta ruvennut keskustelemaan sauvakävelystä tai Telemark-hiihdosta.

        Mitä sinulla on sauvakävelyä vastaan? Se pitää meidät muorit vielä muutaman vuosikymmenen tolpillaan, osan jopa järjissään.


      • qummamuzzi
        Irma Tarmo kirjoitti:

        Mitä sinulla on sauvakävelyä vastaan? Se pitää meidät muorit vielä muutaman vuosikymmenen tolpillaan, osan jopa järjissään.

        Lajihan on mitä erinomaisin mutta kun sillä ei ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään relevanttia tekemistä jännityskirjallisuuden kanssa.


      • herttaässä2
        qummamuzzi kirjoitti:

        Lajihan on mitä erinomaisin mutta kun sillä ei ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään relevanttia tekemistä jännityskirjallisuuden kanssa.

        Mutta sauvakävelypalstahan odottaa aloittajaansa??? Tämä on kirjallisuuspalsta!


    • Minna

      ..luvun alla Minette Waltersin Mielen häiriöitä.Tosi hyvä psykologinen trilleri.Niin kuin muutkin Waltersin kirjat.Tämän jälkeen otan kevyeksi unilukemiseksi vanhaa kunnon Agatha-mammaa(jotka minulla on itsellä melkein kaikki ja olen lukenut ainakin 10 kertaa jokaisen).Sen jälkeen Nicci Frenchin uusin.

    • dekkarifani

      Tällä hetkellä on meneillään Matti Yrjänä Joensuun Harjunpää ja heimolaiset.Suosittelen muillekin.On jännittävä ja erittäin mielenkiintoinen.Eikä kirjassa mässäillä liialla väkivallalla eikä verenvuodatuksella.Ei myöskään perinteinen murhamysteeri,koska murhaaja kerrotaan jo kirjan alussa.Vaikka Joensuu kertoo pikkutarkasti,kirja on helppolukuinen.

    • Mr. Brown

      ...luen Sophia McDougalin Romanitas nimistä kirjaa.
      Kertoo Rooman valtakunnasta nykyhetkessä. Eli kirjassa Rooman valtakunta ei tuohutunut vaan puolet maapallosta on Rooman vallan alla. ihan ookoo ollut tähän asti.

      Seuraavaksi vuorossa Frédéric Beigbederin "24.99 €", joka on kulttimainetta niittänyt kuvaus mainostoimisto-maailmasta.

    • Don-Loco

      Työn alla Dean Koontzin Taivaan Porteilla. Oikeastaan ihan hauska science fictionin ja kauhoromaanin sekasikiö, vaikka eihän tästä kyllä yö-unet kärsi.

    • elisant

      Tällä hetkellä kesken on oikeastaan muutamakin teos eli Vuokko Rissasen Varjoikkuna, Anne Ricen Kadotettujen Kuningatar ja The Mammoth Book of Vampires edited by Stephen Jones. Tuo kyseinen vampyyritarinakokoelma on myös uusin kirjahankintani. Aloitin myös Mika Waltarin Mikael Karvajalan, mutta se tuntui jollakin tavalla raskaalta lukea, joten se säästynee parempaan ajankohtaan.

    • Hilliker.

      James Ellroyn "Musta Dahlia." Vaikuttaa ihan hyvältä. Suosittelen kaikille dekkareista pitäville.

    • Juuri luettu Anne Frankin päiväkirja (täydennetty laitos v. 2002). Murrosiän kuohuntaa ankeissa oloissa. Mitä Annesta olisi voinut tulla, jos olisi saanut elää?
      Aloitettu äsken Susanna Clarken Jonathan Strange & herra Norrell. Vaikuttaa hiukan dickensiläiseltä ulkoapäin katsellen. Toivottavasti on, rakastan Dickensiä! Tiedän kirjan saaneen fantasia-alan palkinnon (Hugo-palkinto?).

    • bring_me_to_life

      Luen tällä hetkellä Tess Gerritsenin Kaksoisolentoa. En ole vielä pitkälle päässyt, mutta hyvälle kuulostaisi. Tarvitsen vain jotain pientä naposteltavaa kirjan seuraksi... :P

    • fantasia

      Ilkka Auer: Susilouhien sukua

      Caldiassa, kylmässä valtakunnassa,
      on vuosisatojen ajan kerrottu tarinaa jäänoidasta.
      Yksitoista vuotias Nonna-tyttö menettää isänsä
      kun paholaiset iskevät kylään.
      Nonna ja Nonnan lemmikkijääkarhu,Fenris,
      joutuvat huimaan seikkailuun,
      kun Nonna kuulee,
      että Nonnalle ja Nonnan äidille ja Nonnan pikkusiskoille ja Nonnan jääkarhulle
      tapahtuu kauheita.
      Kirja on jännittävä fantasiaseikkailu.

    • Minäkin sain joululahjaksi tuon Cornwellin Pedon merkki.Ei kyllä ollut Cornwelliä parhaimmillaan minun mielestäni..ehkä ideat alkaa jo loppua,kun kirjoja on ilmestynyt niin paljon.
      Tällä hetkellä luen Diana Gabaldonin Syysrummut-kirjaa.Takakannen tekstiä lainaten kirjassa tehdään huikea aikamatka 1700-luvun Pohjois-Amerikkaan,jossa seikkailevat tuttujen sankareitten ohella merirosvot,murhamiehet,intiaanit ja shamaanit. Tää on Gabaldonin neljäs kirja ja kaikki ovat itsenäisiä osia,vaikka samat henkilöt kirjoissa esiintyvätkin.Jos tykkää historiallisista ja värikkäistä romaaneista,niin suosittelen. Itse luen tätäkin kirjaa innolla,vaikka "tiiliskiviromaani" onkin,kuten kaikki Gabaldonin kirjat!

      • Eihän tuo mikään dekkari ole mitä luen,mutta onhan siinä jännitystä..


      • Päivi

        vielä jäljellä J.Kanonin Los Alamos-pommmin varjossa, suosittelen. Odottamassa on T.Eggen Pärstäkerroin, pidin edellisestä Sisustaja-kirjastaan.

        Yritin kahlata Gabaldonin Lordin yksityisasiaa, ei uppoa minuun, makuasioita. Eivät uponneet edellisetkään, joten jätän seuraavan suosiolla lukematta.


    • jakey

      Tällä hetkellä luen Stephen Kingin Musta torni sarjaa uudelleen ja sitten Papillon kirjaa. Hitsit, että onkin hyvä.

    • tkr

      Kunnes toisin todistetaan. En ole ennen lukenut Turowin kirjoja ja olen tästäkin lukenut vasta muutaman kymmenen sivua mutta vaikuttaa ihan lupaavalta.

    • häkki häkki

      Patrik MagRath - HÄMÄHÄKKI

      • en kerro

        täytyypä hiukan alkaa lukemaankin jotain kivaa.....ei oikeen jaksa aina telkkua töllöttää.....hihii


      • en kerro kirjoitti:

        täytyypä hiukan alkaa lukemaankin jotain kivaa.....ei oikeen jaksa aina telkkua töllöttää.....hihii

        ja Harry Hole.. etenee aika hitaasti. Etsin jotain uutta suuntaa kirjallisuudelle. Taustalla soi Pekka Strengin "Kesämaa". Miten olen voinut unohtaa kuinka upea LP se onkaan.
        Ihan mahtava, niin hieno ja niin täydellisen upea.
        Fiilistellään..


    • 4545454ggg

      Tällä hetkellä on Da Vinci Koodi, Pimeyden talo, ja Taru sormusten herrasta Kaksi tornia

    • Tzara
    • LeoLepotuoli

      Väinö Kirstilä: Isku suoneen. Kirja katosi maanantaina ollessani pikku jurrissa.Korvikehoitona Baggen Kummisedän hautajaiset, joka hauskin lukemani suomalainen deku.

      • Väinö, Väinö

        Väinö on kuitenkin jostain löytynyt Pentin tilalle. Itse luen max Mannerin 13. huone, mutta näyttää siltä, että en sitä loppuun lue. Turhaa jaarittelua ollut jo parisataa sivua


      • Väinö, Väinö
        Väinö, Väinö kirjoitti:

        Väinö on kuitenkin jostain löytynyt Pentin tilalle. Itse luen max Mannerin 13. huone, mutta näyttää siltä, että en sitä loppuun lue. Turhaa jaarittelua ollut jo parisataa sivua

        Oli muuten ihan paska tämä 13. huone. Viissataa sivua, huh huh...


      • Yorkshire fani

        Baggen kasvot katuojassa nyt välilukemisena. Kännikalan kohelluksia.
        Haen tänään varattuja kirjoja; tuli neljä yhtäaikaa.
        Sain juuri loppuun Ropposen Vanginvartijan mandoliini. Kovaa menoa Jyväskylässä ja muualla. Plussaa tulee kivasta koiran kuvauksesta.
        Matkalla oli mukana Reginal Hillin Viimeinen viesti. Yorkshiren etsivät, jossa Pascoe selvittää mm. Dazielin sekoilua.


    • Lukutoukkis

      Mies joka ei ollut murhaaja / Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt ; suomennos: Jaana Nikula

    • Kirjojenystävä

      Patricia Cornwell: Kuolleiden satama
      yksi suosikki kirjasarjoista joita luen.

    • Lukutoukkis

      Jyrkänteen reunalla / Arnaldur Indriðason ; suomentanut Seija Holopainen

      Pidin tuosta Mies joka ei ollut murhaaja, arvosana asteikolla 1-10, 8-

    • Pisti silmään, ai!

      Mikä on luvu? Pidetäänkö sen alla kirjoja?

      • Takkutukka*

        "Luvun alla" on samaa juurta kuin "työn alla" eli olla parhaillaan tekemässä jotakin.

        Lukutoukkiksen kanssa yhtä mieltä tuosta kahdeksikosta teokselle: "Mies, joka ei ollut murhaaja"; ruotsalaiset tuon genren nyt yksinkertaisesti taitavat ja aina vaan riittää uusia kirjaiijoita iloksemme.

        Mukavia lukuhetkiä!!


    • duckie

      Tällä hetkellä menee Stephen Kingin Kuvun alla. Välillä alkaa vähän usko hiipumaan kun on niin mahdottoman paksu kirja mutta mikäs siinä, aikaa on.. ;)

    • ajatella

      Douglas Preston, Lincoln Child, Pendergast,Tulikivi ja Soinninvaaran uusin

      • outo muija

        Lisa Marklundin Panttivanki. Aika ajankohtainen. Tosi nopeasti suomennettu, koska siinä mainittiin ihan tuoreita asioita kuten massamurhaaja Breivik. Tietenkin se on voitu lisätä juuri ennen painoon menoa, mutta Breivikistähän tiedettiin vasta heinäkuussa 2011.


    • herttaässä2

      sain luettua viimeisimmän Lincoln Chidin ja Douglas Prestonin Pendergastin, joka lähenee jo fantasiaa ja menossa on Taavi Soininvaaran Punainen jättiläinen. Se on vähän jumissa. Kaipaan kai jonkinlaita onnistumista Kati Soisalin Vilman etsintöihin. Ehkä tämä tästä...Onkos tuo Soisalon ja Karan juttu rakkautta?`

      Öitä!

    • Viola Aho

      Löysin Lincoln Childin vasta ihan äskettäin ja nyt on menossa Uusi Atlantis. On muuten hyvä. Sitä ennen Kuoleman algoritmi, samaa laatua. Suosittelen!

    • Marinina

      Risteilyltä ostin Viveca Stenin I natt är du död. Hitaasti etenee ruotsin kieleni vajavaisuudesta johtuen, mutta vaikuttaa sujuvalta ruotsalaisdekkarilta. Mahtaako Viveca Steniä olla jo suomeksi käännettynä?

    • Lärjungen

      Viveca Steniltä on suomennetty sarjan ensimmäinen kirja Hiljaisissa vesissä.

      Itsellä luettavana dekkariduon Hjorth/Rosenfeldt kakkoskirja Lärjungen. Seuraavana jonossa on Reginald Hillin The Woodcutter. Saa nähdä miltä maistuu Yorkshiren etsivien jälkeen. Suosittelen lämpimästi Peter Robinsonia eli ylikomisario Alan Banksin tutkimuksia.

      Himolukijana jouduin käymään kirjastossa vähintään kerran viikossa, kunnes hoksasin vaihtaa alkuperäiskieleen. Repullinen kirjoja kestää nyt pidempään ja samalla kielitaito karttuu.

      Netin kautta ostettuna englannin ja ruotsin kieliset pokkarit ovat myös todella paljon suomenkielisiä halvempia. Suosittelen.

    • H3l1

      Luen tällä hetkellä kauaksi Kotoa. Ostin sen netistä http://www.sacrum.fi/. Olen tykännyt siitä kovasti. Olen vähän tällainen historian intoilija.

    • no kaakkohan se oli

      ajuuri sain lopuun Ropposen Kuhalan prostataongelma..... ei kun...Kuhala ja
      yöjuna.
      Vähän liikaa uhottiin sillä yhdellä asialla, mutta koira edelleen kivasti kuvassa mukana.
      Lounais-suomalaisena naisena ehkä oli vaikea samaistua siihen koilliskulmaankin.

    • TuijaRS

      Sain juuri loppuun Arna Tuulin Ystäväpiirin. Kirja on juuri julkaistu esikoisromaani ja täytyy sanoa, että pidin kovasti, vaikka aluksi kirja tuntui vähän tylsältä. Juoni kuitenkin tiivistyi ja loppuratkaisu oli yllätys. Ei ihan perinteinen dekkari ja ehkä enemmän naisten kuin miesten makuun, mutta suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe