Suklaakonvehti - vaikkapa Fazerin Geisha- nautitaan oikeaoppisesti niin että se laitetaan oikein päin kielen päälle sulamaan. Sitä ei missään tapauksessa purra, eikä siitä varsinkaan alkajaisiksi näykkäistä palaa etuhampailla.
Kun makeinen nautitaan oikein, nautinto on suurempi kuin jos makeinen pureskeltaisiin. Hampaissa ei ole makuhermoja kuten kielessä on ja sitäpaitsi nautinto pureskeltaessa on lyhyempiaikainen.
Terveydenkin kannalta tällainen tapa nauttia suklaamakeinen on parempi sillä silloin ei tule hotkittua yhtä montaa makeista yhdellä kertaa. Yhdestä makeisesta kun saa irti enemmän iloa ja nautintoa.
Myös hampaita tämä tapa syödä makeinen säästää koska makeista tuhriutuu määrältään vähemmän hampaisiin ja hampaiden väleihin. Ja mitä järkeä olisi muutenkaan töhrätä koko suklaa hampaisiinsa jos se on riittävän pehmeä suussa hitaasti sulamaan?
Suklaamakeisen nauttiminen
9
1716
Vastaukset
- dafds
yksi makeinen on syöty kuvailemallasi tavallu vedetään loppurasia niin nopeasti suuhun ettei paljoa ehditä maistella.
- CCCP007
Geishan kanssa en alkaisi moiseen, Fazerin tavara on kuraa, mutta jonkun kunnon belgialaisen tummasuklaakonvehdin ehkä...
- ajalla
olen samaa mieltä suklaan nauttimisesta, ja auttoi muuten tämä vinkki minua laihduttamisessakin!
ostin hyvälaatuista tummaa suklaata, imeskelin hitaasti pienen palasen ja makean himo lähti muutamksi päiväksi.
tuosta hammas jutusta en kyllä oikeen tiedä, koska mitä kauemmin sokeri on suussasi, sitä pahempaa se on hampaille, esim. tikkari kaikista pahin!- laurastiina
Aikaa siinä kyllä menee enemmän, ja siinä kohdassa olet oikeassa, mutta sylki puhdistaa hampaat nopeammin ja helpommin kun ne eivät ole yhtä tuhriintuneet suklaaseen.
- aivan liian suuria kerralla...
Niistä haukataan pala ja annetaan sen ensin sulaa suussa kielen päällä, juuri kuvailemallasi tavalla. Käteen jäänyt toinen puoli lasketaan lautaselle odottamaan vuoroaan, ettei se sula sormiin.
Sitä paitsi on älytöntä puhua oikeaoppisesta tavasta syödä konfehtia! Sinäkö määräät miten muiden pitää suklaansa nauttia! Onko tosiaan vain yksi oikea tapa nauttia?- laurastiina
En minä mitään ole määrännyt. Esitin vain mielipiteen suklaamakeisen nauttimisesta ja sinä otat sen aivan kuin sinun pitäisi heti ryhtyä elämään elävässä elämässäkin minun mielipiteeni mukaan. Syö suklaasi niinkuin haluat. Maukkaita hetkiä sinulle!
- jyrsijä
Geishasta, jugurttisuklaasta tai tavallisesta konvehdista (jossa kova sisus) jyrsitään ensin suklaa pois ja sitten syödään täyte. Tällä tavalla maistuu kaikista parhaalta.
- ellinoora
Mikään ei näytä sen kauheammalta kuin liian iso karkki suussa. Itselle tuo kokonainen konvehti on liian iso pantavaksi suuhun kokonaisena - parempi puraista puoliksi.
- Deidikkiloo
Jollei konvehtia pure ollenkaan, ei tunne konvehdin rakennetta, jossa usein vuorottelevat pehmeät ja kovemmat ainekset. Vesi- ja rasvaliukoiset makuaineet ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1313119EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402961- 1071369
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1371081Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621057Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661047- 60987
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373959- 41787
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22763