Saako laittaa kuivauskaappiin?

........................

Pitäisi saada tietää, että mitkä vaatteet saa panna kuivauskaappiin.

Tuttujen muksun vedenpitävää haalaria ei saa laittaa kuivauskaappiin, mutta saako minun vedenpitäviä hanskoja laittaa? Niissä ei erikseen lue, että saako.

Saako laittaa sellaiset hanskat, missä on kämmenessä ikään kuin "sadetakkikangas" (ei nyt ihan sellaista, mutta sinne päin)?

Eli lukeeko haalarissa ja lapasessa ym. AINA, että ei saa laittaa, jos ei saa. Ja saa laittaa, jos ei ole kieltoa, vaikka olisi vedenpitävä.
Tai onko siinä pesulapussa joku merkki, joka kertoo, ettei saa?

Olen ihan pihalla näiden kanssa, mutta ei huvittaisi heti pilata uusia vaatteita.

3

3113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaa

Yleensä pesuohjeessa on merkki. jos ei saa kuivauskaappiin laittaa, on neliö minkä yli menee X.
      jos on neliö, neliö pisteillä ym saa laittaa kuivuriin.

uusista vaatteista kannattaa aina lukea ne roikkuvat laput, koska niissä usein on tietoa kuivauksesta, materiaalista ym.

Oliko niin, että goretex (miten kirjoitetaan) vaatteita ei saa laittaa kuivauskaappiin?

meillä ulkohousut on vettä hylkivät, ohjeissa luki että on 3M-materiaalia tms, ja kuivauskaappi vaan parantaa materiaalin tehoa.

Oman kokemuksen perusteella, kaikki vaan kuivauskaappiin.. minulla ei koskaan mikään ole mennyt pilalle, mutta saattaa olla että kaikki on sellaisia vaatteita jotka sen kuivurin kestää.. :)
      tarhan kuivauskaapeissa ei lämpö kuitenkaan kovin kuumaksi nouse.

jos saat vaatteita käytettynä, eihän niistä aina tiedä mitä materiaalia ne on.

• Kaappiin

Kyllä kaikki jopa reimatex-vaatteet kestää kuivattaa kuivauskaapissa,JOS lämpötila on 40ast.Säätäkää lämpötila 40ast.niin saa kaikki kuivattua kaapissa.

• birtas79

Uusimman Vauva-lehden mukaan ainoastaan core-tex vaatteet saa kuivattaa kuivausrummussa tai -kaapissa! Ja muut kuten: Reimatec,Remu,Rasavil,Lassietec, Drymax ja esim. Seppälän tec-pinnoitteisia vaatteita suositellaan kuivaamaan ainoastaan huoneenlämmössä eli ei edes patterille, mutta kannattaa aina katsoa vaatekohtaiset pesuohjeet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      178
      5005
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27