Liftari tyttöjen tappaja?

Yly

Eli 70-luvun alussa tämä kirvesmies, nimeä en muista, tappoi kolme liftarityttöä. Millaisen tuomion hän sai, ja miten hänelle sitten kävi?

11

3311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wqw

      Mikä helvetin kirvesmies. Ensio Koivunen oli kaivinkoneenkuljettaja. Pidä turpasi kiinni jos et tiedä faktoja. Ärsyttää tuollaiset harhaanjohtjat...

      • Yly

        No onpas jännä juttu kun tapausta tutkinut poliisi puhui telkkarissa kirvesmiehestä, mutta kai sinä paremmin tiedät? ;)


      • wqw
        Yly kirjoitti:

        No onpas jännä juttu kun tapausta tutkinut poliisi puhui telkkarissa kirvesmiehestä, mutta kai sinä paremmin tiedät? ;)

        Kukakohan poliisi on antanut julkisuuteen lausunnon, että EK on kirvemies? Mm. Hannes Markkulan tuotantoa lukemalla voit todeta tekijän kaivurimieheksi.


      • Enska vaan

        Kyllä se piti kaljakuppilaa tässä hyvinkään siltakadulla...täältähän kax niistä likoistakin oli..


    • rikos---

      tekijä oli Raimo Ensio Koivunen, sen hetkiset tehtävät hänellä olivat kaivinkoneenkuljattajana toimiminen. Hän tappoi Salme Metsänikulan itäisellä uudellamaalla. Neito oli menossa Hangon regatalle.
      Muut tapetut (Tuusulassa) olivat muistaakseni Raijas ja Laiho.
      jk. julkkismies/poliitikko ym. D-kin epäiltiin, koska tekijä oli ostanut tältä jenkkiauton, eikä se ollut vielä ostajan omissa nimissä.
      Auto ym. tiedettiin heti alkuun.
      Jos olisi heti alkuun ollut enemmän tutkijavoimia ja rahaa, olisi kaksi viimemainittua uhria ehkä pelastettu. Niin kuin on niin usein tässä maassa. Raha ja tutkijamäärät ratkaisevat elävien elämänlaadun ja määrän.

      Se siitä. Toivottavasti läheisensä ovat jo toipuneet tapauhtumista.

      t. Heino vaan, ent. nimismies vs./ ylikonstaapeli vt. Kirkkonummella 70- luvun alussa.

      • Nikolai Kopeloi

        Eikö tekijällä ollut rikollinen mennesyys ? Tosin ei henkirikoksia. Kaikkien uhrejen verestä löytyi jotain rauhoitittavaa, joten tekijä oli huumannut uhrinsa ennen murhia. Eikö kyseessä ollut seksuaalimurhat ? Uhrit löytyivät jostai hylätyistä hiekkakuopista Uudeltamaata. Murhaaja oli liikuskellut koko kesän "jenkkiautolla" Uudellamaalla ja etsinyt uhreja.Auto oli muistaakseni Dodge Dart. Tytöt olivat kaikki ilmeisest liftanneet murhaajan kyytiin. Jos oikein muistan uhrit oli lopuksi surmattu auton pakokaasulla.Taitaa murhamies olla vapaalla . Kun sarjamurhaajia profiloi,tulle rikoksen jatkaminen selvästi esille.


      • Ilpo x
        Nikolai Kopeloi kirjoitti:

        Eikö tekijällä ollut rikollinen mennesyys ? Tosin ei henkirikoksia. Kaikkien uhrejen verestä löytyi jotain rauhoitittavaa, joten tekijä oli huumannut uhrinsa ennen murhia. Eikö kyseessä ollut seksuaalimurhat ? Uhrit löytyivät jostai hylätyistä hiekkakuopista Uudeltamaata. Murhaaja oli liikuskellut koko kesän "jenkkiautolla" Uudellamaalla ja etsinyt uhreja.Auto oli muistaakseni Dodge Dart. Tytöt olivat kaikki ilmeisest liftanneet murhaajan kyytiin. Jos oikein muistan uhrit oli lopuksi surmattu auton pakokaasulla.Taitaa murhamies olla vapaalla . Kun sarjamurhaajia profiloi,tulle rikoksen jatkaminen selvästi esille.

        "Taitaa murhamies olla vapaalla"

        Hautausmaalla nykyään.


      • Nikolai Kopeloi

        Olitko samaan aikaan K-numella kun Paldan-vainaa ?


      • K-nummella
        Nikolai Kopeloi kirjoitti:

        Olitko samaan aikaan K-numella kun Paldan-vainaa ?

        kuoli hirvireissulla. Aina oli kova vauhti päällä. H


    • ent. liftarityttö

      joskus aikoinaan että pitää varoa etenkin kun yksin liikkuu. Ja kyllä niitä avohoitopotilaita oli silloinkin liikkeellä, mutta aina niistä selvittiin. Pervoimmilla oli patjatkin jo valmiina pakettiauton takana.

      Mutta hulluimmat kuskit löytyivät Porista joskus -85. Toinen kyyti olisi saattanut jäädä viimeiseksi, mutta poliisit vahingossa tietämättään pelastivat meidät pysäyttämällä kuskin ja toinen hullu heitti vauhdissa ulos autosta kun en luvannut maksaa luonnossa.

    • Anonyymi

      Tuo liftaaminen on tuohon aikaan ollu aika tavallista, kun haluttu päästä paikasta A paikkaan C. Mun äiti on kertonut näistä ja mulle sanottiin aina, että ikinä et liftaa kenenkään kyytiin, se on virhe mistä maksat hengelläs. Tasan kerran olen itse liftannut, eli joskus vuonna 2005 tai 2006 kesällä Tampereella. Oli auto täynnä porukkaa ja sinne ängin, kun kyydin sain. Autosta nousin pois keskustorilla ja tää yks urpo päätti ruveta kopeloimaan, jumankauta, että tuli kiire ja rynnin niitten apinoitten yli. Ton jälkeen en ole liftannut. Kyytiä on tarjottu joskus 2014 kesällä ja olin menossa töihin, kello oli jotain 5.00 ja olin menossa linja-auto asemalle ja asuin jo Nokialla. Näin kun auto tuli melko hiljasta vauhtia kohti ja pysähty mun kohdalla. Ajattelin, että ovat eksyny. Kaks nuorta jätkää istu autossa ja kuski kysy haluutko kyydin ja ite kysyin mitä ja otin nappikuulokkeen korvasta. Toisti, että haluanko kyydin. Sanoin, että olen menossa töihin ja menen kyllä linja-autolla. Me viedään sut, sano kuski. Sanoin vaan, että ei, kyllä mä meen linja-autolla. Kaasuttivat onneks pois ja mietin kuinkahan monelle aamu varhain liikkeellä olevalle naiselle ovat kyytiä tarjonnu.

      Luulis, että jonkinmoinen vaisto olisi näillä liftareilla saanut heidät punnitsemaan tilannetta ja hälytyskellot soimaan. Karmeita nää liftari murhat. Mun äiti opiskeli Hyvinkäällä ja on kertonu, että siellä tapahtu kaikennäköstä ja äiti oli niihin aikoihin pelänny aika paljon liikkua siellä.

      Ihmettelen, kun tuomio annetaan, niin miksi nää pipipäät ei voi istua tuomiotaan täysimääräisenä? Miksi sitä lievennetään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe