Poikani n.6viikkonen.Täysimetyksellä,maitoa tulee hyvin.Mutta ei kuitenkaan niin paljoa,että saisin pumpattua pakkaseen. Vauva joutuu jäämään isänsä kanssa kotiin muutamiksi tunneiksi ja nälkä saattaa yllättää, vaikka olisin imettänyt ennen kun lähden. Sillon isä joutuu antaa korviketta. Joten kannattaako korvikkeen antoa ekax pikkuselle totutella vai voiko heti antaa 1dl korviketta??? Miten on teidän vauvojen vatsat reagoineet korvikkeisiin?
Miten kannattaa aloittaa korvikkeen anto???
3
970
Vastaukset
- enni
Itse annoin tytölleni ekan kerran korviketta kun hän oli noin 6viikkoa vanha. Ja heti ensimmäisellä kerralla annoin 1dl. Vatsa ei reagoinut mitenkään korvikkeen antoon silloin kun sitä antoi vain silloin tällöin. Nyt kun tyttö on 2,5kk niin ei syö tissiä kuin öisin. Oppi niin helposti pullolle. Ja kun tyttö ei rintaa syönyt niin maidon tulo väheni rajusti. Nyt kun tyttö syö säännöllisesti korviketta niin tutteli ei sopinut meidän neidille. Kakka muuttui kovaksi ja sitä tuli tosi harvoin. Nyt syömme nania ja se sopii tytölle hyvin.
- ...
Meillä ei tytön vatsa reagoinut korvikkeeseen mitenkään. Voihan ensiksi antaa vaik 50ml ja sit lisää jos jää nälkä, ei miedän tyttö vielä ton ikäsenä 1dl kerralla syönyt, mutta lapsissakin tietty eroja.
- Äiti ja tytär 3kk
Kannattaa ehkä pumpata edes vähän omaa maitoa pulloon ja sen sekaan sitten korviketta, ettei pikkuisen masu mene vaan sekaisin. Mut jos et tosiaan saa yhtään pumpattu, niin voit huoletta antaa pelkkää korviketta. Suosittelen NANnia, Tuttelista en ole kuullut kuin huonoa, ei ole sopinut yhdenkään tutun vauvalle, kaikki ketkä tuttelia ovat kokeilleet ovat vaihtaneet se Nanniin (tai varmaan joku muukin käy) ja kaikki hyvin! Itse täysimetin 2kk ja nyt on otettu korviketta mukaan kun neuvolassa sitä suositeltiin kasvun kannalta ja hyvin on mennyt! Annoin aluksi puolet omaa maitoa ja puolet Nannia ja seuraavana päivänä vähemmän omaa ja enemmän Nannia ja kolmantena n.100ml pelkkää Nannia ja tyttö on ollut tosi tyytyväinen. Mitään ongelmia ei ole korvikkeen kanssa ollut ja paino hyvässä nousussa. Osittain imetän kyllä viellä niin kauan kuin voin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841