Mieän kisulla silmä vuotaa. Millähän sitä sitten voisi puhdistaa?? Mitääs silmävettä en nyt viittisi hakea, koska sillä on allergia johonkin, eikä sitä tiedetä vielä et mihin... Joten jos olisi joku sellainen varmasti neutraali aine, olisin kiitollinen jos joku kertoisi. Eläinlääkäriin ei pääse ainakaan tässä kaupungissa enne sunnuntaita, paitsi hätätapaukset, joten ei tarvi sitä ehdottaa.
Äiti on joskus puhdistanut silmiäni teellä, tai mikä se olikaan... mut sopiiko se kisulle? Kissa on pentu.
Kiitoksia etukäteen!
Millä silmät puhdistaa??
7
3854
Vastaukset
- sani
Mietoa jäähdytettyä teetä ja pumpulilla putsaat silmät.
Toinen on keitetty, jäähdytetty vesi.
Jos käytät piilareita, käy suolaliuos kans.
Sitä minä olen käyttänyt.- Tiina
tuolla piilarien nesteellä muka putsata kissan silmät? Minun toisella kissalla nimittäin vuotaa toinen silmä pahasti ja joskus se on ihan kiinnikin, että onko tuo piilarineste ihan turvallista sille, kyllähän se poistaa bakteerit ihmisen silmästä, mutta kai sitten kissankin. (?)
- sani
Tiina kirjoitti:
tuolla piilarien nesteellä muka putsata kissan silmät? Minun toisella kissalla nimittäin vuotaa toinen silmä pahasti ja joskus se on ihan kiinnikin, että onko tuo piilarineste ihan turvallista sille, kyllähän se poistaa bakteerit ihmisen silmästä, mutta kai sitten kissankin. (?)
Jos sulla on suolaliuosta, salinea, niin kyllä voi.
Sillähän putsataan muutenkin jos on silmässä roska tai piilarissa on karva, joka pitää huuhtoa pois.
Nyt ei siis puhuta mistään desinfiointi aineista, vaan ihan suolaliuoksesta, jota pitää olla myös jos on linssit.
- tyttö
kylmällä kamomillateellä saa ja pumpulilla saa hyvin putsattua.
- minä vaan
Keitetty jäähdytetty vesi on hyvä, jos et raaski mennä apteeksita ostamaan esim. Hauveli silmävettä. Joka ainankin meillä säännöllisesti käytettynä pitää silmät kunnossa. Paitsi perskillä ja exolla silmät vuotaa melkein joka päivä. Hauveli silmävesi ei edes ole kallista.
- Kisuli
Otat puhdasta vettä kattilaan, lisäät siihen suolaa sen verran että vedestä tulee yhtä suolaista kuin omat kuuneleesi (Sinun täytyy ehkä itse itkeä ja maistaa kyynelnestettä ensin.) Tätä keität jonkin aikaa ja jäähdytät huoneen lämpöiseksi. Sillä voit pestä kissasi silmät. Tämän ohjeen olen saanut eläinlääkäriltäni ja käytän sitä omille kissoilleni. Pelkkä vesi tuntuu kissasta epämiellyttävältä, mutta suola tekee nesteen samanlaiseksi kuin kyynelneste. Sinun on kuitenkin paras käytää kissaasi lääkärissä koska vuotavat silmät voivat johtua tukkeutuneista kyynelkanavista.
- utelias
Järkevämpää ja helpompaa ja (tuskin juuri kalliimpaakaan) on ostaa tuo liuos apteekista. Kyseessä on 0,9 % Natrium Kloridi-liuos, jota myydään pienissä pulloissa ilman reseptiä.
Itse keittämällä suolapitoisuuden arviointi on ihan mahdotonta ja liian vahva suolaliuos kirvelee kissankin silmiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803