kaverini pyysi kysymään..hän haluaisi oppisopimuksella päiväkotiin töihin.tietääkö kukaan onko oulussa päiväkoteja jotka ottaa oppisopimusopiskelijoita?kaverini on käynyt kyselemässä oppisopimustoimistossa asiaa,mutta siellä ei ollut kuulemma oikein hyvä vastaanotto..kävin itse netissä katsomassa(www.fi >hakusana:oppisopimus),mutta en oikein löytänyt mitään..niin ja:kysymyksessä EI saisi olla ammattinimike;lähihoitaja..
jos ei oppisopimusta,niin oisko jotain "työharjottelu" mahdollisuuksia?
ottavatko yksityiset päiväkodit (oulun seudulla) ns.harjottelijoita?
oppisopimus
6
562
Vastaukset
- Annie
Ei oo tolla oppisopimustoimistolla kyllä asiakaspalvelua! Niiden tehtävä on nimittäin neuvoa juuri tollaisessa asiassa. Ainakin meillä päin. Käy oppisopimustoimistojen nettisivuilla ja sieltä löydät mm kaikki mahdolliset koulutusalat. Päiväkotiin ei ole muuta koulutusta kuin lähihoitaja, mutta se onkin sitten hankaleempi homma suorittaa päiväkodissa. Siihen tarvitsee myös vanhustyön harjoittelujakson ja esim lääkelaskennan harjoittelua. Seurakunnalla on oma lastenohjaaja koulutus.
Työharjoittelijoita varmaan aina otetaan, palkkaus vaan on sitten sen mukaista. Yleensä harjoittelijat ovat palkattomia. - minä
Oppisopimustoimistot kyllä neuvoo mitä tehdä, mutta ITSE SE TYÖPAIKKA HANKITAAN!eikä tota toimistoa aina edes tarvita..toimi itse..
Kun kävelee vaan mieleisen työpaikan ovesta sisään ja kysyy oisko mahdollista ottaa oppisopimukseen tai vaikka alux työharjotteluun. Tutustuu alaan ja näyttää olevansa pätevä ja ahkera! Näin minä tein. Tietty täytyy änkeä lähimmän terveydenhuolto-oppilaitoksen tai vastaavan kursseille ja hankkia teoriapuoli.
Toki koulutus on lähih.,mutta riippumatta työpaikasta täytyy suorittaa kolme harjoittelua näyttö,esim. lapset, vanhukset(kuntoutus) ja yx vaikka sairaalassa. Tiedoksi vaan muillekin lukijoille.Ja mikä parasta, saa palkkaakin(n.10% pienempi kuin ammattilaisella). Vaihtelua riittää, enkä minäkään aio vanhuksia koko ikääni hoitaa, vaan tällä koulutuksella pääsen muuallekin. Erikoistua voi myös useampaan koulutusohjelmaan,(lapset&nuoret, vanhustyö, vammaiset, sairaanhoito ja huolenpito, sekä ensihoito) milloin on tietty pätevämpi työnhaussa tulevaisuudessa.- minzuliini
juu.tiedän kyllä lähihoitajan koulutuksesta kun oon ite jouluna valmistuva sellainen.aattelin vaan sen kaverini takia kysellä näitä asioita.. :)
kiitos vastauksesta. :) - haluava
Mutta eikö tarvitse jonku paperin ja luvan"oppisopimukseen?Onko teoria vaihe vaikea?lääkelaskennat ynm?Kuinka pitkä on lähihoitajan koulutus?
- minzuliini
haluava kirjoitti:
Mutta eikö tarvitse jonku paperin ja luvan"oppisopimukseen?Onko teoria vaihe vaikea?lääkelaskennat ynm?Kuinka pitkä on lähihoitajan koulutus?
"paperista tai luvasta" en tiedä.ei mun mielest teoriavaihe oo vaikeeta,tai jotkut aineet sujuu jotkut ei.. :) lääkelaskut on helppoja kunhan vaan sisäistää kunnolla että miten ne pitää laskee.mulla koulutus kestää 3 vuotta kun oon peruskoulusta suoraan menny.aikuiskoulutuspuolella koulutus kestää 2,5 vuotta.
- tietääkseni
Minä olin vähän vastaavanlaisessa tilanteessa vähän aikaa sitten. Oisin halunnut mennä oppisopimuksella päiväkotiin enkä nimikkeellä lähihoitaja. Mutta muuten sinne ei (kai) pääse oppisopimuksella. Sinne pääsee vaan lähihoitajana. Mutta on yks vaihtoehto. Työkkärin kautta pääsee harjottelijaks päiväkotiin tai minne vaan ja no palkka ei päätä huimaa...se on 22,75 €/pv. Itse olen menossa harjottelijaks työkkärin kautta. Tosin ala on vaihtunut ja menen matkatoimistoon ja ehkä apteekkiin. Ja kun olen varmempi alasta niin menen oppisopimus koulutukseen. Eli siis työkkäriin vaan! Niin ja kai pitää olla yli 17vee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356674Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653890Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1303133- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171853Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701577- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291441Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371369Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061