täyttö vähän kummastutti tuossa pressaehdokaiden paneelikeskustelussa. Siinä toimittaja näytti kuinka täytetään oiken työttömyyspäivärahalomake. Täytetäänkö KELA:n päivärahalomake jotenkin erilailla kuin liiton? Siinä oli esimerkissä oikea tapa täyttää myös lauantait ja sunnuntait sanalla "työtön". Olen aina luullut että lauantaina ja sunnuntaina laitetaan sana "vapaa" ainakin liiton lomakkeeseen. Siis eroaako liiton lomakkeen täyttö KELA:n lomakkeesta?
Työttömyspäivärahalomakkeen
13
967
Vastaukset
- niihin
merkitään molempiin työtön 7 x.
- Laura***
mielestä liitto ei maksa päivärahaa kuin 5:nä pv:nä viikossa. Silloinhan siitä ei varmaan ole ollut haittaa jos on ollut la ja su täytettynä sanalla "vapaa"?
- mutta
Laura*** kirjoitti:
mielestä liitto ei maksa päivärahaa kuin 5:nä pv:nä viikossa. Silloinhan siitä ei varmaan ole ollut haittaa jos on ollut la ja su täytettynä sanalla "vapaa"?
siitä huolimatta la / su, kohtiin kirjoitetaan myös työtön.
Ohjelmassa oli tästä sairastelusta, rehellinen
kirjoittaa sairas, jääden myöskin ilman päivärahaa.
Nuhanenät miettikää mitä kirjoitatte. - varmaan
mutta kirjoitti:
siitä huolimatta la / su, kohtiin kirjoitetaan myös työtön.
Ohjelmassa oli tästä sairastelusta, rehellinen
kirjoittaa sairas, jääden myöskin ilman päivärahaa.
Nuhanenät miettikää mitä kirjoitatte.ihan pikkutaudeista laita siihen lomakkeeseen että "sairaana". Tuskin Niinistökään sairastelisi koskaan. On ne pivärahat sen verran pienet. Jos on joku suuri leikkaus tehty ja saa KELA:n sarauspäivärahaa sairausajalta, niin asia on toinen.
Eikä kukaan töistä pois olisikaan minkään pikkukrempan takia. Vaikka työelämässä noita ammatisairastajia onkin jotka käyttävät lähes joka kuukausi tuon 3 päivän sairauslomaoikeuden ilman lääkärin todistusta vain ilmoittaen esimiehelle että nyt ollaan kippeenä sano... ja palkka juoksee tilille... - OLLUT TYÖTÖN
Laura*** kirjoitti:
Sillonko minä olin työtön tuli työtön laitta jokaisen päivän kohdalle ei hyväksyneet vapaata. Aiemmin oli 5pv. työtön 6-7pv. oli vapaa.Nykyisin kun kaikki menee tietokoneitten kautta kaikki paperit ei kuulema tunne vapaa-sanaa tiedoksi Lauralle.Olen ollut työttömyys eläkkeellä 4v ei tarvitse enää lappuja täytellä,½v.pääsen 65v.
Jos teet viikonloppuna töitä, se otetaan huomioon päivärahaa maksettaessa. Tuskin sillä on merkitystä, kirjoitatko vapaa vai työtön. Ole iloinen, ettei tarvitse kirjoittaa "kokopäivätoiminen työnhakija", jota termiä työvoimaviranomaiset kuuluvat nykyisin työttömistä käyttävän. ;)
- sarakkeeseen
kirjoitetaan työtön jos on työttömänä, on sitten kyseessä kelan tai liiton paperi.
- on täytetty
muutaman kerran ja onneksi saa käyttää nettiä, ettei tarvitse paperille enää kirjoitella. Joka päivälle työtön.
Muistelen joskus olleen ettei saanut laittaa yhtäläisyysmerkkejä silloin hylättiin, nyt taitaa olla toisin. - onko totta
on täytetty kirjoitti:
muutaman kerran ja onneksi saa käyttää nettiä, ettei tarvitse paperille enää kirjoitella. Joka päivälle työtön.
Muistelen joskus olleen ettei saanut laittaa yhtäläisyysmerkkejä silloin hylättiin, nyt taitaa olla toisin.voiko päivärahalomakkeen täyttää netissä!
- tarkistaa
onko totta kirjoitti:
voiko päivärahalomakkeen täyttää netissä!
asia. Ei ehkä kaikilla ole vielä valmiuksia. YTK:n asiakkailla on ollut sellainen mahdollisuus. On paljon vaivattomampaa tehdä se kerran kuussa ruksaamalla ja kone "kirjoittaa". Ei tarvitse kirjekuoria, postimerkkejä, minä olen sen kokenut helpotuksena. Kone myös herjaa jos on jäänyt merkkaamatta jokin päivä ym kohta.
- ollut mielessäni
tarkistaa kirjoitti:
asia. Ei ehkä kaikilla ole vielä valmiuksia. YTK:n asiakkailla on ollut sellainen mahdollisuus. On paljon vaivattomampaa tehdä se kerran kuussa ruksaamalla ja kone "kirjoittaa". Ei tarvitse kirjekuoria, postimerkkejä, minä olen sen kokenut helpotuksena. Kone myös herjaa jos on jäänyt merkkaamatta jokin päivä ym kohta.
silloin, kun olin työttömänä. Itse olen Jytyn jäsen ja niillä ei ole käytössä tuota systeemiä. Miten se allekirjoitus, onko se "sähköinen", tiedät varmaan mitä tarkoitan.
YTK sinänsä ei sano minulle mitään, mutta tosi upeeta palvelua siinä liitossa.
Toivottavasti käytäntö leviää muihinkin liittoihin. - Kassasta
onko totta kirjoitti:
voiko päivärahalomakkeen täyttää netissä!
IL:n kassa siirtyi nettikäyttöön vasta 2003 loppupuolella.
Parasta on Espanjassa. Ainakaan meikäläisen ei tarvitse täyttää mitään. Ainoastaan kuitata kerran kuukaudessa pankissa edellisen kuukauden korvaus jos tili jossain muualla kuin CAM:ssa. - mitä *
ollut mielessäni kirjoitti:
silloin, kun olin työttömänä. Itse olen Jytyn jäsen ja niillä ei ole käytössä tuota systeemiä. Miten se allekirjoitus, onko se "sähköinen", tiedät varmaan mitä tarkoitan.
YTK sinänsä ei sano minulle mitään, mutta tosi upeeta palvelua siinä liitossa.
Toivottavasti käytäntö leviää muihinkin liittoihin.tarkoitat allekirjoituksella, siinä lukee en ihan tarkkaan muista, että vakuutan oikeiksi antamani tiedot sen jälkeen painan hyväksy kohtaa.
Helppo varmaankin olisi muidenkin joille lomakkeita täytetään laittaa sähköiseen muotoon. Ei tarvitsisi heidänkään puljata paprujen kanssa.
Menee pankin salasanojen kautta, eli suojattu.
YTK ei ole liitto vaan Yleinen työttömyyskassa, entinen Yksityinen työttömyyskassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861749Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171101Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981066Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79962- 92819
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot151798Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs51710- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51671