Nykypäivänä kun niin peräänkuulutetaan hyvän palvelun merkitystä, niin täytyy ihmetellä, olemmeko me riihimäkeläiset niin epätoivoisia, että käytämme Hämeenkadun suutarin "palvelua"? Ilmeisesti olemme, kun se pulju vielä on pystyssä. Herra Suutari on niin ollakseen, ettei hän edes tervehdi asiakasta ja yleensä suhtautuu rakkaisiin monoihini hyvinkin halveksuvasti. Rakastan kenkiäni ja haluan huollattaa niitä, mutta jos ei toisaalle juuri satu olemaan asiaa, tuntuu turhalta lähteä kenkiä viemään suutariin muille paikkakunnille. Luulisi suutarin homman olevan jollain tapaa kutsumus, mutta tämän kyseisen ammatinharjoittajan olemus jo huokuu:"Viekää haisevat kalossinne pois nenäni edestä!" Outo tyyli suhtautua kenkiin ja niiden omistajiin, kun me ja meidän kenkämme kuitenkin tuomme hänelle leivän pöytään. Kokemuksia? Mielipiteitä? Olisiko pieni boikotti paikallaan?
Riksun suutari
28
4064
Vastaukset
- essi
Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Kyllä tulee monta kertaa Latea (ent. suutari Rityn talossa) ikävä. Eipä tule vapaaehtoisesti tuosta ovesta sisään astuttua. Käytän kenkäni suutarissa työpaikkakaupungissani.
- JiiPee
Joo, se Hämeenkadun suutari on ihan ihmemies. On töissä niinku sattuu, ja aina ihan yrmynä. Eikä tee asioita, niinku sovitaan. Viimeks ja viimesen kerran, ku sinne kenkiä vietiin, ni lupas ensin hinnan ja sano, et tulkaa sillon ja sillon hakeen. No kun mentiin määräpäivänä, ni puljunpaska olikin kiinni. Sitten koitettiin parinpäivän päästä, ni taas oli lappu oves et suljettu (suutari golfaamassa). Sitte ku joskus lopult ohiajaes huomattiin, et liike auki, ni tietty kiireesti mentiin hakeen kenkii, ni hinta olikin eri ku se mikä aluks oli sovittu. Suutari on varustettu sellasella asenteella, et jos sen joskus viel jossain kohtaan, niin vittuilu on ainoa kommunikointimuoto. Kyllä asia vaan niin on.
- Nimetön
Juu. Täysin samaa mä oon ihmetellyt. Eli miten sen mulkun pulju voi olla edelleen pystyssä. Ei mitään hajua asiakaspalvelusta. Toisin kuin aikanaan esim Laten Pikasuutarissa Rity-talolla. Mä vien mielummin korjaukseni Hyvinkäälle, kuin meen tän hämeenkadun Mulkun simputettavaksi.
- asiakas
kyseisen herran palvelu on aivan syvältä!! Käyttäkää ihmeessä Hyvinkään Euromarketin suutaria, koska Latehan on siellä töissä tämän toisen kaverin parina. homma hoituu nopeasti, edullisesti ja palvelu on asiallista!!
- Sande
Eihän se ärripurri suutarinhommia rahan takia tee, vaan siksi että saa soittaa poskea asiakkaille. Todella häviäjä äijä.. Hyvä konsti on antaa sille takas samalla mitalla ja vittuilla rankasti.
- Kenkäfriikki
...etten ole ainoa, jota sen "norsunvittunaaman" käytös ärsyttää. Tänä päivänä kun tuotteen hintaan kuuluu myös palvelu ja sitä ei tältä mieheltä saa. Kiitoksia vinkistä, vien kenkäni vastedes vaikka sinne Hyvinkäälle. Edellisen kerran kun kävin korkolappuja laitattamassa, suutari kysyi laitetaanko muoviset vai metalliset, niin vastasin sille, että metalliset tottakai, kun ne kestää pidempään, niin ei tarvitse tulla tänne kovin äkkiä uudestaan. Mutta eipä sen naama siitä paljon nytkähtänyt, niin kuolleeksi kyrpiintynyt se ukko on. Pitäkäämme kengistämme huolta, Riihimäen Pikasuutari ja avainpalvelu näivettyköön pois...
- tyttö-87
Kenkäfriikki kirjoitti:
...etten ole ainoa, jota sen "norsunvittunaaman" käytös ärsyttää. Tänä päivänä kun tuotteen hintaan kuuluu myös palvelu ja sitä ei tältä mieheltä saa. Kiitoksia vinkistä, vien kenkäni vastedes vaikka sinne Hyvinkäälle. Edellisen kerran kun kävin korkolappuja laitattamassa, suutari kysyi laitetaanko muoviset vai metalliset, niin vastasin sille, että metalliset tottakai, kun ne kestää pidempään, niin ei tarvitse tulla tänne kovin äkkiä uudestaan. Mutta eipä sen naama siitä paljon nytkähtänyt, niin kuolleeksi kyrpiintynyt se ukko on. Pitäkäämme kengistämme huolta, Riihimäen Pikasuutari ja avainpalvelu näivettyköön pois...
Pitäiskö sen sitten nuolla sun p-settäkin tai mahdollisesti muuta paikkaa? Mä saan kielihoidot kotona, joten suutarin työnjälki riittää mulle. Ihan OK tyyppi, asiallinen ja ammattinsa osaava.
- puhut
tyttö-87 kirjoitti:
Pitäiskö sen sitten nuolla sun p-settäkin tai mahdollisesti muuta paikkaa? Mä saan kielihoidot kotona, joten suutarin työnjälki riittää mulle. Ihan OK tyyppi, asiallinen ja ammattinsa osaava.
täyttä puppua, se suutari kuuluu rixun huonoimpiin asiakaspalvelun töntekijöihin.
- Kenkäfriikki
tyttö-87 kirjoitti:
pikkulapsonen. En kuitenkaan suutarilta yrittäisi seksipalveluita ostaa, vaikka idioottina minua pidätkin siksi, että haluan rahoilleni vastinetta.Ja niinkuin vastauksista näet, on muitakin, jotka eivät ole saaneet edes tilaamiaan tuotteita ajallaan. Mutta kuluuhan ne jonkun teinin päivät törkeyksiä ladellenkin. Mitä valittamiseen tulee, olen hyvinkin ymmärtäväinen palvelualan ihmisiä kohtaan, koska olen itse ollut palvelualalla lähes kymmenen vuotta. Virheet ja jopa ajoittaiset huonot päivät ovat ymmärrettäviä, mutta jos yksityisyrittäjästä huokuu vuosikausia sama vittuuntuneisuus, kannattaisi ehdottomasti vaihtaa alaa. Minä ainakin vaihdan suutaria. Ja jos vain provosoida yritit, epäonnistuit siinä surkeasti. Voin vain ihmetellä, miten voit olla moisesta asiasta noin tohkeissasi. Oletko kenties kyseisen suutarin jälkeläinen?
- MsWayne
on sentään ammattitaitoinen. Ja rehellinen. Aina olen saanut hyvin tehdyn työn, vaikka asiakaspalveluasenteessa onkin korjaamisen varaa.
Vaikka olenkin nyt muuttanut Rixusta Hyvinkäälle, suutarissa käyn taatusti Rixussa!
Hyvinkään suutarilta en ole saanut luistinten teroitusta, sinistä mokkaväriä enkä mustaa väriä sohvani kunnostamiseen, vaikka siellä aikani juoksin . Hyviä selityksiä kyllä löytyi.
Samassa yhteydessä voin kehua Hessun korjaamoa Riihimäellä. Asiakaspalvelusta ei ole tietokakaan, mutta hinnat ja työn jälki ovat ainakin minun tapauksessani olleet kohdallaan. - tyyppi88
Joku käyttää vielä suutariakin?
Hieno homma mä en edes tienny että täällä on vielä semmonen...- Kaskaskas
No mitä sä sitten itse teet, ostat parinkolmenkymmenen euron kenkiä, jotka kannat käytön jälkeen roskikseen?
- tyyppi88
Kaskaskas kirjoitti:
No mitä sä sitten itse teet, ostat parinkolmenkymmenen euron kenkiä, jotka kannat käytön jälkeen roskikseen?
...noinhan se menee...
Kengät pidetään loppuun ja ostetaan sitten uudet...
- aina oikeassa!
Ajattelinkin olenko ainoa jota kohtaan se m****u on ollu töykeä. Minä tosin olin vielä m*****pi jätin maksamatta! boikottiin vaan!
- jokke
Boikottiin vaan se "suutari"! Itse vältän muutenkin kaikkia paikkoja joissa palvelu on huonoa, vaikka muuten puitteet olisivatkin kunnossa.
- U+0020 Kysyvä
Onko enää olemassa?
- kookos
Juu, kieltämättä on "hiukan" ikävä asenne suutarilla, mutta... Pitääkö nykypäivänä olla niin jumalattoman sosiaalisia joka paikassa!? Miksi kaikkien pitäisi mahtua samaan muottiin oli kyse sitten asiakaspalvelusta tai kengänkoosta! Antaa miehen tehdä duuninsa, ei se paljoa haittaa jos siellä onkin veemäinen naama tiskin toisella puolella. Suutarin tehtävä on kuitenkin ensisijaisesti tehdä konkreettinen työnsä kenkien ym. parissa. Se on voi voi jos jonkun ego ei kestä kun ei ollakkaan "asiakaslähtöisiä" ja olla mielin kielin aina asiakkaalle. Kyllä meikäläinen vie jatkossakin kenkänsä riihimäen suutarille. Antaa kaikkien kukkien kukkia!
- Huhua
Olen kuullut hemulista,edellä kerrotut mielipiteet ovat varmaan kohdallaan.Tekisipä mieleni viedä remonttiin juuri koiranpaskaan tallattu kenkä.Mies ei kuitenkaan kait lyö varoittamatta ,joten ehtii karkuun?
- kyllästynyt
suutaria, jos vaan suinkin se on mahdollista omalla kohdallanne. Hämeenlinnassa aivan ihana suutari,itse käytän kenkäni siellä jos asioin muuten siellä päin. Palvelu on ystävällistä ja asianmukaista :)
- Suutari 24-vuotta
Varmaankin Hämeenlinnan suutari on ammattitaitoinen. Ei siinä mitään. Kunnia hänelle ja muille asiansa osaaville. Kauppalehdessä oli taannoin keskiaukeaman juttu suutarikadosta Suomessa. Ketään ei enää kiinnosta koko ammatti. Tiedän asiasta jonkin verran toimittuani alalla yli kaksikymmentä vuotta. Ostetaan halvat kengät ja heitetään kohta roskiin. Se on nykyaikaa. Paljon on kuitenkin ihmisiä, jotka tarvitsevat meitä ammattitaitoisia suutareita syystä tai toisesta.
www.viiskulmansuutari.fi
- Rele44
Se o loppu nyt. Ja kaikki vuodet Hämeenkadun suutaria on tälläkin palstalla
mollattu. Satuitteko näet lukemaan päivän lehdestä hyväntasoisen arkikkelin
Aamupostin yleiseen paskatasoon näkien. 15 vuotta on Aulis! Lehtinen liike-
tointaan harjoittanut ja siirtyy asuinpaikkakunnalleen hyvinkäälle hommia
jatkamaan. Minä myönnän avoimesti, että haikea on olo. Äskettäin lukasin
jutun ajatuksen kanssa pohtie ja tippa tuli silmään. En ole koskaan nähnyt
hänen hymyilevän ja siellä se lehden sivuilla näkyy. Täytyy sanoa, että muka-
va ja rehellinen mies on kyseessä eikä ainakaan minulla ollut koskaan moit-
teen sijaan hänen työhön vaan päinvastoin kiitettävää jälkeä on aina tehnyt.- miksmikk
Ei minulle ainakaan ikävä tullut,sen ainoan ja viimeisen kerran kun kävin,hän puhui kokoajan puhelimeensa,ehkä jotain kysyttiin toisessa päässä,koska hän sanoi "ei kun asiakkaalle vastasin",että sellasta
puhelimeensa,ehkä tutullensa,koska kun hän minulle siinä välissä vastasiettä,ei kun asiakkaalle vastasin.
- lihgifdshg
Terve menoa Hyvinkäälle.
Ei tosiaan tule ikävä.- Menisit sinäkin
Päästäis yhdestä urposta eroon.
Ei tosiaan tulis ikävä.
- onpa joo
No onneksi nyt on prismassa uusi suutari ja saa kuulemma vähän parempaa palvelua :)
- Arin asiakas
Hyvinkäällä on erittäin hyvä, asiakasystävällinen suutari, jolla taatusti uskolliset vakiasiakkaat, joten ei taida zsäänssejä olla aulikselle!
- suutari on hyvä
mä en nyt tosiaan ymmärrä?? miks te menette rixun suutariin jos asiakaspalvelu on huono?? huh huh mitä valitusta. Mulla ei ole mitään valittamista hänestä. On todella ammattitaitoinen työssään. Mitä sitä isot ihmiset valittaa täällä kun pikkulapset! Onhan suomi suutareita täynnä eli kipin kapin vaihtamaan suutaria. Ihme jengiä täällä valittamassa..hahhaha
- yritä edes ymmärtää
Kukas se kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse!!! hehheh!
Aikaisemmin ei todellakaan ollut Rixussa kuin tämä yksi suutari, jolla ei ollut asiakaspalvelusta hajuakaan. Onneksi Atomiin tuli ammattitaitoinen, ystävällinen ja asiakaspalvelun omaava suutariliike.
Oli tosi kiva vaihtaa suutaria kipin kapin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733