Sudokut on tyhmille

Nörtti101

No siis... toihan on ihan täyttä matematiikkaa. Ratkaisu löytyy ihan automaattisesti.

Ainoo haaste on se jos yrittää vaikeaa ilman paperia, ts. luottaen vain muistiinsa ja hahmottelukykyynsä. Sitten siitä tulee exponentiaalisesti vaikeaa.

Kynällä ja paperilla ratkeaa hyvin pitkälti kaikki sudot.

Ensimmäinen ja viimeinen sudokuni oli mallia "vaikea". Ei ollut vaikea, itsestäänselvä ja ratkaisumekanismi löytyi muutamassa minuutissa.

Ehkä ohjelmointi on tehnyt minut kykenemättömäski nauttia noista millään tasolla.

11

3545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nopams

      vaan sellaisille jotka eivät ole kehittyneet
      sellaisiksi että voisivat ne rutiininomaisesti
      täyttää.
      tai sellaisille jotka tarvitsevat aivojumppaa
      syystä tai toisesta. Esim. muisti, ja sen
      heikkenemiseen on tosi paljon syitä.

      Jos lapsi sitä täyttää niin se ei ole tyhmä.

      Kuka Sudokua huvikseen täyttelee.

    • -SF-

      Mitä tarkoitat "ilman paperia"? Kuulostat nerolta, mutta en vain tajua miten sudokuja voi ratkoa pelkällä muistilla ja hahmottelukyvyllä. Jos tarkoitat että ratkot sudokut merkitsemättä numeroita paperille ja olet valmis sanelemaan jollekin oikeat rivit siitä, olet nero!

      Tuo vaikean ratkaiseminenkin muutamassa minuutissa kuulostaa oudolta...

      • ...

        Matlabilla ratkennee mukavasti:)


      • -SF-
        ... kirjoitti:

        Matlabilla ratkennee mukavasti:)

        Mikä on matlab?


      • Gaoi
        -SF- kirjoitti:

        Mikä on matlab?

        Matlab on matrix labratorin tekemä matriisilaskentaohjelma. En ole kyllä aivan 100% varma tuosta, mutta ainakin sillä voi laskea jos jonkinmoisia juttuja.


    • Milla-12

      Sudokudot eivä tole tyhmille vaan siinä on aivojumppaa..koska se tekee hyvää ja saa siitä hyvän olon minun äitiniki on tehnyt niitä monta kun iskäni sai sen koukkuun sudokuun..;) Mutta minä en enään tee niitä kun ne ovat aivan liian helppoja..ja ei iskäkään enään paljoon tee kun äiti tekee vaan niitä..;D Ja nyt äiti makaa tos mun sängyllä mut ei tee sudokuu..:) Ja muuten toosi riemuisaa ja nuorta alku iltaa teille kaikille chattilaisille..;D

    • aivojumppaa

      pitää kaalin virkeänä, vaikka kuinka on puhdasta matematiikkaa mielestäsi...intohimonsa kullakin , sulla varmaan joku oma...

    • vaan

      Eipä sudokussa juuri matermatiikkaa ole kuin se, että käytetään numeroita. Yhtä hyvin merkit voi olla kirjaimia tai jotain muita merkkejä. Et ole tainnut ensimmäistä vaikeaa tehdessäsi huomata, että yhtäkään laskutoimitusta et tarvinnut!

    • lingguli

      mun mielestäs udokut on just siistei, sul ei varmaan oo tarpeeks sitä kärsivällisyyttä ja halua (tms..) jotta sä voist ratkasta sudokun, eli oikeestaan sudoku on meille älykkäille ja fiksuille, mut kai vähän hölmötki voi sitä koittaa, ehkä oot joskus koittanu, ja sit ku oot joutunu toteemaan et et pärjää, niin siitä tuli tyhmä juttu....
      no, se todellaki vaatii taitoa ja kärsivällisyyttä aj apljon muutaki ;)

    • ilman..

      paperia??? kai ne numerot mitkä on keksinyt, on merkittävä siihen sudoku-ruudukkoon... vai jos keksit jonkun numeron, niin et merkitse sitä, niinkö???
      itse olen tehnyt megavaikeitakin (lehdessä oli helppoja, keskitasoisia, vaikeita, supervaikeita ja megavaikeita!) ja ovat kyllä vaikeita mutta olen saanut ratkaistua. (merkitsemällä normaalisti numerot, enkä "ilman paperia" sentään :))

    • joojoo

      Ei sitä meille tarvii kertoo, et et tykkää sudokuista. mene jollekkin valittaja palstalle ja kerro sielä kaikki valituksesi, niin saat uusia kavereita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe