sain kelasta kirjeen kyselyyni milloin mahdollinen kuntoutustuki olisi käsitelty/maksussakin.hakemus jätetty marraskuun alussa.
kelan vastaus oli tammikuun lopussa/helmikuu:käsittelyaika noin 3 kuukautta!
noh ei niin paljoa vastaus kerro minulle.eli kauvanko vailla rahaa!
entä jos päätös on kieltävä?
mutta keneltä se tieto tulee?kelasta?muualta?
tuleeko päätös kuinka paljon ennen mahdollista maksua?
on vain hyvin laaja käsite toi tammi/helmikuu.
olisiko minun pitänyt ilmoittautua työkkäriin?vai miten ihmeessä tämä juttu menee?
ja yhäkin olen ollut niin sairas esim:marras ja joulukuun ettei jaksa soitella/käydä tms.sairaalahoitojakin marras/joulukuussa oli yhteensä kymmenen päivää.viikko kotona ja sairastuminen ja 29 päivää sairaalassa.nyt pienillä voimilla yritys saada jotain tolkkua johonkin.
neuvokaa/auttakaa:(
6
577
Vastaukset
- Neuvoja
Jos olet jättänyt työkyvyttömyyseläkehakemuksen eli siis nyk.kuntoutustukihakemuksen niin samassa yhteydessä sinua neuvotaan (ainakin pitäisi Kelassa) ilmoittautumaan työvoimatoimistoon saadaksesi päivärahaa sieltä kautta.
Jos siis kuntoutustukihakemuksesi hylätään, sillä varmistetaan hakijan toimeentulo.
Lait ny tovat tällaiset, vaikka se nurinkuriselta tuntuukin.
Itselläni oli sama tilanne marraskuussa, kun sairaspäivärahat täyttyivät, ja jätin eläkehakemuksen.
Ilmoittauduin työkkärissä kielteisen päätöksen varalta.
Kohdallani tekivät nopean eläkepäätöksen, olen saanut sen jo enkä ollut ainuttakaan kuukautta ilman tuloja.- sairas.......
itse en kyennyt hakemusta toimittamaan vaan äitini on hoitanut puolestani näitä,ei oltu neuvottu tälläisiä.tuleeko päätös kelasta?ymmärtääkseni käsitellään kuitenkin onko se työeläkevakuutus tai jossain?
eli pitäisikö?kannattaisiko minun ilmottautua työkkäriin vieläkin?mitä ihmettä sinne sanotaan?sairas/työnhakija?
onko päätöksistä kenelläkään muistikuvia että tuliko päätökset kuinka hyvissä ajoin tai ennakkoon siis ennen maksua esimerkiksi?
ainakin sairaspäiväraha oli niin ettei päätös tullut kuin jälkijunassa eli rahat oli ennen päätöstä.
kirjauduin kelan(omat tiedot sivulle niin ei ole mitään näkyvissä tästä mahdollisesta kuntoutustuesta.
tästäkin jos olette tätä linkkiä käyttäneet niin kysyisin että näkyykö kenties jatkossa?kuten sairaspäivärahat näkyi.
epätietoisuus se inhottavinta tässä onkin,miten käy-maksaako,paljonko maksaa ja koska. - kelalainen
sairas....... kirjoitti:
itse en kyennyt hakemusta toimittamaan vaan äitini on hoitanut puolestani näitä,ei oltu neuvottu tälläisiä.tuleeko päätös kelasta?ymmärtääkseni käsitellään kuitenkin onko se työeläkevakuutus tai jossain?
eli pitäisikö?kannattaisiko minun ilmottautua työkkäriin vieläkin?mitä ihmettä sinne sanotaan?sairas/työnhakija?
onko päätöksistä kenelläkään muistikuvia että tuliko päätökset kuinka hyvissä ajoin tai ennakkoon siis ennen maksua esimerkiksi?
ainakin sairaspäiväraha oli niin ettei päätös tullut kuin jälkijunassa eli rahat oli ennen päätöstä.
kirjauduin kelan(omat tiedot sivulle niin ei ole mitään näkyvissä tästä mahdollisesta kuntoutustuesta.
tästäkin jos olette tätä linkkiä käyttäneet niin kysyisin että näkyykö kenties jatkossa?kuten sairaspäivärahat näkyi.
epätietoisuus se inhottavinta tässä onkin,miten käy-maksaako,paljonko maksaa ja koska.jatkan...
- Työeläkevakuutuslaitos laskee ja päätös tulee Kuntoutustuesta sieltä sillä sehän maksetaan työtulojen mukaan ja rahat tulevat Kelan kautta.
- Nyt siis sinne Työkkäriin ja ne paperit 2 kpl mukaan !
- Työkyvytön työnhakija, koska odotan kuntoutustuen päätöstä esim. näin voit sanoa.
- Saan kuntoutustukea hieman yli 800e - verot 19 %
Olen lukenut, että joillekkin maksetaan vain 500e.
- Kun Kuntoutustuki on alle 1.000e niin Kela maksaa Kansaneläkettä siihen lisäksi. Saan sitä 65e, koska siinä huomioidaan puolisoni tulot.
Myös alle 16v. lapsista saa n. 18 e / kk / lapsi. - nyt hui:(
kelalainen kirjoitti:
jatkan...
- Työeläkevakuutuslaitos laskee ja päätös tulee Kuntoutustuesta sieltä sillä sehän maksetaan työtulojen mukaan ja rahat tulevat Kelan kautta.
- Nyt siis sinne Työkkäriin ja ne paperit 2 kpl mukaan !
- Työkyvytön työnhakija, koska odotan kuntoutustuen päätöstä esim. näin voit sanoa.
- Saan kuntoutustukea hieman yli 800e - verot 19 %
Olen lukenut, että joillekkin maksetaan vain 500e.
- Kun Kuntoutustuki on alle 1.000e niin Kela maksaa Kansaneläkettä siihen lisäksi. Saan sitä 65e, koska siinä huomioidaan puolisoni tulot.
Myös alle 16v. lapsista saa n. 18 e / kk / lapsi.eli en ole ilmoittautunut mihinkään työkkäriin.en tosiaan ole ymmärtänyt tehdä niin.kuntoutustuki b-lausunto hakemusta ei itsellä taida olla.
mutta kauhistuttaa todella nyt etten ole osannut ilmottautua mihinkään,paitsi ne todistukset jättänyt kelaan/hakemukset.
eikä tätä sairaalassa sosiaalihoitajakaan osannut kertoa/puhua.
okei mites te jotka olette saanneet kieltävän päätöksen niin kuinka pian sellaiset on tullut?
tosin kun itse käyn esimerkiksi sairaalassa (tiputushoidossa 2/kertaa kuukaudessa niin tuntuisi hullulta todeta minut työkykyiseksi. - kelalainen
nyt hui:( kirjoitti:
eli en ole ilmoittautunut mihinkään työkkäriin.en tosiaan ole ymmärtänyt tehdä niin.kuntoutustuki b-lausunto hakemusta ei itsellä taida olla.
mutta kauhistuttaa todella nyt etten ole osannut ilmottautua mihinkään,paitsi ne todistukset jättänyt kelaan/hakemukset.
eikä tätä sairaalassa sosiaalihoitajakaan osannut kertoa/puhua.
okei mites te jotka olette saanneet kieltävän päätöksen niin kuinka pian sellaiset on tullut?
tosin kun itse käyn esimerkiksi sairaalassa (tiputushoidossa 2/kertaa kuukaudessa niin tuntuisi hullulta todeta minut työkykyiseksi.Kelaan ja muuallekkin tai jos Kela vaatii alkuperäiset niin itselle jättää kopion.
- kelalainen
Vastailen tässä kysymyksiisi sillä itse olen samoja kokenut.
- Käsittelyaika on yleensä tuo 2,5-3kk eli varmaankin tuolloin tammikuun lopussa / helmikuun alussa saat rahoja tilillesi ja hehän maksavat takautuvalta ajaltakin.
- Koska päätös voi olla kielteinen sinun täytyy nyt käydä Työvoimatoimistossa ja ilmoittautua sinne ja kertoa, että odotat Kuntoutustuen päätöstä.
He kirjaavat sinut sinne sisään eli se on se turva josta saat rahaa jos kuntoutustukea et saakkaan.
Ota mukaasi Kelan päätös jossa sanotaan sairauspäivärahakauden 300 päivän täyttyneen sekä lääkärinlausunnosta kopio.
-Päätös tuli minulle n. 2vk ennen kuin rahat tilille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463118Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462921Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo532634100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es512535Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322116Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581870- 451789
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä441645- 481592
- 271399