Minulle tehtiin IVF hoito onnistuneesti ja alkionsiirto oli eilen.
Nyt kuitenkin pelkään "hysteerisesti" hyperstimulaatiota, koska kuulun riskiryhmään. Olen ohjeen mukaan juonut vettä paljon (yhteensä vuorokauden nesteensaanti n. 4-4,5 litraa). Lääkäri kuitenkin sanoi, ettei juominenkaan aina auta, hyperstimulaatio voi tulla kuitenkin.
Ja ainakin viikko alkionsiirrosta on riskiaikaa!
Olen munasolupunktion jäljiltä yhä kipeä, vatsa aristaa ja on turvoksissa. Mistä tiedän, koska se on liian turvonnut, että pitää lähteä lääkäriin?
Jos sinulla on ollut hyperstimulaatio, niin kerrothan kokemuksesi minulle? Millaiset olivat oireet ja hoito?
hyperstimulaatio
2
10116
Vastaukset
- vaan..
ota vaan ihan rauhallisesti! mulla pco ja 2 ivf hoitoa takana, molemmissa lievä hyperi.. oireet alkoi jo ennen munasolupunktiota muistelen et muutaman tunnin päästä irroituspiikistä.. vatsa turposi kuin jalkapallo ja oli niin kipeä että kävely onnistui kaksikerroin..(vatsaontelossa näkyi nestettä) tätä jatkui vielä muutama päivä alkionsiirron jälkeenkin.. luulisin että kyllä se hyperi olisi jo sulle tullut jos tullakseen.. lepää vaan paljon ja juo tosiaankin reilusti. Tsemppiä!
- Mim
Olen saanut hyperstimulaation kerran. Ei ole todellakaan herkkua: vatsa turvoksissa, kovat kivut, pahoinvointia, oksentelua... Ja kävellessä jokainen askel ja tärähdys sattuu niin paljon että tekee mieli itkeä. Nestettä oli keräytynyt vatsaonteloon. Myös minulla oireet tulivat ennen punktiota juuri tuon pistoshoidon aikana ja kestivät pari viikkoa. Kyllä varmasti tiedät milloin olet niin kipeä että täytyy mennä lääkäriin. Tosin sieltä saatetaan antaa neuvoksi juuri tuo nesteen nauttiminen, LEPO ja löysien vaatteiden pitäminen. Housut eivät saa kiristää ja sain ohjeeksi olla vaikka kokonaan ilman housuja.. Lepääminen on tärkeätä. Ja jos sinulla on apua saatavilla niin passuuta ihan reippaasti. Minun mieheni toi syötävää ja juotavaa kun makasin sohvalla kipeänä. Suurinpiirtein juotti minua.. Ja kun nousin ylös vessaan niin mies auttoi minua nousemaan pystyyn jos sattui olemaan lähellä. Ei tarvinnut niin paljon jännittää vatsaa, eikä sattunut niin paljon.
Minulla hyperiin ei liittynyt hengitysvaikeuksia, mutta lääkäri kyseli aina onko niitä ollut eli on mahdollista. Silloin viimeistään pitää mennä lääkäriin. Joo, tässäpä minun tarinani. Oireet riippuvat varmasti henkilöstä, toisilla lieviä ja toisilla vähän rajumpia. Turvotus jatkui minulla aika kauan alkionsiirron jälkeenkin, ja joskus syynä voi olla jopa se että raskaus olisi saanut alkunsa.. Tsemppiä kovasti sinulle ja toivotaan että paranet hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735