Heips, olisin tiedustellut, että kuinka nopeasti saa uuden passin. Nykyinen passi menee tammikuun lopussa vanhaksi ja olen lähdössä matkalle helmikuun alussa. Ja voiko passia hakea myös vieraan paikkakunnan poliisilta? Olen päivisin töissä 8.00-16.30 kotikuntani ulkopuolella ja työmatkaa menee reilu puoli tuntia suuntaansa. Vai joudunko hakemaan sitä kotikuntani poliisilta?
Passin uusiminen
3
25687
Vastaukset
- Darra
...myös varata matkan etukäteen?
Jos oikeasti olet jättänyt homman noin viimetinkaan, niin matkalle lähtösi riippuu siitä, missä asut. Pikapassin toki saa, jos matkaa reilusti enemmän mutta ei passeja kirjoitella ihan siinä virkatiskillä. Nykyisten tunnistepassien painamisessa kuluu aikaa.- matkaopas
Ensiksi kannattaa tarkastaa millaisia vaatimuksia matkakohdemaasi viranomaiset vaativat passin voimassaololta, se asettaa jo jonkun verran rajoitteita.
Tällä hetkellä passin saamiseen menee 2-3 viikkoa. Passia haetaan kotipaikkakunnan poliisilta. Passin voi noutaa kotipaikan poliisilta tai pyytää toimitettavaksi postitse tai toiseen poliisipiiriin (työn vuoksi) tai sitten sen voi noutaa myös asiamies valtakirjalla.
Maksimissaan yhden vuoden voimassaolevan pikapassin saa jopa odottaessa. Vuoden passi maksaa saman verran kuin 5 tai 10 vuodenkin passi.
Lentokentällä (Hki-Vantaa) tai Iso-Roobertikandun poliisilaitoksella saa pikapasseja, jotka ovat voimassa matkan ajan (yleensä viikon). Hinta sama kuin 5 ja 10 vuoden passilla... - Eeni
matkaopas kirjoitti:
Ensiksi kannattaa tarkastaa millaisia vaatimuksia matkakohdemaasi viranomaiset vaativat passin voimassaololta, se asettaa jo jonkun verran rajoitteita.
Tällä hetkellä passin saamiseen menee 2-3 viikkoa. Passia haetaan kotipaikkakunnan poliisilta. Passin voi noutaa kotipaikan poliisilta tai pyytää toimitettavaksi postitse tai toiseen poliisipiiriin (työn vuoksi) tai sitten sen voi noutaa myös asiamies valtakirjalla.
Maksimissaan yhden vuoden voimassaolevan pikapassin saa jopa odottaessa. Vuoden passi maksaa saman verran kuin 5 tai 10 vuodenkin passi.
Lentokentällä (Hki-Vantaa) tai Iso-Roobertikandun poliisilaitoksella saa pikapasseja, jotka ovat voimassa matkan ajan (yleensä viikon). Hinta sama kuin 5 ja 10 vuoden passilla...passia muun kuin kotikuntasi poliisilaitokselta. Itse asun Helsingissä ja työskentelen Keravalla. Tein hakemuksen Keravan poliisille ja myös noudin valmiin passin Keravalta. Käytännössä hakupaikkakunnan poliisi toimittaa hakemuksesi kotikuntasi poliisilaitoksen käsiteltäväksi eli käsittelyaika on pari päivää pidempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315686- 363771
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122658
- 292192
- 122137
- 1631896
- 161454
- 1051362
- 1371174