Pohjalaiset naiset

pohjalaanen

Mitä eroa on pohjalaisella naisella ja terroristilla?

35

17872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohjalaanen

      Terroristien kanssa voi neuvotella...=)

    • miehellä

      Terroristin KANSSA voi neuvotella...

    • ehkä..

      uskottavampi jos osaisit kirjottaa oikein pohjanmaan murretta,nyt tuo on vain kökkö yritelmä.

      • leilakyy

        Ittepäisiä perkeleitä, ja toiset vielä hysteerikkoja.


    • Nimetön

      pohjalaanen australiassa,kerro kuulumisia

    • paluum.

      Pohjalaiset ovat itsekkaitä, uteliaita, kovia ja koppavia. Heidän maailmansa on pohjanmaa.
      Pärjäävät hyvin omassa pikku "kaupungissaan", eivät kykene ymmärtämään muita suomalaisia.

      • Tuoksutuli

        Kuulostaa ihan joltain helsinkiläiseltä, jonka mielestä kehä kolmosen ulkopuolella ei ole elämää.


      • näin on
        Tuoksutuli kirjoitti:

        Kuulostaa ihan joltain helsinkiläiseltä, jonka mielestä kehä kolmosen ulkopuolella ei ole elämää.

        Mutta kyllä sivistyneempiä ovat Helsingissä kuin pohjanmaalla. Eivät utele, eivätkä juorua jokaisen asioita.
        Ei voi verrata toisiinsa. Pientä pohjanmaata ja suurta monikansallista Helsinkiä.


      • heh, heh
        Tuoksutuli kirjoitti:

        Kuulostaa ihan joltain helsinkiläiseltä, jonka mielestä kehä kolmosen ulkopuolella ei ole elämää.

        Vai kuulostaa helsinkiläiseltä. Olet utelias pohjalainen ainakin koska heti takerrut, että kuka, kuka?? voi voi..


      • Mä täs

        Kerro toinenkin, kun vitsipalstalla ollaan.


      • Stadi on snadi
        Mä täs kirjoitti:

        Kerro toinenkin, kun vitsipalstalla ollaan.

        Etten mä paremmin sano! Vai on helsinki suurkaupunki? Mun miälestäni soon tuppukylä, eikä ihimiset oo siälä yhtään sen sivistyneempiä ku seinäjojella taikka nurmoos!
        Kattos ku ne hellsinkiläiset on juuriki niitä pohojalaasia ja savolaasia ym. perähikiältä sinne tyän peräs muuttaneita palajasjalakaasia maaseurun juntteja! Oikia helsinkiläine tiätää kotikaupunkisa olovan jokseenki piänen, eikä se juurikaan leuhki sen olovan suurkaupunki. Kyllä sen nimen o antannu maalta tullu ja silimät soikiana kaupunkia kattellu peräkylän junttieinari!
        Mää oon itte asunu jokusia vuasia New Yorkissa ja Los Angelesiss ja kolome vuatta piataris ja yhren vuaren Singapores! Jotta mää luulen tiätäväni mikä on suurkaupunki ja se ei kuulkaa takuulla o ainakan helssinki!


      • LASUT

        ONKO NIITÄ MUITAKIN


      • juha8222
        LASUT kirjoitti:

        ONKO NIITÄ MUITAKIN

        "pommittaa"


      • Pussinpohjalainen
        juha8222 kirjoitti:

        "pommittaa"

        Sillon kun maailmaa luotiin Suomalaisillekken mietittiin paikkaa Jumala viskasi ne samaan säkkiin ja suutuspäissään viskasi ne tänne kylmään pohjolaan . Kannot ja kivet siinä rapisivat kun härmäläisille elin paikkaa etsittiin Helsinkiläiset siellä pussin pohjalla kokivat kovimmat tällit koska joka kannon nokassa ei kerittty pussia nostaa. Että ymmärtte toki Helsinkiläisiä ?


      • Tupes
        Pussinpohjalainen kirjoitti:

        Sillon kun maailmaa luotiin Suomalaisillekken mietittiin paikkaa Jumala viskasi ne samaan säkkiin ja suutuspäissään viskasi ne tänne kylmään pohjolaan . Kannot ja kivet siinä rapisivat kun härmäläisille elin paikkaa etsittiin Helsinkiläiset siellä pussin pohjalla kokivat kovimmat tällit koska joka kannon nokassa ei kerittty pussia nostaa. Että ymmärtte toki Helsinkiläisiä ?

        omasta päästä ? vai olekko jostain lukenu?


      • hesalainen juntti
        Stadi on snadi kirjoitti:

        Etten mä paremmin sano! Vai on helsinki suurkaupunki? Mun miälestäni soon tuppukylä, eikä ihimiset oo siälä yhtään sen sivistyneempiä ku seinäjojella taikka nurmoos!
        Kattos ku ne hellsinkiläiset on juuriki niitä pohojalaasia ja savolaasia ym. perähikiältä sinne tyän peräs muuttaneita palajasjalakaasia maaseurun juntteja! Oikia helsinkiläine tiätää kotikaupunkisa olovan jokseenki piänen, eikä se juurikaan leuhki sen olovan suurkaupunki. Kyllä sen nimen o antannu maalta tullu ja silimät soikiana kaupunkia kattellu peräkylän junttieinari!
        Mää oon itte asunu jokusia vuasia New Yorkissa ja Los Angelesiss ja kolome vuatta piataris ja yhren vuaren Singapores! Jotta mää luulen tiätäväni mikä on suurkaupunki ja se ei kuulkaa takuulla o ainakan helssinki!

        Niinpä.
        Paljasjalkainen helsinkiläinen vähät välittää naapureiden paremmista eväistä.
        Tästä nyt on turha vääntää kättä. Ne Helsingissä asuvat, jotka ovat sinne työn tai muun perässä muttaneet, ovat näitä kökköjä. Hassua on erityisesti se, että pahimmat "stadilaiset" on nimenomaan oikasti savolaisia tai eteläpohjanmaalta. Mistähän tämä johtuu?

        Tapasin juuri viime viikolla tyypin, joka oli asunut New Yorkissa 8 vuotta. Alun perin Seinäjoelta. Ei ollut tarttunut suuren maailman tietämys. Edelleen sama laput silmillä matkaava juntti. Pohjalaiset on mun mielestä mukavaa porukkaa, ei siinä mitään. Yksi asia niitä kuitenkin kaikkia yhdistää. Se älytön ja mihinkään perustumaton ylpeys, siihen liittyvä kateus sekä ihmeellinen omien kehu ja muitten haukkuminen.

        Olen ollut näkemässä miten isosta miehestä tehdään pelle, niin että se ei sitä tajua. Sille on vain kerrottu, että Hesassa kuuluu tehdä näin... Taytyy kävellä etukenossa kuten Turhapuro.

        Itse olen asunut Helsingissä, Espoossa, Porvoossa, Seinäjoella, Oulussa, Tukholmassa, Turussa, Dallasissa ja Miamissa. Perspektiiviä olen saanut aika paljon ja voi todeta, että oikea helsinkiläinen on kohtuullisen sivistynyt, tietää kulttuurista ja monista muistakin asioista todella paljon.
        Kateellisten panettelua haukut, sanon mä.


      • huitsinnevada

        Pohojalaaset ihania, aitoja ihmisä. Itse en ole Pohjanmaalta kotoisin, mutta viime aikoina tutustunut sen ihmisiin ja jäänyt murteeseen koukkuun. Kyllä se taitaa olla enemmänkin tuota tiettyä osaa Satakuntaa ja Pirkanmaata, jossa pohditaan ja kyylätään toisten tekemisiä juuri tarkoituksena juoruta, arvostella ja panetella toista ihmistä. Pienellä paikkakunnalla ihmiset tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse. Tällä hetkellä asun olosuhteiden pakosta Helsingissä- suurin osa kasvottomia ja itsekkäitä ihmisiä tungoksessa. Ja mikä on sivistyksen mitta ? Sitäkin voi tarkistella niin monelta kantilta! Vaihtaisin Helsingin Pohjanmaan lakeuksiin heti, jos se vain olisi mahdollista. Tilaa hengittää ja aitoja ihmisiä - sitä kaipaan! En bussipysäkillä itsekkäästi bussiin rynniviä ihmisiä, en alta kulmien kassajonossa hidasta vanhusta sättivää "sivistynyttä" helsinkiläistä! Niihin olen täällä törmännyt turhankin usein!


      • lapsuusmaisema
        huitsinnevada kirjoitti:

        Pohojalaaset ihania, aitoja ihmisä. Itse en ole Pohjanmaalta kotoisin, mutta viime aikoina tutustunut sen ihmisiin ja jäänyt murteeseen koukkuun. Kyllä se taitaa olla enemmänkin tuota tiettyä osaa Satakuntaa ja Pirkanmaata, jossa pohditaan ja kyylätään toisten tekemisiä juuri tarkoituksena juoruta, arvostella ja panetella toista ihmistä. Pienellä paikkakunnalla ihmiset tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse. Tällä hetkellä asun olosuhteiden pakosta Helsingissä- suurin osa kasvottomia ja itsekkäitä ihmisiä tungoksessa. Ja mikä on sivistyksen mitta ? Sitäkin voi tarkistella niin monelta kantilta! Vaihtaisin Helsingin Pohjanmaan lakeuksiin heti, jos se vain olisi mahdollista. Tilaa hengittää ja aitoja ihmisiä - sitä kaipaan! En bussipysäkillä itsekkäästi bussiin rynniviä ihmisiä, en alta kulmien kassajonossa hidasta vanhusta sättivää "sivistynyttä" helsinkiläistä! Niihin olen täällä törmännyt turhankin usein!

        Näin on, pohjanmaalaiset ovat ihania.


      • räiväkersa
        näin on kirjoitti:

        Mutta kyllä sivistyneempiä ovat Helsingissä kuin pohjanmaalla. Eivät utele, eivätkä juorua jokaisen asioita.
        Ei voi verrata toisiinsa. Pientä pohjanmaata ja suurta monikansallista Helsinkiä.

        hei, ne pohjalaiset siellä stadissa asuvat, nehän ovat kuuluisia korkeasta työmoraalista ja luotettavuudesta :))


      • Varttipohjalainen
        huitsinnevada kirjoitti:

        Pohojalaaset ihania, aitoja ihmisä. Itse en ole Pohjanmaalta kotoisin, mutta viime aikoina tutustunut sen ihmisiin ja jäänyt murteeseen koukkuun. Kyllä se taitaa olla enemmänkin tuota tiettyä osaa Satakuntaa ja Pirkanmaata, jossa pohditaan ja kyylätään toisten tekemisiä juuri tarkoituksena juoruta, arvostella ja panetella toista ihmistä. Pienellä paikkakunnalla ihmiset tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse. Tällä hetkellä asun olosuhteiden pakosta Helsingissä- suurin osa kasvottomia ja itsekkäitä ihmisiä tungoksessa. Ja mikä on sivistyksen mitta ? Sitäkin voi tarkistella niin monelta kantilta! Vaihtaisin Helsingin Pohjanmaan lakeuksiin heti, jos se vain olisi mahdollista. Tilaa hengittää ja aitoja ihmisiä - sitä kaipaan! En bussipysäkillä itsekkäästi bussiin rynniviä ihmisiä, en alta kulmien kassajonossa hidasta vanhusta sättivää "sivistynyttä" helsinkiläistä! Niihin olen täällä törmännyt turhankin usein!

        Et ehkä vielä tunne pohjalaisia kunnolla. He ovat pienisieluisia ja kateellisia tosikoita. Kaikki asiat pitää tehdä samalla tavalla kuin muutkin tekevät. He ymmärtävät vain omaa huumoriaan - ja se ei kummoistakaan ole. Kaikki muu huumori joko menee yli hilseen tai on loukkaavaa.


      • savolainen
        Stadi on snadi kirjoitti:

        Etten mä paremmin sano! Vai on helsinki suurkaupunki? Mun miälestäni soon tuppukylä, eikä ihimiset oo siälä yhtään sen sivistyneempiä ku seinäjojella taikka nurmoos!
        Kattos ku ne hellsinkiläiset on juuriki niitä pohojalaasia ja savolaasia ym. perähikiältä sinne tyän peräs muuttaneita palajasjalakaasia maaseurun juntteja! Oikia helsinkiläine tiätää kotikaupunkisa olovan jokseenki piänen, eikä se juurikaan leuhki sen olovan suurkaupunki. Kyllä sen nimen o antannu maalta tullu ja silimät soikiana kaupunkia kattellu peräkylän junttieinari!
        Mää oon itte asunu jokusia vuasia New Yorkissa ja Los Angelesiss ja kolome vuatta piataris ja yhren vuaren Singapores! Jotta mää luulen tiätäväni mikä on suurkaupunki ja se ei kuulkaa takuulla o ainakan helssinki!

        ET VARMAAN OO!


      • alfred-
        näin on kirjoitti:

        Mutta kyllä sivistyneempiä ovat Helsingissä kuin pohjanmaalla. Eivät utele, eivätkä juorua jokaisen asioita.
        Ei voi verrata toisiinsa. Pientä pohjanmaata ja suurta monikansallista Helsinkiä.

        Pohojalaane on ristuksen rehelline ihimine


      • Pohjanmaalta
        näin on kirjoitti:

        Mutta kyllä sivistyneempiä ovat Helsingissä kuin pohjanmaalla. Eivät utele, eivätkä juorua jokaisen asioita.
        Ei voi verrata toisiinsa. Pientä pohjanmaata ja suurta monikansallista Helsinkiä.

        Ei tosiaan voi verrata... Sinne maailman napaan on vaan täältäkin aika moni tullut, osa tulee järkiinsä ja muuttaa sieltä "itteensä parempien" ihmisten? noo joo tieltä pois. Toiset kituu viikot siellä ja ajaa viikonlopuks tänne huilaamaan ja viettää kaikki lomansa täällä. Mutta pitäkää hauskaa stadin pellet.


    • jk

      eim mitään

    • ts

      ahaa

    • oikku4

      Kyllähän eteläpohjalaiset ovat suurisuisia, mutta jos niille sanoo takaisin ei enään ole suosiossa. näin keskipohjalaisena ihmetyttää kun heidän mielestä joku seinäjoki on suurkaupunki. kyllähän se on näin meiltäpäin katsottuna pietari. olen itse käynyt pietarin miljoonakauoungissa ja helsinkikin on vielä pikkukaupunki pietarin ja seinäjoen ja kokkolaan verrattuna. pitäisi sitä joku tolkku suuruudenhulluudella olla ,ettei niin omahyväiseksi tulisi. onko sitten kyse itsetunnon vajauksesta vai mistä. ainakin itse uskallan tunnustaa,että kokkola tai vaasa taikka seinäjoki on pikkukaupunkeja. toki eteläpohjanmaalla on hyviä ihmisiä, mutta ei oikein se uhoaminen miellytä.

    • kauhea akka

      Itselläni on pohjalainen täti jonka" hampaissa" olen ollut pienestä asti. Kaikki mitä olen tehnyt on aina väärin. Aina seläntakana haukkumassa ja arvostelemassa. Mikä niitä vaivaa ??
      Kateus ? Vaikka veisin tuliaiseksi kultakimpaleen siinäkin olisi jotain vikaa. Kiitosta ei tule koskaan. Kun menen kylään vien tuliaiset ja muistan joulukortilla. Koskaan ei ole kiitosta tullut. Mitään pahaa en ole hänelle tehnyt saati sanonut. Eli kyllä pohjalaisnainen voi olla ilkeä, negatiivinen. Tämä vielä on niin pihi että kukaan toinen ei voi olla. Mutta päätin nyt että nyt saa riittää. Kun ei tykätä niin ei tupata.
      Mikä pohjalsisia tosiaan oikein vaivaa ???

      • sissisitkeä

        Olen asunut pitkään Etelä-Pohjanmaalla ilkeämpiä ihmisiä en missään ole tavannut. En tiedä onko heidän käytöksensä tyhmyyttä vai ilkeyttä, mutta sanotaan niin suoraan ja ollaan siitä ylpeitä. Missä on hienotunteisuus, kohteliaisuus, ei kaikkia ajatuksiaan tarvitse ääneen lausua ainakaan jos se loukkaa muita.


    • Viiii

      Haloo, muistakaa, ettette te voi yhden tai parin ihmisen perusteella tehdä päätelmää koko heimosta. Tai toki aina voitte, mutta sepä ei todennäköisesti pidä paikkaansa välttämättä alkuunkaan. Jos tunnette yli viisi henkilöä (eri suvusta!), jotka ovat kotoisin samalta paikalta, voitte minun puolestani tehdä yleistyksen esimerkiksi pohjalaisista.

    • yxs

      Kyllä pohjalaiset ihmiset varsinkin naiset ovat tosi ilkeitä! Juoruavat toisten asioita! Toivottavasti ei tarvitse olla heidän kanssa missään tekemisessä ikinä!

    • SydämeniSinneJäi

      Eiköhän se Helsingin ongelma ole siinä, että ihmiset siellä ovat muualta muuttaneita, joilla ei ole minkäänlaista yhteyttä Helsingin menneisyyteen, ihminen ilman historiaa on melkoisen tyhjä ja pinnallinen. Pohjalaisilla, niin kuin muillakin heimoilla, on juuret menneessä, ihmiseen tulee silukkuutta ja ymmärrystä kun hän tuntee taustansa ja sukuns tarinat.

      Ei helsinkiläiseksi tulla sinne muuttamalla työn perässä, ihmisen henki on ikuisesti siellä missä hän on käynyt koulunsa. 15 vuotiaan henkeä ei voida enää muuttaa, keho lähtee mutta kaikki mikä ruokkii hänen henkeään jää. Uskoisin, että jos alakouluikäinen joutuu muuttamaan asuinpaikkaa, sillä on suuri vaikutus hänen persoonaansa. Siinä olisi tutkijoille työmaata selvitellä mitä lapsesta katoaa, kun hän muuttaa paikkakuntaa. Ilmeisesti hänestä tulee muuton seurauksena sieluton "helsinkiläinen".

    • hkkhkhkgjhghk

      Pohjalaiset tosiaan ymmärtävät vain omaa ''huumoriaan'' jossa panetellaan ja ilkeillään muille, jotka ei ole pohjanmaalta tai juuri paikalla. Olin juuri eräässä tapahtumassa siellä päin ja voi pojat, miten en kaipaa takaisin. Se jatkuva vttuilu päin naamaa ja jotenkin vielä ihan ylpeästi vielä omahyväisenä, on jotain niin yököttävää, että juuri sen takia sieltä pois tuli lähdettyäkin.
      Kateus, piheys - omiakaan ei auteta, ellei laiteta pirunmoinen nöyryyttäminen ensin päälle - ja kovin ollaan haaskalla millon missäkin asiassa. perintöasioita ei todellakaan saada sovittua, kun yksi halauaisi kuulemma kaiken ja toinen taas liittoutuu toisen kansa toista vastaan, joka ei asu pohjanmaalla ja tätä rataa. Ne hyvät pohjalaiset tuppaa kuolemaan nuorina. Sopii miettiä miksi. Siellä jos jossain loppuunpalaa ne paremmat ihmiset nopeasti.
      Pahansuopuus, panettelu ja kateus paista läpi ja kauas.
      Hyvä olla taas omassa kotona.. pois phjanmaalta. Lakeus kaunis, ihmiset rumia. Ja ilkeitä. Muutamia tosi harvoja lukuunottamatta.

    • Ihminenmyös

      Minulla oli vuosia sitten Vaasalainen "anoppikokelas". Voi sitä utelun määrää. Ei ymmärtänyt vaikka kiemurtelin kiusaantuneena kysymysten edessä. Pitääkö 50 v ihmisen selittää koko sukunsa. Kerroin isäni kadonneen kun olin pieni, eikä minua jätettu aiheesta rauhaan,vaikka en tiedä asiasta enempää
      Muuten oli ystävällinen minua kohtaan, ilmeisesti siksi, kun olin varteenotettava miniäkokelas

    • Anonyymi

      Terroristi vaan tappaa.
      Pohjalaane akka kiduttaa sinua lopun ikäsi.

      • Anonyymi

        Pohjalaiset ovat kateellista sakkia selkään puukottajia..


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      371
      3282
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      146
      1292
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1188
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      140
      1038
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      833
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe