PERHOKALASTAJAT HOI

GIRBELI

Kertokaa aloittelevalle perhokalastajalle onko seuraavanlainen setti hyvä noin niinku ekaks...
KELA: abu garcia diplomat 256
VAPA: shakespeare gfy 85-67 8.6" 6/7 line

ja kiitoksia jo etukäteen...

6

2147

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kala-Äijä

Ja hame tarvitaan vielä - peho-onginta kun on pikkurillimiesten ja akkojen puuhastelua.

• GIRBELI

sä nyt et vaan osaa kalastaa ku 3 euron huoltoasemasetillä. oon kyl itekki kalastanu virvelillä noin 20 vuotta mut ois kiva kokeilla perhooki

• kokeilematonasia
        GIRBELI kirjoitti:

sä nyt et vaan osaa kalastaa ku 3 euron huoltoasemasetillä. oon kyl itekki kalastanu virvelillä noin 20 vuotta mut ois kiva kokeilla perhooki

Juu.. homma on hankalaa kun siimakin on eripaksuista erikohdassa.

Ilmeisesti on erilaisia siimojakin tarjolla? kelluvaa / uppoavaa...

Virran annetaan viedä perhoa .. kunnes kala nappaa aterian

Anyway , kalastaja kikkailee vaikka puuhalon kanssa joessa ja paiskoo lohia turpiin et se saa kalansa. :P

• välineet

Moikka! olet aloittelemassa miesten lajia! Kyllä noilla hyvin alkuun pääsee kunhan ostat kunnolisen siiman. Siima on aika ratkaiseva kalastetaessa.

• kokemuksella

sanoisin että harkitse vielä. Mainitsemasi välinevalmistajat eivät ole mitenkään hyvän laadun maineessa perhokalastusvälineiden valmistajana, heittokalastuksessa ovat. Suosittelisin seuraavaa settiä: (tämä ei ole mainos, vaan suositus):
      vapa vision 3zone, 9 jalkaa, luokka 5, kela vison 3zone 4-6, siima joku perus wf-siima, luokka 5, pohjasiimaksi 20lb:n vetolujuista dacronia noin 100 m. setin hinta noin 250€. setti on sen verran laadukas että kalastat sillä monta vuotta. yleensähän kalastustaidon kehittyessä sitä haluaa parempaa(lue kalliinpaa), itse kalastan ko setillä niin luokassa 5 kuin 8. Kireitä siimoja!

• vuoden kokemuksella...

;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      53
      1077
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      22
      1050
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      838
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      824
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      735
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      659
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      62
      609
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      605
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      38
      562
    Aihe