mitäs tehdä??

karitsa92^

mun lammas sai karitsan ja hylkäs sen....nyt eläin lääkäri suositteli juottamaan tällaista ohjetta: 1 litra maitoa,puol desiä kermaa ripaus suolaa ja 1 tl sokeria....ja nyt yllätyksenä on ripuli pikkuisellamme.....mailailkaa jos tiedätte meille [email protected]

10

1236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomasit

lämmittää sen maidon?

• karitsa92^

tietysti lämmitän sen maidon....

• minulla on
        karitsa92^ kirjoitti:

tietysti lämmitän sen maidon....

vain vasikoista kokemusta. Vasikka on ns. yksimahainen syntyessään, mutta muuttuu sitten kolmimahaiseksi. Lammas on muistaakseni yksimahainen?
        Jos vasikalla on ripuli, auttaa piimitetty (hapatettu) maito, samoin annan "piristys"-jauhoa, eli siinä on just noita suola yms. juttuja, jotka pitää vasikan pirteänä. Valkoinen purkki, halkaisija n. 13 cm, keltainen etiketti, nimeä en muista. Joskus annan "Pektiiniä". Ja heiniä. Mutta en tiedä, auttaako nämä karitsalle.

• lomittaja
        minulla on kirjoitti:

vain vasikoista kokemusta. Vasikka on ns. yksimahainen syntyessään, mutta muuttuu sitten kolmimahaiseksi. Lammas on muistaakseni yksimahainen?
        Jos vasikalla on ripuli, auttaa piimitetty (hapatettu) maito, samoin annan "piristys"-jauhoa, eli siinä on just noita suola yms. juttuja, jotka pitää vasikan pirteänä. Valkoinen purkki, halkaisija n. 13 cm, keltainen etiketti, nimeä en muista. Joskus annan "Pektiiniä". Ja heiniä. Mutta en tiedä, auttaako nämä karitsalle.

ilmeisesti tarkoiit vasikkasuolaa.. ripulista kärsivälle vasikalle nestetasapainon säilyttämiseksi.

• kirja

jossa oli hyvät ohjeet: Elämä lampaiden kanssa, lampaiden puolesta, tai sinne päin...

• tekijä on

Greta Stenberg Turusta.

• pakkoimetyksellä

Pidät emän aloillaan,yksin tai kaverin kanssa jotta karitsa saa oman emän maitoa.Siinä on kaikki mitä karitsa alussa tarvitsee,myöhemmin voit alkaa antaa korviketta;ternimaitokin on hyvää jos lähellä on maitotila,jolta sitä saisi.

• lypsät

ensin maitoa astiaan ja juotat pullosta karitsalle (lämmitä, jos ehtinyt jäähtyä). Pidä myös karitsa lämpimänä.

Jos karitsa vielä on hengissä...

Helpoin, ja eläinlääkäriltä kuultu(!), neuvo: ota karitsan takajaloista kiinni ja lyö pää kiviseinään.

• varmari

vuohi teki saman tempun. Emä kiinni ja kili alle ensin 4-6 kertaa päivässä. Sitten vähentäen 3:een kertaan päivässä. Emon maito paras jos tulee.

infoa www.lampola.org sieltä paras tieto

• minun

neuvo ehtii?Pidä vuorokauden paussi maidonjuotossa
        mutta juota paljon haaleaa vettä, vaikka väkisin.Hae apteekista CARSUB nimistä jauhetta jota sekoitat tuohon juomaveteen ohjeitten mukaan.Tietysti nuo ravintosuolat ovat myöskin eduksi,niitä saa apteekista.
        Mutta kaikkein tärkeintä on että se saa riittävästi nestettä.
        jk,voit sekottaa tuosta CARSUB jauheesta velliä ja syöttää vaikka aluksi lusikalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe