Väsyvät jalat

Tiedosta kiitollinen

Kävelen paljon ulkomaanmatkoillani. Jalkani turpoavat kuumassa ja iltaisin jalkapohjia särkee. Huolella valitut, parhaimmatkaan kengät eivät tunnu hyviltä ja liikkuminen on vaikeaa.
Olen kokeillut kylmägeeliä ja Venastat-kapseleita, mutta kummastakaan ei tunnu olevan apua. Sinä, jolla on samanlainen ongelma,kerrothan mistä sinä olet saanut avun ja mitä kannattaisi kokeilla?

8

4560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukisukat

      Tukisukkahousut auttavat, ainakin jos laittaa heti aamusta jalkaan ja pitää koko päivän. Helteessä ei vaan taida voida pitää sukkahousuja, mutta voisit kokeilla ehkä tukipolvisukkia(= lentosukkia? kait nykyiseltä nimeltään).

      • kivirta

        nauttia tarpeeksi vettä, joka estää maitohapoille menon. Kokeile myös sitä, että kävelyn jälkeen pidät jalkoja esim. tyynyn päällä sängyssä maaten. Venyttelykään ei ole paskempi vaihtoehto...;-)


      • tuulenhumina

        aion kokeilla lentosukkia eli polvipituisia sukkia. Edessä on kohta pitkä lentomatka ja siksi ostin ne tällä viikolla. Kokemusta niistä minulla ei kylläkään ole, mutta luulisin niistä olevan apua.


      • saattaa auttaa
        tuulenhumina kirjoitti:

        aion kokeilla lentosukkia eli polvipituisia sukkia. Edessä on kohta pitkä lentomatka ja siksi ostin ne tällä viikolla. Kokemusta niistä minulla ei kylläkään ole, mutta luulisin niistä olevan apua.

        Viime aikoina olen pitkillä lentomatkoilla tukisukkien lisäksi käyttänyt Hirudoid Fortea. Geeliä ennen matkaa, tukisukat ja geeliä välittömästi matkakohteessa, niin ongelmia ei ole ollut.


      • auttanevat
        saattaa auttaa kirjoitti:

        Viime aikoina olen pitkillä lentomatkoilla tukisukkien lisäksi käyttänyt Hirudoid Fortea. Geeliä ennen matkaa, tukisukat ja geeliä välittömästi matkakohteessa, niin ongelmia ei ole ollut.

        Tukisukat tietysti jo lennolle (siis jalkaan jo heti aamusta).

        Tukisukat lomapäivinä jalkaan jo aamusta, kannattaa olla parit polvipituiset sukat.

        Hirudoit Fortesta voi todella olla apua.

        Iltaisin hyvä jalkakylpy ja hierova rasvaus.
        Ja jalkojen lepuutus ylöspäin.

        Valitse tuoli jolla istut, ettei se ole liian korkea ja paina jalkojen verisuonia.

        Tauolla pyri nostamaan jalat tuolille ym.

        Juo vettä riittävästi!

        Jotkut käyttävät tuohon vaivaan vielä viikko ennen lentoa 100mg asperiinin päivässä, joka päivä loman loppuun saakka, ohentaa hieman verta, jolla estetään tukkeumien tuloa. Mutta ei tietenkään silloin jos on Marevan lääkitys.


    • kutkut

      Kärsin juuri samasta ongelmasta joten ehkä minu neuvoista voisi olla hieman apua:
      1. hyvät jalkinnethan on kaiken A ja O.
      2. Osta kaupasta selaiset "Party Feet"-geelityynyt päkiöiden alle = auttaa ihan oikeesti.
      3. Scollin rauhoittava jalkakylpy. Sitä kun otat matkalle mukaan ja ostat aina eka iltana hotellin läheltä halvan pesuvadin niin jo helpottaa. Tuo 10 minuutin jalkakylpy kovan päivän jälkeen on taivaallista ja se rentouttaa väsyneitä koipia kummasti!

      • elefanttikinttu

        Lentomatkaturvotuksen sain pois nesteytyksellä noin desi vettä/tunti (oma juomapullo), ei mitään suolaista syötävää, eikä drinksuja koneessa. Lentosukat tietenkin kintussa jo aamusta.
        Lämpimissä turpoavat jalkani myös kovasti (nilkoissa paksu vesikellukka) ja nyt tällä reissulla ajattelin kokeilla Relaxant-jalkavoidetta, ostin tuubin sitä matkalle mukaani.(pieni putkilo n. 17 ekeä, joten ei ilmaista). Nesteytys on kyllä A ja O, mutta mielestäni sen hallitsen, mutta tätä voidetta kokeilen. Kerron joskus kokemuksistani, jos tepsi.


    • minä vaan

      Mulla on kans jalkojen väsymis ongelma. Oon juossu hierojilla ja lääkäreillä, mutta ei oo kunnon apua tullu mistään. Joku diagnosoi vuonna 2003 penikkataudin...VOIKO se todella kestää vuosi kausia(4v jo)?!? en tiiä. Sit joku toinen lääkäri tuli siihen tulokseen, että mulla on jalkojen laskimoiden läpät väsähtäny...suositteli vain tukisukkia.Olin silloin VASTA 22v ja ajatus tukisukkien päivittäisestä käytöstä lähinnä järkytti. Eipä niistä ole pitkän ajan apua ollut kuitenkaan. Hetkellisesti on auttanu.

      Nyt vuoden sisällä on toiseen pohkeeseen tullu jo ihan huomattavasti koholla oleva suonikohju. JÄRKYTYS...oon 27 ja tuntuu että kohta on samanlaiset jalat kuin äitillä, jolla EI ollu mun iässä mitään kohjuja jaloissaan. Oon syöny kohta 2 satsia Venastat kapseleita. Niistä on ollut pienoinen apu, muttei jalat silti tunnu edelleenkään normaaleiltä. Pohkeet paisuvat päivän mittaan oli tukisukat jalassa tai ei. Mä alan olla epätoivonen koipieni kanssa. Varsinki kun toi penikkatauti?!? aiheuttaa kans harmia, ettei voi kunnolla mitään harrastaakaan.

      Kertokaa oisko jotaki mitä vois koittaa väsymiseen ja varsinki tohon penikkatautiin eli kipuun joka EI tunnu kävellessä/liikkuessa, mutta hieroessa kyllä, jalan sisäsivulla nilkan yläpuolella n.15 cm matkalla, vai pitäskö vaa mennä terveyskeskukseen taas arvuuttelemaan uskooko lääkäri vaivat vai ei. Ja ois ihan kiva tietää onko about mun ikäsillä samanlaisia kokemuksia... ei ottas nii päähän, jos tuntis ettei ois ainoa, jolla on tämmösiä ongelmia kinttujen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe