Keittiön värit

Ekaomakoti

Haluan keittiööni tummaa ja vaaleaa. Päädyt, sokkelit yms. tulee olemaan pähkinää, mutta entä ovet?!?!? Vaniljaa? Vai valkoista? Vanilja vanhanaikainen? Likainen? Valkoinen kova? Kylmä?

8

2515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisustusharrastaja

Itse en pidä valkoisesta, se todella on kova ja kalsea. Vanilja tai kerma on pehmeämpi, noiden lisäksi voisit harkita uutta väriä: cappuccino. Itse arvon vielä vaalean kerman ja cappuccinon välillä. Meillekin tulee tasot pähkinän väriä.

• Ekaomakoti

Valkoinen tuntuu kovalta. Entä kun kaikki kodinkoneet ovat valkoisia? Sopiiko vanilja niihin?

Meillä on lattea, cappuccinoa ja kaikkia ruskean sävyjä jo eteisessä, olkkarissa jne... Ei kiitos enää keittiöön! Kiitos kuitenkin vinkistä!

• naisihiminen
        Ekaomakoti kirjoitti:

Valkoinen tuntuu kovalta. Entä kun kaikki kodinkoneet ovat valkoisia? Sopiiko vanilja niihin?

Meillä on lattea, cappuccinoa ja kaikkia ruskean sävyjä jo eteisessä, olkkarissa jne... Ei kiitos enää keittiöön! Kiitos kuitenkin vinkistä!

Kirjoitin tuohon toiseenkin väriongelman kans painiskelevalle. Siis vaniljaan kyllä sopii tosi hyvin valkoiset kodinkoneet. Ehkä teidän värimaailmaan sopii kerma, ainakin kun sisustuslehdistä on lukenut, niin ruskealla sisustavat yleensä valitsevat valkoisen sävyistä kerman. Vanilja on kuitenkin melkein jo keltainen. Oletkos muuten tutustunut valkotammi-kalvo-oviin? Ystävä valitsi sellaiset ovet, ja niilläkin on muuten hiekan ja ruskean eri sävyillä sisustettu. Itse myös pähkäilen just saman väriongelman kans. Voi olla, että itse päädyn valkotammioviin ja pähkinätasoon. Minkä värinen lattia teillä on? Pohdin et sopiiko tammilattian kans pähkinätasot vai pitäskö tasot olla samanväriset kuin lattia. Vaikeeta....

• Ekaomakoti
        naisihiminen kirjoitti:

Kirjoitin tuohon toiseenkin väriongelman kans painiskelevalle. Siis vaniljaan kyllä sopii tosi hyvin valkoiset kodinkoneet. Ehkä teidän värimaailmaan sopii kerma, ainakin kun sisustuslehdistä on lukenut, niin ruskealla sisustavat yleensä valitsevat valkoisen sävyistä kerman. Vanilja on kuitenkin melkein jo keltainen. Oletkos muuten tutustunut valkotammi-kalvo-oviin? Ystävä valitsi sellaiset ovet, ja niilläkin on muuten hiekan ja ruskean eri sävyillä sisustettu. Itse myös pähkäilen just saman väriongelman kans. Voi olla, että itse päädyn valkotammioviin ja pähkinätasoon. Minkä värinen lattia teillä on? Pohdin et sopiiko tammilattian kans pähkinätasot vai pitäskö tasot olla samanväriset kuin lattia. Vaikeeta....

On tuo seuraavan ongelma niin samanlainen, että menee viestit sekaisin... Vastasin jo sinne. Kiitos vinkeistä! Ehkä päädyn kuitenkin vaniljaan... En tiedä...
        Itse en laittaisi lattiaa ja tasoa samasta väristä.

• talonpoikaismuori

Hellou,

olipa niin mukava lukea että muutkin miettivät juuri samaa yhdistelmää. Ilmeisesti me ei ihan sovita siihen tasapaksuun massaan, jolle keittiövalmistajien mallikeittiöt on suunnattu? Vietin itse monen monituista pitää iltaa netissä yrittäen löytää malliesimerkkejä, miltä tuo pähkinärunko valkotammiovi näyttää - ja lähes tuloksetta.

Päätettiin sitten kuitenkin tilata juuri noin. Eli runko ja sokkeli pähkinää, ovet kokopuiset tammiovet valkokuultomaalattuina. Työtaso tulee laminaattia, joka on aavistuksen pähkinärunkoja vaaleampaa, sellaista mikä jäljittelee vanhaa puupintaa.

Muutaman viikon päästä nähdään lopullinen tulos... jännittää...

Lykkyä teille muille päätöksen kanssa painiville!

• meillä

Ota huomioon että monilla toimittajilla erivärisiä vaniljoita, Puustellin Vanilja vaaleampi ei niin keltainen mitä me ei kanssa haluttu sopii hyvin ranskanpähkinän kanssa.
      Perus Vanilja minusta kanssa vähän juntti...toinenvaihtoehto olisi meillä ollut ihan valkoinen....otappa puustellin malli ovi ja vertaile muiden oviin yllätyt, yksi seikka on kanssa mikä vaikuttaa on keittiöön tuleva luonnon valon määrä

• edellinen

Ranskanpähkinän ja vaalean vaniljan kanssa sopii alumiinin väriset koneet antavat vähän modernimpaa ilmettä.

• päädyttiin kuulto valkoiseen

Meillä oli tarkoitus laittaa vanijan väriset ovet mutta myymälässä(puustelli) myyjän näyttäessä vanilja ovea se näytti ihan valkoiselta ovelta joka oli kellastunut, niimpä päädyttiin valkoisiin kuultomaalattuihin koivuoviin.Sokkelit pähkinää ja tasot mustaa kiveä lattia ja välitila harmaata laattaa.Jännittää miltä kokonaisuus näyttää koska keittiöremontti vielä edessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6198
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      66
      4048
    3. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      19
      3092
    4. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      33
      2958
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      193
      2893
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2502
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2449
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      19
      2380
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      150
      1469
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      319
      1466
    Aihe