Tuntematon Numero II

Tyyne

Joku tuossa taannoin puhui että uusissa puhelimissa olisi sellanen ominaisuus/toiminto, jolla pystyy saamaan soittajan selville kun näyttö sanoo "tuntematon numero". Liekköhän näin...

22

20381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko poika
      • näin on palikat

        Kyllä totaalisen väärässä asiassaan, numeronetistä ja muultakaan netistä eikä numeropalveluista löydy kuin ne numerot mitkä niihin on tallennettu, ellei asiakas halua ei numeroa laiteta mihinkään luetteloon eikä nettiin saataville vaikkei se olisikaan salainen.


      • Myöskin töissä täällä
        näin on palikat kirjoitti:

        Kyllä totaalisen väärässä asiassaan, numeronetistä ja muultakaan netistä eikä numeropalveluista löydy kuin ne numerot mitkä niihin on tallennettu, ellei asiakas halua ei numeroa laiteta mihinkään luetteloon eikä nettiin saataville vaikkei se olisikaan salainen.

        ...olen yrittänyt Mikolle kertoa, mutta jos kaveri ei suostu uskomaan ihmistä joka tekee noita hommia työkseen niin ei tätä kannata silloin jatkaa...

        Mikko pojalle edelleen: soita maksuttomaan aspaan ja kysy sieltä - 080017000


      • Myöskin töissä täällä

        Jos luurissa näkyy että "Tuntematon numero soittaa", niin siinä ei auta mikään lisäpalvelu tai mikään puhelinmalli.

        Tuo linkkisi Mikko-poika tarkoittaa sellaista sovellusta, joka tekee numerotiedustelun välittömästi kun puhelimeesi soitetaan sellaisesta numerosta jota et ole tallentanut omaan puhelimeesi, eli et tiedä kenelle numero kuuluu, mutta näet kuitenkin numeron ruudulla...

        Eli vielä selvyyden vuoksi: Näissä molemmissa viesteissä Tyyne on tarkoittanut sellaista tilannetta joissa vastaanottaja ei näe ollenkaan numeroa josta hänelle soitetaan, vaan näytöllä on teksti "Tuntematon numero soittaa". Ei suinkaan sitä että näkyvä numero olisi vastaanottajalle vieras eli tuntematon...


      • Mikko poika
        Myöskin töissä täällä kirjoitti:

        ...olen yrittänyt Mikolle kertoa, mutta jos kaveri ei suostu uskomaan ihmistä joka tekee noita hommia työkseen niin ei tätä kannata silloin jatkaa...

        Mikko pojalle edelleen: soita maksuttomaan aspaan ja kysy sieltä - 080017000

        soitto tuohon numeroon meni Soneran asiakaspalveluun. Sieltä aikani puhelinvastaajan kanssa keskustellessa pääsin aspaan.

        Aspassa ei tiedetty mikä on numerotiedustelukielto.

        Voisitko selittää mikä tämä on, kun mielestäsi tämä on eri asia kun salainen numero?
        Kollegasi eivät tätä osanneet minulle selvittää.


      • Myöskin töissä täällä
        Mikko poika kirjoitti:

        soitto tuohon numeroon meni Soneran asiakaspalveluun. Sieltä aikani puhelinvastaajan kanssa keskustellessa pääsin aspaan.

        Aspassa ei tiedetty mikä on numerotiedustelukielto.

        Voisitko selittää mikä tämä on, kun mielestäsi tämä on eri asia kun salainen numero?
        Kollegasi eivät tätä osanneet minulle selvittää.

        "Numerotiedustelukielto" ei ole ko. homman mikään virallinen nimi, mutta ilmeisesti keskustelusi aspan kanssa meni tähän tyyliin:

        -Soneran asiakaspalvelu, hyvää iltaa
        *Iltaa, kerrotteko minulle numerotiedustelukiellosta
        -Ei meillä kyllä ole mitään sen nimistä, kerrotteko tarkemmin mitä tarkoitatte?
        *Kiitos hei

        ...ja heti tänne kirjoittamaan

        Olisit kysynyt esimerkiksi näin: "Onko mahdollista että voisitte estää numeroni näkymisen numerotiedusteluissa? Haluaisin kuitenkin että puhelujeni vastaanottajat näkisivä numeroni kun soitan."

        Ja jokin aika sitten selvitin jo erot tuossa aiemmassa keskustelussa: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=96&conference=4500000000001174&posting=22000000013290776


      • Tyyne
        Myöskin töissä täällä kirjoitti:

        Jos luurissa näkyy että "Tuntematon numero soittaa", niin siinä ei auta mikään lisäpalvelu tai mikään puhelinmalli.

        Tuo linkkisi Mikko-poika tarkoittaa sellaista sovellusta, joka tekee numerotiedustelun välittömästi kun puhelimeesi soitetaan sellaisesta numerosta jota et ole tallentanut omaan puhelimeesi, eli et tiedä kenelle numero kuuluu, mutta näet kuitenkin numeron ruudulla...

        Eli vielä selvyyden vuoksi: Näissä molemmissa viesteissä Tyyne on tarkoittanut sellaista tilannetta joissa vastaanottaja ei näe ollenkaan numeroa josta hänelle soitetaan, vaan näytöllä on teksti "Tuntematon numero soittaa". Ei suinkaan sitä että näkyvä numero olisi vastaanottajalle vieras eli tuntematon...

        Kiitos siitä että olet ymmärtänyt pointtini oikein. :)


      • Mikko poika
        Myöskin töissä täällä kirjoitti:

        "Numerotiedustelukielto" ei ole ko. homman mikään virallinen nimi, mutta ilmeisesti keskustelusi aspan kanssa meni tähän tyyliin:

        -Soneran asiakaspalvelu, hyvää iltaa
        *Iltaa, kerrotteko minulle numerotiedustelukiellosta
        -Ei meillä kyllä ole mitään sen nimistä, kerrotteko tarkemmin mitä tarkoitatte?
        *Kiitos hei

        ...ja heti tänne kirjoittamaan

        Olisit kysynyt esimerkiksi näin: "Onko mahdollista että voisitte estää numeroni näkymisen numerotiedusteluissa? Haluaisin kuitenkin että puhelujeni vastaanottajat näkisivä numeroni kun soitan."

        Ja jokin aika sitten selvitin jo erot tuossa aiemmassa keskustelussa: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=96&conference=4500000000001174&posting=22000000013290776

        "Olisit kysynyt esimerkiksi näin: "Onko mahdollista että voisitte estää numeroni näkymisen numerotiedusteluissa? Haluaisin kuitenkin että puhelujeni vastaanottajat näkisivä numeroni kun soitan."

        Tuossa tapauksesa minulle oli laitettu salainen numero.

        Jos haluaisin että numero ei näy tiedustelussa eikä soittajalle, minulle laitettaisiin salainen numero sekä numeronäytönesto.

        Noissa selvittämissäsi eroissa ei ole päätä eikä häntää.

        Väität niissäkin että salainen numero ei näy vastaan ottajalle. Itselläni on viimeiset 8 vuotta ollut salainen numero joka soitettaessa näkyy vastapuolelle.


      • Myöskin töissä täällä
        Mikko poika kirjoitti:

        "Olisit kysynyt esimerkiksi näin: "Onko mahdollista että voisitte estää numeroni näkymisen numerotiedusteluissa? Haluaisin kuitenkin että puhelujeni vastaanottajat näkisivä numeroni kun soitan."

        Tuossa tapauksesa minulle oli laitettu salainen numero.

        Jos haluaisin että numero ei näy tiedustelussa eikä soittajalle, minulle laitettaisiin salainen numero sekä numeronäytönesto.

        Noissa selvittämissäsi eroissa ei ole päätä eikä häntää.

        Väität niissäkin että salainen numero ei näy vastaan ottajalle. Itselläni on viimeiset 8 vuotta ollut salainen numero joka soitettaessa näkyy vastapuolelle.

        ...tästä jankkaamisesta kummene. Viimeisen kerran, uskoit sitten tai et: Numeron ei tarvitse olla salainen että sitä ei löytyisi numerotiedustelusta. Pelkkä ilmoitus operaattorille siitä että ei halua tietojaan numerotiedustelujen listoille riittää. Piste.

        Tätä aihetta sivuavia linkkejä:
        http://www.eniro.fi/lisaasivu/henkilot/
        http://www.numeronetti.fi/web/html/faq.html ja sieltä numero 6.


      • tähän
        Mikko poika kirjoitti:

        "Olisit kysynyt esimerkiksi näin: "Onko mahdollista että voisitte estää numeroni näkymisen numerotiedusteluissa? Haluaisin kuitenkin että puhelujeni vastaanottajat näkisivä numeroni kun soitan."

        Tuossa tapauksesa minulle oli laitettu salainen numero.

        Jos haluaisin että numero ei näy tiedustelussa eikä soittajalle, minulle laitettaisiin salainen numero sekä numeronäytönesto.

        Noissa selvittämissäsi eroissa ei ole päätä eikä häntää.

        Väität niissäkin että salainen numero ei näy vastaan ottajalle. Itselläni on viimeiset 8 vuotta ollut salainen numero joka soitettaessa näkyy vastapuolelle.

        itsellä myös salainen numero. Puhelimen asetuksista saa numeron näkyville tai piiloon. Käytän numeron näyttämistä sen takia, koska muutamat tuttavani eivät vastaa jos numero ei näy. Oletuksena salaisessa numerossa on tietenkin, että numero ei näy (puhelimen asetuksissa "sopimuksen mukaan"). Siis olen muuttanut asetuksia "näytä numero".


      • Mikko poika
        tähän kirjoitti:

        itsellä myös salainen numero. Puhelimen asetuksista saa numeron näkyville tai piiloon. Käytän numeron näyttämistä sen takia, koska muutamat tuttavani eivät vastaa jos numero ei näy. Oletuksena salaisessa numerossa on tietenkin, että numero ei näy (puhelimen asetuksissa "sopimuksen mukaan"). Siis olen muuttanut asetuksia "näytä numero".

        "itsellä myös salainen numero. Puhelimen asetuksista saa numeron näkyville tai piiloon."

        Saa jos numeronäytönoestoa ei ole kytketty operaattorin toimesta päälle.

        "Käytän numeron näyttämistä sen takia, koska muutamat tuttavani eivät vastaa jos numero ei näy. Oletuksena salaisessa numerossa on tietenkin, että numero ei näy (puhelimen asetuksissa "sopimuksen mukaan")."

        Useasti oletuksena salaiseen numeroon kytketään myöskin numeronäytönesto. Jos esto on kytketty ei ole puhelimen asetuksilla mitään väliä, numero ei näy.


      • asiasta
        Mikko poika kirjoitti:

        "itsellä myös salainen numero. Puhelimen asetuksista saa numeron näkyville tai piiloon."

        Saa jos numeronäytönoestoa ei ole kytketty operaattorin toimesta päälle.

        "Käytän numeron näyttämistä sen takia, koska muutamat tuttavani eivät vastaa jos numero ei näy. Oletuksena salaisessa numerossa on tietenkin, että numero ei näy (puhelimen asetuksissa "sopimuksen mukaan")."

        Useasti oletuksena salaiseen numeroon kytketään myöskin numeronäytönesto. Jos esto on kytketty ei ole puhelimen asetuksilla mitään väliä, numero ei näy.

        Soneralle. Myöskin numeronäytöneston saa pois päältä näytä numero asetuksella. Asetus löytyy ainakin Nokialaisista. Se on eri asia jos kyseistä asetusta ei puhelimessa ole. Esim. saunalahden liittymäsopimuksessani lukee salainen numero, numeronäytönesto etc. Em. säädöllä numero näkyy vastaanottajalla. Rautalangasta: numeronäytönesto ei lukitse millään tavalla puhelimen asetuksia.


      • Mikko poika
        asiasta kirjoitti:

        Soneralle. Myöskin numeronäytöneston saa pois päältä näytä numero asetuksella. Asetus löytyy ainakin Nokialaisista. Se on eri asia jos kyseistä asetusta ei puhelimessa ole. Esim. saunalahden liittymäsopimuksessani lukee salainen numero, numeronäytönesto etc. Em. säädöllä numero näkyy vastaanottajalla. Rautalangasta: numeronäytönesto ei lukitse millään tavalla puhelimen asetuksia.

        Vai soitit Soneran asiakaspalveluun. Eipä ihme ettei siellä tiedetty asiaa tai sitten sinä sotkit asian.

        Kuten sanottu jos operaattori on kytkenyt numeronäytöneston puhelimeen, et saa sitä puhelimen asetuksista näkymään vastaanottajalle.

        Jos numeronäytönestoa ei ole operaattorin toimesta kytketty voit valita numeron näkyvyyden puhelimen asetuksista.

        "Esim. saunalahden liittymäsopimuksessani lukee salainen numero, numeronäytönesto etc. Em. säädöllä numero näkyy vastaanottajalla. Rautalangasta: numeronäytönesto ei lukitse millään tavalla puhelimen asetuksia."

        No muijalla on Saunalahden liittymä ja Nokian S60:nen luuri. Tein testin. Kytkin numeronäytöneston Saunalahden hallintasivulta pääälle. Laitoin nokiasta "Oman numeron lähetys -- Kyllä" Nokia ilmoittaa soitettaessa "Numeroa ei voida lähetää" ja jatkaa soittamista. Numeroa ei näy vastaan ottajalla. Kokeilin samaa myöskin valitsemalla puhelimesta "Sopim. mukaan". Numeroa ei näy näinkään.
        Hallinta sivuilta muutos, esto pois ja taas näkyy numero.

        Joten pyydän ennenkuin tosiaankin jatketaan tätä Juupas eipäs keskustelua niin ota asioista selvää.


      • minun
        Mikko poika kirjoitti:

        Vai soitit Soneran asiakaspalveluun. Eipä ihme ettei siellä tiedetty asiaa tai sitten sinä sotkit asian.

        Kuten sanottu jos operaattori on kytkenyt numeronäytöneston puhelimeen, et saa sitä puhelimen asetuksista näkymään vastaanottajalle.

        Jos numeronäytönestoa ei ole operaattorin toimesta kytketty voit valita numeron näkyvyyden puhelimen asetuksista.

        "Esim. saunalahden liittymäsopimuksessani lukee salainen numero, numeronäytönesto etc. Em. säädöllä numero näkyy vastaanottajalla. Rautalangasta: numeronäytönesto ei lukitse millään tavalla puhelimen asetuksia."

        No muijalla on Saunalahden liittymä ja Nokian S60:nen luuri. Tein testin. Kytkin numeronäytöneston Saunalahden hallintasivulta pääälle. Laitoin nokiasta "Oman numeron lähetys -- Kyllä" Nokia ilmoittaa soitettaessa "Numeroa ei voida lähetää" ja jatkaa soittamista. Numeroa ei näy vastaan ottajalla. Kokeilin samaa myöskin valitsemalla puhelimesta "Sopim. mukaan". Numeroa ei näy näinkään.
        Hallinta sivuilta muutos, esto pois ja taas näkyy numero.

        Joten pyydän ennenkuin tosiaankin jatketaan tätä Juupas eipäs keskustelua niin ota asioista selvää.

        liittymillä (Sonera ja Saunalahti) ja puhelimilla (2*Nokia) toimii niinkuin olen aiemmin jo kertonut (kokeiltu on joka asetuksella ja toimii). Siis erona on vain se, että liittymäni ovat salaisia. Eli siis numeronäytönesto lyö puhelimen asetukset ko. kohdilta lukkoon??


      • Mikko poika
        minun kirjoitti:

        liittymillä (Sonera ja Saunalahti) ja puhelimilla (2*Nokia) toimii niinkuin olen aiemmin jo kertonut (kokeiltu on joka asetuksella ja toimii). Siis erona on vain se, että liittymäni ovat salaisia. Eli siis numeronäytönesto lyö puhelimen asetukset ko. kohdilta lukkoon??

        "Eli siis numeronäytönesto lyö puhelimen asetukset ko. kohdilta lukkoon??"

        ÖÖ.. siis ei puhelimen valikko lukkoon mene, vaan valisemallasi asetuksella ei ole mitään väliä.

        Tuo muijan saunalahden liittymä on myös salainen.


      • asdloldiu
        Mikko poika kirjoitti:

        "Eli siis numeronäytönesto lyö puhelimen asetukset ko. kohdilta lukkoon??"

        ÖÖ.. siis ei puhelimen valikko lukkoon mene, vaan valisemallasi asetuksella ei ole mitään väliä.

        Tuo muijan saunalahden liittymä on myös salainen.

        Hiiiihiii hieno viestipuu =)))


      • JACELONICA

        EI EDES NUMEROPALVELUSTA SAA ANTAA TIETOJA KENENKÄÄN SALAISTA NUMEROA,VAIN SIINÄ
        TAPAUKSESSA VOI POLIISI SAADA TIETOONSA,JOS TAPAUKSEEN LIITTYY MURHA TAI VALTIOTIETOJEN
        ANTAMINEN TOISELLE OSAPUOLELLE.


      • hilipatihippan132
        JACELONICA kirjoitti:

        EI EDES NUMEROPALVELUSTA SAA ANTAA TIETOJA KENENKÄÄN SALAISTA NUMEROA,VAIN SIINÄ
        TAPAUKSESSA VOI POLIISI SAADA TIETOONSA,JOS TAPAUKSEEN LIITTYY MURHA TAI VALTIOTIETOJEN
        ANTAMINEN TOISELLE OSAPUOLELLE.

        kyllä siihen riittää ihan mikä tahansa rikostutkinta, vaikkapa auton tai naisen luvaton käyttöönotto. ei ole pakko olla murha..


    • T-Tiger-A97

      Olen päättänyt etten vastaa yhteenkään salaiseen/ tuntemattomaan numeroon: ne ovat yleensä mainostajia. Tai jos eivät, saavat kyllä sen verran alistua että numeronsa näyttävät. Ihme touhua tuo numeron salailu.

      • NUMERO EI NÄY!!

        USKOKAA JO!! miksi ääliö/ääliöt ette voi uskoa vaan vuodesta toiseen soitatte vaikken vastaa jos NUMERO EI NÄY.


      • asdloldiu
        NUMERO EI NÄY!! kirjoitti:

        USKOKAA JO!! miksi ääliö/ääliöt ette voi uskoa vaan vuodesta toiseen soitatte vaikken vastaa jos NUMERO EI NÄY.

        Ihmeen riidannalainen tämä aihe.


      • Tuntematon numero

        "Ihme touhua tuo numeron salailu. "

        On ikävä kyllä semmoisia tapauksia että esim ex-miesystävä on jäänyt vainoamaan. Kuten minun tapauksessa. Harmittaa itseänikin että jouduin vaihtamaan ja salaamaan numeron, kaverit ei meinaa vastailla. Onneksi suurin osa jo tietää että "tuntematon" olen minä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe