Meänkieltä puhhuu vain ruottalaiset

Saku

Vähän tästä meänkielestä ...

Meänkieltä ei ole puhuttu koskaan ko Ruottin puolela - eikä meän kielestä kannata väkisten tehä yhteistä rajan kieltä ko se ei sitä ole ko - ei ees historiassa. Oon vain joukko ruottin puolela joen törmää väkeä, jokka ei ossaa kunnola ruottia eikä suomea - ne puhhuu omaa meän kieltähään. Se ei taas ole mithään kieltä. Met puhuma Suomen puolela murtheela, mutta emmä milhään meän kielelä - Tätä jokku ruottalaiset ns. meänkielelä rattastavat ns. kultturellit ja kirjaviissaat ei milhään saan päähänsä, eikä moni jokivartinenkhaan hössähtänny.

3

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalesa2

niihän ne sannoo ruottin puolella, että
      "ompa sulla fiini biili".
      eihän meän puolela niin sanota.

• mutta biilipä

onki vuoden 1809 jälkheinen keksintö

kaikki vanhat sanat ja osa vähän uuempia on yhteisiä

turha väkisin vääntää eroja parin lainasanan vuoksi, pohjalla on kumminki oma kveenien murre, joka on ikivanha suomen murre -

silti suomalaisia meistä ei ole monikhaan vaan met olema vahettanheet kielen ko olema muuttahneet tänne...taikka sitten oleheet kaksi tai useampikielisiä..sitä löytyy toisteita senko ny 200-1000 vuen takasista asioista mithään kunnollista on ylöspantu

lue vaikka egilin saaga alkajaisiksi (muistiinpantu 1000 luvula muinaisskandinaviaksi, tapahtumat on ilmeisesti 800 luvulta)

• olen nk. suomen puolelta

ja puhun meän kieltä täydellisesti, aivan siinä kuin ruotsin puolella olevatkin

mitenkä se raja olisi muka entisaikoina keinotekoisesti keskelle kulkuväylää, jokea syntynytkään..

kyllä se on 1809 rauhan aikaansaannos tämä väkisin väänetty suomalainen-ruottalainen hommeli tässä rajalla

emmähän met ole olheet kumpaakhaan kansakuntaa oikeasti, met olema kveenejä! oma kansa, kaks kansalaisuutta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      2987
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      2497
    3. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      47
      2317
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2094
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1808
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1429
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1015
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      1002
    10. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      36
      994
    Aihe