Windowsin palomuuri

onko vitsi?

Ostin juuri uuden koneen ja siihen on asennettu Windowsin palomuuri. Kaveri sanoi, että se on vaan vitsi, mitä mieltä olette?
Pitäisikö asentaa ZoneAlarm? Jos asentaa ZA:n pitääkö Windowsin palomuuri ottaa pois käytöstä vai meneekö itse pois päältä ZA:ta asennettaessa?

19

6727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hemppa

WinXP:n SP2 palomuuri ei ole riittävä:

On kaikkien edun mukaista valvoa myös koneelta ulospäin suuntautuvaa liikennettä joten kannattaa asentaa WinXP:n palomuurin tilalle joku toinen palomuuri koska WinXP:n SP2:n oma ”palomuuri” ei tarkkaile lainkaan koneelta ulospäin menevää liikennettä.

Se ainoastaan hälyttää niistä ohjelmista, jotka haluavat serverioikeudet, joten muuten ulospäin meneviä yhteyksiä ei voi kontrolloida ohjelmakohtaisesti.
      Minä ainakin haluan olla tietoinen siitä, mitkä ohjelmat tai pelit pyrkivät pääsemään nettiin.

WinXP:n palomuuri ei myöskään valvo että jos koneellasi on paljon ohjelmia ja pelejä niin lähes ne kaikki pyrkivät avaamaan nettiyhteyden koneesta ulospäin tarkistamaan, onko tullut päivityksiä yms.

Eli koneessa mahdollisesti oleva haittaohjelma voi ottaa yhteyttä koneesta ulospäin eikä tuo WinXP:n oma reikämuuri osaa tehdä mitään.

• zone

niin vinukan muuri kytkeytyy automaattisesti pois päältä!

• ms-mies

toimii todella vain vitsinä.
      Zonen asetuksissa on valinta jolla se poistuu automaattisesti. Tarkista että asetus on päällä. Toisaalta ei ole iso asia tarkistaa Windowsista että XP:n palomuuri on pois : Käynnistä Asetukset Ohjauspaneeli Windowsin palomuuri

• olen..

käyttänyt viimeiset kaksi vuotta Norton Internet Security .. Eikä todella ole ollut ongelman ongelmaa?

• ms-mies
        olen.. kirjoitti:

käyttänyt viimeiset kaksi vuotta Norton Internet Security .. Eikä todella ole ollut ongelman ongelmaa?

kun oli tuo kyssäri perässä.

• se palomuuri
        olen.. kirjoitti:

vai virustorjuntaohjelma?

• että...
        se palomuuri kirjoitti:

vai virustorjuntaohjelma?

palomuuri ja virustentorjunta, josta löytyy myös antispam ym. Kysymysmerkki oli ihmettelyä, kun on noin loistavasti toiminut.

• ms-mies
        että... kirjoitti:

palomuuri ja virustentorjunta, josta löytyy myös antispam ym. Kysymysmerkki oli ihmettelyä, kun on noin loistavasti toiminut.

Windowsin palomuuri on palomuuri!!! eikä mikään virustorjunta.

• version
    • gonan1

Olen itse käyttänyt xp-palomuuria ja avast virus ohjelmaa. Siitä lähtien kun sp2 julkaistiin,eikä yhtään pöpöä ole koneeseen tullut. Kaikkialla on surffailtu,joten päätä itse!

• Sampsa.

Sulla on ollut hyvä tuuri, nykyään voi vakoiluohjelma tulla koneeseen lähes minkä tiedoston mukana, jonka jälkeen tuo WinXP:n oma tekele on voimaton.

• gonan1
        Sampsa. kirjoitti:

Sulla on ollut hyvä tuuri, nykyään voi vakoiluohjelma tulla koneeseen lähes minkä tiedoston mukana, jonka jälkeen tuo WinXP:n oma tekele on voimaton.

Niin tosiaan voi tulla vaikka olisi mitkä ohjelmat.

• servicepack2:ta

vai olenko väärässä

• Ja ZoneAlarm.

Kokeilin käyttää vähän aikaa XP:n palomuuria, mutta äkkiä piti laittaa ZA takaisin, kun tuli häiriöitä paljon, ja kovo sirpaloitui enemmän kuin koskaan.
      ZA potkaisee automaattisesti XP:n palomuurin pois päältä.

• Z A

jos siellä on asetus päällä että potkaisee. Oletuksena lieenee päällä. Mutta missään ei esiinny niin paljon virheitä kuin tietotekniikassa (huom! Microsoftin ohjelmat:), siksi se on syytä tarkistaa.

• ZA:ssa.
        Z A kirjoitti:

jos siellä on asetus päällä että potkaisee. Oletuksena lieenee päällä. Mutta missään ei esiinny niin paljon virheitä kuin tietotekniikassa (huom! Microsoftin ohjelmat:), siksi se on syytä tarkistaa.

Kun ei tietenkään voi olla kahta palomuuria päällä yhtä aikaa.

• ikuinen kyselijä

siinä on. Sillä yleensä ostetussa koneessa on virustorjunta jossa on palomuuri myös.
      Eikä tarvii kolmee palomuuria päällekäin.

• _alkuperäinen_

Nortonin virustorjunta ja Windowsin palomuuri.

• gga

hommaa reititin jossa on palomuuri itessään ja pidä myös windowsin palomuuri päällä... älä suotta laita zone alarmia konetta hidastamaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      181
      4334
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      73
      4211
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      60
      2329
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      58
      2281
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2184
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      53
      1836
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      28
      1487
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1298
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      117
      1248
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1159
    Aihe