Kertokaa tarkkaan, mitä potkiaisissa yleensä tehdään. Kiitos.
Mitä potkiaisissa tapahtuu?
4
3624
Vastaukset
- -h-
No, se riippuu hyvin paljon koulusta.. Meillä tehdään abeista pilanäytelmia, henki pysyy kuitenkin hyvänä. Toisaalla taas ilta kuluu erilaisten esitysten ja yhdessä olon merkeissä (palkintoja: ahkerin opiskelija, suloisimmat hymykuopat yms.)
Eli riippuu siis kovasti paikkakunnasta. - .....
Minäpä kerron tarkkaan. Noin kello kuusi koululle tulee abien vanhempia, abit itse ja koulun opettajia. Ohjelmana on pilanäytelmiä abeista, vitsejä, kilpailuja joissa abeja pyritään nolaamaan. Senioreilla on aina jokin teema johon he pukeutuvat ym. No sitten tämän potkiaisgaalan päätyttyä siirrytään juhlatalolle, jossa alkavat sitten kunnon pippalot, tosin sinne tulevat vain abit ja seniorit. Seniorit tarjoavat paljon viinaa (tosin siitä ei riitä kaikille känniin saakka, joten omatkin viinat saattavat olla tarpeen.) Siellä sitten tanssitaan, leikitään, pidetään hauskaa ja jutellaan ystävien kanssa, bileet jatkuvat kello neljään aamulla ja sieltä sitten kontataan tai kävellään takaisin koululle jossa alkavatkin sitten penkkarijärjestelyt.
- Ashinzui
Meillä taas menee näin: abit menee sellaiseen aitaukseen, joka nimetty esim. aBinatarha, raBiestautiset. Sieltä abit heittelee makaronia, herneitä ja riisiä kakkosten ja ykkösten päälle. Abeilla on päällään haalarit, joihin he itse ovat jotakin taiteilleet. Sitten kakkoset leikittää abeja ja valitaan vuoden bilehile, kaunis, komea, nallekarhu jne.
- xXx
Meillä jo hyvissä ajoin ennen penkkareita abit ovat esittäneet tunnin mittaisen huumorishown opettajista ja muusta koulun henkilökunnasta. Penkakripäivänä abit esittävät omasanoitus-versioita tutuista hiteistä koko koululle hirveässä änkyräkännissä ja lahjovat opettajia typerillä ja hauskoilla lahjoillaan.(ja opettajat yrittävät näyttää edes hitusen kiitollisilta!)Sitten kun laulut on laulettu ja lahjat jaettu ykkös- ja kakkosvuositason opiskelijat rahtaavat sammumispisteessä olevat abit rekkoihin. Rekoista abit viskelevät yläasteen pentuja kovilla ja pahanmakuisilla karkeilla päähän ja ylpeät äipät ja iipät ottavat kuvia pikkumussukoistaan. Sitten lähdetään rekalla kierrokselle ympäri kylää ja se voittaa, kuka ei saa hypotermiaa. Illalla abit menevät yhdessä syömään ja juhlimaan, ja seuraavana päivänä lähdetäänkin sitten abi-riisteilylle. Niin että näin meillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749