Apua tietämättömälle!?!

PUK-koodi hukassa

Kännykkäni hylkäsi jostain syystä antamani PIN-koodin (joka varmasti oli näpytelty oikein) ja vaatii nyt PUK-koodia. Mistä kummasta löydän kyseisen numerosarjan???

5

4012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inka

      Kysy operaattoriltasi, jos et papereistasi löydä.
      Saat sen heti puhelimitse.

      • jep12

        PUK-koodin saa vain ja ainoastaan oman operaattorin aspasta, mistään liittymäsopimuksista tms. sitä on aivan turha etsiä, koska kyseessä on liittymän turvakoodi. Eli soitto aspaan.


    • Mika0800

      Varoitus: PUK -koodin syöttäminen 10 kertaa väärin lukitsee SIM -kortin lopullisesti. Tämän jälkeen SIM -kortilla olevia puhelinnumeroita tai tekstiviestejä ei pysty lukemaan mitenkään. Lisäksi, jos liittymän käyttöä halutaan jatkaa, SIM -kortti on tällöin uusittava.

      Koska alkuperäinen kirjoittaja "syötti varmasti PIN -koodin oikein" ja silti lukkiutui kysellen PUK -koodia, on syytä epäillä, että puhelin on rikki tai puhelimen ja SIM -kortin välinen kontakti on huono/epäluotettava.

      Tällöin voi käydä niin, että puhelimen näppäimistöllä oikein syötetty PIN tai PUK -koodi välittyy vääränä SIM -kortille. Jos tästä on kyse, siirrä kortti varmasti ehjään puhelimeen ja syötä koodi sillä. Tarvittaessa puhdista SIM -kortin metalliset kontaktipinnat. Vältä keinokuituvaatteita, koska niiden synnyttämä staattinen sähkövaraus voi vahingoittaa SIM -korttia.

      PIN ja PUK -koodit tarkistaa siis SIM -kortti, ei puhelin. Puhelin vain välittää näppäimistöltä syötetyt koodit SIM -kortille.

      Puhelinlukko/turvakoodi/lukkokoodi sen sijaan on puhelimen oma ominaisuus, eikä liity sim -korttiin. Käytetty terminologia vaihtelee, ja eroaa Nokia/Sony Ericsson puhelimissa.

      • jokuasfafkkdspg

        se minulla liittymän papereissa lukee. On kyllä varmaan niin että ei yleensä lue.


      • mitn..............

        Varoitus: PUK -koodin syöttäminen 10 kertaa väärin lukitsee SIM -kortin lopullisesti. Tämän jälkeen SIM -kortilla olevia puhelinnumeroita tai tekstiviestejä ei pysty lukemaan mitenkään. Lisäksi, jos liittymän käyttöä halutaan jatkaa, SIM -kortti on tällöin uusittava.
        _____________________________

        Onko muka näin oma kännykkäni meni vähän aikaa sitten PUK-lukkoon ja oon näpytelly vaikka mitä siihen ja vieläkin kysyy PUK-koodia. Joskus 2 vuotta sitten meni kans PUK-lukkoon ja näpyttelin siihen mitä tahansa ja painelin OK. Ja silti se SIM-kortti toimi. (kysyin PUK-koodin asiakastuesta)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe