niin, eli saako marsulle antaa esim. jauhomatoja? olen antanut marsulleni niitä, mutta ei kelvannut. en oikein tiedä,mitä pitäisi tehdä. onko marsussani jotain vikaa?näin nimittäin eläinkaupassa jotain jyrsijöitä joilla oli jauhomatoja, oli aika varmasti marsuja, eihän paljon muita jyrsijöitä olekkaan paitsi kanit ja rotat????
ruoka
11
1422
Vastaukset
- ...
Marsulle ei mitään eläinperäistä, ei siis jauhomatojakaan! Ja viilataanpa pilkkua: jyrsijöitä on monia lajeja, mutta kani ei kuulu jyrsijöihin.
- Sunnikka
Tee marsullesi palvelus ja anna/myy se pois. Noin huono marsutietäjä ei noilla tiedoilla marsulle onnellista ja terveellistä elämää anna!
Jessus. Jauhomatoja. - leelouvski_
TÄH??! Oksää aivan tyhmä? Matoja marsulle?
Ja ei, marsussasi ei ole yhtään mitään vikaa jos se ei syö jauhomatoja. Päinvastoin taitaa olla harvinaisen viisas mursutin sulla. Ja hei, mitä sä yrität meille todistaa tuolla lauseellas: ..oli aika varmasti marsuja, eihän paljon muita jyrsijöitä olekkaan...? Että et edes tiedä miltä marsu näyttää?? Ja maailmassa ON TODELLAKIN enemmän jyrsijöitä ku hiiri, marsu ja gerbiili. Ja kuten joku jo sanoi, kania ei lueta jyrsijöihin.
Mitä kohtaa lauseesta MARSU ON TÄYSIN KASVISSYÖJÄ et ymmärrä? Vai etkö ole ennen edes nähnyt/kuullut että marsun ruokavalio koostuu PELKÄSTÄÄN kasviksista ja kasvisperäisistä ruuista?
Katoppas tuo linkki, josta löytyy todella selkeästi mitä marsulle saa ja mitä ei saa antaa. JOS ruokaainetta (kuten nuo madot, hyi!) ei ole sallittujen listalla, älä syötä sitä marsullesi:
http://forum.marsut.net/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=1875
Sen verran on kehuttava (vaikei madojen syöttämisessä marsulle ole mitään kehuttavaa!), että kysyit sitä sentään täältä etkä vaan jatkanut matojen syöttämistä marsullesi. Vähän älyä löytyy kaikesta huolimatta.
Pyh teille kaikille samanlaisille tietämättömille. - ...
matoja marsulle? marsu,kani ja rotta ainoat jyrsijät?Ei tullut mieleen kysyä kauppiaalta?
Kani ei ole jyrsijä.Jyrsijöitä on mm.gerbiili, negu,rotat,hiiret,hamsterit, marsut yms yms.
Ja matoja annetaan rotille ja ilmeisesti kaloille.
MArsu elää rehuilla...KUivaa heinää kaupasta paljon koko ajan saatavilla.samoin vesi ja pelletit pitävät marsun elossa.C-vitamiinia(kysy joltain joka tietää,ilmeisesti itse ostaisit jotain mitä ei missään nimessä saa antaa).Tiettyjä hedelmiä,vihanneksia ja juureksi saa antaa.kysypä niistäkin.
Onneksi edes marsusi käyttää aivojaan,eikä syönyt matoja!!
Toivottavasti tämä oli pilaviesti.Muuten olet kyllä pulassa noilla tiedoilla. - ...
Marsu on puhdas kasvissyöjä ja sille ei saa antaa mitään eläinperäistä(ei edes jogurttinappeja,jotka sisältävät maitojauhetta)!!Onneksi marsu ei syönyt jauhomatoja!!Miksi olet ottanut marsun,kun et taida tietää niistä yhtään mitään!!On olemassa paljon muitakin jyrsijöitä kuin marsu esim.hamstereita,hiiriä,rottia,gerbiilejä jne..Kani EI ole jyrsijä!!Jauhomatoja voi antaa esim.hamstereille.Joten olisivatko ne olleet hamstereita?Et näytä tunnistavan eläimiä!!Jos ne kuitenkin olivat varmasti marsuja niin ilmoita eläinsuojeluvalvojalle:
http://www.sey.fi/valvojat/valvluekehys.html
Otahan nyt tietoa marsuista,varsinkin niiden OIKEASTA ruokinnasta!!Linkitän sinulle sivuja,jossa suosittelen sinua käymään:
http://koti.mbnet.fi/kuikut/
http://www.marsut.net/
http://www.marsunetti.com/news.php - Milla
"marsu_tietäjä"!
Tuollaisella ihmisellä ei saisi olla eläimiä lainkaan!!Eikö tullut mielenkään ottaa marsun hoidosta ja ruokinnasta tietoa ennen sen hankintaa??- ...
lukeekas kerran vielä tuo viesti.
Luulen että ei voi olla oikeasti hänellä marsua tai ainakin hän vitsailee koska jos on itsellään marsu,voiko kaupan marsusta erehtyä? en tiedä mitään eläintä joka olisi saman näköinen.Hamsteri on pienempi ja hiukan eri muotoinenkin,CHinchilla(en tiedä kirjoituksesta) on taas hännällinen,rotta ihan eri maata..
Kyllä tuollaisilla saa ihmiset suuttumaan.myös minut.Hyvä että olette kaikki edes neuvoneet jos joku todella on noin epätietoinen. - mariej
... kirjoitti:
lukeekas kerran vielä tuo viesti.
Luulen että ei voi olla oikeasti hänellä marsua tai ainakin hän vitsailee koska jos on itsellään marsu,voiko kaupan marsusta erehtyä? en tiedä mitään eläintä joka olisi saman näköinen.Hamsteri on pienempi ja hiukan eri muotoinenkin,CHinchilla(en tiedä kirjoituksesta) on taas hännällinen,rotta ihan eri maata..
Kyllä tuollaisilla saa ihmiset suuttumaan.myös minut.Hyvä että olette kaikki edes neuvoneet jos joku todella on noin epätietoinen.Älkää nyt aina noteeratko kaikkia kirjoituksia, joita tänne tulee. Ihan selvästi kirjoittaja on pitänyt koko palstaa pilkkanansa. Ei kukaan ihminen noin toivottoman tyhmä ole.
- majere
Oletpa tosi guru.. Jos et edes erota marsua hamsterista, niin sääliksi käy pientä...
Otappa nyt kunnolla selvää, ettei kotonasi ole seuraavaksi marsun raato..
Kuten muut vastanneet ovat lähettäneet linkkejä, niin käy vähän opiskelemassa, sillä tuollainen on vastuutonta ja typerää.
Et kyllä saisi marsua noilla tietotaidoilla pitää..
Eläin rääkkäystä... - Nuppuu-
Et ollut tosissas?ethän..!?Jos olit niin rukoilen että myyt/lahjoitat marsusi jollekin joka niistä enemmän tietää..!Marsuparka..
- Hömm...
Saatanan älypää, tajuatko että marsut ovat KASVISSYÖJIÄ, ja madot ovat mielestäni eläimiä?!
HAMSTERILLE VOI ANTAA JAUHOMATOJA, NE EI OO PELÄSTÄÄN KASVISSYÖJIÄ, MUTTA EI TOD MATOJA MARSULLE! Jaa ettei oo muita jyrsijöitä kun rotta??(kani ei ole edelleenkään jyrsiä)Anna marsus jollekkin viisaammalle, oot tyhmä kun saapas(taitaa saapas olla viisaampi kylläkin.. -.-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669