Äänestin ja kukas olikaan

Kytätty

vaalivirkailijana, no talomme virallinen talokyttä.
Nyt jokainen tässä taloyhtiössä tietää ketkä äänestivät ja ketkä ei.
Eli se siittä vaalisalaisuudesta, ja en siis tarkoita että se tietäis ketä äänestin vaan olenko äänestänyt ollenkaan.
Voi vitalis.

40

2059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketää kyttää...

Onko teiltä yksi ainut tie suoraan vaalihuoneeseen joka näkyy teidän talon ikkunoista?

• kytätty

ymmärtämisessä jotain vikaa.

• talokytät

Olen itse joskus asunut sellaisessa talossa, jossa
      verhot vaan heiluivat aamusta iltaan ja illasta aamuun.
      Ihmettelin aina, että miten joillakin on ensinnäkin aikaa ja viitseliäisyyttä.
      Toiseksi, eikö ne nuku ollenkaan?
      Hyvä etteivät tulleet kurkistamaan kauppakasseihin ja tsekkaamaan että mitä on tullut
      ostettua.

• Juuso

Jos on vaalitoimitsijana niin mitä silloin muka kyttää,olette vainohatrhaisia!

• äänestys

Eihän se tiedä ootko äänestänyt ennakkoon? Tai siis joku.

• kytätty

Jos oisin enaakkoon äänestänyt niin en kait saakuri olisi päässyt äänestää vaalipaikalla, häh haloo.

• äänestys
        kytätty kirjoitti:

Jos oisin enaakkoon äänestänyt niin en kait saakuri olisi päässyt äänestää vaalipaikalla, häh haloo.

Eihän se tiedä ootko äänestänyt ennakkoon? Tai siis joku. Huom! Toi "tai siis joku" oli tarkoitettu korjaukseks etten puhu susta ja oletan kyllä että ymmärrät että ei ollu nyt susta kyse vaan muista teidän ja sun naapureista. Haloo sinnepäin. Toiseks mitä väliä silläkin on että joku tietää että olet äänestänyt? häh haloo.

• Tietää

Vaalitoimitsija kuka siinä vaalipiirissä on ennakkoon
        äänestänyt.
        Muuten olisi mahdollisuus äänestää 2 kertaa.

• Voi Vitalis

se vaalivirkailijaks menikin, että näkee käytkö SINÄ äänestämässä, miks se muuten siellä oli ollut.Buaaahhahhhaah..Oisit laittanu sen kiusaks tyhjän lapun hahah

• Remmari ek

Ei nyt tullut mieleenkään, että hän pitäisi lukua siitä, kuka käy ja kuka ei. Hän asuu tässä aivan vieressä.

Olen keskustellut hänen kanssaan useasti aikana, kun hän oli itse ehdokkaana eduskuntavaaleissa. Hän tiesi silloin itsekin, että hän oli mukana vain keräämässä ääniä puolueen pääehdokkaalle. Kysymyksessä oli pieni puolue.

Nyttemmin hän on perustanut uuden puolueen. Sillä ei ole ollut minkäänlaista menestystä missään vaaleissa.

• kytätty

tässä asiassa olikin pointti se että pienessä taloyhtiössämme on kyylä joka sitten kertoo mitä kukin on tehnyt tai jättänyt tekemättä.

• Remmari ek
        kytätty kirjoitti:

tässä asiassa olikin pointti se että pienessä taloyhtiössämme on kyylä joka sitten kertoo mitä kukin on tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Sinusta hän sitten voi kertoa hyviä tietoja: Tunnollisena kansalaisena kävit äänestämässä.

Meillä on kanssa yksi kyttä. Minulla ei ole aavistustakaan, mitä hän minusta puhuu, mutta on niin merkillistä, että hän aina on paikalla, jos tulen kotiin esim. epätavalliseen aikaan tai jos minulla on vieraita.

Kerrostalokyttääjien sivuilta kaikki meidän taloyhtiötä koskevat tiedot on poistettu.

Taloyhtiössämme ilmestyy kaiken maailman kieltolappuja milloin mihinkin. Revin ne aina pois, ja niin näyttävät muutkin tekevän. Kirjoittaja käyttää allekirjoituksena sanaa "Hallitus", mikä on tietysti suoranaista valehtelua.

• kytätty
        Remmari ek kirjoitti:

Sinusta hän sitten voi kertoa hyviä tietoja: Tunnollisena kansalaisena kävit äänestämässä.

Meillä on kanssa yksi kyttä. Minulla ei ole aavistustakaan, mitä hän minusta puhuu, mutta on niin merkillistä, että hän aina on paikalla, jos tulen kotiin esim. epätavalliseen aikaan tai jos minulla on vieraita.

Kerrostalokyttääjien sivuilta kaikki meidän taloyhtiötä koskevat tiedot on poistettu.

Taloyhtiössämme ilmestyy kaiken maailman kieltolappuja milloin mihinkin. Revin ne aina pois, ja niin näyttävät muutkin tekevän. Kirjoittaja käyttää allekirjoituksena sanaa "Hallitus", mikä on tietysti suoranaista valehtelua.

no nyt olet oikeilla jäljillä. Kaiken maailman laput ja liput pois ilmoitustauluilta. Jee,,,

• Vaalivirkailija

Jokainen vaalivirkailija on takuuvarmasti jonkun naapuri, eikä ne siihen hommaan mene kytätäkseen, käykö naapurit äänestämässä. Taidat tosiaan olla vainoharhainen.

• kytätty

mutta kaikki vaalivirkailijat eivät ole myöskään kyylääjiä ja kerro kokouksissa ketä naapureista äänesti ja ketä ei.

• käytössä

miten lie "kytälle" mahdollista se kyttääminen?

• kytätty

alusta asti oikein kunnolla.

• Reijo

Ja jos joku naapurisi sattuu olemaan esimerkiksi pankissasi töissä hän tietenkin on mennyt sinne vain tilejäsi vakoilemaan

• kytätty

minkäs muun takia

• Haloo!

Eräs tilitoimistossa työskennellyt ex-kollegani oli aivan totaalisen kauhuissaan, kun sai tietää, että joku hänen tuttunsa oli päässyt töihin siihen pankkiin, jossa hänen tilinsä ovat. Oli ihan tosissaan, että nyt "Se" näkee heidän perheen raha-asiat ja tiliotteilta, miten he rahaa käyttävät ja missä liikkuvat. Hei, haloo! Itse ex-pankkitoimihenkilönä voin sanoa, että ei vois vähempää kiinnostaa!!! Ko. kyttimisestä saisi takuuvarmasti potkut, jos sellainen tulisi ilmi. Ei niitä ihmisten asioita saa sielläkään penkoa. Pankkisalaisuus on niin kova juttu, että sitä ei rikota. Jos esim. joku minun tuttuni olisi käynyt vaikkapa lainaosastolla, ja JOS olisin hänen lähdettyään käynyt kysymässä, että "mitä asiaa sillä oli", niin siihen en olisi saanut vastausta. Toimihenkilöt keskustelevat ihmisten asioista vain, mikäli tarvitsevat toinen toisiltaan ammattiapua. Ja näin on takuuvarmasti!

• kytätty
        Haloo! kirjoitti:

Eräs tilitoimistossa työskennellyt ex-kollegani oli aivan totaalisen kauhuissaan, kun sai tietää, että joku hänen tuttunsa oli päässyt töihin siihen pankkiin, jossa hänen tilinsä ovat. Oli ihan tosissaan, että nyt "Se" näkee heidän perheen raha-asiat ja tiliotteilta, miten he rahaa käyttävät ja missä liikkuvat. Hei, haloo! Itse ex-pankkitoimihenkilönä voin sanoa, että ei vois vähempää kiinnostaa!!! Ko. kyttimisestä saisi takuuvarmasti potkut, jos sellainen tulisi ilmi. Ei niitä ihmisten asioita saa sielläkään penkoa. Pankkisalaisuus on niin kova juttu, että sitä ei rikota. Jos esim. joku minun tuttuni olisi käynyt vaikkapa lainaosastolla, ja JOS olisin hänen lähdettyään käynyt kysymässä, että "mitä asiaa sillä oli", niin siihen en olisi saanut vastausta. Toimihenkilöt keskustelevat ihmisten asioista vain, mikäli tarvitsevat toinen toisiltaan ammattiapua. Ja näin on takuuvarmasti!

Kiitos pitkästä ja mielenkiintoisesta viestistä, mutta etkö nyt tajunnut ironiaa.
        Tiedän tosiaankin miten pankissa toimitaan koska serkkuni on siel duunis.

• JOO "Serkku"
        kytätty kirjoitti:

Kiitos pitkästä ja mielenkiintoisesta viestistä, mutta etkö nyt tajunnut ironiaa.
        Tiedän tosiaankin miten pankissa toimitaan koska serkkuni on siel duunis.

ja kumminkaimasi myös ;DDD

• kytätty
        JOO "Serkku" kirjoitti:

ja kumminkaimasi myös ;DDD

:)Kait sekin on siel.

• aapeeseedee

Saat tosi kunnon kansalaisen maineen talossasi vihdoinkin!

• Roope63

se on täällä pienissä kyläyhteisössä ja jokaisen äänestäjän kohdale kun käy äänestämässä vedetään nimenpäälle viiva. Ei minunkaan tarvinnut esitellä itseäni vaikka en ole neljäänkymmeneen vuoteen täällä äänestänyt mutta sitähän ne ei tiedä ketä äänestin.
      Ressiähän en siitä ota sillä velvollisuuteni olen tehnyt kun kävin äänestämässä ;))

• Juuso

Nyt pitää mennä uudestaan

• Miksi ihmeessä annat tällaisen asian vaivata mieltäsi?

• kytätty

Heti ruvetaan vainoharhaiseksi haukkumaan tai skitsoksi. Onko se vainoharhaisuutta jos asiat pitää paikkansa?

• kytätty kirjoitti:

Heti ruvetaan vainoharhaiseksi haukkumaan tai skitsoksi. Onko se vainoharhaisuutta jos asiat pitää paikkansa?

miksi tunnet naapurin tarkkailevan sinua ja äänestämässä käymistäsi. Itse en ole antanut sellaisten koskaan vaivata mieltäni, vaan olen naureskellut mieluummin. Minusta joku naapuri saattaa olla positiivisesti kiinnostunut ympäristöstään ja vielä useammin ihmiset vaan kuvittelevat naapurien "kyttäävän heitä". Monilla ihmisillä voi olla aikaa istua ikkunan ääressä. Sallitaan se heille.

Jos itse huomaan naapurin kulkevan ohi tai katseemme kohtaavat hänen katsellessaan oman ikkunansa ääressä, vilkutan iloisesti. Useimmat ihmiset ovat ihan mukavia, kun antaa heille tilaisuuden ja unohtaa omat ennakkoluulonsa.

Tosin omaan elämääni ei ole koskaan kuulunut mitään suuria salaisuuksia, joiden paljastuminen olisi ahdistavaa. Kun itse tietää mitä tekee, mitä ihmeen väliä sillä on jos naapurit näkevät tai vaikka ajattelisivat jotain negatiivistakin. Ehdotan, että sinäkin yrittäisit ottaa asiat rennommin. Naapurin käyttäytymiseen emme paljon voi vaikutta, mutta omiin ajatuksiin ja käyttäytymiseen kyllä. Hyvää alkanutta vuotta sinulle.

• kytätty
        optimisti-orvokki kirjoitti:

miksi tunnet naapurin tarkkailevan sinua ja äänestämässä käymistäsi. Itse en ole antanut sellaisten koskaan vaivata mieltäni, vaan olen naureskellut mieluummin. Minusta joku naapuri saattaa olla positiivisesti kiinnostunut ympäristöstään ja vielä useammin ihmiset vaan kuvittelevat naapurien "kyttäävän heitä". Monilla ihmisillä voi olla aikaa istua ikkunan ääressä. Sallitaan se heille.

Jos itse huomaan naapurin kulkevan ohi tai katseemme kohtaavat hänen katsellessaan oman ikkunansa ääressä, vilkutan iloisesti. Useimmat ihmiset ovat ihan mukavia, kun antaa heille tilaisuuden ja unohtaa omat ennakkoluulonsa.

Tosin omaan elämääni ei ole koskaan kuulunut mitään suuria salaisuuksia, joiden paljastuminen olisi ahdistavaa. Kun itse tietää mitä tekee, mitä ihmeen väliä sillä on jos naapurit näkevät tai vaikka ajattelisivat jotain negatiivistakin. Ehdotan, että sinäkin yrittäisit ottaa asiat rennommin. Naapurin käyttäytymiseen emme paljon voi vaikutta, mutta omiin ajatuksiin ja käyttäytymiseen kyllä. Hyvää alkanutta vuotta sinulle.

henkilö oli sihteerinä talotoimikunnassamme aikoinaan ja erittäin hyvä kaveri puheenjohtajan kanssa, jotka keskenään sitten puivat jokaisen talomme asukkaan menemisiä ja tulemisia, tekemättömiä ja tehtyjä asioita.
        ne kirjattiin tarkasti pöytäkirjoihin jotka sitten jaettiin jokaiseen talouteen.
        Täällä oli sellainen sota että joutuivat sitten eroamaan tehtävistään ja jopa osan muuttamaan pois.
        Siittä vain jäi sellainen kammo että mitäs nyt kehitellään tuolla pienentyneessä kuppikunnassa ja kerrotaan ehkä vääristyneitä tietoja niinkuin ennenkin.

• ohmi
        kytätty kirjoitti:

henkilö oli sihteerinä talotoimikunnassamme aikoinaan ja erittäin hyvä kaveri puheenjohtajan kanssa, jotka keskenään sitten puivat jokaisen talomme asukkaan menemisiä ja tulemisia, tekemättömiä ja tehtyjä asioita.
        ne kirjattiin tarkasti pöytäkirjoihin jotka sitten jaettiin jokaiseen talouteen.
        Täällä oli sellainen sota että joutuivat sitten eroamaan tehtävistään ja jopa osan muuttamaan pois.
        Siittä vain jäi sellainen kammo että mitäs nyt kehitellään tuolla pienentyneessä kuppikunnassa ja kerrotaan ehkä vääristyneitä tietoja niinkuin ennenkin.

Näin on tapahtunut,niin eipä talotoimikunta ole ollut tehtäviensä tasalla.

• arvaas

miten viistoon se alkais kattoo, jollet olis olenkaan käyny äänestämässä???

• kytätty

Sehän vasta riemun olis saanut muitten haaremiinsa kuuluvien kans. Tota en tullukkaan ajatelleeksi.

• mikä ihme
        kytätty kirjoitti:

Sehän vasta riemun olis saanut muitten haaremiinsa kuuluvien kans. Tota en tullukkaan ajatelleeksi.

ettet ;DD

• kytätty
        mikä ihme kirjoitti:

ettet ;DD

mulle tuli uus ongelma kun on mentävä uudelleen äänestää.Menenkö ennakkoon vai paikan päälle??

• kytätty kirjoitti:

mulle tuli uus ongelma kun on mentävä uudelleen äänestää.Menenkö ennakkoon vai paikan päälle??

ole toivottavaakin..

Vai oletko etsintäkuulutettu..:/

• mennyt äänestämään

ennakkoon, jos se sulle on niin kovin arka asia, että joku tietää sun käyneen piirtämässä sinne Mikki Hiiren kuvan.

Käytä sitä mahdollisuutta nyt kun se alkaa keskiviikkona. Siinälappusessa on ne paikat ilmotettu.

• kytätty

jälki viisas.En ole selvännäkijä.

• kerran
      • animattiN

Nähdään ihmismielen muuttumista.
        Tänään kiinnostaa tämä ja huomenna joku muu.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1749
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1101
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1066
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      962
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      819
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      151
      798
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      51
      710
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe