Kun on ostanut ihan uuden mopon, niin paljo sillä saa ajaa, ennenku pitää huoltaa? Voiko huoltaa ite ja mitä huoltoon kuuluu?
Mopon huolto
12
15835
Vastaukset
- ohjeita
No yleensä siellä on joku ohje että miten se eka tuhat kilsaa ajetaan, mutta ajele vaikka joillain 2/3 täysistä kierroksista ja muutenkin varovasti. Takuu lähtee jos huollat itse, mutta omasta kokemuksesta sanon että aivan turhaa viedä se pyörä kalliiseen huoltoon, ajat nätisti ja huollat nii tuskin mitään takuuseen menee. Kiristele ketjut vaikka 500km välein ja öljyä, sit tarkista aina välillä että kaikki ruuvit ja muut on kunnolla kii, ja kato sieltä ohjekirjasta millon pitää öljyä vaihdella. Ja jos on pyörää kuristettu nii ota ne kurit pois siinä tonnin kohalla viimestään.
- Obelix
Jos päädytkiinalaiseen mopoon,lue etiäpäin.Oma kokemus opetti jotta kiinalaiessa mopossa voi renkaan napamutteritkin olla löysällä(mulla takarengas melkein irti).Ja jarrupoljin oli säädetty silleen että piti painaa vipua luonnottoman paljon alas.Toisaalta ei se takajarru nyt kantaakkaan saa.Ohjaustanko oli laitettu pystyyn niin ettei ajosasento ollut yhtään luonteva.Jalkavaihteen vipukin oli turhan korkealla.Leppoisa ajoasento tuo mukavuutta,ohjaustanko ei saa ottaa polviin kiinni(promanki).Kun hallintalaitteet on säädössä,voi mopolla tehdä käännöksiä minimaalisessa tilassa tarvitsematta ottaa tukea jalalla maasta.Nelitahtiselle oikea moottoriöljy on tärkrää.Moottoriöljyn pitää sopia myös vaihteistolle.Alkumetreillä muttereita piti kiristellä yhtenään.Nyt ei tarvi kuin ajaa vaan.Etukumi oli niin epätasapainossa,että piti ostaa suosiolla uusi päälikumi :)
- ma_ke
Obelix kirjoitti:
Jos päädytkiinalaiseen mopoon,lue etiäpäin.Oma kokemus opetti jotta kiinalaiessa mopossa voi renkaan napamutteritkin olla löysällä(mulla takarengas melkein irti).Ja jarrupoljin oli säädetty silleen että piti painaa vipua luonnottoman paljon alas.Toisaalta ei se takajarru nyt kantaakkaan saa.Ohjaustanko oli laitettu pystyyn niin ettei ajosasento ollut yhtään luonteva.Jalkavaihteen vipukin oli turhan korkealla.Leppoisa ajoasento tuo mukavuutta,ohjaustanko ei saa ottaa polviin kiinni(promanki).Kun hallintalaitteet on säädössä,voi mopolla tehdä käännöksiä minimaalisessa tilassa tarvitsematta ottaa tukea jalalla maasta.Nelitahtiselle oikea moottoriöljy on tärkrää.Moottoriöljyn pitää sopia myös vaihteistolle.Alkumetreillä muttereita piti kiristellä yhtenään.Nyt ei tarvi kuin ajaa vaan.Etukumi oli niin epätasapainossa,että piti ostaa suosiolla uusi päälikumi :)
mulla kans oli vähän samanlaisia kokemuksia kiina mopon kanssa uutena.
kun käy mopon itse täysin läpi, niin siihen on paljon helpompi sitten ajossa luottaa.
omassa mopossa ei ole kilometrejä mittarissa vasta muutamia. ensimmäisen ventiilejen säädön aijon teettää mopo korjaamossa, mutta jatkossa aijon huoltaa moponi täysin itse.
monesti olen huomannut, että jonkun homman olisi itse hoitanut paremmin ja tarkemmin, kuin huoltoliike.
- khkhk
sisään ajo on 1000km
- juupa juu
mankeissa ja näissä pienissä on suositeltavaa vaihtaa öljyt ennen 1000km ja joissain 300km kuuluu ainakin öljyt kaikki osat tarkistaa kiristää ja muuta...
- riipuskellee
siitäkin että onko mopo minkä ikäinen esim 90-96 (Muistaakseni) valmistetut suzuki s1 ovat vahvimpia mopoja jotka tunnen
- mopo69
riipuskellee kirjoitti:
siitäkin että onko mopo minkä ikäinen esim 90-96 (Muistaakseni) valmistetut suzuki s1 ovat vahvimpia mopoja jotka tunnen
Sanon tosta ketjuista vielä että kiristät aina kuin on löysällä hajotaa rattaat aika nopiaan
- öööh
Anna mulle puuroo!
- Anonyymi
Haittaako jos on melkein 600km mittarissa ja pitäis viedä 500km huoltoon Eli ekaan huoltoon
- Anonyymi
Vie heti niin ainakin se on parempi kuin jos ajat vielä lisää. Jos kaikki pelaa niin ei noissa pitäisi tulla ongelmaa, mutta jos olisit ajanut rikkinäisellä yli rajan niin saattaisi olla että maksaisit omasta pussistasi viat jotka olisi vältetty viemällä ajallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vie heti niin ainakin se on parempi kuin jos ajat vielä lisää. Jos kaikki pelaa niin ei noissa pitäisi tulla ongelmaa, mutta jos olisit ajanut rikkinäisellä yli rajan niin saattaisi olla että maksaisit omasta pussistasi viat jotka olisi vältetty viemällä ajallaan.
Kaikki pelaa Kyllä mutta lähteekö vakuutukset siitä että on melkein 600 mittarissa Kun vie ekaan huoltoon
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki pelaa Kyllä mutta lähteekö vakuutukset siitä että on melkein 600 mittarissa Kun vie ekaan huoltoon
Vakuutus on ihan eri asia, takuu on myyjän juttu ja vakuutus taas ihan eri firman.
Eli vie huoltoon vain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192