Olin 504 valmetilla perälevyn kanssa metsässä ja yhtäkkiä perälevy putos alas ja nostolaite ei suostunu nostamaan.. Kun sain levyn vedettyä lopulta pellonpuolelle ei nostolaite edelleenkään pelannu joten hikinen vääntö saada levy perästä pois. Tyhjänäkään nostovarret ei noussu.. Jonkunmatkaa kotiapäin ajettua huomasin nostovarsien nousseen ylös ja nostolaite taas toimi mutta ohjaus piti vähän erikoista ääntä ja kotia päästyä koneessa alkoi sisällä haista palanu öljy ja sehän oli koko vaihteisto/perä/hydraoliikka tila niin kuuma ettei kättä kärsiny.. nostolaite toimi ainakin tyhjänä normaalisti.. Enempää en ehtiny tutkia vaan ajoin verstaaseen sisään ja jätin siihen. Vinkkejä???
Valmet 504
6
3838
Vastaukset
- loppuun
tai vähiin.
- nostolaite
oli pinta ihan ylärajoilla
- taitaa
nostolaite kirjoitti:
oli pinta ihan ylärajoilla
olla niin ettei se vallu nyt siellä liiterissä seisottamalla enää levossa korjaannu.Ei kun vaihteistoa purkamaan ja tutkimaan mistä akselista on boorit hävinneet?Nyt kun se kone on seissut jonkun aikaa niin avaappa öljynpoisto roppua sen verran että lasket vähän öljyäpois n.1 litra riittää ja huomaat että siinä öljyssä on aikapirusti ohutta metalli jauhoa ja haisee aika erikoiselta.Äläkä ainakaan missään nimessä yritä enää käyttää konetta.On aika hyvät mahdollisuudet saada lisä vaurioita aikaan.Arvelen vian olevan joko laakerivaurio tai ed.mainittu boorinpuute.Nyt on edessä laatikon ja KAIKKIEN osien peerusteellinen pesu ennen uudelleen kokoamista ja käyttöä.Ja ne vanhat öljyt ei sitten käy edes teräketju öljyksi.
- Mv=maalivahti
..yhtäkkiä siltä tuon kuumenemisen ja öljyn olemassaolon perusteella,että oot tainnut vahingossa
painaa ulkopuolisen hydrauliikan hallinta venttiiliä
tahattomasti,eli joko vivussa on paineella pitoasento tai joku esine on kiilannut sen paineelle.Öljy tietysti ylipaineventtiilin takia kuumenee ja on siinä hydraulipumpun palaminenkin vaakalaudalla.Ja tuossa tilanteessa kun öljy ohjautuu kippiventtiilille niin nostolaite "halvaantuu".Kokemusta tuosta on,eli koitas tsekata ja ajatella se asia ensin pois ennenkö alakaat purkamaan mitään. - Remonttia joo
Nostolaitteen käyttövivuista, kun hitsaten poistaa kuluneet, eli välykset, kohdat entiselleen, nostolaite jälleen toimii uuden tavoin.
kokemuksesta- ihan
mukava saada joskus tietää että mikä se vika loppujen lopuksi oli.Ihan senkin vuoksi kun neuvoja kysellään ja joku niitä viittii antaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758