Siniotsa-amatzonpari

don

Myydään puhuva ja terve amatzonpari ja tilava näyttävä häkki Kuopiossa. Hp. 2400 e. Tiedustelut puh. 017-2826080.

4

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hannu32

      Olen kohta 55v. Työkaverini kertoi papukaijasta, joka periytyy omistajalta omistajalle, kun isännät/emännät lähtevät täältä ikuisuuteen, kaija se vaan porskuttaa. Minulla on kaksi koiraa, ne molemmat ovat viiden vuoden päästä poissa tästä maailmasta. Teidän kaijat saattavat olla olemassa, kun kukaan meistä ei lähetä näitä maallisia viestejä. En nyt tiedä, mitä kaijoja teillä on, mutta hinnasta päätellen, eivät mitään kanarialintuja. Onko väärin sanoa että nämä sitovat ihmistä enemmän kuin koira tai kissa. Olen aina pitänyt papukaijoista. Mielestäni ne myöskin sietävät hyvin häkkiä ja kepin nokassa istumista, kun on jokin määrä seuraa. Oletteko ajatelleet tarjota lintuja, vaikapa johonkin suureen erisuuntaiseen hoitolaitokseen pääkaupunkiseudulla. Täällä saattaa olla resursseja tälaiseen hankintaan ja hyvällä myyntipuheilla myös menestystä. Jos sattuisi teidän asiakkaana olla jokin vanha sotaveteraani, niin oppisi ehkä kaijanne puhumaan sellaisia että nuoremmat hoitsut vähän voisivat punastella. Tämä kaikki on olettamista. Toivon todella että lintunne saavat hyvän kodin, missä ikinä se onkaan.

      • don

        ...näin on! Pikkasen isompia kuin kanarianlinnut ja äänekkäämiä halutessaan. Ikää saattaa kertyä hyvinkin päälle 70-vuotta, joten lähes poikkeuksetta niistä tulee perintökalu. Olishan ne menneet jo, jos olisin todella hanakka myymään ne kelle tahansa. Mutta on ajateltava eläimen parasta, ettei omistajanvauhdoksia tule kovin tiheään. Kiitos kannanotosta!


      • hannu32
        don kirjoitti:

        ...näin on! Pikkasen isompia kuin kanarianlinnut ja äänekkäämiä halutessaan. Ikää saattaa kertyä hyvinkin päälle 70-vuotta, joten lähes poikkeuksetta niistä tulee perintökalu. Olishan ne menneet jo, jos olisin todella hanakka myymään ne kelle tahansa. Mutta on ajateltava eläimen parasta, ettei omistajanvauhdoksia tule kovin tiheään. Kiitos kannanotosta!

        On sellainen sanonta olemassa että "Kukaan ei ole liian tyhmä neuvomaan toista.". Uskon että ovat kauniita, luonteikkaita lintuja. En minä tiedä mihin ne voi myydä/antaa. Tämäkin on varmaan turha neuvo: "Onko Suomessa harrastusseuraa lintujesi tiimoilta?" Kuitenkin, älä tuo meille mistään hinnasta, olemme vaimoni kanssa kohta 55v. Eli, kaijasi pitää sitten taas vaihtaa asuntoa. Eli, en minä osaa neuvoa, mutta kysyä osaan. Meillä on tilava asunto, omakotitalo, ja kaksi pientä spanielia, rauhallisia. Voisitko kuvitella että hankkisimme kaksi kanarialintua, tai undulaattia? Mitä ne vaativt voidakseen hyvin?


      • don
        hannu32 kirjoitti:

        On sellainen sanonta olemassa että "Kukaan ei ole liian tyhmä neuvomaan toista.". Uskon että ovat kauniita, luonteikkaita lintuja. En minä tiedä mihin ne voi myydä/antaa. Tämäkin on varmaan turha neuvo: "Onko Suomessa harrastusseuraa lintujesi tiimoilta?" Kuitenkin, älä tuo meille mistään hinnasta, olemme vaimoni kanssa kohta 55v. Eli, kaijasi pitää sitten taas vaihtaa asuntoa. Eli, en minä osaa neuvoa, mutta kysyä osaan. Meillä on tilava asunto, omakotitalo, ja kaksi pientä spanielia, rauhallisia. Voisitko kuvitella että hankkisimme kaksi kanarialintua, tai undulaattia? Mitä ne vaativt voidakseen hyvin?

        ...yleisesti sanoen näiden lemmikkilintujen pahin vihollinen on kylmä ja ennenkaikkea veto, muuten normaali huonelämpö pitäisi riittää. Talven aikaan eritysesti niiden valontarvetta pitäisi tyydyttää keinovalolla. Monipuolinen siemensekoitus, voiomaruuat, hiekka/simpukkarouhe ruuansulatusta varten. Lisäksi voi antaa veteen sekoitettavia vitamiineja tai jauheena voimaruokaan. Hedelmiä ja salaattia ja vihanneksia linnun mieltymysten mukaan. Ei se vaikeaa ole. Lisää tietoa saa linkeistä http://forum.papukaijat.net www.papukaijayhdistys.fi .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe