Kertoisitteko

lisää Iranista

Olen menossa tulevana kesänä Iraniin. Olisi kiva kuulla mahdollisimman monelta kertomuksia.

8

1858

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ciez

itekkin oon lähössä iranin kesällä.minkälaisia neuvoja halut?laitta sun sähköposti tähän niin voin lähettää sulle tietoja

• Moikka

Olis kiva kuulla eri mielipiteitä ja mietteitä missä kannattaa käydä?....
        Kultturelliset nähtäävyydet?....
        Näkemisen "arvoiset" Suurkaupungit?....
        "Kivatpaikat"?....
        Naisen pukeutuminen?....
        Miten paljon puhutaan englantia ja missä päin?....
        Sää touko-heinäkuussa?.... ym...ym...
        tässä meili-osoite:
        [email protected]

• Sammosta-
        Moikka kirjoitti:

Olis kiva kuulla eri mielipiteitä ja mietteitä missä kannattaa käydä?....
        Kultturelliset nähtäävyydet?....
        Näkemisen "arvoiset" Suurkaupungit?....
        "Kivatpaikat"?....
        Naisen pukeutuminen?....
        Miten paljon puhutaan englantia ja missä päin?....
        Sää touko-heinäkuussa?.... ym...ym...
        tässä meili-osoite:
        [email protected]

Iran on todella hieno maa..Itse olen käynyt siellä ja ei ollut yhtään sen tuntuista kun kaikki luulevat..Maan historia,eli persian rauniot takaavat että loma sujuu...Pilvenpiiräjien Tehran oli erittäin hieno.

Mutta suosittelen Kish:in saarta. Siellä on vapaampi olo ja erittäin läntinen.

Tässä olisi erään matka iraniin.. http://www.valtionmetalli.com/ruhnama2k5/

• Paljon
        Sammosta- kirjoitti:

Iran on todella hieno maa..Itse olen käynyt siellä ja ei ollut yhtään sen tuntuista kun kaikki luulevat..Maan historia,eli persian rauniot takaavat että loma sujuu...Pilvenpiiräjien Tehran oli erittäin hieno.

Tosi kivaa luettavaa oli.
        Olen tietenkin mieheltäni, sukulaisilta ja tuttavilta paljon kuullut ja nähnyt kuvia Iranista.
        Mutta eniten juuri kaipaisin Suomalaisten mielipidettä ja kokemuksia Iranista.
        Etenkin juuri miten pukeutua ja käyttäytyä ja kuinka tarkkoja ovat. Sillä kaikki Iranilaiset sanovat että turisteja katsotaan "läpisormien" pukeutumis asiassa (lukuunottamatta naisten huivin käyttöä).

• Suomalainen
        Paljon kirjoitti:

Tosi kivaa luettavaa oli.
        Olen tietenkin mieheltäni, sukulaisilta ja tuttavilta paljon kuullut ja nähnyt kuvia Iranista.
        Mutta eniten juuri kaipaisin Suomalaisten mielipidettä ja kokemuksia Iranista.
        Etenkin juuri miten pukeutua ja käyttäytyä ja kuinka tarkkoja ovat. Sillä kaikki Iranilaiset sanovat että turisteja katsotaan "läpisormien" pukeutumis asiassa (lukuunottamatta naisten huivin käyttöä).

Käytiin Iranissa mieheni kanssa ja jos otetaan aluksi pukeutuminen puheille niin ei se ole sellaista kuin luulisi. Laitin itse alkupäivänä tarkasti huivini jotta ei tulisi ongelmia. No.. käytiin kaduilla ja huomasin että naisilla oli lähes koko pää näkyvillä. Sen jälkeen otin itse rennommin. Pelkkä huivi käy eikä tarvitse olla tiukasti sidottuna. :D

Löysyn juuri sinulle sivun jossa on muutama iranilainen nainen itse Iranissa.

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://ivizlab.sfu.ca/arya/Gallery/Iranian/Iranian-3.jpg&imgrefurl=http://ivizlab.sfu.ca/arya/Gallery/Iranian/Women.htm&h=365&w=544&sz=92&tbnid=gJjRGtjzlegJ:&tbnh=87&tbnw=130&prev=/images?q=iranian women&hl=en&lr=&start=3&sa=X&oi=images&ct=image&cd=2

• Tarufiin tutustunut
        Sammosta- kirjoitti:

vuoden verran Iranissa 90- luvun alussa.
        Maa on kokenut tällävälin aikamoisia muutoksia, liberalisoitumista, mutta nykyisen presidentin aikana mennään varmasti taas
        Khomeinin aikaiseen takapajulaan.
        En ala kirjoittamaan niin vanhoista asioista, muuten kuin pyydettäessä.
        Monet asiat ovat varmasti muuttuneet, aktuelleinta tietoa ei ole muuta, kuin iranilaisilta tuttaviltani.
        Suuri maa, missä on valtavan upeat luonnonvarat, öljystä granaattiomeniin.
        Englannilla ei silloin pärjännyt, saksalla paremmin.
        Oli yksi kokemus elää paikallisten joukossa vuoden verran, mutta en ole ihan varma, kaipaanko sinne takaisin?
        Nähtävyyksiä on palon, kunhan jaksaa kiertää ja paikkoja vaihdella.
        Yksi mieleenpainuvimmista oli Khomeinin hautapaikka Qomissa, en tiedä, pääseekö sinne nykyään ihan noin vain.
        Shiamuslimien pyhiinvaelluspaikka (yksi niistä),
        näkemisen arvoinen.

• Anonyymi

Ota paljon rättejä mukaan ja kulje pää alaspäin että et näytä seksikkäältä. Helposti joutuu vankilaan.

• Anonyymi

Suomessa iranin pakolaiset matkustaa alvariinsa iraniin kun suomi maksaa matkat ihme valepakolaisia. Miks eivät jää kotimaahansa. Piruako tulevat takas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      41
      1897
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      710
      1280
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      99
      1031
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      88
      894
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      66
      751
    7. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      632
    8. Olinko yhden viestin arvoinen?

Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.
      Ikävä
      68
      518
    9. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      13
      508
    10. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      78
      501
    Aihe