James?

J+A

Mitä mieltä pojalle nimeksi James? tai toiseksi nimeksi, esim. Miko James? Isän nimi on James, siksi pojallekkin. Suomessa asumme nyt, isä englannista.

12

1073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaajaano

      Toiseksi nimeksi voisi minun mielestäni ihan hyvin antaa, ensimmäiseksikin (tai siis kutsumanimeksi) myös, mutta ei minusta ole hyvä, että isällä ja pojalla on sama kutsumanimi. Tietenkin lausuminenkin tuottaa ongelmia...mutta Miko James tai joku muu olisi ihan hyvä.

    • .....¤¤¤

      Käy...

      • simpukkameri

        Suomen nimilaki määrää ettei saman perheen sisällä voi olla kahta saman nimistä, eli etunimeksi ette sitä voi antaa.. Toiseksi tai kolmanneksi kyllä tai sitten väliviivan kanssa..


      • Liisa-Maria
        simpukkameri kirjoitti:

        Suomen nimilaki määrää ettei saman perheen sisällä voi olla kahta saman nimistä, eli etunimeksi ette sitä voi antaa.. Toiseksi tai kolmanneksi kyllä tai sitten väliviivan kanssa..

        kahdella veljeksellä ei saa olla samaa etunimeä, muuta kuin toisena nimenä. Isä ja poika sen sijaan saavat olla samnnimiset. Käytännön syistä ei kuitenkaan kannata antaa samaa kutsumanimeä pojalleen kuin mikä itsellä on. Mieheni oli alunperin kastettu isänsä kaimaksi. Aikuisena hän muutti etunimensä hiukan toiseen muotoon, ettei senioria ja junioria olisi sekotettu toisiinsa.


      • Jaakko Leinonen
        Liisa-Maria kirjoitti:

        kahdella veljeksellä ei saa olla samaa etunimeä, muuta kuin toisena nimenä. Isä ja poika sen sijaan saavat olla samnnimiset. Käytännön syistä ei kuitenkaan kannata antaa samaa kutsumanimeä pojalleen kuin mikä itsellä on. Mieheni oli alunperin kastettu isänsä kaimaksi. Aikuisena hän muutti etunimensä hiukan toiseen muotoon, ettei senioria ja junioria olisi sekotettu toisiinsa.

        Nyt laki on muuttunut! Serkkuni oli vihainen, kun ei saanut antaa ensimmäistä nimeään pojalleen ensimmäiseksi nimeksi!


    • karamelli

      Toiseksi nimeksi ihan ok. Tosin James ei mielestäni ole mitenkään komea nimi, vähän kuin suomalaisittain Jaakko, vanhahtava ja tylsä.

      Miko on myös vähän outo valinta, vaiallinen Mikko tai Mika, mutta makunsa kullakin. Jos sinusta tuntuu, että poikasi on Miko, niin sitten on.

      Pitäisikö Miko Jamesin saada vielä kolmas nimi? Mietippä sitä, koska muuten nimi on lyhyen töksähtävä suomalaiseen suuhun.

      Jos Jamesin lausuu suomalaisittain James eikä Zeims, niin kolmanneksi voisi laittaa vaikka minkä mukavan suomalaisen nimen.

      Miko James Juhana
      Miko James Miikkael

    • tytsi___

      James on hyvä nimi jos toinen vanhemmista kerran on enkku.

    • J+A

      Pojalle tulee varmaan nimeksi Miko James Cooper. Kiitos vastauksista!

    • NimiTäti

      Eric James.
      Edvin James.
      Sebastian James.
      Kai James.
      Tom James.
      William James.

      • Kummitus 666

        Täti hei, poju saanu nimensä melkein 7v sitten...

        Lukutaito, my friend.


      • Anonyymi
        Kummitus 666 kirjoitti:

        Täti hei, poju saanu nimensä melkein 7v sitten...

        Lukutaito, my friend.

        No mutta luettelo saattoi olla yleisempää pohdiskelua nimestä, ohjeena muille.


    • Kikkeliskokkelis

      JAMES KETKUPOLKKA BROWN!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe