Autokorjaamo ja huolto

mihinköhän

Mihin kannattaa Kokkolassa viedä auto huollettavaksi ja huoltoon?
Mistä saa asiantuntevaa ja hyvää palvelua?

Missä pidetään kiinni sovituista ajoista eikä joku "hätätapaus" tämän vuoden mallia olevalla "luxus autolla" aja muutaman vuoden ikäisen samanlaisen ohitse, kuten niin sanotussa merkkihuollossa?

Eli mistä löytyy ammattitaitoa ja ammattiylpeyttä?

26

3699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattitaitoa

Löytyy ainakin Tienhaaralta.

• wiltteri

Sillä hommat kestää mielialasta riippuen kauankin.. mulla oli auto siellä 4,5 viikkoo ja hain pois kesken kuntosena.

• teijo

kyllähän se on totta,että merkkikorjaamossa on välillä kiirettä,mutta ehdottomasti paras ammattitaito on aina kyseisen merkin omalla korjaamolla.itselläni hyviä kokemuksia useammalta merkiltä.nopeiten ne kaverit saa auton kuntoon kun ne tietää mitä tekee.yleismies jantusiakin tietysti löytyy "kaikkihan nyt autoja osaa korjata"

• kikca

Aina olen autoni merkki korjaamossa huollattanut,enkä yksin siitä syystä että olen nainen.Palvelu ja auto toimii silloin.Puhelin soitto ajoissa ja pojat hakee huoltoon ja tuo takas.Tietysti jos hypit siellä sun täällä niin ei toimi.Asiakkuus kannattaa niin titää että auto on luotettavissa käsissä ja takuu toimii.

• huima lla

Ei ole korjaajia enää,on vain osanvaihtajia.Ja ihmettelijöitä.

• mää
        huima lla kirjoitti:

Ei ole korjaajia enää,on vain osanvaihtajia.Ja ihmettelijöitä.

kukas ne viat/ongelma kohdat etsii jos ne asentajat on vain osan vaihtajia?????

• Ne etsii
        mää kirjoitti:

kukas ne viat/ongelma kohdat etsii jos ne asentajat on vain osan vaihtajia?????

Töpseli reikään, ilmottaa vian, vaihdan osan.

• joku nyt
        Ne etsii kirjoitti:

Töpseli reikään, ilmottaa vian, vaihdan osan.

ole niin tyhmä että luulee sen koneen ilmoittavan täsmälleen vian paikan!! eiköhän se ole aina alueittain mihin vika viittaisi, ei siis joka nippeliä erikseen.. minä ainakin luotan täysin merkkihuoltoon eikä ole tarvinut pettyä ei palvelusta eikä laadusta. Toki maksaa mutta missäpä asiassa laatu ei maksaisi.

• Autoissa
        joku nyt kirjoitti:

ole niin tyhmä että luulee sen koneen ilmoittavan täsmälleen vian paikan!! eiköhän se ole aina alueittain mihin vika viittaisi, ei siis joka nippeliä erikseen.. minä ainakin luotan täysin merkkihuoltoon eikä ole tarvinut pettyä ei palvelusta eikä laadusta. Toki maksaa mutta missäpä asiassa laatu ei maksaisi.

Jos vika on vain osassa johon menee sähköjohdot, niin kyllä se tietokone sen vian löytää.

• olen

saanut itse omat autoni korjattua hakee vaan osan ja vaihtaa....

• jto

taitaakin omata "pikkaisen" vanheepaa vuosimallia olevan auton :)

• Vanhahkon
        jto kirjoitti:

Lada 1200 -82 tai Volvo 244 -79.
        Kyllähän noita ite korjaa.

• ymmärtää
        Vanhahkon kirjoitti:

Lada 1200 -82 tai Volvo 244 -79.
        Kyllähän noita ite korjaa.

kyllä nykyaikaisen autonkin voi itse huoltaa ja korjata kunhan vain perehtyy asiaan. Ottaa seville osien nimet ja selvittää toiminta periaatteen. Myös yleismittari ja sen käyttö pitää tietenkin hallita. Näitä nykyauton osia voi siis "tekohengittää" vaikka auton valmistaja suositteleekin vaihtamaan uuden osan.

• Joo...
        ymmärtää kirjoitti:

kyllä nykyaikaisen autonkin voi itse huoltaa ja korjata kunhan vain perehtyy asiaan. Ottaa seville osien nimet ja selvittää toiminta periaatteen. Myös yleismittari ja sen käyttö pitää tietenkin hallita. Näitä nykyauton osia voi siis "tekohengittää" vaikka auton valmistaja suositteleekin vaihtamaan uuden osan.

Yleismittari...heh...
        Keeros mulle kun autoni, 8 kk. vanha volvo v70 sammui 2 vko sitten yllättäen, oireilematta eikä millään käyntiin.
        Ei kun hinaus merkkiliikkeeseen. Mites olisit sillä mittarillasi alkanut vikaa etsimään?
        Kipinää ei tullut, sen voin kertoa.
        Startti pyöri.

• 6 ja 7 vuotta vanhoja
        jto kirjoitti:

ja ei ole lada... toiset aan istuu sormi suussa autossa kun jotain vikaa tulee mut jos vähä perehtyy niin saa aika paljon laitettua ite ja paljon halvemmalla!!!!

• vanhassa vara parempi
        Joo... kirjoitti:

Yleismittari...heh...
        Keeros mulle kun autoni, 8 kk. vanha volvo v70 sammui 2 vko sitten yllättäen, oireilematta eikä millään käyntiin.
        Ei kun hinaus merkkiliikkeeseen. Mites olisit sillä mittarillasi alkanut vikaa etsimään?
        Startti pyöri.

Tuon takia yritän välttää liian uuden auton ostoa, niissä on niitä p-leen antureita sun muita sähköjuttuja jotka joutuu sitten merkkihuollossa kalliilla korjauttaa.

• ...o...
        vanhassa vara parempi kirjoitti:

Tuon takia yritän välttää liian uuden auton ostoa, niissä on niitä p-leen antureita sun muita sähköjuttuja jotka joutuu sitten merkkihuollossa kalliilla korjauttaa.

Rehellistä köyhän puheita.

• heh...
        Joo... kirjoitti:

Yleismittari...heh...
        Startti pyöri.

Otetaan iso laina ja ostetaan uudempi auto ku naapurilla.. ja sit ensimmäisen vian ilmaantuessa menee sormi suuhun...--> Kaikki vaan ei ymmärrä autoista hevon v***uakaan...

• halavalla
        6 ja 7 vuotta vanhoja kirjoitti:

ja ei ole lada... toiset aan istuu sormi suussa autossa kun jotain vikaa tulee mut jos vähä perehtyy niin saa aika paljon laitettua ite ja paljon halvemmalla!!!!

Ei muuta kun merkkikorjaamoon.Pikku vika,kestää pari tuntia a´70€/tunti.Asentajalle kuuluu lisäksi lakisääteinen tupakkatauko kerran tunnissa.Kyllä pääsee halavalla.

• Pitäis??
        heh... kirjoitti:

Otetaan iso laina ja ostetaan uudempi auto ku naapurilla.. ja sit ensimmäisen vian ilmaantuessa menee sormi suuhun...--> Kaikki vaan ei ymmärrä autoista hevon v***uakaan...

Sitä varten on merkkihuolto.
        Etpä sinäkään mahda minun töistäni paljoo ymmärtää.

Mutta vieläkään ei kukaan "autonikkari" ole ketonut missä vika oli, tai miten ois lähtenyt sitä selvittään silla yleismittarilla.

Sitäpaitsi minä saan paremmin palkan dunistani kun kuolto kestää sen 1,5 tuntia, kun että päivän ruuvaisin autoa.

• Todettu..
        halavalla kirjoitti:

Ei muuta kun merkkikorjaamoon.Pikku vika,kestää pari tuntia a´70€/tunti.Asentajalle kuuluu lisäksi lakisääteinen tupakkatauko kerran tunnissa.Kyllä pääsee halavalla.

Kun vie auton "nyrkkipajaan" se on siellä koko päivän ja vika löytyy ja korjataan maksaa.
        Kun vie merkkihuoltoon ne soittaa 1/2 tunnin kuluttua ja sanoo et vika korjattu hae autos, maksaa vähemmän kun nyrkkipaja (vähemmän kalliimpia tunteja), eikä ole ilman autoa koko päivää, korjattu ammattitaidolla, ei ole koko autoa paloiteltu, ei ole likanen sisältä paskasista haalareista (suojamuovi).... Loppupelissä merkkikorjaamo kannattaa.

• Ei ymmärrä
        heh... kirjoitti:

Autoista vitt*akaan, sinä et ymmärrä vit*stakaan vitt*akaan. Et siis yhtään mistään.

• saab merkkihuolto
        Todettu.. kirjoitti:

Kun vie auton "nyrkkipajaan" se on siellä koko päivän ja vika löytyy ja korjataan maksaa.
        Kun vie merkkihuoltoon ne soittaa 1/2 tunnin kuluttua ja sanoo et vika korjattu hae autos, maksaa vähemmän kun nyrkkipaja (vähemmän kalliimpia tunteja), eikä ole ilman autoa koko päivää, korjattu ammattitaidolla, ei ole koko autoa paloiteltu, ei ole likanen sisältä paskasista haalareista (suojamuovi).... Loppupelissä merkkikorjaamo kannattaa.

Tässä mielenkiintoinen kommentti kyseisestä merkkikorjaamosta noin 7-8 vuotta sitten , kun huollatin auton huvikseni kyseisessä paikassa kokeilu mielessä kun jotkut kehuivat sitä.
        Vikana oli että venttiili puolelta kuului kolinaa/naputusta , aikansa tutkittuaan HE väittivät että kolina olisi johtunut jakopään ketjukoteloon unohtuneesta ruuvimeisselistä.
        Tämähän ei pitänyt paikkaansa , koska vika löytyi myöhemmin tietenkin hydraalisista venttiilin nostimista.

PS: ja mikä huvittavinta niin kyseinen meisseli ei ollut edes yhtään kuluneen näköinen , kuin toisin voisi odottaa , kun oleilee moisessa paikassa ja vielä että kyseistä venttiili koneistoa ei ollut avattu ennen.

Että tämmöinen juttu ja joka on sitten vielä (TAIVAAN TOSI) ja tuli maksamaan paljon (valohoidosta) saatiin siis ylimääräisiä tunteja!!!....

siitä asti olen pyrkinyt hoitaan autoni itse ,
        perus huollot jarrupalat,suodattimet,tulpat jne...

kannattaa siis mainita mitä saa maksimissaan tehdä autolle huollossa ja pyytää yhteenveto korjauksesta kirjallisesti sekä PYYTÄÄ VANHAT OSAT MUKAAN ETTÄ TIETÄÄ MITÄ ON TODELLA VAIHDETTU ja verrata niitä sitten huolto tositteeseen.

(Siis vahingosta viisastuu juu :)

• On niin turhaa.
        saab merkkihuolto kirjoitti:

Tässä mielenkiintoinen kommentti kyseisestä merkkikorjaamosta noin 7-8 vuotta sitten , kun huollatin auton huvikseni kyseisessä paikassa kokeilu mielessä kun jotkut kehuivat sitä.
        Vikana oli että venttiili puolelta kuului kolinaa/naputusta , aikansa tutkittuaan HE väittivät että kolina olisi johtunut jakopään ketjukoteloon unohtuneesta ruuvimeisselistä.
        Tämähän ei pitänyt paikkaansa , koska vika löytyi myöhemmin tietenkin hydraalisista venttiilin nostimista.

PS: ja mikä huvittavinta niin kyseinen meisseli ei ollut edes yhtään kuluneen näköinen , kuin toisin voisi odottaa , kun oleilee moisessa paikassa ja vielä että kyseistä venttiili koneistoa ei ollut avattu ennen.

Että tämmöinen juttu ja joka on sitten vielä (TAIVAAN TOSI) ja tuli maksamaan paljon (valohoidosta) saatiin siis ylimääräisiä tunteja!!!....

siitä asti olen pyrkinyt hoitaan autoni itse ,
        perus huollot jarrupalat,suodattimet,tulpat jne...

kannattaa siis mainita mitä saa maksimissaan tehdä autolle huollossa ja pyytää yhteenveto korjauksesta kirjallisesti sekä PYYTÄÄ VANHAT OSAT MUKAAN ETTÄ TIETÄÄ MITÄ ON TODELLA VAIHDETTU ja verrata niitä sitten huolto tositteeseen.

(Siis vahingosta viisastuu juu :)

Pyytää vanhat osat mukaan.
        Luuletko ettei merkkikorjaamoon krry vanhoja osia ihan liikaakin, jos niillä sukin huijata haluis.

• olisi
        On niin turhaa. kirjoitti:

Pyytää vanhat osat mukaan.
        Luuletko ettei merkkikorjaamoon krry vanhoja osia ihan liikaakin, jos niillä sukin huijata haluis.

turhaa , ?????????

• hamekankaat kehiin pojat
        olisi kirjoitti:

turhaa , ?????????

ei kait nyt jumalauta kukaan täysjärkinen pyydä vanhoja osia mukaansa huollosta !! on siinä kuulkaas asentajalla naurussa piteleminen kun käytte siellä asioimassa. kaikkea neki joutuu palkkansa eteen kestään. voi v.ttu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      39
      2912
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      28
      2723
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      47
      2383
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1951
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      41
      1926
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      57
      1709
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      39
      1597
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      36
      1486
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      45
      1403
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26