Äitini kertoi nähneensä viime viikolla MTV3:lla "Ihanassa aamussa" bunka-kirjonnasta kertovan ohjelman.
Voisiko joku kertoa tarkemmin, miten tuossa ohjelmassa kirjontaa suoritettiin. Tiedän kyllä sen tavan, jolla tehdään nukkamainen pinta niin, että se tulee työn "alapuolelle". Äitini kuitenkin kuvaili, että ko. ohjelmassa tehtiin kukkia yms. niin, että ne muodostuivat sille puolelle työtä, jolta sitä tehtiin (olikohan kovin vaikeasti selitetty).
Hän sanoi siinä olleen käytössä lankaa, joka meni kippuralle, kun sitä venytettiin.
Jaksaisiko joku vastailla (äitini iästä johtuen selvitykset ovat joskus hieman "metsässä").
Kiitos jo etukäteen vaivannäöstä!
PS. ohjelman nettisivuilta en löytänyt asiasta muuta kuin maininnan.
bunka
5
1288
Vastaukset
- lankaa
http://www.pohjolanpuoti.com/www/
Ainaki yksi linkki josta voit saada tietoa asiasta. - hyppönen
Heippa Emmy
Bunka kirjontaa tehdän "kynällä" jonka päässä on neula ja neulan läpi kulkee lanka jolla sitten kirjotaan .Minulla on jo toinen työ menossa sillä se on niin mukavaa ,kun siinä ei tarvi mitäään laskea tai tarkaan työskenellä , vanhuksetkin pystyy sitä tekemään.Lanka tosiaan purkautuu jolla sitten kirjailtiin ,muistuttaa kumilankaa joita lapsena oli saparopampuloissa. Kangas kiristetään kehikon ympärille ja lanka pujotetan "kynän" läpi ja ruetaan tikkaamaan eripituisilla pistoilla. TODELLA HELPPOA SUOSITTELEN !! Malleja voit käydä katsomassa ja tarkempaa tietoa löydät wwww.pohjolanpuoti.com- emmy
Kiitos molemmille nopeista vastauksista!
Taidanpa hankkia materiaaleja ja kokeilla kirjontaa äitini kanssa.
- kauniita
Näin ohjelman ja työt erittäin kauniita. Mutta hinta, postikortinkokosesta todella kallista, Saisikohan mistaan halvemmalla?
- brodös
Katso www.pohjolanpuoti.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762