Kuukautiskuppi

Muiden kokemuksia

Olen käyttänyt nyt vuoden verran kuukautiskerääjää eli kuukautiskuppia ja olisin kiinnostunut muiden kokemuksista.

Olen siis käyttänyt nyt kuppia melkein vuoden. Se on aivan ihana! Joudun tyhjentämään kupin vain kaksikertaa päivässä (illalla ja aamulla) ja kun siihen alun jälkeen tottuu sitä ei huomaa ollenkaa. Alussa kupin paikoilleen laitto ja tyhjentäminen vaati harjoitusta niinkin paljon että meinasin luovuttaa mutta nyt en enää missän nimessä haluaisi vanhoja siteitä ja tampooneja takaisin (kuukuppi on myös ekologinen ratkaisu). Ainut ongelma mitä minulla on enää on se että melkein aina kuukautisten ensimmäisenä yönä kuppi vuotaa. Onko kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa? Milloinkaan muulloin kuppi ei ole vuotanut.

Jos jotakuta kiinostaa enemmän kuukupista saa lisäteitoa laittamalla google.fi hakusanakin kuukuppi tai sitten sivuilta: kuukuppikunta.net

p.s Onko kellään hyviä konsteja ilmareikien puhdistamiseen?

27

2472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviä kokemuksia

      Puhdistan ilmareiät laittamalla kuppiin vettä ja laittamalla käden kanneks.Käännän kupin ylösalaisin, käsi tiukasti alla, ja painan reiän läheltä, vesi tulee reiästä ja puhdistaa sen.
      Tarkistan paikallaan olon ja pysymisen 'napukasta vetämällä.

      • Muiden kokemuksia

        Todella hyvä vinkki! Täytyykin kokeilla heti ensikerralla sitä ilmareikien puhdistamiseen. Kiitos!

        Laitan kupin ihan samanlailla ensimmäisenä yönä kuin muutenkin ja silti on aina välillä ohi vuotoa. Se on kyllä outoa kun muuten kuppi on ollut niin luotettava. Täytyy kokeilla tuota nupista vetämistä.


      • hyviä kokemuksia
        Muiden kokemuksia kirjoitti:

        Todella hyvä vinkki! Täytyykin kokeilla heti ensikerralla sitä ilmareikien puhdistamiseen. Kiitos!

        Laitan kupin ihan samanlailla ensimmäisenä yönä kuin muutenkin ja silti on aina välillä ohi vuotoa. Se on kyllä outoa kun muuten kuppi on ollut niin luotettava. Täytyy kokeilla tuota nupista vetämistä.

        Mietin tässä, että vuotoa on hieman jos laittaa kupin vasta kun jo kuukautiset ovat alkaneet ...koska ei itseään voi sisältä täysin puhtaaksi pestä kuppia laittaessa....


      • muiden kokemuksia
        hyviä kokemuksia kirjoitti:

        Mietin tässä, että vuotoa on hieman jos laittaa kupin vasta kun jo kuukautiset ovat alkaneet ...koska ei itseään voi sisältä täysin puhtaaksi pestä kuppia laittaessa....

        Se on aina se eka yö kun menkat on alknanut. Ja se ohi vuoto mitä mulla on tullut on ollut ihan kirkasta eikä sellaista alku vuotoa. Mulla alkaa muutenkin yleensä aína päivällä menkat joten aamuun mennessä sieltä tulee jo ihan kunnon verta. Ja tämä ohi vuotokin tapahtuu aamuyöstä. Onneksi yleensä tunnen sen niin ettei lakanta ole mennyt kuin kerran pyykkiin.


    • todella turhautunut

      kokeilin tänään ensimmäistä kertaa kupin käyttöä. Se oli hirveää. kokeilin monesti eikä se mennyt sisään vaan aukesi aina kun oli puloiksi sisällä ja teki todella kipeää. Auttakaa, kuinka sen saa sisään helposti? sehän on noin nelinkertainen tamppooniin nähden.

      • vaan

        Ei kannata lannistua, kyllä sen oppii laittamaan. Tärkeintä on ettet jännitä ja hermoile. Käy selailemassa hyviä neuvoja osoitteesta www.kuukuppikunta.net, joka on ei-kaupallinen kupinkäyttäjien infosivusto. Tsemppiä kupitteluun =)


      • Muiden kokemuksia

        Ensimmäiset kerrat on aina harjoittelua. Kupin kuuluukin aueta kuhn laitat sitä emättimeen mutta vasta kun se on jo kunnolla sisällä. Muistan kuinka itselläni pois ottaminen sattui noin muutaman kuukauden verran mutta sen jälkeen tekniikkani parani ja nyt osaan laittaa kupin ja ottaa pois jo sukkelasti =]

        Kupissa on se huono puoli että sen käyttö täytyy harjoitella ja siinä menee aikaa muutaminen kuukautisten verran. Kärsivällisyyttä siinä tarvitaan!


      • täysin neuvoton
        Muiden kokemuksia kirjoitti:

        Ensimmäiset kerrat on aina harjoittelua. Kupin kuuluukin aueta kuhn laitat sitä emättimeen mutta vasta kun se on jo kunnolla sisällä. Muistan kuinka itselläni pois ottaminen sattui noin muutaman kuukauden verran mutta sen jälkeen tekniikkani parani ja nyt osaan laittaa kupin ja ottaa pois jo sukkelasti =]

        Kupissa on se huono puoli että sen käyttö täytyy harjoitella ja siinä menee aikaa muutaminen kuukautisten verran. Kärsivällisyyttä siinä tarvitaan!

        noita kommenteista reipastuin taas hieman ja aattelin että ei se niin vaikeaa voi olla että nyt vaan menen ja tungen sen sisääni..mutta ei. se on edelleenkin todella kivuliasta, oikein kyyneleet nousee silmiin kun se aukeaa ennen aikojaan..oisiko mitään hyviä vinkkejä? en tiedä uskallanko enää yrittää..


      • Mirka
        täysin neuvoton kirjoitti:

        noita kommenteista reipastuin taas hieman ja aattelin että ei se niin vaikeaa voi olla että nyt vaan menen ja tungen sen sisääni..mutta ei. se on edelleenkin todella kivuliasta, oikein kyyneleet nousee silmiin kun se aukeaa ennen aikojaan..oisiko mitään hyviä vinkkejä? en tiedä uskallanko enää yrittää..

        Oletko kokeillut Kuukuppikunnan sivuilla olevia erilaisia kupin taittelutapoja? Kannattaa lukea myös aiheesta käytyjä keskusteluja foorumin puolelta.

        Oletko kastellut kupin ja kätesi ennen laittoa? (Liukastekin voi auttaa.)

        Oletko tarkistanut, että työnnät kuppia oikeassa kulmassa?

        Oletko varma, ettet jännitä liikaa kuppia laittaessasi? (Voisi olla ihan hyvä idea pitää vähän taukoa ennen seuraavaa yritystä...)

        Voisivatko sormesi olla paremmassa asennossa, että ne ylttäisivät puristamaan kuppia vielä syvemmälläkin?

        Oletko keittänyt kupin (jos se on silikonia?) ennen käyttöä? Ainakin Diva oli ensimmäiset kuukaudet niin jämäkkä, että se poksahteli herkästi auki ennen aikojaan. Joillakin on sellainen teoria, että kuppi pehmenisi nimenomaan keittämisen ansiosta.

        Yritä olla mahdollisimman nopea laittaessasi kuppia sisään. Joskus kuppia voi työntää vielä sen auettuakin.


      • kuu
        Mirka kirjoitti:

        Oletko kokeillut Kuukuppikunnan sivuilla olevia erilaisia kupin taittelutapoja? Kannattaa lukea myös aiheesta käytyjä keskusteluja foorumin puolelta.

        Oletko kastellut kupin ja kätesi ennen laittoa? (Liukastekin voi auttaa.)

        Oletko tarkistanut, että työnnät kuppia oikeassa kulmassa?

        Oletko varma, ettet jännitä liikaa kuppia laittaessasi? (Voisi olla ihan hyvä idea pitää vähän taukoa ennen seuraavaa yritystä...)

        Voisivatko sormesi olla paremmassa asennossa, että ne ylttäisivät puristamaan kuppia vielä syvemmälläkin?

        Oletko keittänyt kupin (jos se on silikonia?) ennen käyttöä? Ainakin Diva oli ensimmäiset kuukaudet niin jämäkkä, että se poksahteli herkästi auki ennen aikojaan. Joillakin on sellainen teoria, että kuppi pehmenisi nimenomaan keittämisen ansiosta.

        Yritä olla mahdollisimman nopea laittaessasi kuppia sisään. Joskus kuppia voi työntää vielä sen auettuakin.

        Ai onko taittelu tapoja erilaisia? onko muilla muuten lunette kuppia? Kiitos neuvoista!


      • kuu
        kuu kirjoitti:

        Ai onko taittelu tapoja erilaisia? onko muilla muuten lunette kuppia? Kiitos neuvoista!

        taas kokeilin..keitin ensin uudelleen jotta se pehmenisi ja koitin olla oikein rentona..mutta taas se vain sattui. jossain se ottaa vastaan enkä saa tyennettyä.pitäisikö se tunkea sinne poikittain (siis taittelukohdasta katsottuna) vai pitkittäin niin kuin olen yrittänyt. eri asentojakin olen kokeillut mutta mikään ei auta..alan olla todella turhautunut tähän..vanha kunnon tamppooni tuntui niin helpolta tämän jälkeen


      • hankalaa
        kuu kirjoitti:

        taas kokeilin..keitin ensin uudelleen jotta se pehmenisi ja koitin olla oikein rentona..mutta taas se vain sattui. jossain se ottaa vastaan enkä saa tyennettyä.pitäisikö se tunkea sinne poikittain (siis taittelukohdasta katsottuna) vai pitkittäin niin kuin olen yrittänyt. eri asentojakin olen kokeillut mutta mikään ei auta..alan olla todella turhautunut tähän..vanha kunnon tamppooni tuntui niin helpolta tämän jälkeen

        Mulla suurin ongelma kupin käytössä oli immenkalvo.
        Olen neitsyt, ja vain yksi sormi mahtui sisään ennen kuppia. Kupin laitto sattui aluksi ihan hirveästi, mutta kun paikat venyivät tarpeeksi niin ei ollut enää mitään ongelmia. Senkin jälkeen ongelmana oli vielä se, etten saanut kuppi sellaiseen asentoon ettei se tuntuisi, mutta kovan harjoittelun jälkeen kupin käyttö onnistui. Kaiken kaikkiaan tähän harjoitteluun meni 5 kuukautta.


      • kuppi käytössä

        Aika yleisesti kupin käytön alussa monella on kaksi ongelmaa. Miten sen saa sisälle ja kun se onnistuu seuraavaksi voi joutua ihmettelemään miten sen saa ulos. Ihan normaalit vaiheet opettelussa. Suosittelen kuitenkin, että käyt kuppikunnan sivuilla. Sielä saa kaikkein kattavimmat neuvot kaikkeen kupitteluun liittyvään.
        On hyvä myös lukea kupin mukana tulleet ohjeet. Ainakin joissakin kuppimerkeissä on ihan kuvan kanssa neuvottu taittelu sekä mikä reuna ensimmäisenä.
        Ensinnäkin on tärkeää, että laitat kuppia rennossa asennossa, etkä hermostu vaikka se ei tunnu onnistuvan. Kuppi kannattaa kastella vähän vedellä jotta menisi mukavemmin. Tai sitten voit ostaa apteekista g-y geeliä. Ei vahingoita kuppia mitenkään. Mikäli kokeilet kuppia ilman menkkoja, sekin voi tehdä siitä hankalempaa mitä se sitten tosi toimissa olisi.
        Kupittelu vaatii opettelua ja kärsivällisyyttä. Monelle se on ollut sen arvoista.


      • mäh
        kuu kirjoitti:

        taas kokeilin..keitin ensin uudelleen jotta se pehmenisi ja koitin olla oikein rentona..mutta taas se vain sattui. jossain se ottaa vastaan enkä saa tyennettyä.pitäisikö se tunkea sinne poikittain (siis taittelukohdasta katsottuna) vai pitkittäin niin kuin olen yrittänyt. eri asentojakin olen kokeillut mutta mikään ei auta..alan olla todella turhautunut tähän..vanha kunnon tamppooni tuntui niin helpolta tämän jälkeen

        Harjoittelu vie aikaa mutta kun sen oppii niin sen huomaa että se olis tosiaan sen arvoista!

        Taitan itse kupin puoliksi ja kuppi todellakin kannattaa kastella ensin ja pestä pietillä kanssa alapää. Istun vessan pöntöllä jalat haarallaan ja laitan kupin taitto reuna edellä emättimeen. Työnnän sens isälle vinossa kulmassa. Tärkeintä on rauhallisuus ja rentous. Laitan kupin niin pitkälle kun saan ja sitten se aukeaa. Sen jälkeen pyöritän kuppia ympäri muutaman kerran varmistaakseni että se on todellakin auennut ettei tule ohivuotoja.

        Kannattaa muistaa myös että emätin venyy käytössä esim. yhdynnän jälkeen se on "suurmpi". Kuukuatisten mennessä eteenpäin myös kupin käyttö helpottuu kun emätin sopeutuu sen muotoihin.

        Kärivällisyytä ja onnea!


      • Nimetön
        hankalaa kirjoitti:

        Mulla suurin ongelma kupin käytössä oli immenkalvo.
        Olen neitsyt, ja vain yksi sormi mahtui sisään ennen kuppia. Kupin laitto sattui aluksi ihan hirveästi, mutta kun paikat venyivät tarpeeksi niin ei ollut enää mitään ongelmia. Senkin jälkeen ongelmana oli vielä se, etten saanut kuppi sellaiseen asentoon ettei se tuntuisi, mutta kovan harjoittelun jälkeen kupin käyttö onnistui. Kaiken kaikkiaan tähän harjoitteluun meni 5 kuukautta.

        taas uusi epätoivoinen yritys. ihmettelen sitä etää kun se ei nyt mene sinne kirvelläkään niin miten se muka sitten yht äkkiä vaan plumsahtaa sisään? Limakalvon voi kuulemma rikkoa itse jotta se menisi paremmin sisään, miten voin rikkoa sen kun en edes tiedä mikä ja missä se on


      • Varmistelua
        kuu kirjoitti:

        taas kokeilin..keitin ensin uudelleen jotta se pehmenisi ja koitin olla oikein rentona..mutta taas se vain sattui. jossain se ottaa vastaan enkä saa tyennettyä.pitäisikö se tunkea sinne poikittain (siis taittelukohdasta katsottuna) vai pitkittäin niin kuin olen yrittänyt. eri asentojakin olen kokeillut mutta mikään ei auta..alan olla todella turhautunut tähän..vanha kunnon tamppooni tuntui niin helpolta tämän jälkeen

        Niin tiedäthän, että emätin ei ole suora putki suoraan ylöspäin, vaan useimmilla sen suunta on enemmän tuonne ristiselkää kohti? Tamponipaketin mukana tuleva havainnollistava piirustus voisi auttaa, jos sellainen on saatavilla.


      • DivaCup
        Varmistelua kirjoitti:

        Niin tiedäthän, että emätin ei ole suora putki suoraan ylöspäin, vaan useimmilla sen suunta on enemmän tuonne ristiselkää kohti? Tamponipaketin mukana tuleva havainnollistava piirustus voisi auttaa, jos sellainen on saatavilla.

        Myös kkk:n sivuilta löytyy tuota havainnollistava kuva

        http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=fakta#toiminta


      • Minkä
        Nimetön kirjoitti:

        taas uusi epätoivoinen yritys. ihmettelen sitä etää kun se ei nyt mene sinne kirvelläkään niin miten se muka sitten yht äkkiä vaan plumsahtaa sisään? Limakalvon voi kuulemma rikkoa itse jotta se menisi paremmin sisään, miten voin rikkoa sen kun en edes tiedä mikä ja missä se on

        ikäinen olet? Vaikutat aika teitämättömältä joistain asioista.

        En tiedä miten se kalvon voisi rikkoa kuin yhdynnällä tai sormilla tyydyttäessä ym. Mut joillain on kuulemma jossain liikunnassa menny se kalvo rikki tai jotain. Kai sen voi käydä lääkärilläkin rikkomassa jos se on niin tiukka ettei esim. yhdyntä onnistu.

        Ehkä sinun kannattaisi pitää hieman taukoa ja kerrata ohjeita ja kokeilla seuraavilla menkoilla uudestaan. Nyt sinulla on varmasti niin turhautunut olo ettei se onnistuisi millään. Minulla sattui myös hieman kun laiton kuppia ekan kerran mutta se olikin sellasita tunkemista että! =]


      • kuu
        kuppi käytössä kirjoitti:

        Aika yleisesti kupin käytön alussa monella on kaksi ongelmaa. Miten sen saa sisälle ja kun se onnistuu seuraavaksi voi joutua ihmettelemään miten sen saa ulos. Ihan normaalit vaiheet opettelussa. Suosittelen kuitenkin, että käyt kuppikunnan sivuilla. Sielä saa kaikkein kattavimmat neuvot kaikkeen kupitteluun liittyvään.
        On hyvä myös lukea kupin mukana tulleet ohjeet. Ainakin joissakin kuppimerkeissä on ihan kuvan kanssa neuvottu taittelu sekä mikä reuna ensimmäisenä.
        Ensinnäkin on tärkeää, että laitat kuppia rennossa asennossa, etkä hermostu vaikka se ei tunnu onnistuvan. Kuppi kannattaa kastella vähän vedellä jotta menisi mukavemmin. Tai sitten voit ostaa apteekista g-y geeliä. Ei vahingoita kuppia mitenkään. Mikäli kokeilet kuppia ilman menkkoja, sekin voi tehdä siitä hankalempaa mitä se sitten tosi toimissa olisi.
        Kupittelu vaatii opettelua ja kärsivällisyyttä. Monelle se on ollut sen arvoista.

        No niinhän siinä kävi että kovan vääntämisen jälkeen se sinne upposi. en kyll ävieläkään ymmärrä että miten.no sitten mulla alkoi särkeä hirveesti vatsaa ja selkää joten päätin ottaa sen pois(onko muille käynyt niin?) ja siitähän se säätäminen vasta alkoi. iski paniikki kun se ei meinannutkaan tulla ulos. yritin ensin vetää hieman antennista ja sain sormen reunalle jotta voisin tasata sitä painetta mutta ensin ei onnistunut. jotenkin sitten sain sen revittyä ulos mutta kipeää se teki.yritän huomenna uudestaan. miten muuten se antenni. pitäskö sen olla iahn kokonaan emättimen sisällä? tuntuu että se ei mene. en tiedä uskallanko leikata jos siitä sitten tuleekin liian lyhyt. mihin ,muuten laitatte kuukuppinnen kuivamaan pesun jälkeen? voiko sen laittaa märkänä sinnen pussukkaan?


        Kiitos kannustuksesta siitä oli varmasti apua!


      • joanna
        kuu kirjoitti:

        No niinhän siinä kävi että kovan vääntämisen jälkeen se sinne upposi. en kyll ävieläkään ymmärrä että miten.no sitten mulla alkoi särkeä hirveesti vatsaa ja selkää joten päätin ottaa sen pois(onko muille käynyt niin?) ja siitähän se säätäminen vasta alkoi. iski paniikki kun se ei meinannutkaan tulla ulos. yritin ensin vetää hieman antennista ja sain sormen reunalle jotta voisin tasata sitä painetta mutta ensin ei onnistunut. jotenkin sitten sain sen revittyä ulos mutta kipeää se teki.yritän huomenna uudestaan. miten muuten se antenni. pitäskö sen olla iahn kokonaan emättimen sisällä? tuntuu että se ei mene. en tiedä uskallanko leikata jos siitä sitten tuleekin liian lyhyt. mihin ,muuten laitatte kuukuppinnen kuivamaan pesun jälkeen? voiko sen laittaa märkänä sinnen pussukkaan?


        Kiitos kannustuksesta siitä oli varmasti apua!

        Ensimmäisellä kerralla kuppi tuntui mullakin hetken ikävästi, mutta syynä oli se ettei se ollut auennut kunnolla. Liikutin vähän kuppia ja se aukesi ja asettui hyvin paikoilleen. Monet kokeilevat sormella kupin reunoja, että onko kuppi kunnolla avautunut.

        Lunette-kupissani antenni on tallella kokonaan ja mahtuu emättimen sisään. Tietääkseni on kuitenkin yleistä, että antenni jää näkyviin. Antennin voi leikata pois.

        Onnea kupitteluun! Toivottavasti alkaa sujua!


      • Kyllä se...
        kuu kirjoitti:

        No niinhän siinä kävi että kovan vääntämisen jälkeen se sinne upposi. en kyll ävieläkään ymmärrä että miten.no sitten mulla alkoi särkeä hirveesti vatsaa ja selkää joten päätin ottaa sen pois(onko muille käynyt niin?) ja siitähän se säätäminen vasta alkoi. iski paniikki kun se ei meinannutkaan tulla ulos. yritin ensin vetää hieman antennista ja sain sormen reunalle jotta voisin tasata sitä painetta mutta ensin ei onnistunut. jotenkin sitten sain sen revittyä ulos mutta kipeää se teki.yritän huomenna uudestaan. miten muuten se antenni. pitäskö sen olla iahn kokonaan emättimen sisällä? tuntuu että se ei mene. en tiedä uskallanko leikata jos siitä sitten tuleekin liian lyhyt. mihin ,muuten laitatte kuukuppinnen kuivamaan pesun jälkeen? voiko sen laittaa märkänä sinnen pussukkaan?


        Kiitos kannustuksesta siitä oli varmasti apua!

        siitä alkaa sujumaan! Minulla on Divacup ja siinä anteeni jää himeman ulkopuolelle istuessa mutta seistessä tai maatessa sitä ei tunne kun kokeilee housujen läpi.

        Minun emättimen lihakset ovat vahvistuneet hirveästi kupin myötä ja yleensä työnnän niiden avulla ensin kuppi ulospäin ja sitten siitä saa hyvä otteen. Ehkäpä kipusi olivat menkka kipuja sillä kupin ei pitäisi aiheuttaa kipuja selkään tai vatsaan. Kun käytin tampooneja minusta tuntui siltä että munasarjoihini sattui. Se oli hieman outoa mutta kupin kanssa tälläistä samanlaista kipua ei ole ollut. Tampoonien jälkeen on vaikea siirtyä kuppiin kun moni yrittää laittaa sen liian pitkälle. Kuppia ei kuulu laittaa yhtä syvälle kuin tampoonia. Mielestäni niin on hyvä että anteeni tutnuu sillion kun istuu jalat haarallaan pöntöllä.

        Itse keitän kupin ja kuivaan sen talouspaperilla ja sujautan sitten pusiin. Ei kannata laittaa märkää kuppia pussiin.

        Sitten kysyisin ihan kaikilta että eikö kuppeja olekin myös sellasia kokonaan ruskeita? Onko niitä helppo puhdistaa kun minulla on läpinäkyvä se on ainakin helppo puhdistaa kun siinä näkee jos on vaikka jäänyt verta johonkin kohtaan pesun jälkeen. Tämähän ei onnistu kokonaan ruskean kupin kanssa... Kunhan mietin..


      • Mirka
        Kyllä se... kirjoitti:

        siitä alkaa sujumaan! Minulla on Divacup ja siinä anteeni jää himeman ulkopuolelle istuessa mutta seistessä tai maatessa sitä ei tunne kun kokeilee housujen läpi.

        Minun emättimen lihakset ovat vahvistuneet hirveästi kupin myötä ja yleensä työnnän niiden avulla ensin kuppi ulospäin ja sitten siitä saa hyvä otteen. Ehkäpä kipusi olivat menkka kipuja sillä kupin ei pitäisi aiheuttaa kipuja selkään tai vatsaan. Kun käytin tampooneja minusta tuntui siltä että munasarjoihini sattui. Se oli hieman outoa mutta kupin kanssa tälläistä samanlaista kipua ei ole ollut. Tampoonien jälkeen on vaikea siirtyä kuppiin kun moni yrittää laittaa sen liian pitkälle. Kuppia ei kuulu laittaa yhtä syvälle kuin tampoonia. Mielestäni niin on hyvä että anteeni tutnuu sillion kun istuu jalat haarallaan pöntöllä.

        Itse keitän kupin ja kuivaan sen talouspaperilla ja sujautan sitten pusiin. Ei kannata laittaa märkää kuppia pussiin.

        Sitten kysyisin ihan kaikilta että eikö kuppeja olekin myös sellasia kokonaan ruskeita? Onko niitä helppo puhdistaa kun minulla on läpinäkyvä se on ainakin helppo puhdistaa kun siinä näkee jos on vaikka jäänyt verta johonkin kohtaan pesun jälkeen. Tämähän ei onnistu kokonaan ruskean kupin kanssa... Kunhan mietin..

        Ei ole minullakaan kokemusta kuin Divasta, mutta se ruskea kuppi on nimeltään Keeper ja väri johtuu siitä, että se on tehty luonnonkumista, joka puhdistetaan keittämisen sijasta etikalla.


      • tällä tavalla
        kuu kirjoitti:

        No niinhän siinä kävi että kovan vääntämisen jälkeen se sinne upposi. en kyll ävieläkään ymmärrä että miten.no sitten mulla alkoi särkeä hirveesti vatsaa ja selkää joten päätin ottaa sen pois(onko muille käynyt niin?) ja siitähän se säätäminen vasta alkoi. iski paniikki kun se ei meinannutkaan tulla ulos. yritin ensin vetää hieman antennista ja sain sormen reunalle jotta voisin tasata sitä painetta mutta ensin ei onnistunut. jotenkin sitten sain sen revittyä ulos mutta kipeää se teki.yritän huomenna uudestaan. miten muuten se antenni. pitäskö sen olla iahn kokonaan emättimen sisällä? tuntuu että se ei mene. en tiedä uskallanko leikata jos siitä sitten tuleekin liian lyhyt. mihin ,muuten laitatte kuukuppinnen kuivamaan pesun jälkeen? voiko sen laittaa märkänä sinnen pussukkaan?


        Kiitos kannustuksesta siitä oli varmasti apua!

        Minullakin oli hieman alkuvaikeuksia, mutta selvisin niistä, kun oma tyyli löytyi.

        Kuppia laittaessa minulle on helpointa olla lattialla kyykyssä. Taitan ensin kupin ja vien sitten oikean käden (jossa pidän kuppia) takakautta jalkojen välistä ja vasemmalla levitän vähän häpyhuulia. Tärkeintä on vielä ennen sisään viemistä tietoisesti rentouttaa itsensä. Kuppien ohjeissa sanotaan, että kuppi pitäisi yrittää laittaa mahdollisimman nopeasti sisään, ettei se ehdi aueta, mutta olen huomannut että rauhallisesti toimimalla pärjää paremmin. Ei kannata siis epämääräisesti survoa. Puristelen kuppia myös emättimen lihaksilla, jolloin se asettuu paremmin paikalleen, ja varmistan sormin että se on auennut.

        Poistan kupin wc-pöntöllä istuessa. Minulla kuppi kiipeää aika ylös, joten ponnistan kuppia alaspäin kunnes saan antennista kiinni. Olen niin rentona kuin pystyn ja vedän alaspäin. Kun kuppi on riittävän alhaalla, ponnistan vielä ja puristan peukalolla ja etusormella kupin pohjan "yhteen", jotta alipaine purkautuu. Sitten kupin saakin helposti ulos, keikauttamalla ensin toinen ja sitten toinen reuna ulos. Ei pitäisi sattua, ellet väkisin revi kuppia irti. Pidän puristusotteen kunnes toinen reuna on ulkona.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hyi. Tuskin mun runsaalla vuodolla pystyis käyttää.

      • Anonyymi

        Pystyy kun tyhjentää vaan useammin,ei ne siteetkään kaikkea ime saati tampoonit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyy kun tyhjentää vaan useammin,ei ne siteetkään kaikkea ime saati tampoonit

        Niin ja mikä on runsasvuoto? tuskimpa kenelläkään kokoajan valuu,se vaan tuntuu/näyttää siltä todellien veren määrä onkin sitten jotian ihan muuta,veri kun tahraa hyvinkin äkkiä laajemmalta-alueelta kuin sitä onkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe