Naapuri kehu mulle

kun osti

uuden dukatin. Olivat saanu sen liikkeessä uskomaan että sillä merkillä on "Imagoa", perinteitä, saa huomiota, yms. paskaa.

Sääliksi käy kun ekana kevänää laukeaa moinen makarooni. Kovaan hintaan hankittu spagettirunko mopo ei voi olla järkiostos... Samalla rahalla oisi saanut viimeistä huutoa olevan japanin tekniikan huipentuman. Johan ne naapuritkin (ketkä ei moottoripyöristä tiedä) että kaiffarin dukatissa on jotain vikaa kun silleen rahisee ja honottaa kuin ei ois tulppaa paikalla!

Itse möin pyörän (Suzuki 1000K4) pois syksyllä, keväällä saapuu päivitty malli... :)


t. Suzu

16

7321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HannaKaisa

      Oletko kateellinen kaverille joka osti moottoripyörän eikä mitään kiinanpommia?

      • ducatisti

        Ducatin perinteet eivät tosiaan ole juuri pitemmät kuin japanilaistenkaan. Sotien jälkeen aloittivat mopoilla, kilpailuissa 70-luvulta alkaen. Olet oikeilla jäljillä myös äänissä ja teknologian tasossa. Sen sijaan luotettavuus on lähes japanilaista tasoa ja ajettavuus oikein hyvä. Näin ajokortti-iän saavutettuaan ei jaksa enää toisten valintoja kyseenalaistaa eikä omiaan epäillä, ja kun on välilöissä muiden motoristien kanssa niin pääsee välillä vaihtamaan pyöriä. Kaikki ovat olleet omalla tavallaan hyviä.


      • 100-tuhatta

        Japsipyörien hengettömyys on niiden ongelma..samassa pyörässä on "jokaiselle jotain"

        Vaikka omistankin yhden japsipyörän..Dugatin ominaisuudet ovat ne ..jotka vetoavat tosi motoristeihin.


    • 749

      Miksi joudut "päivittämään" sen viime vuoden mallin pois? Sehän on hieno pyörä, teknologian "huipentuma" niinkuin itse sanoit?

      • lampun osti

        Luonnollisesti jaappaninihme pitää vaihtaa uuteen vuosittain, ei sillä sen jälkeen enää ole jurikaan vaihtoarvoa.


      • Samalla mopolla pidempään
        lampun osti kirjoitti:

        Luonnollisesti jaappaninihme pitää vaihtaa uuteen vuosittain, ei sillä sen jälkeen enää ole jurikaan vaihtoarvoa.

        Niin ja se luotettavuuskin päättyy samalla kuin takuukin.:-)


      • juippi!!
        Samalla mopolla pidempään kirjoitti:

        Niin ja se luotettavuuskin päättyy samalla kuin takuukin.:-)

        Ducatista ja luotettavuudesta ei voi puhua edes samassa lausessa!!

        ehkä 40% ducceista selviää takuuajan ilman vikoja... takuuajan jälkeen onkin niin ´kallis pyörä pitää juuri näinden vikojen takia, ettei sitä raaski enää vaihtaa pois kun oot siihe rahaa niin paljo syytäny

        Kattokaapa huvikseen myytävien tugadien ajomääriä. ajettu yleesä paljo vähemmä kuin muut vastaavat pyörät, syy: kukaan ei uskalla ajaa ettei taas joutuisi korjaamaa :)

        Taidanpa ostaa ens keväänä uuden dukatin ja käydä kerran pari kesässä radalla ajamassa, lopun aikaa kiillottele/korjailen sitä ja kirjoitan netissä kuinka mahtava laite minulla on. No, ei tod.!!


      • ducactisti
        juippi!! kirjoitti:

        Ducatista ja luotettavuudesta ei voi puhua edes samassa lausessa!!

        ehkä 40% ducceista selviää takuuajan ilman vikoja... takuuajan jälkeen onkin niin ´kallis pyörä pitää juuri näinden vikojen takia, ettei sitä raaski enää vaihtaa pois kun oot siihe rahaa niin paljo syytäny

        Kattokaapa huvikseen myytävien tugadien ajomääriä. ajettu yleesä paljo vähemmä kuin muut vastaavat pyörät, syy: kukaan ei uskalla ajaa ettei taas joutuisi korjaamaa :)

        Taidanpa ostaa ens keväänä uuden dukatin ja käydä kerran pari kesässä radalla ajamassa, lopun aikaa kiillottele/korjailen sitä ja kirjoitan netissä kuinka mahtava laite minulla on. No, ei tod.!!

        Saatat olla oikeassa, enhän mäkään ole ajanut kuin 10tkm tolla nykyisellä. 50 tuhatta siinä on mittarissa kaikkiaan. Huollot ei ole halpoja, etenkään neliventtiilisillä. 999:n huolto on helposti yli 700 euroa. vikaa ei ole ollut, kiva pyörä ajaa. Korjaaja sanoi että saman verran voi ajaa lisää ennenkuin tulee laittoa.


      • asdf
        ducactisti kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa, enhän mäkään ole ajanut kuin 10tkm tolla nykyisellä. 50 tuhatta siinä on mittarissa kaikkiaan. Huollot ei ole halpoja, etenkään neliventtiilisillä. 999:n huolto on helposti yli 700 euroa. vikaa ei ole ollut, kiva pyörä ajaa. Korjaaja sanoi että saman verran voi ajaa lisää ennenkuin tulee laittoa.

        Ducatikokemukseni jäi näillä näkymin viimeiseksi. Sähkövika oli uudessa pyörässä koko omistusajan. Varaosia sai odottaa kuukausikaupalla vain todetakseen, ettei vika niillä korjaannu. Tyhjäkäynti meni säädättämisen myötä vaan huonompaan suuntaan. Olisihan se kohtuutonta olettaa, että pyörä pysyy ihan itsekseen käynnissä. Pyörässä tosiaan luonnetta...


      • jukka_moto3
        juippi!! kirjoitti:

        Ducatista ja luotettavuudesta ei voi puhua edes samassa lausessa!!

        ehkä 40% ducceista selviää takuuajan ilman vikoja... takuuajan jälkeen onkin niin ´kallis pyörä pitää juuri näinden vikojen takia, ettei sitä raaski enää vaihtaa pois kun oot siihe rahaa niin paljo syytäny

        Kattokaapa huvikseen myytävien tugadien ajomääriä. ajettu yleesä paljo vähemmä kuin muut vastaavat pyörät, syy: kukaan ei uskalla ajaa ettei taas joutuisi korjaamaa :)

        Taidanpa ostaa ens keväänä uuden dukatin ja käydä kerran pari kesässä radalla ajamassa, lopun aikaa kiillottele/korjailen sitä ja kirjoitan netissä kuinka mahtava laite minulla on. No, ei tod.!!

        Tästä logiikasta hieman:

        ”ehkä 40% ducceista selviää takuuajan ilman vikoja... takuuajan jälkeen onkin niin ´kallis pyörä pitää juuri näinden vikojen takia, ettei sitä raaski enää vaihtaa pois kun oot siihe rahaa niin paljo syytäny”

        Minulla on Duca ja jos pyörä alkaisi laukeilla takuuajan jälkeen, vaihtaisin sen uuteen samanlaiseen , jossa on takuu voimasssa tai toiseen merkkiin ( esim Moto Guzzi , Benelli tai Agusta).

        Kyllä joka hemmo vaihtaa ilman takuuta olevan vehkeen ( auto tai pyörä), jos se ei pelaa, pois heti uuteen ja vanha tulee vaihtona liikkeeseen ja siellä ne näkysivät.

        Väite , että koko harrastus loppuu siihen ja pyörä seisoo tallissa, tuntuu kyllä aika oudolta.


      • tosi ystävä
        jukka_moto3 kirjoitti:

        Tästä logiikasta hieman:

        ”ehkä 40% ducceista selviää takuuajan ilman vikoja... takuuajan jälkeen onkin niin ´kallis pyörä pitää juuri näinden vikojen takia, ettei sitä raaski enää vaihtaa pois kun oot siihe rahaa niin paljo syytäny”

        Minulla on Duca ja jos pyörä alkaisi laukeilla takuuajan jälkeen, vaihtaisin sen uuteen samanlaiseen , jossa on takuu voimasssa tai toiseen merkkiin ( esim Moto Guzzi , Benelli tai Agusta).

        Kyllä joka hemmo vaihtaa ilman takuuta olevan vehkeen ( auto tai pyörä), jos se ei pelaa, pois heti uuteen ja vanha tulee vaihtona liikkeeseen ja siellä ne näkysivät.

        Väite , että koko harrastus loppuu siihen ja pyörä seisoo tallissa, tuntuu kyllä aika oudolta.

        Mulla on kyykkynä 800ss ja on pelannut tosi (25-tuhatta)hyvin ja helppo huoltaa itse..tosin ajan 2-päällä matkoja isolla customilla 1600-YAMAHAL)..leppeetä hommaa,sopii mulle...

        Mutta Ducatin olemus ja tekniset ratkaisut kiehtoo vanhan motoristin mieltä.
        turha tyrkyttää mielipiteitä jostain kertakäyttö pöyristä...ne on kuolleina syntyneitä..valitettavasti.
        Ducati on nopea pyörä ajaa,vaikka hv-numeroita ei japasimalliin olekkaan..Veikkaan,että radalla se"napsii" monen tehokkaamman pyörän.


    • se ajaa

      Dukatillaan itse - koita kestää se äänikin siihen asti, kun se pääsee pihalta pois. Maksanee myös laskunsa ihan itse.

    • varmaan ihan

      kivoja mopoja nuo japanilaiset - niillä merkonomitkin tykkää ajaa. Kieltämättä myös nopeita. Mutta Ducati on Ducati. Hienoja pyöriä!

    • 750ss

      onkin herrasmies pyörii ja siksi en viitsi edes komentoida tohon sun juttuun ;=)

    • kph

      Spagettirunkoa ducati käyttää kilpapyörissäänkin. On oikeasti hyvä. Rahina tulee kuivasta kytkimestä ja honotus moottorin imuäänistä= kaksi sylinteriä, Isommat imukurkut. 620 monsteri ei rahise (märkä kytkin) mutta jylisee avarilla äänenvaimentajilla, ei inise. Pyörämerkki jonka ajaminen saa hymyn joka kerran huulille. Motoristi ei hauku toisen valintaa vaan kannustaa harrastuksen pariin merkistä ja kuutioista riippumatta. Yamaha milla on krossipelinä, ei huono.

    • M900

      Mun mielestä Suzukin TL 1000 ja Sv 1000 on kivoja, kun ne on niin Ducatimaisia. Kelpashan Tellun kone Cagiva Raptoriinkin. -94 Monster 900 on kuitenkin valintani, toistaiseksi. (998 haaveissa)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe