Naapuri kehu mulle

kun osti

uuden dukatin. Olivat saanu sen liikkeessä uskomaan että sillä merkillä on "Imagoa", perinteitä, saa huomiota, yms. paskaa.

Sääliksi käy kun ekana kevänää laukeaa moinen makarooni. Kovaan hintaan hankittu spagettirunko mopo ei voi olla järkiostos... Samalla rahalla oisi saanut viimeistä huutoa olevan japanin tekniikan huipentuman. Johan ne naapuritkin (ketkä ei moottoripyöristä tiedä) että kaiffarin dukatissa on jotain vikaa kun silleen rahisee ja honottaa kuin ei ois tulppaa paikalla!

Itse möin pyörän (Suzuki 1000K4) pois syksyllä, keväällä saapuu päivitty malli... :)


t. Suzu

16

7384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HannaKaisa

      Oletko kateellinen kaverille joka osti moottoripyörän eikä mitään kiinanpommia?

      • ducatisti

        Ducatin perinteet eivät tosiaan ole juuri pitemmät kuin japanilaistenkaan. Sotien jälkeen aloittivat mopoilla, kilpailuissa 70-luvulta alkaen. Olet oikeilla jäljillä myös äänissä ja teknologian tasossa. Sen sijaan luotettavuus on lähes japanilaista tasoa ja ajettavuus oikein hyvä. Näin ajokortti-iän saavutettuaan ei jaksa enää toisten valintoja kyseenalaistaa eikä omiaan epäillä, ja kun on välilöissä muiden motoristien kanssa niin pääsee välillä vaihtamaan pyöriä. Kaikki ovat olleet omalla tavallaan hyviä.


      • 100-tuhatta

        Japsipyörien hengettömyys on niiden ongelma..samassa pyörässä on "jokaiselle jotain"

        Vaikka omistankin yhden japsipyörän..Dugatin ominaisuudet ovat ne ..jotka vetoavat tosi motoristeihin.


    • 749

      Miksi joudut "päivittämään" sen viime vuoden mallin pois? Sehän on hieno pyörä, teknologian "huipentuma" niinkuin itse sanoit?

      • lampun osti

        Luonnollisesti jaappaninihme pitää vaihtaa uuteen vuosittain, ei sillä sen jälkeen enää ole jurikaan vaihtoarvoa.


      • Samalla mopolla pidempään
        lampun osti kirjoitti:

        Luonnollisesti jaappaninihme pitää vaihtaa uuteen vuosittain, ei sillä sen jälkeen enää ole jurikaan vaihtoarvoa.

        Niin ja se luotettavuuskin päättyy samalla kuin takuukin.:-)


      • juippi!!
        Samalla mopolla pidempään kirjoitti:

        Niin ja se luotettavuuskin päättyy samalla kuin takuukin.:-)

        Ducatista ja luotettavuudesta ei voi puhua edes samassa lausessa!!

        ehkä 40% ducceista selviää takuuajan ilman vikoja... takuuajan jälkeen onkin niin ´kallis pyörä pitää juuri näinden vikojen takia, ettei sitä raaski enää vaihtaa pois kun oot siihe rahaa niin paljo syytäny

        Kattokaapa huvikseen myytävien tugadien ajomääriä. ajettu yleesä paljo vähemmä kuin muut vastaavat pyörät, syy: kukaan ei uskalla ajaa ettei taas joutuisi korjaamaa :)

        Taidanpa ostaa ens keväänä uuden dukatin ja käydä kerran pari kesässä radalla ajamassa, lopun aikaa kiillottele/korjailen sitä ja kirjoitan netissä kuinka mahtava laite minulla on. No, ei tod.!!


      • ducactisti
        juippi!! kirjoitti:

        Ducatista ja luotettavuudesta ei voi puhua edes samassa lausessa!!

        ehkä 40% ducceista selviää takuuajan ilman vikoja... takuuajan jälkeen onkin niin ´kallis pyörä pitää juuri näinden vikojen takia, ettei sitä raaski enää vaihtaa pois kun oot siihe rahaa niin paljo syytäny

        Kattokaapa huvikseen myytävien tugadien ajomääriä. ajettu yleesä paljo vähemmä kuin muut vastaavat pyörät, syy: kukaan ei uskalla ajaa ettei taas joutuisi korjaamaa :)

        Taidanpa ostaa ens keväänä uuden dukatin ja käydä kerran pari kesässä radalla ajamassa, lopun aikaa kiillottele/korjailen sitä ja kirjoitan netissä kuinka mahtava laite minulla on. No, ei tod.!!

        Saatat olla oikeassa, enhän mäkään ole ajanut kuin 10tkm tolla nykyisellä. 50 tuhatta siinä on mittarissa kaikkiaan. Huollot ei ole halpoja, etenkään neliventtiilisillä. 999:n huolto on helposti yli 700 euroa. vikaa ei ole ollut, kiva pyörä ajaa. Korjaaja sanoi että saman verran voi ajaa lisää ennenkuin tulee laittoa.


      • asdf
        ducactisti kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa, enhän mäkään ole ajanut kuin 10tkm tolla nykyisellä. 50 tuhatta siinä on mittarissa kaikkiaan. Huollot ei ole halpoja, etenkään neliventtiilisillä. 999:n huolto on helposti yli 700 euroa. vikaa ei ole ollut, kiva pyörä ajaa. Korjaaja sanoi että saman verran voi ajaa lisää ennenkuin tulee laittoa.

        Ducatikokemukseni jäi näillä näkymin viimeiseksi. Sähkövika oli uudessa pyörässä koko omistusajan. Varaosia sai odottaa kuukausikaupalla vain todetakseen, ettei vika niillä korjaannu. Tyhjäkäynti meni säädättämisen myötä vaan huonompaan suuntaan. Olisihan se kohtuutonta olettaa, että pyörä pysyy ihan itsekseen käynnissä. Pyörässä tosiaan luonnetta...


      • jukka_moto3
        juippi!! kirjoitti:

        Ducatista ja luotettavuudesta ei voi puhua edes samassa lausessa!!

        ehkä 40% ducceista selviää takuuajan ilman vikoja... takuuajan jälkeen onkin niin ´kallis pyörä pitää juuri näinden vikojen takia, ettei sitä raaski enää vaihtaa pois kun oot siihe rahaa niin paljo syytäny

        Kattokaapa huvikseen myytävien tugadien ajomääriä. ajettu yleesä paljo vähemmä kuin muut vastaavat pyörät, syy: kukaan ei uskalla ajaa ettei taas joutuisi korjaamaa :)

        Taidanpa ostaa ens keväänä uuden dukatin ja käydä kerran pari kesässä radalla ajamassa, lopun aikaa kiillottele/korjailen sitä ja kirjoitan netissä kuinka mahtava laite minulla on. No, ei tod.!!

        Tästä logiikasta hieman:

        ”ehkä 40% ducceista selviää takuuajan ilman vikoja... takuuajan jälkeen onkin niin ´kallis pyörä pitää juuri näinden vikojen takia, ettei sitä raaski enää vaihtaa pois kun oot siihe rahaa niin paljo syytäny”

        Minulla on Duca ja jos pyörä alkaisi laukeilla takuuajan jälkeen, vaihtaisin sen uuteen samanlaiseen , jossa on takuu voimasssa tai toiseen merkkiin ( esim Moto Guzzi , Benelli tai Agusta).

        Kyllä joka hemmo vaihtaa ilman takuuta olevan vehkeen ( auto tai pyörä), jos se ei pelaa, pois heti uuteen ja vanha tulee vaihtona liikkeeseen ja siellä ne näkysivät.

        Väite , että koko harrastus loppuu siihen ja pyörä seisoo tallissa, tuntuu kyllä aika oudolta.


      • tosi ystävä
        jukka_moto3 kirjoitti:

        Tästä logiikasta hieman:

        ”ehkä 40% ducceista selviää takuuajan ilman vikoja... takuuajan jälkeen onkin niin ´kallis pyörä pitää juuri näinden vikojen takia, ettei sitä raaski enää vaihtaa pois kun oot siihe rahaa niin paljo syytäny”

        Minulla on Duca ja jos pyörä alkaisi laukeilla takuuajan jälkeen, vaihtaisin sen uuteen samanlaiseen , jossa on takuu voimasssa tai toiseen merkkiin ( esim Moto Guzzi , Benelli tai Agusta).

        Kyllä joka hemmo vaihtaa ilman takuuta olevan vehkeen ( auto tai pyörä), jos se ei pelaa, pois heti uuteen ja vanha tulee vaihtona liikkeeseen ja siellä ne näkysivät.

        Väite , että koko harrastus loppuu siihen ja pyörä seisoo tallissa, tuntuu kyllä aika oudolta.

        Mulla on kyykkynä 800ss ja on pelannut tosi (25-tuhatta)hyvin ja helppo huoltaa itse..tosin ajan 2-päällä matkoja isolla customilla 1600-YAMAHAL)..leppeetä hommaa,sopii mulle...

        Mutta Ducatin olemus ja tekniset ratkaisut kiehtoo vanhan motoristin mieltä.
        turha tyrkyttää mielipiteitä jostain kertakäyttö pöyristä...ne on kuolleina syntyneitä..valitettavasti.
        Ducati on nopea pyörä ajaa,vaikka hv-numeroita ei japasimalliin olekkaan..Veikkaan,että radalla se"napsii" monen tehokkaamman pyörän.


    • se ajaa

      Dukatillaan itse - koita kestää se äänikin siihen asti, kun se pääsee pihalta pois. Maksanee myös laskunsa ihan itse.

    • varmaan ihan

      kivoja mopoja nuo japanilaiset - niillä merkonomitkin tykkää ajaa. Kieltämättä myös nopeita. Mutta Ducati on Ducati. Hienoja pyöriä!

    • 750ss

      onkin herrasmies pyörii ja siksi en viitsi edes komentoida tohon sun juttuun ;=)

    • kph

      Spagettirunkoa ducati käyttää kilpapyörissäänkin. On oikeasti hyvä. Rahina tulee kuivasta kytkimestä ja honotus moottorin imuäänistä= kaksi sylinteriä, Isommat imukurkut. 620 monsteri ei rahise (märkä kytkin) mutta jylisee avarilla äänenvaimentajilla, ei inise. Pyörämerkki jonka ajaminen saa hymyn joka kerran huulille. Motoristi ei hauku toisen valintaa vaan kannustaa harrastuksen pariin merkistä ja kuutioista riippumatta. Yamaha milla on krossipelinä, ei huono.

    • M900

      Mun mielestä Suzukin TL 1000 ja Sv 1000 on kivoja, kun ne on niin Ducatimaisia. Kelpashan Tellun kone Cagiva Raptoriinkin. -94 Monster 900 on kuitenkin valintani, toistaiseksi. (998 haaveissa)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      59
      5680
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      203
      4667
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      16
      4112
    4. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      62
      3660
    5. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      51
      3581
    6. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      82
      3348
    7. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

      On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      11
      3301
    8. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      50
      3154
    9. Puukotus Lidlissä

      Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      33
      2840
    10. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      34
      2451
    Aihe