pieni ja iso kani,tuleeko toimeen?

apuva...

Hei!
Minulla oli joskus jättikani joka eli 8v eikä hyväksynyt toisia kaneja lähelleen koko elinaikanaan.
Nyt meillä on tuollainen leijonahrjas risteytys uros (n.3kg ja leikattu) ja olemme sille miettineet kaveria,koska tulee toimeen toisten kanien kanssa. Sopisiko jättikani naaras vai tulisiko ongelmia? Onko kellään pienen ja ison kanin yhteiselo onnistunut? Kaneilla tulisi olemaan omakotitalon yksi huoneista (10neliöö) käytössään ja kesällä iso ulkotarha.

7

2043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ainenkaan samassa häkissä ei voi pitää!Hanki kaveriksi kääpiörotu esim.hermeiliini,kääpiöluppa tai toinen leijonanharjas:)

    • Edward

      Voipi käydä niin, että koska naaraat saattavat olla ajoittain hieman agressiivisia, niin silloin voisi pieni uros jäädä ison tytön jalkoihin, eikä siitä seuraisi muuta kuin pahaa jälkeä :(

      Eli en suosittele !

      • apuva...

        Tarkoitus olisi pitää erihäkissä ja häkissä siis vain silloin kun ei olla kotona muuten vapaana huoneessa ja aitauksessa. Onko kellään ollut vapaana yhtäaikaa ja voiko olla ystävykset. Jos ei sovi täytyy ottaa toinen pikkuinen. Iso on kuitenkin haaveissa ollut.


      • lica
        apuva... kirjoitti:

        Tarkoitus olisi pitää erihäkissä ja häkissä siis vain silloin kun ei olla kotona muuten vapaana huoneessa ja aitauksessa. Onko kellään ollut vapaana yhtäaikaa ja voiko olla ystävykset. Jos ei sovi täytyy ottaa toinen pikkuinen. Iso on kuitenkin haaveissa ollut.

        riippuu ihan yksilöistä. Eräällä kaverillani oli hermeliiniristeytys leikattu uros ja ranskanluppakorva naaras. Hyvin tulivat toimeen, naaras oli lauhkea kuin lammas. Mutta jos siltä tuntuu, ettet uskaltaisi laittaa sellaisen kokoeron omaavia eläimiä yhteen, niin ota pienempi kani seuralaiseksi. Oman harkinnan ja muiden neuvojen mukaan.
        Onnea!
        :)


    • rabbit fani 92

      hei kyllä pitäisi tulla toimeen kannattaa kuitenkin ensin totutella, minulla ainakin oli belgian jätti kani ja kääpiö kani samassa häkissä

    • jutta

      heip :)
      meille tuli kani naaras sunnuntaina, toisen kanin( leijona harjas uros) kaveriksi. Ollaan niitä totuteltu niin, että uros kanin häkin sisälle laitetussa pienemmässä häkissä naaras kani on totutellut. Tänään tuli kotiin koulusta, ja näin naaras kanin, jonka nenästä oli pieni pala tippunut, ja vuoti siten verta. Puhdistin tietenkin.
      Mitenhän kanit saisi totuteltua toisiinsa niin että tulisivat toimeen, ja voitaisiin mahd. sijoittaa samaan häkkiin?
      Viestini ei nyt oikeen liittynyt asiaasi, mutta minäkin haluisin mielipiteitä! sähköpostia odottelen. ([email protected]) :)

    • Tatooo

      Eri aikaan otetut täysikasvuiset kanit. Eivät yleensä tule toimeen toistensa kanssa oli rodut mitä tahansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2822
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2638
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1436
    Aihe