Sadan dollarin setelit

pienemmäksi

Kävimme Forexissa vaihtamassa euroja dollareiksi New Yorkin matkaa varten ja saimma pääasiassa sadan dollarin seteleitä. Olemme kuitenkin ymmärtäneet, että monissa paikoissa New Yorkissa ei pysty maksamaan edes viisikymppisellä, saati satasella. Onko kenelläkään tietoa kuinka suurilla seteleillä tavarataloissa tai supermarketeissa voi maksaa ja minkä suuruisia ostoksia? Ja onko New Yorkissa tai vaikka Helsinki-Vantaan kentällä jossain mahdollisuus rikkoa rahoja pienemmäksi?

19

3734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfdfdf

      pyytää suoraan niitä rahoja vaikkapa 20 ja 50 seteleinä..

      • Aloittaja

        Pyysimme kyllä forexissa pienempiä seteleitä, mutta eivät suostuneet antamaan niitä kuin vähän. Saimme pieniä seteleitä vain noin vajaalla kolmanneksella vaihtosummasta.


      • vaihdoin
        Aloittaja kirjoitti:

        Pyysimme kyllä forexissa pienempiä seteleitä, mutta eivät suostuneet antamaan niitä kuin vähän. Saimme pieniä seteleitä vain noin vajaalla kolmanneksella vaihtosummasta.

        eilen Forexilla ja kysyivät minkälaisina seteleinä haluan (20/50) eli on varmaan ko. Forexin virkailijasta kiinni mitä palvelua saa...


    • seteleitä

      Forexilta saa sen suuruisia seteleitä kuin itse haluaa. Kannattaa pyytää 20 tai max 50 dollarin seteleitä. Jos ostoksesi ovat suurempia, voi ne toki maksaa myös satasen seteleilläkin, mutta pienempiä ostoksia tehdessä (tai maksaessa esim.taksikyytiä) niistä ei monikaan saa annettua vaihtorahaa takaisin, koska käteiskassat ovat pieniä.

      Voithan kysyä vielä Forexilta jos ne vaihtavat satasen setelisi pienemmiksi. Kätevintä on ottaa mukaan ja käyttää vain 20 dollarin seteleitä.

      • tosissanne

        Taitaa olla jo neljä vuotta, kun olen viimeksi USA:ssa käynyt. Ja sitä ennen aika useinkin. Koskaan ei satanen ole tuottanut päänvaivaa. Taksikuskille sitä en ole yrittänytkään tyrkyttää. Mutta kyllä se kauppoihin ja ravintoloihin kelpaa. Ei tavara Amerikassakaan ilmaista ole. Ajatelkaa mitä satasella saa saa Suomessa. 50 on ihan käyttöraha.


      • mutta...
        tosissanne kirjoitti:

        Taitaa olla jo neljä vuotta, kun olen viimeksi USA:ssa käynyt. Ja sitä ennen aika useinkin. Koskaan ei satanen ole tuottanut päänvaivaa. Taksikuskille sitä en ole yrittänytkään tyrkyttää. Mutta kyllä se kauppoihin ja ravintoloihin kelpaa. Ei tavara Amerikassakaan ilmaista ole. Ajatelkaa mitä satasella saa saa Suomessa. 50 on ihan käyttöraha.

        Jenkeissä vallitsevia maksuvälineitä ovat edelleen luottokortit ja shekit, joten satasen setelit ovat siellä melko epätavallinen näky normaalissa kaupankäynnissä. Ei, etteikö niilläkin voi maksaa, mutta ei niitä mielellään oteta vastaan esim. alle 20 dollarin ostoksista ja/tai paikoissa missä ei ole setelin oikeaksi tunnistavaa laitetta. Kaupoissakin kassat tyhjennetään ja käteiset viedään turvaan monesti päivässä ryöstöjen estämiseksi, joten kassojen vaihtorahat ovat yleensä minimissä. Aina saa rahaa tietysti tarjota...


      • flausa

        Viimeksi kun vaihdoin dollareita forexista ei tosiaan saanut sen kokoisia seteitä kun halusin. Siitä yksinkertaisesta syystä, että sillä hetkellä heillä ei ollut pienempiä seteleitä niin paljoa kun koko vaihtosummani oli.

        Kaikkiin paikkoihin satasen seteli ei tosiaan käy, mutta kannattaa tietenkin maksaa niillä aina kun se on mahdollista ja hyödyntää näin kertyvät vaihtorahat muualla.


    • vuosi

      sitten naureskeltua, että taitaa olla USA ainoo paikka päällä maan, missä voi kuolla nälkään 100 taalaa taskussa. ei kelvannu just mihinkään.

    • on suuri

      syy isojen setelien kaihtamiseen. Väärentäjälle on kannattavampaa tehdä satanen kuin vitonen. Itse en ota pankista viiskymppistä isompaa seteliä. Sitä suurempi ei kelpaa monessa liikkeessä.

      Pohjoisen asukas.

    • Just tulin

      Tulin just Nykistä ja voin sanoa, ettei kannata edes 50 taalan seteliä tyrkyttää kaikissa paikoissa. Monissa paikoissa (esim. hampurilaispaikat jne) oli seinällä kyltti, etteivät ota viiskymppistä. Kakskymppisiäkin tiirailtiin valoa vasten. Itse vaihdoin lähtiessä ihan pankissa taalani ja halusin rahat pieninä seteleinä. Niinpä mulla oli jo lähtiessä vain 1, 5, 10 ja 20 taalan seteleitä. Yhden taalan seteleitä tarvitset, koska niitä menee tippaillessa.

    • julpertti77

      satasen setelit kelmaa mainiosti Vegasiin, sieltä tuli ATM:stäkin vain satkuja :)

    • näin se on

      jenkeissä on käteinen merkki siitä että on joka varas tai muuten vaan tyhmä. Käteinen kertoo että henkilö ole luotettava ja eikä luottokelpoinen.

      • luottokelvoton

        No juu, mutta ei se nyt noin mene.
        Suomessa jos kay Alkossa se kai sitten tarkoittaa, etta henkilo on alkoholisti?


        Mutta asiaan, vaikkakin usean vuoden takaiseen:
        monessa liikkeessa on kassalla esilla teksti etteivat ota vastaan yli $20 seteleita.


      • uncle s
        luottokelvoton kirjoitti:

        No juu, mutta ei se nyt noin mene.
        Suomessa jos kay Alkossa se kai sitten tarkoittaa, etta henkilo on alkoholisti?


        Mutta asiaan, vaikkakin usean vuoden takaiseen:
        monessa liikkeessa on kassalla esilla teksti etteivat ota vastaan yli $20 seteleita.

        Isommissa liikkeissä kuten tavarataloissa ottavat aivan varmasti vastaan $100 seteleitä. Samoin ravintoloissa otetaan vastaan. Ylipäätään jos ostos on luokkaa useita kymmeniä dollareita, niin varmasti ottavat isotkin setelit vastaan. Sen sijaan jos maksaa $5 ostokset satasen setelillä, niin voi tulla yrmeää naamaa.


    • Täti

      Höpö höpö. Suomalaisten hätäilyä taas. Tilanne: Seppo ja Leila New Yorkissa. Ensimmäisenä aamulla hodarikärrylle satasen kanssa. Korealainen pudistelee päätään. Sepolle hätä ja Leilalle pelkotila. Seppo ja Leila eivät enää uskalla tarjota satasta missään, koska pelkäävät, että siitä tulee suomalaisille pahin mahdollinen seuraamus, eli TILANNE! Seppo ja Leila palaavat Suomeen, jossa kertovat kaikille, ettei ameriikasa käyny satanen. Tämän jälkeen kaikki kertovat Suomi24:n keskustelupalstalla toisilleen, ettei 100USD käy siellä mihinkään.

      • Asiaa!

        Komppaan! Niin s******n kyllästyny tähän aiheeseen. Miksi niillä olis semmonen seteli joka ei käy missään? Ja toinen on tämä ykkosten haaliminen. Yksi dollari EI ole tippi. Olen asunut pariin otteeseen USA:ssa ja voin kertoa, että maalaisjärki päässä sielläkin pärjää. Pienet setelit -_-


      • Inga Pengar

        100 taalan setelit olivat juuri sopivia Nykissä käydessäni. Kun tilasi parit bisset niin satku oli juuri sopiva tasaraha tippeineen...


    • 17

      Jos Forex ei pysty toimittamaan haluttuja seteleita niin ehka on esim pankkeja josta kysya?

      Useimmat alkuasukkaat maksavat jonkinlaisella kortilla, jos ei ole luottokottia niin on on sossu-kortti joka toimii samalla tavalla.

      Yli 40 taalan ostoksien yhteydessa pitaisi mielestani kelvata satanen, muuten kavelisin itse muualle.

      • 9

        Johan tuli taas puppua. Ai etta sossu maksaa ostokset USAssa, tama on niin iso uutinen etta varmaan CNN olisi kiinnostunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe