otsikko sen kertoi. kaikkialla puhutaan makrosta, mutten vieläkään tiedä mitä se tarkoittaa. valistakaa nyt minua!:D
mikä on makro?
11
1980
Vastaukset
- seksikkäät
seksikkäät shortisit joskus seitskytluvulla.... nam ;)
- Makronetti
ne oli kyl mikrot ;)
- make
tarkoitetaan objektiivia, jolla voi kuvata suhteellisen läheltä, niin että kohde kuvautuu isona. Nikon käyttää näistä nimitystä micro, muut valmistajat macro.
- docstah
makrokuvauksella tarkoitetaan kaikkea kuvausta, jossa kohde on normaalia 1:1 kuvasuhdetta (kuvassa kohteen luonnollista kokoa) suurempi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Macro_photography - etkö
olis voinu googlettaa?
- et voi?
Etkö olisi voinut olla kommentoimatta vanhaa keskustelua.
- JB
Googlettamalla
Wikipedia:
Makro on tietokoneohjelmien erityinen laji. Makroja käytetään ohjaamaan sovellusohjelman toimintaa eli sovellus saadaan makrojen avulla suorittamaan tietyt tehtävät käyttäjän puolesta.
Yksinkertaisimmillaan makro on tallennettu ja nimetty sarja näppäimistöltä annettuja komentoja
http://fi.wikipedia.org/wiki/Makrokuvaus
Lähikuvaus eli makrokuvaus on esimerkiksi pienten esineiden tai hyönteisten kuvaamista
Makro-objektiivi, joka tarkentuu lähelle ja jolla saadaan pieni kohde kuvattua isona. Suositeltava minimipolttoväli on 100 mm, kuitenkin monet käyttävät pitempiä polttovälejä 150–200 mm, jotta kohde voi olla kauempana eikä se säiky karkuun. Monella makro-objektiivilla saadaan 1:1 suurennussuhde.- kymmenjärjestelmällä
"Lähikuvaus eli makrokuvaus on esimerkiksi pienten esineiden tai hyönteisten kuvaamista"
kuvautumissuhde asiaan liitettynä,
lähikuvaus ei ole sama kuin makrokuvaus.
lähikuvauksessa kuvautumissuhde on 1:10 ylös päin
makrokuvaukseen asti joka alkaa 1:1 ja jatkuu 10:1 asti, josta alkaa mikroskooppikuvaus.
- Nimimerkki 'etkö'
ansaitsisi vuoden toopen mitalin.
Typerin ikivanhan viestiketjun nosto mitä on aikoihin nähty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203