Lähdin valoista liikkeelle helvetillisen laahaavan ja kirskuvan äänen saattelemana ja puolen sekunnin ajan tein pikadiagnoosia asiasta ja katselin kellosta onko vw-arvaamo vielä auki. Bussipysäkille sitten sivuun ja uudestaan liikkeelle, sama ääni. Seuraavalla levikkeellä tuli mieleen edellisellä ehjäämökeikalla sivusta kuulemani huoltoneuvojan puhelinkeskustelu jossa jollekin kohtalotoverille neuvottiin peruuttamaan ja ääni on poissa. Tosiaan, se auttoi nytkin. Mieleen muistui sekin että olin juuri ajanut kymmeniä kilometrejä juuri hiekoitetulla tiellä.
Säikäytti kyllä hyvin silti.
Tämäkö oli kivi jarruissa?
11
5400
Vastaukset
- vanhemmissa passateissa
joissa on levyjarrut takana on jarrusatula levyn takapuolella kun monessa muissa autossa etupuolella, passatissani oli jarru ongelmia nykyisessä mazda 6 ei ongelmia. Kun satulat ovat takapuolella ne kuraantuu paljon enemmän kuin etupuolella olevat, samoin kiviä ym menee niihin helpommin.
- Bora
Tällaisesta on kokemusta aiemmassa Borassani (vm. 00). Ilmeni silloin tällöin kesällä aluvanteiden kanssa, tyypillisesti hiekkatiellä sadekelillä. Peruuttaminen usein auttaa - pari kertaa jouduin ottamaan pyörän irti.
- pois kourasta
Bora kirjoitti:
Tällaisesta on kokemusta aiemmassa Borassani (vm. 00). Ilmeni silloin tällöin kesällä aluvanteiden kanssa, tyypillisesti hiekkatiellä sadekelillä. Peruuttaminen usein auttaa - pari kertaa jouduin ottamaan pyörän irti.
No eikö niihin voi huolto laittaa jotain suojapeltejä tms. jos kerran kivien meneminen jarruihin on noin yleinen ongelma? Eikö tehtaalta ole tullut korjausta asiaan ja se tehtäisiin vanhoihin autoihin huollossa?
- Monkku
Kyllä se kivi mondeonkin levyjarruhinkin menee.
Tosin Golf -03 ei viä ollut tota kivijuttua, vaikka tosi paljon soralla on ajettu.. - pegeotin jarrut
ja eiku hinuri paikalle.Huollossa sitten pyörä irti ei olis muuten lähteny.
- Rumpu no broblem
kun tuo muotivillitys vaatii autoihin levyjarrut myös taakse.Jossa ne ei ikinä tule toimimaan kunnolla.Muutakuin puhtailla asfalttibaanoilla.Rupujarruissa ei ikänä mitään ongelmaa hihnatkin kestää pitempään kun palat.Kuka ja mihinkä pohjolanolissa tarvii levyjarruja takana
- kivivi
Minulla oli myös kivi pari viikkoa sitten Polossa -05, saman lailla kirkui ja luulin, että koko kärry hajoaa ja vähintään vetoakseli roikkuu. Heilutin vähän eturenkaita ja ajoin eteenpäin muutaman metrin. Lähti pois. Polossa ei ole edes levyjä takana, mutta mulla on aluvanteet myös talvipyörissä.
- 2005
mallisissa ole enää levyjä takana ?
Kakkosautona 9N 2002 1.4 Comfortline ja levyt
myös takana. - kiviä
2005 kirjoitti:
mallisissa ole enää levyjä takana ?
Kakkosautona 9N 2002 1.4 Comfortline ja levyt
myös takana.Ei ainakaan mun Polossa ole levyjä. Kone on 1,4 75 hv.
- Ei tarvi
Tuossakin taas yksi syy miksi minulla on VOLVO,ei tarvi pysähdellä ja välillä pakitella?!?!
Voi ajaa huoletta eteenpäin,eikä tarvitse olla huolissaan "oudoista "sivuäänistä-Premium luokan autoissa ei tuollaisia lapsuksia ole!!- hiljaa
foordin omistaja!!Ei tule muita vikoja puuttuu
kyllä volvo miehii ottaa pähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532434Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖291817Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt731511Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2661420- 1381230
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11983vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23978- 65965
- 68953