Miten te kerroitte sen vanhemmillenne lesboudesta? Ja miten vanhempianne suhtautuivat siihen??
Itse kerroin äidilleni viikko sitten ja äiti suhtautui tosi huonosti .. kerroin et pidän tytöistä seurustelevani tytön kanssa .. ja äitini sain tosta trauma. Äiti alkoi kiellä mua tapaamasta tyttöystäväni ja uhkaillee et hän ei aio jättää meidät rauhaan ja äiti on uhkaillut vaikka mitä. Ja nyt kun olen vankina kotona … en pääsee tapamaan rakkaani. Et mitä mieltä oiotte tästä asiasta?? Kun äiti sanoi et se hävettää mun puolest ..
Ja mun on päätettävä et jos oon tyttöystäväni kanssa nii äiti ei kyl anna meijän olla ja mun ja äidin välit menee tai jätän tyttöystäväni ja oon äidin kaa hyvässä väleissä . Et näin :/
Ulos kaapista???
11
2423
Vastaukset
- ite samassa tilanteessa
Taidanpa olla samassa tilanteessa ku sä, ja suunnilleen samanikäinen. Ite en kertonut äitille vieläkää mut se epäili ja haukku kaikki lesbot yms ihan pystyyn. Sano ettei se oo normaalia jne. Tämän kaiken jälkeen hän sanoi että mutta kerro vaan jos siltä tuntuu. No ei tuntunut..ihme ja kumma.
Kun sinä kuitenkin olet itse kertonut, joka on hyvä juttu kun seurusteletkin niin anna sille äitille aikaa. Ehkä se sulattelee sen pikku hiljaa. Yritä olla turhaan ärsyttämästä sitä et jotenkin korostaisit esim sitä et seurustelet. Seurustelet ja tapailet tyttöäsi ihan normaalisti teet siitä normaalin asian... tai siis näytät äitillen miten normaalia se on.
Luulenpa että ajan kanssa vanhemmat hyväksyvät asian. Siinä toivossa ainakin itse nyt elän...me ollaan kuitenkin niitten rakkaita lapsia ei ne ehkä voi tuommoisen takia mitenkää lakata rakastamasta.
Itse ajattelen tällä hetkellä niin että ehkä vanhempani nyt tietävät mitä olen ja sulattelevat sitä. Vaikken niille vielä suostunut kertomaan kun siihen sävyyn ottivat asiaan kantaa. Tiedän kuitenkin että sinä päivänä ku alan seurustella en salaa sitä keltään ja aion olla onnellinen ja näyttää onneni myös muille.
Se on vanhempien asia sit miten siihen suhtautuvat. En ota paineita siitä.niin,kyllä se äitis tarvitsee varmasti vähän aikaa että ymmärtää koko jutun.. ja tietysti voit sanoa että sä olet kuitenkin sama ihminen kuin ennenkin että sun lesbous ei kuulu sille paskan vertaa. no ehkä kuitenkin sanat voit valita paremmin mutta siinä on suora puhe.=)
Mutta oli miten oli mut älä ihmeessä koskaan lakkaa seurustelemasta sen tyttöystäväs kanssa koska tulet sitä katumaan jos lopetat sen toisen painostuksesta. Ole ylpeä ittestäs..ja ole oma ittes sanopa mitä tahansa muut susta.
tuskimpa kukaan tosta asiasta jaksaa kauaa marista jos olet suht ittes kanssa etkä ole muiden mielipiteiden vietävis.
mut sä toinen ja muutkin lesbot sun muut niin hyvä aika minusta ois tietty kertoa siitä sit kun olet omillas niinku omassa asunnossa niin sitten ei omat vanhemmatkaan(varsinki jos on kovin tiukat tai muuten ahdasmieliset vanhemmat) pysty oikeen painostamaan ja siitä on sillo helpompi oikeestaan kertoa..tai näin uskoisin niin.
tosin jos on vapaa mieliset niin iha hyvin sitä voi kertoo millo vaa.- d44
Kerroit miten asiat ovat, ja mielestäni äitisi suhtautui asiattomasti. Jokatapauksessa äitisi ymmärtää vielä joskus. Hän tarvitsee vain aikaa.
- Initui
Minullakin on ollut samanlaista rumbaa äitini kanssa. Pinnani on pitkä joten annoin hänen pauhata itsekseen siitä kuinka lesbot ovat yököttäviä. Kerran istuimme ravintolassa ja hän sanoi minulle jälleen kerran että homoliitot pitäisi kiertää ja että hän on onnellinen että lopetin tarpeeksi ajoissa jääkiekon koska siellä on niin paljon lesboja. Se oli viimeinen pisara. Huusin hänelle suoraan päin naamaa keskellä hienoa ravintolaa että sulla saa olla mielipiteitä ja minä en niihin ajo puuttua, mutta koita nyt jumalauta pitää ne omana tietonas koska minä en niitä lepakkona jaksa itse kuunnella. En usko että kukaan lesbo jonka olet tuntenut on alkanut pauhaamaan sinulle heterosuhteiden vääryydestä, enkä minäkään ole sitä koskaan tehnyt, joten oletko ystävällinen ja mietit asiaa pääsisisällä. Tämän jälkeen äiti ei saanut sanaa suustaan, joi itsensä jurriin ja lähti himaan nukkumaan.Hän ei ole asiaa kommentoinut, ainoastaan katsonut inhoavasti jos olen tytön kanssa meillä ollut. En hoitanut tilannettani todellakaan tyylillä, mutten kestänyt sitä että hän haukkui ryhmää joka ei ole hänelle mitään tehnyt ja vaikka hänellä oli itsellään muutama lesbokaveri. Nykyään äiti on aika etäinen, mutta minun puolesta olkoon. Tulkoon ilmoittamaan itsestään kun on valmis. (tapahtuneesta on melkein vuosi)
:)
ainakin sain mielenrauhan
- fur
Olen itse hetero mies, mutta mun isosisko vaihtoi suuntautumistaan pari vuotta sitten,, nyt sillä on TYTTÖystävä.... meidän äiti vaan nauro koko jutulle...
- nauretaan
sulle hetero mies.
- biisoni
Miten ihmeessä voi VAIHTAA suuntautumistaan???
- j,oskus
joita olen itse kuullut ja tulen kuulemaankin edelleen käydessäni ja asian puheeksi tullessa ; sairasta,isovanhempasi kääntyisivät haudoissaan jos tietäisivät,et sitten kerro ja sitä rataa..
asiastahan ei puhuta omien sukulaisteni kuullen tai nähden. Olen itse odottanut ja toivonut että tulisimme sinuiksi nykyisen elämäni kanssa mutta ei toiset eivät vain koskaan tajua.
toisiin auttaa aika onneksi myös, ja oma äitini onkin aikaa myöten pehmentynyt, eikä enää uhkaile perinnöttömyydellä (näin teki kun ei muuta tainnut enää)
Olet melkoisen nuori ja vanhemmillasi on sanan-ja päätöksenvaltakin monessa asiassa. Toisien ihmisten suhtautuminen on vain niin mustavalkoista tai kyky käsitellä asioita vaatii aikaa, ja kaikissa tapauksissa sekään ei auta.
Elämä ilman oman suvun ja vanhempien tukea, oli se sitten mistä syystä tahansa johtuvaa on raakaa ja rankkaa, mutta toisaalta jokaisen on elettävä niin kuin itsestä tuntuu hyvälle. täytyy muistaa että olet kovin nuori ja silleen, ajatus ja maailma ympärilläsi on vasta muotoutumassa.
varmasti aika on hyväksi äidillesi, puhelin on keksitty ja ei ketään voi neljän seinän sisälle teljetä, sehän nyt on selvä asia.
Silläkin on suuri merkitys, millainen on asuinympäristösi, Kenties voisit ottaa yhteyttä jos on niin paikalliseen Setaan, kuunteleminen ja puhuminen on tärkeää, voist kertoa jollekin anonyymille aikuiselle.
Kaikkea hyvää jatkoa elämääsi sinulle nuori ihminen. - mmä
Itse olen niin onnekas, että vanhemmat ovat harvinaisen avarakatseista ja suvaitsevaista laatua, sitäkin mitä eivät ymmärrä, eivät silti tuomitse. Jännitin silti kertomista, vaikka en pelännyt, että he eivät hyväksyisi minua. Vanhempieni kanssa siis kaikki on mennyt hyvin ja varsinkin äidilläni ja tyttöystävälläni on lämpimät välit. Myös suurin osa sukulaisistani tietää, minulta tai mutkan kautta. Saattavat kummeksua tai tuomita, mutta ovat minua ja tyttöystävääni kohtaan käyttäytyneet ihan ystävällisesti kun ollaan tavattu. Ainoa jonka suhtautuminen sai minut surulliseksi on isotätini, jolta tuli Raamatun sitaattia vastaukseksi. Ei olla kauheasti oltu yhteyksissä sen jälkeen. Toisaalta ymmärrän, että vanha ihminen ei ehkä kykene/halua sopeutua asiaan, joka on hänelle vieras ja jonka on oppinut vääräksi.
Tyttöystävälläni sen sijaan on ollut pahat taistelut äitinsä kanssa kerrottuaan minusta, ja minäkin olen saanut niistä osani. Minun on vaikea ymmärtää, kuinka joku voi tehdä omalle lapselleen niin pahaa, haukkua maan rakoon. Mutta on hänkin ("anoppini") nyt hellittänyt., hyväksynyt kai että ei tämä huutamalla mene ohi. Välillä tyttöystäväni on kokonaan pistänyt välit poikki äitiinsä, mutta nykyään kun käymme kylässä, vierailu saattaa jo mennä ihan ok, ilman huutoa ja itkua.
Se on totta, mitä joku sanoi, että varmasti on helpompi kertoa ja kestää ikävätkin reaktiot kun jo asut itsenäisesti, koska et ole enää vanhempiesi määräysvallassa, eikä ehkä henkinenkään riippuvuus vanhempien hyväksynnästä ole enää niin suuri.
Toivotan vaan jaksamista ja onnea kaikille ulostulijoille, suurempaa ymmärrystä ja kärsivällisyyttä kuin mitä monien vanhemmilta löytyy. Ja kyllä ne suhteet yleensä siitä tasoittuu. Varmasti vanhempien inhoreaktiot on osittain vain pelkoa ja huolta, että "nyt minun lastani tullaan syrjimään jne jne", luulevat ehkä, että tuomitsemalla voi vielä vaikuttaa seksuaali-identiteettiin... - gila
Entäs mitä ajattelette tilanteesta, kun äiti rakastaa naista ja haluaisi kertoa tyttärelleen? Ei sekään ole kovin helppoa kertoa, mutta läheisessä äidin ja tyttären suhteessa vaikea salatakaan.
Kerroin omalle 15-vuotiaalle tytölleni, ja hän otti sen hienosti. Hänellä on ystävinä lesboja ja biseksuaaleja ennestäänkin, joten ehkä sillä on merkitystä.
Sukupolvi, jota itse edustan, on kasvatettu niin ahdasmielisesti seksuaalisen suuntautumisen suhteen, että sieltä ne inhokommentit kumpuavat. Kyllä luulisi äidin rakastavan lastaan pohjimmiltaan aina, tuli ilmi mitä tahansa. Kuitenkin on kyse kyvystä rakastaa. On hienoa, että omalla lapsella on se kyky.- auttaa
Jos olet vasta kertonut asiasta, on äitisi reaktio aika normaalia aluksi. Hänen täytyy saada aikaa sulatella tuota tietoa, ja sopeutua tilanteeseen. Kun näyttää siltä että tilanne hiukan selkenee, voit ohjata hänet käymään vaikkapa setan sivuilla, tai myös setaan voi mennä juttelemaan asiasta, joko sinä yksin tai äitisi kanssa.
Jos taas näyttää ettei tilanne ala selkiytyä, suosittelisin että varaat itsellesi ajan setaan, jotta voit käydä puhumassa tilanteesta, ja saat asiantuntijan neuvoja ja tukea.
Itselläni oli myös tilanne, mutta toisinpäin, eli jouduin kertomaan tyttärelleni että olen lesbo. Ajan kanssa hän on sopeutunut tilanteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003437
- 623117
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802413
- 842366
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411637