Budva kutsuu...

J&M

Päätimme lähteä ensi kesänä suhteemme ensimmäisellä kunnon ulkomaan matkalla ja päädyimme siihen tulokseen että lähtisimme Montenegroon, Budvan kaupunkiin. Haluaisimme kuulla muiden ihmisten kokemuksia kyseisestä kohteesta. Plussat ja miinukset. Millaista ruoka oli ja oliko rikollisuuden ja huijareiden määrä korkea vai matatala jne.

11

16633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arktika

      olen Serbia-Montenegroa enemmän törmännyt Kanarialla, Italiassa ja pohjois-Afrikan valtioissa. Paikalliset sapuskat ovat minulle annoskooltaan liian suuria (yleensä pyrin tilaamaan puoli annosta) ja mielikuvituksettomia. Toisaalta olen löytänyt maasta euroopan parhaat italialaisravintolat. Vuoristoretket voivat tuoda vaihtelua rantaelämään. Mukavia lomapäiviä.

    • Päivänsäde

      Olin viime kesänä kaverin kanssa Budvassa syyskuussa. Pidimme todella paikasta. Hyvää ja edullista perusruokaa ja todella turvallista. Mekin kaksi nuorta naista kuljimme illalla/yöllä hotellille parin kilsan matkan kaksin kävellen, eikä kertaakaan pelottanut.
      Paikka on mukavan pieni, kävellen pääsee joka paikkaan ja viikossa ehtii jo "tuntua kodilta". Kauppoja ei juuri ole, pikkukojuja senkin edestä. Kävelykadulla on iltaisin mukava markkinatunnelma, vanhan kaupungin hämyssä taas romanttista illastaa ja myös menopaikkoja. Iltameno tosin ei kovin hurjaa, mutta itse ei sitä juuri haettukaan. Lähinnä istuskeltiin iltaisin parilla ja nautittiin lomasta.
      Sopii musta tosi hyvin pariskunta-kohteeksi.
      Nauttikaa Budvasta ja toisistanne!

    • Heinäkuussa

      Olen menossa heinäkuussa yksin.

      Voisi kuvitella että paikka on täynnä ilolintuja ja varkaita, mutta toisaalta näitä kommentteja lukiessa saa eri kuvan. Onko kukaan miespuolinen käynyt ko paikassa yksin?

      Kommenteista kiitollinen...

    • Menossa

      Budvaan heinäkuun alussa. Ensimmäinen kerta, mutta mitä olemme ihmisiltä kuulleet, on Budva pieni, hiljainen ja viihtyisä, joskin ehkä hieman sottainen. Lähellä oleva turistialue on kuulemma siistimpää, mutta siellä on todellakin sitten turisteja enemmän.

      Montenegrohan päätti eilen itsenäistyä, joten saa nähdä, miten asiat siellä etenevät seuraavan kuukauden aikana, mutta odotan silti innolla!

      • Olen menossa

        Mitä tarkoittaa tuo "vieressä oleva turistialue"?

        Bilec tai jotain sinne päin, ilmeisesti. Budvassa pitäisi kyllä myös olla lyhyt rannanpätkä, joten kyllä kai sielläkin on turisteja.

        Mielenkiinnolla odotan myös minkälaiseksi tilanne kehittyy nyt itsenäisyysäänestyksen jälkeen...


      • Menossa
        Olen menossa kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa tuo "vieressä oleva turistialue"?

        Bilec tai jotain sinne päin, ilmeisesti. Budvassa pitäisi kyllä myös olla lyhyt rannanpätkä, joten kyllä kai sielläkin on turisteja.

        Mielenkiinnolla odotan myös minkälaiseksi tilanne kehittyy nyt itsenäisyysäänestyksen jälkeen...

        Tarkoitin sitä Becicin turistialuetta. Budvassa on myös rantoja, tunnetuin niistä kaiketi Mogren Beach tai Slovenska Plazan ranta. Budvalla on rantaviivaa 20 km, josta on 1,5 km tuolla Becicissä, joten luulis sinne mahtuvan pyyhkeineen =).


    • sasse

      Budva on todella mielenkiintoinen, Montenegro monipuolinen ja kaunis maa. Ihmiset ystävällisiä, luotettavia ja monet osaavat englantia. Luontoihmiselle hyviä vaellusmahdollisuuksia. Kannattaa poiketa myös päivänretkellä Albaniassa, joka on Euroopan kehitysmaa,

      • kyssäri

        Oliko siellä paikallisia kansainvälisiä retkiä järjestäviä firmoja vai menittekö oman matkatoimiston retkille ? Mistähän päin Budvaa voisi ostaa esim. retken Dubronivikiin tai Kotoriin ja millä hinnalla ?


      • sasse
        kyssäri kirjoitti:

        Oliko siellä paikallisia kansainvälisiä retkiä järjestäviä firmoja vai menittekö oman matkatoimiston retkille ? Mistähän päin Budvaa voisi ostaa esim. retken Dubronivikiin tai Kotoriin ja millä hinnalla ?

        Retkiä Budvasta järjestää esim. Aurinkomatkat Dubrovnikkiin, Kotoriin sekä Albaniaan yhden ja kahdenpäivän retkiä. Myös kansainvälisiä retkiä järjestetään ko. paikkoihin extremeretkiä.


      • Petrovac
        sasse kirjoitti:

        Retkiä Budvasta järjestää esim. Aurinkomatkat Dubrovnikkiin, Kotoriin sekä Albaniaan yhden ja kahdenpäivän retkiä. Myös kansainvälisiä retkiä järjestetään ko. paikkoihin extremeretkiä.

        Budvaan ja muuallekin Montenegroon on ylivoimaisen edullista matkustaa Estonian Airilla Tallinnasta suoraan Dubrovnikiin ja sielta kentalta kuljetus Budvaan, Petrovaciin (suosikkini)tai muualle.
        Suosittelen, etta kirjoitatte sahkopostin paikalliselle erinomaiselle matkatoimistolle (Montenegro Holidays, [email protected] ), joka jarjestaa edullisesti kaiken tarvittavan.


      • jörö
        Petrovac kirjoitti:

        Budvaan ja muuallekin Montenegroon on ylivoimaisen edullista matkustaa Estonian Airilla Tallinnasta suoraan Dubrovnikiin ja sielta kentalta kuljetus Budvaan, Petrovaciin (suosikkini)tai muualle.
        Suosittelen, etta kirjoitatte sahkopostin paikalliselle erinomaiselle matkatoimistolle (Montenegro Holidays, [email protected] ), joka jarjestaa edullisesti kaiken tarvittavan.

        Moi

        Olis tosiaan tarkoitus lentää Dubrovnikiin ja sielta Budvaan ,mutta puuttuu tiedot millä.Kirjoitit että kentältä pääsisi suoraan, saisko infoa millä ja vähän tietoa hinnoista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6710
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4007
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2035
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe