Kiinnostaa tietää kaksikielisten ( esim. suomen ja ruotsinkieliset tai puhe ja viittomakielisen ym.)häiden sujuvuutta. Eli miten ne toteutettiin ja oliko lopputulos hyvä?
Kaksikieliset häät
3
789
Vastaukset
- Leidi
Olen ollut vieraana muutamissa kaksikielisissä häissä. Vihkipuhe pidettiin kahteen kertaan muutamissa häissä ja toisissa tulkattiin toiselle kielelle. Kysymykset sitten sulhasen ja morsiamen äidinkielen mukaan.
Kaksikieliset häät tuntuvat olevan jotenkin rikkaampi kokemus kuin yksikieliset, johtunee enemmän kahden erilaisen kulttuurin kohtaamisesta kuin puhutuista kielistä. - humanisti
Ainakin siviilihäät ovat onnistuneet hyvin. On ollut jopa kolmekieliset, kotimaiset englanti.
Kaikkea ei tietenkään vedetty kaikilla kielillä vaan mietittiin mikä on tärkeää eri kuulijoille.
Kun ei tarvinnut sekoittaa pappia kuvioihin niin puheeseen saatiin myös aimo annos huumoriakin mukaan. Mennessäni mieheni kanssa naimisiin jouduimme pitämään häät kolmekielisinä. Olen kuitenkin suurimman osan eliniästäni asunut muualla, kuin Suomessa, joten ystäväni puhuvat englantia, kuten veljeni vaimo perheineen. Itse olen taas kaksi kielinen.
Hyvin vihkiminen sekä häätilaisuus siitä huolimatta sujuikin, vaikka häissä puhuttiinkin kolmea eri kieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692546
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1542513- 851451
- 2271437
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441151Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi401110- 102992
Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä
Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"193954- 78838
Työnantajan kustannus palkasta
Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako136729