Mitä liimaa

Peltoset

Peltonen Supra Cosmic luistelusuksi, kolme vuotta käytössä, alle 1000 km ja kanta irvistää eli musta pohja irtoamassa. Ajattelin ettei muuta kuin kaksikomponenttiliimaa väliin ja sillä selvä. Hyvin tarttui mutta aina hiihtolenkin jälkeen vastassa sama irvistys. Onko jollain kokemusta mikä liima pitää?

13

13599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jts

ite oon sen ikänen että noita liimahommia on tullu aikoinaan tehtyä..kyllä se niin on että huonolla tuloksella!!!
      ehkä joku teollisuusliima mitä ei saa kaupasta saattaisi toimia!!!
      taitaa suksikauppa häämöttää..

• Hiihtelijä.

sillä liimattiin 90-luvulla ainakin ilmastointiputkia...ja pakkasessa... ja rasvasille pinnoille...vaikka peltilevyn liimas iv-putken kylkeen niin tarttui kyllä niin ettei irti enää saanu kuin taltalla....

cascolla on sellasta kuin Fix-it rakennusliima, vastaavaa varmaan kuin ed.. sitä olen käyttänyt paikossa kuin paikoissa, ja on pitänyt. sitä saa ihan rautakaupoista.... voi

• jepjep

Eikös tuosta kannata jo valittaa valmistajalle.
      Onhan toi Cosmic jo kelpo suksi, että pitäisi sen kestää vähän pidempään.

• Sportti Niilo

Muista,että sinulla on turvanasi tuotevastuulaki,mikä ulottuu yli tuotteen takuuajan.Ota yhteyttä liikkeeseen,mistä olet sukset hankkinut ja neuvottele asiasta/tuotevirheestä!
      Myyjähän ilmoittaa sinulle melko varmasti,että asialle ei voi tehdä juuri mitään,mutta asia ei ole näin.
      Sinulla on oikeus saada hyvitystä tai vastaava uusi tuote,sillä kyllä suksien pitää kestää normaalikäytössä useita vuosia ilman minkäänlaisia "liimasaumojen irvistyksiä"!!!
      Älä anna periksi,sillä sinä olet tässä tapauksessa vahvoilla,moni asiakas ei tiedä tästä"oikeudesta" mitään ja luulee,että tuotteen takuuajan umpeuduttua,hänellä ei ole mahdollisuutta valittaa?!?

• H.P.H

Kuulkaahan nyt! Aina sitä lähdetään ensimmäisenä syyttämään suksen huonoa laatua, kun syy voi hyvinkin olla ihan itsessä. Voin kertoa että näitä "vikoja" löytyy jokaisesta suksesta ja käyttäjästä. Suurin syy siihen että pohja lähtee irtoamaan on se, että suksen kannat kopsautetaan puolihuomaamatta maahan. Siitäpä se sitten lähtee...

Kakskomponenttiliima kyllä auttaa, mutta tarvii vielä puristusta ,yön yli ainakin. Ainahan voit käyttää sukset myyjäliikkeessä ja pyytää heitä tekemään sen sinun puolestasi. Asiantuntevassa liikkeessä tämä varmasti tehdään, mitään mukisematta.

• Kyl pysyy

se jälkkee

• chefer

Käyttäisin asiantuntevassa (=hiihtoa ymmärtävässä) urheiluliikkeessä. Itsellä ollut joskus samanlaisia ongelmia ja jopa saman merkin kanssa, mutta se ei vielä välttämättä kaikkea kerro, mielenkiintoista kuitenkin ...

• urheilukauppaan mars

Vuoden vanhat, noin 10 kertaa hiihdetyt Peltosen Astrat alkoivat irvistellä siteen alta! Juu, halpiksethan ne olivatkin, mutta oli käyttäjän hiihtomääriin nähden sopivat. Sukset vietiin liikkeeseen ja tilalle tuli Peltonen Zenith, kun ei muutakaan sopivampaa suksea löytynyt. Saa nähdä, kuinka kauan ne kestävät.

Työkaverilla on Peltosen kilpasukset, vuoden vanhat. Niistä on myös lähtenyt kannasta pala pois. Oli ostettu kilpahiihtäjältä, joten tuskin on kopisteltu kovaa vasten.

• Janne

Sisällä vai seinää vasten hangessa räystään alla vai jotain siltä väliltä?? Kun kanta imee vettä sisäänsä se aukeaa varmasti, oli suksi mikä hyvänsä.

Itse olen hiihtänyt Peltosilla 30 vuotta (ollut myös paljon muita merkkejä). Vanhimmat yhä atiivikäytössä olevat Infrat tulivat juuri täysi-ikäisiksi (18wee, taidan viedä ne ravintolaan..). Tässä ajassa minulla on ollut kymmeniä pareja Peltosia.

Jos ongelmia tänä aikana suksissani on ollut, olen aina saanut jopa katkenneen (itsestä johtuen) tilalle tehtaalta uuden. Jos sinun suksessasi on oikeasti valmistusvirhe, niin uskon että antavat vaihtoparin tilalle. Kysy ainakin, et menetä mitään!

terv. Janne

• suksimerkkiä

Jos noin lyhyessä ajassa menee kymmeniä suksipareja niin suosittelisin parempia suksia (jos kyseessä ei ole kilpahiihtäjä). Kyllä hyvillä suksilla hiihtää kymmenen vuotta, muutaman kerran välillä hiottuna.

• Janne
        suksimerkkiä kirjoitti:

Jos noin lyhyessä ajassa menee kymmeniä suksipareja niin suosittelisin parempia suksia (jos kyseessä ei ole kilpahiihtäjä). Kyllä hyvillä suksilla hiihtää kymmenen vuotta, muutaman kerran välillä hiottuna.

...halunnut ymmärtää.....

Olen hiihtänyt kilpaa ja olen hiihtänyt huvia. Olen hiihtänyt huvikseni kilpaa ja kilpaa huvikseni.

Tänä aikana minulla on ollut - samaan ja eri aikaan - kymmeniä suksipareja perinteiseen/luisteluun/hiihtosuunnistukseen ja vieläpä eri keleille, sekä harjoitus-ja kilpapareja erikseen.

Suksimäärä ei siis johdu suksen huonosta laadusta vaan pikemminkin päinvastoin kovasta kulutuksesta ja helposta vaihdettavuudesta käytettyjen kilpureiden hyvän menekin vuoksi.

Silti ei ole ollut ongelmia, ja palvelu Hartolan Suksessa/ Peltonen Ski Oy:ssä on ollut aina esimerkillistä!

terv. J

• Peltoset

Kiitos palautteesta. Etsin parissakin viestissä mainittua liimaa ja yritän liimausta sillä. Sukset on ostettu pohjoisen hiihtokeskuksen erikoisliikkeestä huhtikuussa 2002 ja käytetty ensi kerran 23.11.2002. Myyjäliikkeeseen matkaa useampi sata kilometriä, joten sinne on hankala reklamoida. Tehtaalle lähettäminenkin tuntuu hankalalta verrattuna liimaukseen, jos vain saa liiman pitämään. Suksia säilytän varastossa n. 15 C vaakatasossa telineessä. Peheessä useita Peltosen pareja ja muissa ei ole ollut mitään ongelmia joten tämä ei ole syytös merkkiä kohtaan vaan vilpitön neuvon kysyminen. Kysyisin valmistajaltakin jos vain löytyisi sähköpostiosoite.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      9
      4043
    2. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      142
      3577
    3. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      92
      2233
    4. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      142
      1883
    5. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      132
      1856
    6. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      37
      1789
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1452
    8. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1415
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1206
    10. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      164
      1155
    Aihe