Mitä nyt yleensäki kannattaa syöttää koiralle(saan bichon frisen).Jotkut haukkuu sertiä, purinasta oon kuulluenimmäkseen hyviä juttuja mutta nyt niistä on löytynyt matoja!!!YÖK!
Tuon jutun lueskelin täältä palstalta eli ei välttämättä totta mut kuitenki.
Onko esim. Eukanuba, Pedigree hyviä?kertokaa hyvät ihmiset!!
Mitä syöttää koiralle?
19
1342
Vastaukset
- koiran omistaja
Syötän omalle koiralle frank´s pro gold:ia.
Käy eläinkaupassa keskustelemassa ja kyselemässä hintoja.Koirasi eläinlääkäri voi myös suositella hyviä ja laadukkaita merkkejä.
Ja muistathan,kaikki merkit ei käy kaikille.
Jokainen koira on yksilö ja se mikä sopii toiselle ei ehkä sovi omalle koirallesi.- minä vaan
bento kronen on ainakin meillä hyväksi todettu!! lisä tietoa www.bentokronen.net
todella hyvä hinta/laatu suhde. - sanzu
Syötän koiralleni Frank´s Pro Goldia,ja en todellakaan vaihda enää muihin! Suolisto-ongelmat hävisivät kerta heitolla! Ennen se saikin kaupan ruokia, esim. sertiä tai pedigreetä. HUONOJA!!! Sekä myös Luppa. Toivon että kukaan ei syötä koirallensa tätä, sillä työskentelen pieneläinklinikalla ja olen nähnyt huonon ruokinnan seuraukset!
- Erja
Syötä eläinkaupan ruokia ei markettiruokia. Me olemme hyväksi havainneet herkkävatsaiselle koirallemme James Wellbelovedin lammasriisin ja toiselle koirallemme sopii Nutron lammasriisi.
Lue täältä kuivamuonien lisäaineista:
http://kks.aptual.com/kks.php/fi/etusivu/jutut/koiranruokinnas - Vesa
Luin itsekin tuon Purinan mato-jutun ja kommentoinkin sitä. Toki voi olla mahdollista että matoja pääsee johonkin ruokaerään mutta kuulostaa aika uskomattomalta.
Muutenkin keskustelupalstojen ruokajuttuihin kannataa suhtautua varauksella koska jotkut voivat kehua omaa merkkiään (myymäänsä/maahantuomaansa) ja mollata muita ihan vain taloudellisten etujen takia. Yleensä oman rodun rotujärjestöstä tai kasvattajilta kannattaa kysellä mitä ruokaa he syöttävät koirilleen koska eri roduille sopivat eri muonat parhaiten.
Itse olen syöttänyt Purinaa snautsereilleni useamman vuoden ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Kuitenkin osta mieluummin ruokasi eläinkaupasta kuin ruokakaupasta, halvat ruokakauppojen muonat ovat laadultaan heikompia. - Jenni
Me saamme viikonloppuna cottonin, ja kasvattaja suositteli itse chappia. Kyllä, se on ruokamarketin koiranmuonaa, mutta hän oli useiden vaihtoehtojen jälkeen päätynyt itse siihen. Hän oli kokeillut jotain ranskasta tullutta hyvää ja kallista kuivamuonaa, mutta koirat olivat alkaneet suorastaan kärsimään, laihtuivat ja alkoivat syödä toistensa kakkaa. Että ei se aina niin mene, että kauppojen ruoat ovat huonompia.
- koiran parhaaksi
HEI!Hyvät ihmiset, tutkikaa eri kuivamuonia, alkuperää, laatua.Yleensä paras konsti on syöttää koiralle jotakin kuivamuonaa ja JOS se kakkaa sitä yhtäpaljon kuin syö:se kulkee silloin läpi.Ruoissa on isoja eroja. En voi tässä kai käydä mainostamaan, mutta käyttäkää järkeänne.
Tarjonta on tällä hetkellä kovaa, mutta luottakaa järkeenne.Koiran turkki ja silmien väri kertoo jo paljon ruokinnasta.Madotus kunnossa?Se verottaa pentuja, vaikka ruokinta olisi kunnossa.Eihän ihmisistäkään tiedä mitä sairauksia niille tulee, ei koiristakaan.Tarkoitan sillä sitä että vaikka ravinto olisi kuinka ok, aina voi tulla yllätyksiä. - sanzu
Joskus on hyvä kuunnella kasvattajaa, vaan EI aina.. Ei sinun tapauksessa ainakaan hyvä. Ruoan ei tarvitse olla kallista ollakseen hyvää, vaan sen on oltava täysipainoista. Sen huomaa yleensä rasva- ja proteiini pitoisuudesta. Valmistus aineet eivät ole joskus sitä mitä paketissa lukee.. esimerkkinä Luppa! Olen nähnyt huonon ruokinnan seuraukset, joten panostakaa koiranne ruokaan!
- Sheltie
Kokeile vaikkapa bento Kronenia www.bentokronen.net
Ko. ruoka on todella laadukasta ja varmasti hintansa väärti. Muista ruoista kuulee vähän väliä haukkuja mutta tästä en vielä ole kuullut mitään erikoisia.
Meillä on syöty tätä jo pitkän aikaa ja ollaan hyvin tyytyväisiä.
Ruoan sekaan voi sitten lisätä vaikka keitettyä riisiä, raejuustoa, kermaviiliä, raakaa jauhelihaa ymn. ei kaikkea kerralla vaan joskus toista ja joskus taas toista. - Kattia kanssa
Oma Bichonimme on selvinnyt runsaat kahdeksan vuotta syömällä samaa ruokaa kuin muukin lauma. Myös vihannes- ja hedelmäpuoli uppoaa nassuun mukisematta. Nappuloita ja koiranruokia tarvittaessa, jos ei muuta ole. Tarkoittaa tietysti sitä, että kun syöt itse terveellisesti, saa koirasikin tarvitsemansa hivenet yms.
- Kati
Sama juttu. Minua on peloteltu, että koira lihoo helposti kotiruoasta, mutta en ole tällaista havainnut.
Jos meillä sattuu olemaan jotain evästä, joka uiskentelee chilissä, on kääritty kymmenen sentin pekonikerrokseen tai muuten oma äly kertoo, että ruoka saattaa olla koiralle vähemmän sopivaa, se on saanut sillä kertaa tyytyä raksuihin ja koiranmakkaraan. Ne taas olen hankkinut lähikaupasta, koska en autottomana näe mitään järkeä lähteä raahaamaan useamman kymmenen kilon säkkiä erikoiskaupasta.
Pitäisi koputtaa puuta, mutta ainakin tähän asti (6 vuotta) hauva on pärjännyt ilman eläinlääkäriä, tarvittavia rokotuksia lukuun ottamatta. Turkki on hyvä ja silmät kirkkaat. - Vesa
Kati kirjoitti:
Sama juttu. Minua on peloteltu, että koira lihoo helposti kotiruoasta, mutta en ole tällaista havainnut.
Jos meillä sattuu olemaan jotain evästä, joka uiskentelee chilissä, on kääritty kymmenen sentin pekonikerrokseen tai muuten oma äly kertoo, että ruoka saattaa olla koiralle vähemmän sopivaa, se on saanut sillä kertaa tyytyä raksuihin ja koiranmakkaraan. Ne taas olen hankkinut lähikaupasta, koska en autottomana näe mitään järkeä lähteä raahaamaan useamman kymmenen kilon säkkiä erikoiskaupasta.
Pitäisi koputtaa puuta, mutta ainakin tähän asti (6 vuotta) hauva on pärjännyt ilman eläinlääkäriä, tarvittavia rokotuksia lukuun ottamatta. Turkki on hyvä ja silmät kirkkaat.Jos antaa koiralleen pelkkää kotiruokaa kannattaa huomioida että koira on suden jälkeläinen, siis lihansyöjä. Tämä tarkoittaa että koiralla on erilainen suolisto kuin kasvissyöjillä ja siksi koira ei pysty käyttämään esim. vihanneksia kunnolla hyväkseen. Toki se voi niitä annettaessa syödä mutta sen pitää saada myös lihaa, kalaa tai kanaa (tai mieluiten vaikka kaikkia). Pelkällä kotimuonalla ruokkiminen on siis toteutettava hyvin huolellisesti jotta koira saisi kaikki tarvitsemansa aineet.
Parempi vaihtoehto olisikin käyttää sekamuonaa (kuivamuonaa kotiruokaa). Tämä takaisi riittävän vitamiinien, kivennäisaineiden ja muiden tärkeiden komponenttien saannin. Erityisesti koiran ollessa pentu ruokinnalla on hyvin suuri merkitys.
Itse olen omille snautsereilleni syöttänyt Purinaa kotiruokaa (makaroni,-porkkana, -silakkalaatikoita, jauhelihaa, kalaa, kanaa)useita vuosia ja koirien kunto on ollut aina loistava eikä mitään puutoksia ole esiintynyt. Myös turkin laatu on pysynyt erittäin hyvänä.
Jos koira syö kasvissyöjien ulostetta (tai jopa omaansa) niin syynä on yleensä ruoansulatusmikrobien tomintahäiriö-tai puute. Häiriintyneessä ruoansulatuksessa esiintyy runsasta kaasunmuodostusta, uloste on löysää ja pahanhajuista. Koirat pyrkivät puhdistamaan ruoansulatuselimistöään myös ruohonsyönnillä. Koirien hyvän ja normaalin ruoansulatuksen merkki on kiinteä uloste, jota ulostaessaan koira joutuu hieman ponnistelemaan. Tällöin koiran anaalirauhasneste purkautuu myös hyvin ulos ja jättää hyvän reviirimerkinnän. Jos anaalirauhaset eivät tyhjene, seuraa herkästi niiden tulehtuminen. Löysä uloste kertoo sopimattomasta ravinnosta ja ruoansulatushäiriöstä. - Kati
Vesa kirjoitti:
Jos antaa koiralleen pelkkää kotiruokaa kannattaa huomioida että koira on suden jälkeläinen, siis lihansyöjä. Tämä tarkoittaa että koiralla on erilainen suolisto kuin kasvissyöjillä ja siksi koira ei pysty käyttämään esim. vihanneksia kunnolla hyväkseen. Toki se voi niitä annettaessa syödä mutta sen pitää saada myös lihaa, kalaa tai kanaa (tai mieluiten vaikka kaikkia). Pelkällä kotimuonalla ruokkiminen on siis toteutettava hyvin huolellisesti jotta koira saisi kaikki tarvitsemansa aineet.
Parempi vaihtoehto olisikin käyttää sekamuonaa (kuivamuonaa kotiruokaa). Tämä takaisi riittävän vitamiinien, kivennäisaineiden ja muiden tärkeiden komponenttien saannin. Erityisesti koiran ollessa pentu ruokinnalla on hyvin suuri merkitys.
Itse olen omille snautsereilleni syöttänyt Purinaa kotiruokaa (makaroni,-porkkana, -silakkalaatikoita, jauhelihaa, kalaa, kanaa)useita vuosia ja koirien kunto on ollut aina loistava eikä mitään puutoksia ole esiintynyt. Myös turkin laatu on pysynyt erittäin hyvänä.
Jos koira syö kasvissyöjien ulostetta (tai jopa omaansa) niin syynä on yleensä ruoansulatusmikrobien tomintahäiriö-tai puute. Häiriintyneessä ruoansulatuksessa esiintyy runsasta kaasunmuodostusta, uloste on löysää ja pahanhajuista. Koirat pyrkivät puhdistamaan ruoansulatuselimistöään myös ruohonsyönnillä. Koirien hyvän ja normaalin ruoansulatuksen merkki on kiinteä uloste, jota ulostaessaan koira joutuu hieman ponnistelemaan. Tällöin koiran anaalirauhasneste purkautuu myös hyvin ulos ja jättää hyvän reviirimerkinnän. Jos anaalirauhaset eivät tyhjene, seuraa herkästi niiden tulehtuminen. Löysä uloste kertoo sopimattomasta ravinnosta ja ruoansulatushäiriöstä.Ulosteen koostumuksenkin perusteella koiramme voi siis hyvin. Ainoa, mihin haluaisin tarkennusta on kanan (lähinnä broilerin) antaminen koiralle. Sitä en ole uskaltanut syöttää kuin pieninä maistipaloina (tietty kypsänä), jotka olen ensin tutkinut tarkkaan. Eikö kanassa ole juuri niitä piikkiluita, jotka voivat jäädä kurkkuun? Ellei sitten ryhdy käyttämään pelkkiä rintafileitä.
Entä mitenkä lammas? Ovatko lampaan luut jotenkin vaarallisen mallisia? - ellu
Kati kirjoitti:
Ulosteen koostumuksenkin perusteella koiramme voi siis hyvin. Ainoa, mihin haluaisin tarkennusta on kanan (lähinnä broilerin) antaminen koiralle. Sitä en ole uskaltanut syöttää kuin pieninä maistipaloina (tietty kypsänä), jotka olen ensin tutkinut tarkkaan. Eikö kanassa ole juuri niitä piikkiluita, jotka voivat jäädä kurkkuun? Ellei sitten ryhdy käyttämään pelkkiä rintafileitä.
Entä mitenkä lammas? Ovatko lampaan luut jotenkin vaarallisen mallisia?naudan luut, varsinkin ydin luut ovat turvallisia koirille, sillä ne eivät lohkeile teräviksi säleiksi kovinkaan helposti. lampaan luista en tiedä, mutta ainakaan lintujen ja sian luita ei saisi antaa koirille ollenkaan.
- Vesa
Kati kirjoitti:
Ulosteen koostumuksenkin perusteella koiramme voi siis hyvin. Ainoa, mihin haluaisin tarkennusta on kanan (lähinnä broilerin) antaminen koiralle. Sitä en ole uskaltanut syöttää kuin pieninä maistipaloina (tietty kypsänä), jotka olen ensin tutkinut tarkkaan. Eikö kanassa ole juuri niitä piikkiluita, jotka voivat jäädä kurkkuun? Ellei sitten ryhdy käyttämään pelkkiä rintafileitä.
Entä mitenkä lammas? Ovatko lampaan luut jotenkin vaarallisen mallisia?Itse olen antanut kanaa lähinnä perkaamalla broilerista kaikki pehmeät osat Purinan sekaan eli ei missään tapauksessa luita mukaan.
Valitettavasti lampaan luista minulla ei ole kokemuksia mutta uskoisin niiden käyttäytyvän samalla tavalla kuin naudan luut. Omille koirilleni olen antanut silloin tällöin naudan luita, muuten vain erilaisia puruluita. - koiran parhaaksi
ellu kirjoitti:
naudan luut, varsinkin ydin luut ovat turvallisia koirille, sillä ne eivät lohkeile teräviksi säleiksi kovinkaan helposti. lampaan luista en tiedä, mutta ainakaan lintujen ja sian luita ei saisi antaa koirille ollenkaan.
Niin ja pitää muistaa että naudanluut annetaan koiralle raakoina, ei keitettyinä tai paistetuina, koiran vatsan toiminta VAATII että se saa raakaa lihaa ja luuta.Vastustuskyky tästä paranee.Painakaa se kalloonne vaikka luut kotona haisivatkin jonkin verran.Ei pidä ottaa koiraa jos sen elintavat käyvät hermoille.Ottakaa sitten vaikka kumihiiri.
- heela
Kannattaa ainakin aluksi syöttää sitä samaa mitä kasvattajakin on antanut koska äkillinen ruokakoostumuksen muuttaminen voi aiheuttaa esim. ripulia.Vähitellen ruuan voi vaihtaa toiseen merkkiin,antamalla vanhaa ja uutta ruokamerkkiä sekaisin,pikkuhiljaa uutta lisäämällä ja entistä vähentämällä.
Kehottaisin tässä asiassa kuuntelemaan kasvattajan mielipidettä.Hänellä on varmaan kokemusta rodulle sopivista ruuista. - koiran parhaaksi
Moi!Sieltä mistä ostat koirasi, saat parhaat neuvot kasvattajalta.Käytä omaa maalaisjärkeäsi, älä lähde mihinkään tiukkaan "metodiin" mukaan.Terveet koirat kasvavat vastuuntuntoisista omistajista joilla on järkeä ruokinnalle.Nyrkkisääntönä:liha koiralle raakana, samoin kuin naudanrustot,ja kuivamuomaa jne.Sikanautajauhelihaa, piimää, kermaviiliä, A-piimää.Näillä pärjäät pitkälle.Se mitä itse syöt kypsennettyä, esim. liha, koiralle raakana.Porkkana esim. muhennoksena.Näin meillä ovat koirat pärjänneet yli 10 vuotta.Terveitä ovat olleet.
- murmeli
minulla on bichon
se on kolme ja erittäin terve
syötän sille Hau hau championia ja aamuisin yrjölän puuroa, jossa seassa vihanneksia ja broileria
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama475231Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä704222Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve783746Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.742750Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1622586Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta662428Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?282345Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792219- 1441793
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko411578