Varasin ajan hypnoterapeutille

Mama s-70

Varasin äsken ajan pätevälle hypnoterapeutille. On tehnyt 14 000 hypnoosiin vaivuttamista. On psykologian tohtori ja sitä rataa. Nyt oikein innolla odotan sitä aikaa, sain ajan helmikuulle ja ensimmäinen käynti on lähinnä haastattelu ja hiukan kokeillaan sitä hypnoosiin vaivuttamista- kevyesti.
Olen sellainen, että stressaan kaikesta. Oikeastaan elän koko ajan pienessä stressissä. Lapsuudessani piti aina olla poissa tieltä ja tukahduttaa tunteet. Toivottavasti saan nämä lukot purettua ja voisin viimein alkaa hengittää vapaasti;)

25

6138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taruolento!!!!

      Kun tuollaista ei ole, suomessa ainakaan .

      Erikoinen määrätyn tahon korostaminen.
      Jos joku muuta väittää niin reippaasti nimet pöytään??

      • täyttä totta

        Ei ole puppua! On Tampereen yliopiston hypnoterapiakoulutuksen johtaja, psykologian tohtori ja hypnoterapeutti. Tehnyt hypnoosia yli 20 vuotta. En viitsi nimeä mainita kun täällä heti niihin tartutaan, mutta näillä tiedoilla löydät itsekin kenestä on kyse.


      • ja tieteellinen

        En voi tietenkään vannoa, mutta luulen tietäväni kenestä on puhe. Nimethän katsotaan mainostukseksi joten niitä ei käytetä. Psykologi, väitellyt, kyllä vaan. Yliopistomies. Alalla ehkä siinä 35 vuotta. Eihän tuo 14 000 tee kuin vaivaiset 400 hypnoosia vuodessa, keskimäärin. Jos on vaikka ollut muita töitä tai välivuosia, niin se on helppo ottaa kiinni koska 800/vuosi ei ole paljon. Jos mukaan on laskettu ryhmät, niin ei varsinkaan.


    • Taika Jim

      Oikein 14000 istuntoa ja sillee. Hyvän jutun keksit. Katsotaan kuinka moni uskoo..!

      • Lothar_

        Kts,edellinen kommentti. Luku- ja laskutaidossa ongelmia?


    • Olin hypnoosissa

      Kävin Hypnologilla jolla oli takanaan kuusi hypnotisointia, ja kyllähän hän osasi hommansa ja tupakat jäi kerralla pois. Nyt olen enemmän kuin tyytyväinen, ja niin joo, hän oli aiemmalta ammatiltaan roskakuski. Joten ymmärsi tavallista tallaajaa erinomaisesti!

      En olis kyllä uskonut?

    • ei mee läpi tietenkään

      voi mitä porukkaa


      -miksi muuten mainostat yleensä täällä tai ylipäätänsä teet sitä?

      • tarvetta mainostaa!

        Ainakaan tuolla terapeutilla josta on kyse ei tosiaankaan ole tarvetta mainostaa itseään täällä!


      • JUUPA JUU EI NIIN
        tarvetta mainostaa! kirjoitti:

        Ainakaan tuolla terapeutilla josta on kyse ei tosiaankaan ole tarvetta mainostaa itseään täällä!

        ei niin, miksi kiihdyt ja näet vaivaa?

        Tohtorin hatut ei takaa vielä syvästä hypnoosista mitään, on kuultu päinvastaista tuosta hypnotisointitasosta. ja kuulemma haastettu montakin kertaa ottamaan lavalla mittaa , eipå ole näkynyt?


      • kokemusta
        JUUPA JUU EI NIIN kirjoitti:

        ei niin, miksi kiihdyt ja näet vaivaa?

        Tohtorin hatut ei takaa vielä syvästä hypnoosista mitään, on kuultu päinvastaista tuosta hypnotisointitasosta. ja kuulemma haastettu montakin kertaa ottamaan lavalla mittaa , eipå ole näkynyt?

        Sattumalta kun juuri tuo henkilö auttoi minua. Ei tohtorius varmaan hypnoositaitoa takaa, muuten vain pitkä kokemus ja tieto-taito. Minä ainakin menin syvään hypnoosiin. Sen verran olen nyt näitä hypnoosiasioita seurannut, että tiedän etteivät Tieteellisen yhdistyksen jäsenet saa osallistua mihinkään lavahypnoosinäytöksiin. Tekevät hypnoosia vain terveydenhuollossa ja terapiassa, mikä onkin minun mielestäni paljon vaativampaa kuin jokin lavashow. Mutta tämä on nyt vain minun mielipiteeni enkä ala haastaa riitaa joistain näytöksistä. Tarpeeksi kun tälläkin palstalla on näistä asioista jo kättä väännetty.


      • inttää
        JUUPA JUU EI NIIN kirjoitti:

        ei niin, miksi kiihdyt ja näet vaivaa?

        Tohtorin hatut ei takaa vielä syvästä hypnoosista mitään, on kuultu päinvastaista tuosta hypnotisointitasosta. ja kuulemma haastettu montakin kertaa ottamaan lavalla mittaa , eipå ole näkynyt?

        Ei tästä varmaan näin kiistelemällä tule valmista. Minäkin olen kylläkin varma siitä, ettei mainoksesta ole kyse. Selvitä halutessasi asia kysymällä aikoja tuolta oletetulta ihmiseltä.

        Se haastamispuoli kai oli jotain 60-lukua ja "Olliverin" julkisuustemppuja. Vai onko vastaavsta todella horistu vieä myöhemminkin? Ei hypnoosi ole nyrkkeilyn tavoin lavalla mitattava temppu. Hyvä keino ihmisten auttamiseen se todellakin kyllä on.

        Ja onhan ne hattupäätohtorit Suomen hypnoosin maailmanmaineeseen vieneet! Esimerkkinä monista

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=10619647&dopt=Abstract

        Historiaa hyvästä lähteestä, ja suhteutusta:

        FYSIOLOGIA. Fysiologian tietämys kehittyi sekä mekaanisten että kemiallisten tutkimusmenetelmien parantuessa. Saksassa fysiologian uranuurtajana oli Johannes Müller (1801-1858). Ranskassa Claude Bernard (1813–1878) loi käsitteen milieau intérieur, jolla hän tarkoitti elimistössä vallitsevaa tasapainotilaa. Ranskalais-englantilaisen Charles-Edouard Brown-Sequardin (1817–1894) tutkimusten seurauksena käynnistyi umpieritysrauhasten toimintaa tutkiva hormonioppi.

        MIKROBIOLOGIA sai alkunsa sienitautien ja alkueläintautien tutkimisesta ja hoitamisesta, sillä tuon ajan mikroskoopeilla pystyttiin havaitsemaan vain suhteellisen kookkaita taudinaiheuttajia. Bakteereista löydettiin pernaruton aiheuttaja juuri ennen 1800-luvun puoliväliä. Ranskalainen kemisti Louis Pasteur (1822-1895) käynnisti mikroskooppisten taudinaiheuttajien järjestelmällisen tutkimuksen.

        FARMAKOLOGIA. Saksalainen Friedrich Wilhelm Sertürner (1783–1841) eristi morfiinin oopiumista 1800-luvun alussa. Lääkityksen alueella tapahtui muutenkin edistymistä, kun kasveista eristettiin pian useita alkaloideja eli kasviemäksiä lääkekäyttöön, sekä mm. kiniini 1820-luvulla malarian lääkkeeksi. Eristetyt ja puhdistetut lääkkeet tekivät myös mahdolliseksi niiden tarkemman annostelun ja luotettavat havainnot niiden tehosta eri sairauksissa. Mitään kontrolloituja ja tilastollisesti dokumentoituja hoitokokeiluja ei kuitenkaan tehty ennen 1800-luvun puolivälin taitetta. Kokeellisen farmakologian uranuurtajaksi tuli ranskalainen François Magendie (1783–1855). Myös kemiallinen lääkkeenvalmistus käynnistyi ja pian perustettiin merkittäviä lääketehtaita.

        PSYKOLOGIA. Psykologia irtautui filosofiasta ja sen merkitys psyykkisten ja ruumiillisten oireiden tekijänä korostui. Saksalainen Johann Christian August Heinroth (1773–1843) toi vuonna 1818 esiin käsitteen psykosomaattinen, jolla hän tarkoitti yleisesti sielun ja ruumiin yhteisyyttä. Englantilainen Edward Seymour esitti vuonna 1831, että hysteria oli voimakkaiden mielenliikutusten aiheuttama. Franz Anton Mesmerin (1734–1815) hoitojen seurauksena otettiin käyttöön tietoinen suggestio ja hypnoosi. Skotlantilainen kirurgi James B. Braid (1795–1860) alkoi hoitaa hypnoosilla somaattisia ongelmia.


    • Mama s-70

      Niin. Olisihan se pitänyt arvata, ettei täällä suomi24:ssä montaa järkevää ihmistä liiku. Niin moneen kertaan on nähty sama, ei väliä millä palstalla kirjoittelee, aina noita opiskelijaintoilijoita hyökkäämässä. Minun näkövinkkelistä lapsia, jotka eivät pysty omana itsenään pätemään, vaan täytyy tulla tänne nimimerkkien taakse piiloutuen väittelemään.

      Kyllä minulla oli ainakin opiskeluaikana paljon muuta tekemistä vapaa-ajalla kuin kaivella ihmisten asioita, arkojakin.

      Kirjoitin tähän, sillä tulin niin ILOISEKSI kun sain viimein varattua ajan hypnoosihoitoon. Ajattelin, jospa tähän olisi saanut kuulla vastaavanalaisia kokemuksia, mutta eipä tietenkään.

      Näin meidät karkotetaan keskustelupalstoilta, sillä ei se ole tyhmä joka kävelee pois, vaan se, joka jaakaa jaakaamistaan. Harmittaa vain oikeasti asiasta kiinnostuneiden puolesta, mutta eiköhän niitä muitakin kanavia löydy.

      ps. Osuitte muuten oikeaan tästä tamperelaisesta miehestä, jolla todella on paljon, paljon pidempi ja vaikuttavampi ansioluettelo kun teillä jaakaajilla koskaan tulee olemaan. Ja on kaiken lisäksi sellainen ihminen, joka vastaa s-posteihin huolella yms.. eli miellyttävän oloinen ihminen, joka on omistanut elämänsä toisten auttamiselle.

      • Leo J. Salmela

        Keskustelufoorumit olisivat mahtava paikka oppia jotain uutta, oppia ymärtämään toisia ihmisiä ja toisia kultturejakin ja viedä näin jopa koko ihmiskunnan humanistista kehitystä eteenpäin.

        Valitettava totuus kuitenkin on, että suomalainen ei osaa juuri keskustella ja puhuukin vain vihan vimmalla tai viinan voimalla; ja puheet ovat sen mukaiset.

        Näin on ollut kaikilla niillä foorumeilla, joissa olen liki 7 vuotta vieraillut. Erityisen sairasta porukkaa löytyy uskontofoorumeilta, missä monet ilmeisesti avohoitopotilaat kuluttavat turhaa aikaansa. Niinpä en ole enää kuukausiin liikkunut yhdelläkään uskontofoorumilla.

        Samaa ilmenee myös tällä foorumilla. Eli kaikkein suurimpia hypnoosin asiantuntijoita ovat mielestään ne, joilla ei ole minkäänlaista tajua hypnoosista ja sen toimintamekanismeista. On vain luuloja, kuvitelmia ja itsehypnotisoituja "hirviöitä" joka nurkassa, joten vaikeaa täällä on asiallisesti keskustella hypnoosin mahdollisuuksista.

        On mahtava homma, että olet valinnut hypnoosin yhdeksi mahdollisuudeksi ja pääset asiantuntevan ja luotettavan terapeutin juttusille. Uskon myös, että tulet saaman etsimäsi avun ja ongelmat hoituvat sen tien.

        Hyvää jatkoa sinulle
        Tv. Leksa


      • Mama s-70
        Leo J. Salmela kirjoitti:

        Keskustelufoorumit olisivat mahtava paikka oppia jotain uutta, oppia ymärtämään toisia ihmisiä ja toisia kultturejakin ja viedä näin jopa koko ihmiskunnan humanistista kehitystä eteenpäin.

        Valitettava totuus kuitenkin on, että suomalainen ei osaa juuri keskustella ja puhuukin vain vihan vimmalla tai viinan voimalla; ja puheet ovat sen mukaiset.

        Näin on ollut kaikilla niillä foorumeilla, joissa olen liki 7 vuotta vieraillut. Erityisen sairasta porukkaa löytyy uskontofoorumeilta, missä monet ilmeisesti avohoitopotilaat kuluttavat turhaa aikaansa. Niinpä en ole enää kuukausiin liikkunut yhdelläkään uskontofoorumilla.

        Samaa ilmenee myös tällä foorumilla. Eli kaikkein suurimpia hypnoosin asiantuntijoita ovat mielestään ne, joilla ei ole minkäänlaista tajua hypnoosista ja sen toimintamekanismeista. On vain luuloja, kuvitelmia ja itsehypnotisoituja "hirviöitä" joka nurkassa, joten vaikeaa täällä on asiallisesti keskustella hypnoosin mahdollisuuksista.

        On mahtava homma, että olet valinnut hypnoosin yhdeksi mahdollisuudeksi ja pääset asiantuntevan ja luotettavan terapeutin juttusille. Uskon myös, että tulet saaman etsimäsi avun ja ongelmat hoituvat sen tien.

        Hyvää jatkoa sinulle
        Tv. Leksa

        Hei Leo ja kiitos viestistäsi!

        Olen tosiaan ajatellut tätä asiaa siten, että jos näkisimme, keitä ovat nämä ns. vastaanväittäjät, jättäisimme oitis keskustelun siihen paikkaan. Nettiin kun kaikilla, avopotilaillakin, on luonnollisesti lupa kirjoitella.

        Ja sillehän ihminen ei mitään voi, jos ei vain ymmärrä. Toinen ryhmä jaakaajia on ns. koululääketieteen ja muunkin tieteen vankkumattomat kannattajat, usemmiten nuo opiskelijat, joilla vielä riittää intoa ja "tietoa". Kyllä he sitten elämää koettuaan pikkuhiljaa huomaavat, kuinka muututaan kaikkitietäväisyydestä siihen ymmärtämykseen, miten vähiin tietomme rajoittuukaan;)

        Olen myös uskontopalstalla käynyt sen yhden ketjun aloittamassa ja goodbye sanoin saman tien. Satansti siellä uhkaili ja uhosi, joten arvelin sen olevankin heidän valtakuntaansa.

        On kuitenkin ollut antoisaa kohdata samoin ajattelevia, joten ei ihan hukkareissu nämä keskustelupalstat. Homeopatia-palstalla olemme päättäneet, ettemme enää vastaile jaakaajille ja näin nämä kaikkitietävät ovat kai kyllästyneet siihen osastoon.

        Joka tapauksessa; kiitos rohkaisusta vastaanotolle menoani ajatellen! Yhtään en pelkää vaipua hyponoosiin, päinvastoin, en malttaisi odottaa. Palaan sitten kertomaan, miten on käynyt.

        Olen lukenut Sinun stooriasia ja se onkin muuten yksi asia, joka on ajanut nostamaan luurin ja varaamaan ajan. Kiitos siis siitä, että olet avoimesti kertonut kokemasi täällä! Se on hieno tarina.

        Aurinkoa ja valoa kevääseesi sinne pohjolaan!

        t. Mama


      • Leksa
        Mama s-70 kirjoitti:

        Hei Leo ja kiitos viestistäsi!

        Olen tosiaan ajatellut tätä asiaa siten, että jos näkisimme, keitä ovat nämä ns. vastaanväittäjät, jättäisimme oitis keskustelun siihen paikkaan. Nettiin kun kaikilla, avopotilaillakin, on luonnollisesti lupa kirjoitella.

        Ja sillehän ihminen ei mitään voi, jos ei vain ymmärrä. Toinen ryhmä jaakaajia on ns. koululääketieteen ja muunkin tieteen vankkumattomat kannattajat, usemmiten nuo opiskelijat, joilla vielä riittää intoa ja "tietoa". Kyllä he sitten elämää koettuaan pikkuhiljaa huomaavat, kuinka muututaan kaikkitietäväisyydestä siihen ymmärtämykseen, miten vähiin tietomme rajoittuukaan;)

        Olen myös uskontopalstalla käynyt sen yhden ketjun aloittamassa ja goodbye sanoin saman tien. Satansti siellä uhkaili ja uhosi, joten arvelin sen olevankin heidän valtakuntaansa.

        On kuitenkin ollut antoisaa kohdata samoin ajattelevia, joten ei ihan hukkareissu nämä keskustelupalstat. Homeopatia-palstalla olemme päättäneet, ettemme enää vastaile jaakaajille ja näin nämä kaikkitietävät ovat kai kyllästyneet siihen osastoon.

        Joka tapauksessa; kiitos rohkaisusta vastaanotolle menoani ajatellen! Yhtään en pelkää vaipua hyponoosiin, päinvastoin, en malttaisi odottaa. Palaan sitten kertomaan, miten on käynyt.

        Olen lukenut Sinun stooriasia ja se onkin muuten yksi asia, joka on ajanut nostamaan luurin ja varaamaan ajan. Kiitos siis siitä, että olet avoimesti kertonut kokemasi täällä! Se on hieno tarina.

        Aurinkoa ja valoa kevääseesi sinne pohjolaan!

        t. Mama

        Mama, ja hyvää jatkoa sinullekin.


    • apu tuli

      Hypnoosi auttoi ainakin minua! Tupakka jäi kerralla pois! 30 vuoden tupakoimisen jälkeen!

    • koulutus

      Tiedätkö mitä mainitsemasi hypnoterapeutin nimike tarkoittaa? Millainen koulutus Hänellä on?
      Olen itse myös kiinnostunut hypnoosista mutta kun on niin monenlaista nimikettä eikä yhtään tiedä mitä ne pitää sisällään!! Tai mitä eroa on esim. hypnologilla ja hypnoterapeutilla? Mistä voisi varmistaa ettei vahingossa mene näille ihmisille joilla on ollut jotain hankaluuksia lain kanssa. Ovat esim. saaneet tuomion jostain laittomasta ja jatkavat siitä huolimatta työtään.
      En ole uskaltanut tilata aikaa tuosta syystä vaikka olisi mielenkiintoista kokeilla. Kun olisi jonkinlainen rekisteri noistakin yrittäjistä niin olisi varmempi tilata aika. Olen ehkä liian arka mutta parempi sekin kuin jos jotain sattuisi.

      • jatkoa

        on aihetta olla varovainen, tiedä vaikka joku pedofiili raiskaisi sut ....sukupuolesta riippumatta. Sellaisiahan ne hypnologit yms ovat.


      • Mama s-70

        Ikävä kyllä en osaa valaista asiaa. Jos haluat täsmätietoa, soita vaikka Tieteellinen hypnoosi ry:hyn. Sieltä varmaan saat lisätietoa. Missä päin Suomea asut? Itse ajattelin, etten edes harkitse mitään kirjekurssin käynyttä terv.kesk.lääkäriä vaan etsin parhaan mahdollisen. Kyseinen terapeutti, jolle menen on kirjoittanut aiheesta kirjojakin ja on lisäksi pyskologian tohtori. Tehnyt työtä hypnoosin parissa yli 20 vuotta.

        Terapeutillani on myös NLP-koulutusnimike ja hän nimenomaan on hypnoterapeutti, opettaa myös kyseistä aihetta mm. yliopistolla Tampereella. Googlettamalla löydät varmaan myös tietoa. Näillä tiedoilla löydät jo kyseisen henkilön varmaankin ja jos asut jossain kaukana, näitä mainitsemiani nimikkeitä voisi ehkä käyttää apuna.

        Onnea matkaan!


      • voi sanoa
        Mama s-70 kirjoitti:

        Ikävä kyllä en osaa valaista asiaa. Jos haluat täsmätietoa, soita vaikka Tieteellinen hypnoosi ry:hyn. Sieltä varmaan saat lisätietoa. Missä päin Suomea asut? Itse ajattelin, etten edes harkitse mitään kirjekurssin käynyttä terv.kesk.lääkäriä vaan etsin parhaan mahdollisen. Kyseinen terapeutti, jolle menen on kirjoittanut aiheesta kirjojakin ja on lisäksi pyskologian tohtori. Tehnyt työtä hypnoosin parissa yli 20 vuotta.

        Terapeutillani on myös NLP-koulutusnimike ja hän nimenomaan on hypnoterapeutti, opettaa myös kyseistä aihetta mm. yliopistolla Tampereella. Googlettamalla löydät varmaan myös tietoa. Näillä tiedoilla löydät jo kyseisen henkilön varmaankin ja jos asut jossain kaukana, näitä mainitsemiani nimikkeitä voisi ehkä käyttää apuna.

        Onnea matkaan!

        Miksei voi sanoa äänen että kyseessä on Martti Tenkku, tuskin se mikään salaisuus on.


      • näppärä..
        voi sanoa kirjoitti:

        Miksei voi sanoa äänen että kyseessä on Martti Tenkku, tuskin se mikään salaisuus on.

        ..salapoliisi. Täällä kun on sen sortin öykkäriä liikenteessä, ettei viitsi nimiä kirjoitella. Näin sen voi kiertää, mutta lapsikin löytää netistä ym. tiedoilla apua jos haluaa.

        t. Mama


      • miksi tuo vaiva
        näppärä.. kirjoitti:

        ..salapoliisi. Täällä kun on sen sortin öykkäriä liikenteessä, ettei viitsi nimiä kirjoitella. Näin sen voi kiertää, mutta lapsikin löytää netistä ym. tiedoilla apua jos haluaa.

        t. Mama

        miksi tuo kaikki vaivannäkö, huolehdi omista asioistasi yhtä suurella tarmolla, niin voit joskus päästäkkin eteenpäin.............

        Mikä ihme määrätyn tahon korostamisuskonnollinen liike on menossa?


      • valita
        miksi tuo vaiva kirjoitti:

        miksi tuo kaikki vaivannäkö, huolehdi omista asioistasi yhtä suurella tarmolla, niin voit joskus päästäkkin eteenpäin.............

        Mikä ihme määrätyn tahon korostamisuskonnollinen liike on menossa?

        Eikö valita samantien Tenkku varapressaksi kun kerran on niin hiton taitava ja monipiuolinen mies.


    • Tottaseon

      Käsittämätöntä keskustelua ja huuhailua! Olen saanut avun n. 20 vuotta sitten pitkittyneeseen stressitilaan ja opin kolmella käynnillä ns. automaatiorentoutuksen. Ystäväni pääsi ahtaanpaikankammostaan ja esiintymispelostaan. Näissä asioissa auttoi sen tilnateen mieleenpalauttaminen, jossa ao. fobiat olivat syntyneet. Lapsena koettujen asioiden uudelleenkäsittely aikuisena.
      Olen osallistunut myös hänen koulutuksiinsa ja ollut erittäin tyytyväinen. Juuri nyt etsin tietoa, ottaako vielä vastaan. Olisi yksi pitkään rasittanut asia, josta haluaisin päästä eroon. Onnistuu tai ei, ainakaan ei ole pahitteeksi.

      Älkää turhaan huudelko toisten pätemättömyyksistä asiaa tai henkilöä tuntematta. Olin itsekin skeptinen noiden lavashow-juttujen takia. Päätin kokeilla ja se oli oikea ratkaisu. Tutustukaa asiaan!

      • Asialinja

        Minä olen myös saanut avun hypnoosista niihin ongelmiin, joita syntyi avioliitossa kokemani väkivallan seurauksena ja laestadiolaisen herätysliikkeen piirissä, johon vanhempani ja sisarukseni kuuluivat.
        Hypnoosia voi sitten itse käyttää juuri rentoutukseen ja minä itse pidän sitä paremmin toimivana kuin esim keskustelua jonkun terapeutin kanssa. Olen itse opiskellut hypoterapiaa.
        Hypnoosia on ennen nykyistä lääketekniikkaa käytetty amnesiassa kirurgiassa.
        Tiedän ihmisiä jotka ovat hypnoterapian avulla päässeet eroon tupakoinnista, huume ja muista riippuvuuksista.
        Esim Helsingissä on Sami Minkkinen koututtautunut asiantuntija ja viikon kurssikokeilu hänellä on ollut tarjolla netissä tutustua hänen äänitteisiin ja kirjallisuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe