törmäsin mielenkiintoiseen artikkeliin speedtv.com:issa, jonka kirjoittanut Dennis Noyes ymmärtääkseni on hemmetin hyvin kuvioista perillä oleva kaveri..
"Unlike MotoGP, where machines (or engines in the case of constructor teams like WCM and Team Roberts) are obtainable only from the factories, the most expensive “free market” components of the World Superbike package are electronics and suspension. The motorcycles are homologated production machines which can be modified under FIM rules to increase performance. Although direct links with the factory make the engine preparer’s life easier, working with the rule back in hand a race engineer with a reasonable budget can match the works and even beat them on occasion, as the Ten Kate Honda team illustrated in World Supersport in the recent past. Fortunately for Batta, the Suzuki electronics (ignition, traction and wheelie control) is available from Mitsubishi for around $350,000 (about 25 times the cost of a standard GSX-R 1000 Suzuki) and tires, the most costly component and critical “outside” component in MotoGP prototype racing, are supplied for a set fee of about $55,000 for the entire season by Pirelli."
- pelkkä elektroniikkapaketti (sytytys, luistonesto, keulimisenesto) 350 tuhatta taalaa, 25 kertaa uuden GSX-R1000:n hinta (jenkeissä)! Rengassopimus on tuohon verrattuna suorastaan halpa, tosin noilla Pirelleillä Superbiket kulkevat nykyisin 1-3 sekkaa hitaammin per kierros kuin ennen yhden renkaan sääntöä.
Ei aivan ilmaista touhua tämä MM-tason tuotantokilpurinkaan rakentaminen! Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, miten paljon hinnakkaampaa se on motogp:ssä... tehtaat ovat siitä kyllä melko vaitonaisia, vaikka jonkun Hondan tai Yamahan motogp-budjetissa varmasti on vielä lisää nollia perässä.
Elämä on!
MM-Superbike, kuluja...
Turo--Inkeri
1
666
Vastaukset
- äijä
Muistaakseni silloin kun honda teki ekan sarjan 990cc nelareita niin liisaus olis maksanut n.13milj.e/vuosi yksityistallille. Hinta olis sisältäny vissii pari pyörää, varakoneita ym.sälää. Bike lehdessä oli silloin juttuu asiasta. Bikebits reunapalstalla. Ja kun kausi on ajettu niin mopot takas hondalle. Ei aivan huokeeta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15811059
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452493- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6976Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952