Palapelin liimaus

palapeli1

Onko vinkkejä 5000 palan palapelin liimaukseen

8

9764

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sillä helpointa

Itse olen joskus liimannut isoja palapelejä tavallisella puuliimalla taustapuolelta. Eli liimaa palapelin taakse ja päälle valkoista paperia. Pysyi kasassa.

• olen

tavallisesti liimannut 3 mm pahville. Pahvia saa muistaakseni PaHu:sta.

• Maikki

Heissulivei olen tehnyt paljon palapelejä 100 - 6000. Palapelin valmistuttua käännän sen nurin eli kuvapuoli alaspäin (levyn kanssa, isommat voi kääntää 2 tai 4 osassa) ja teippaan sen taustan maalarin teipillä silloin palapeli on helppo säilyttää jos sopivia kehyksiä ei heti löydy ja se ei kuprahtele niinku liiman kanssa saattaa käydä ja sen voi laittaa vaikka vaihtokehyksiin nehän on tosi edullisia vaikka ei niin näyttäviä.

• puzzlemaanikko

maalarinteippiä minäkin käytän ja on paras!niin pieniin kuin tosi isoihinkin.

• muovia

Yksi mahdollisuus on käyttää "karttamuovia" , siis sitä jolla päällystetään kirjoja .

• tirpuunen

On toimiva konsti, itse käytän tätä jokaiseen palapeliin. Tosin suurin mitä olen päällystänyt oli 3000 palaa ja se oli kyllä jo pienen säheltämisen alla. Jos vain apuria saa niin pitäis sujuu..

• Anonyymi

Olen tehnyt suuria palapelejä palapelimatolle. ENNEN kun käännän sen niin laitan palapeliä isomman pahvin ppn. alle ja palapelin päälle sitten reunoista nitojalla napakasti kiinni kiinni..
      Olen liimannut vähän ohennetulla erikeepperillä ja laittanut tapettia taakse, hyvin on pysynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5631
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      47
      2849
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      182
      2593
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      9
      2210
    5. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      26
      2029
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1902
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      14
      1635
    8. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      145
      1275
    9. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      255
      1092
    10. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      13
      1067
    Aihe