ruskea tooperi??!

.:DoGi:.

serkullani on ruskea dobbi. rotumääritelmässä ei sanota mitään rukseasta. onko muilla ruskeaa?

12

1639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleensä sanotaan, että kun ihastuu rotuun nimeltä dobermann, niin ensimäinen koira on musta, ja toinenkin on musta, mutta sitten kolmas on ruskea.

Ruskeat ovat niitä "oikeiden tosiharrastajien" koiria. Vähän sellainen vaatimattomampi eikä niin agressiivinen väri. Vaan ainoa ero on kyllä sitten väri: muuten koirat ovat kyllä sataprosenttisesti dobermanneja, ja aivan taatusti puhdasrotuisia. Ja samanlaisia kuin mustatkin: yhtä ihania, elleivät vielä ihanampiakin! Jos haluat linkkejä ja vinkkejä ruskeiden koirien sivuista, niin meilaile privaatisti [email protected].

No, itselläni on ollut kolme mustaa dobberia ennen tätä nykyistä ruskeaa pentua: varmaan minäkin nyt viimeistään olen todellinen ja oikea dobberiharrastaja! Ja että on ihanan luonteinen tämä neitokainen, ja hyvärakenteinen ja kauniskarvainen... UNELMA!

• .:DoGi:.

ok.. serkkuni onkin kasvattaja. ihmettelin vaan kun rotokirjoissa ei sanota mitään asiasta, mutta onneksi valaisit asiaa..

• Ex-kukkahattuinen
        .:DoGi:. kirjoitti:

ok.. serkkuni onkin kasvattaja. ihmettelin vaan kun rotokirjoissa ei sanota mitään asiasta, mutta onneksi valaisit asiaa..

Kyllähän se siellä rotumääritelmässä
        ihan selvästi on esillä:

Karvan väri: Väri on musta tai ruskea ruosteenpunaisilla, selkeästi rajatuilla ja puhtailla merkeillä.

Ex-kukkahattuinen kirjoitti:

Kyllähän se siellä rotumääritelmässä
        ihan selvästi on esillä:

Karvan väri: Väri on musta tai ruskea ruosteenpunaisilla, selkeästi rajatuilla ja puhtailla merkeillä.

siinä sanotaan vaan että usemiinten musta, hyvin harvoin valkoinen.

• Ex-kukkahattuinen

siinä sanotaan vaan että usemiinten musta, hyvin harvoin valkoinen.

Heitä roskiin tai heitä vesilintua sellaisella kirjalla...
        Dobermanneja syntyy mustan ja ruskean lisäksi joskus jopa väriltään sininen tai Isabella, jotka tosin ovat geenivirheitä. Albinoja myöskin.

• jos

sinun serkku on kasvattaja, niin miksi et kysynyt häneltä.Sulla on varmaa sit aika vanha(virheellinen) koirakirja...

• lumilauta-girl

kyllä ruskeitakin on! se vaan on hieman erinlainen värimuunnos! koira sekin!

se kirja ei ole suonmalanen, vaan usa:ssa tehty. enpä ole silloin tullut ajatelleeksi kun viimeksi nähtiin...

mutta menen tässä tammikuun lopulla katsomaan kyseisen dobin pentuja..:) jee.

• Häntä otti päähän

Kaikki koirat ole mustia, mustikin.

• Sadi
      • Tooperi

ei ole sallittuja värejä enää kun musta ja ruskea, tan-merkeillä.

Sininen ja fawn (isabella) eivät ole hyväksyttyjä rotumääritelmän mukaan.

• ne tosiaan
        Tooperi kirjoitti:

ei ole sallittuja värejä enää kun musta ja ruskea, tan-merkeillä.

Sininen ja fawn (isabella) eivät ole hyväksyttyjä rotumääritelmän mukaan.

enää ole hyväksyttyjä värejä.
        Minulla itselläni on aikanaan ollut sininen dobberi ja tuttavallani oli valkoinen, ne on kyllä aika erikoisen näköisiä, sinisillä ainakin tupaa olemaan aika paljon iho-ongelmia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6354
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2616
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2228
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1798
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1736
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1530
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1422
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1388
    Aihe