ruskea tooperi??!

.:DoGi:.

serkullani on ruskea dobbi. rotumääritelmässä ei sanota mitään rukseasta. onko muilla ruskeaa?

12

1776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleensä sanotaan, että kun ihastuu rotuun nimeltä dobermann, niin ensimäinen koira on musta, ja toinenkin on musta, mutta sitten kolmas on ruskea.

      Ruskeat ovat niitä "oikeiden tosiharrastajien" koiria. Vähän sellainen vaatimattomampi eikä niin agressiivinen väri. Vaan ainoa ero on kyllä sitten väri: muuten koirat ovat kyllä sataprosenttisesti dobermanneja, ja aivan taatusti puhdasrotuisia. Ja samanlaisia kuin mustatkin: yhtä ihania, elleivät vielä ihanampiakin! Jos haluat linkkejä ja vinkkejä ruskeiden koirien sivuista, niin meilaile privaatisti [email protected].

      No, itselläni on ollut kolme mustaa dobberia ennen tätä nykyistä ruskeaa pentua: varmaan minäkin nyt viimeistään olen todellinen ja oikea dobberiharrastaja! Ja että on ihanan luonteinen tämä neitokainen, ja hyvärakenteinen ja kauniskarvainen... UNELMA!

      • .:DoGi:.

        ok.. serkkuni onkin kasvattaja. ihmettelin vaan kun rotokirjoissa ei sanota mitään asiasta, mutta onneksi valaisit asiaa..


      • Ex-kukkahattuinen
        .:DoGi:. kirjoitti:

        ok.. serkkuni onkin kasvattaja. ihmettelin vaan kun rotokirjoissa ei sanota mitään asiasta, mutta onneksi valaisit asiaa..

        Kyllähän se siellä rotumääritelmässä
        ihan selvästi on esillä:

        Karvan väri: Väri on musta tai ruskea ruosteenpunaisilla, selkeästi rajatuilla ja puhtailla merkeillä.


      • .:DoGi:.
        Ex-kukkahattuinen kirjoitti:

        Kyllähän se siellä rotumääritelmässä
        ihan selvästi on esillä:

        Karvan väri: Väri on musta tai ruskea ruosteenpunaisilla, selkeästi rajatuilla ja puhtailla merkeillä.

        siinä sanotaan vaan että usemiinten musta, hyvin harvoin valkoinen.


      • Ex-kukkahattuinen
        .:DoGi:. kirjoitti:

        siinä sanotaan vaan että usemiinten musta, hyvin harvoin valkoinen.

        Heitä roskiin tai heitä vesilintua sellaisella kirjalla...
        Dobermanneja syntyy mustan ja ruskean lisäksi joskus jopa väriltään sininen tai Isabella, jotka tosin ovat geenivirheitä. Albinoja myöskin.


      • jos
        .:DoGi:. kirjoitti:

        ok.. serkkuni onkin kasvattaja. ihmettelin vaan kun rotokirjoissa ei sanota mitään asiasta, mutta onneksi valaisit asiaa..

        sinun serkku on kasvattaja, niin miksi et kysynyt häneltä.Sulla on varmaa sit aika vanha(virheellinen) koirakirja...


    • lumilauta-girl

      kyllä ruskeitakin on! se vaan on hieman erinlainen värimuunnos! koira sekin!

      • .:DoGi:.

        se kirja ei ole suonmalanen, vaan usa:ssa tehty. enpä ole silloin tullut ajatelleeksi kun viimeksi nähtiin...

        mutta menen tässä tammikuun lopulla katsomaan kyseisen dobin pentuja..:) jee.


    • Häntä otti päähän

      Kaikki koirat ole mustia, mustikin.

    • Sadi
      • Tooperi

        ei ole sallittuja värejä enää kun musta ja ruskea, tan-merkeillä.

        Sininen ja fawn (isabella) eivät ole hyväksyttyjä rotumääritelmän mukaan.


      • ne tosiaan
        Tooperi kirjoitti:

        ei ole sallittuja värejä enää kun musta ja ruskea, tan-merkeillä.

        Sininen ja fawn (isabella) eivät ole hyväksyttyjä rotumääritelmän mukaan.

        enää ole hyväksyttyjä värejä.
        Minulla itselläni on aikanaan ollut sininen dobberi ja tuttavallani oli valkoinen, ne on kyllä aika erikoisen näköisiä, sinisillä ainakin tupaa olemaan aika paljon iho-ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe